Ik zette vroeger m’n carbon racefiets zo tegen de gevel van de supermarkt aan in de tokkiewijk waar ik woonde, om ff een colaatje te halen na het fietsen

Hij is nooit gejat, maar dat doe ik nooit meer.
In m’n studentenjaren iets van 4 fietsen. Eentje heb ik teruggejat. Die stond ineens in de tuin van het studentenhuis waar ik woonde. Wij kwamen nooit in die tuin en de buren bleken een handeltje in gestolen fietsen te hebben, waarbij ze hun buit deels in onze tuin stalden

Ben later stiekem in huis in geslopen (de voordeur stond open) en daar bleek de fiets van m’n huisgenoot te staan. Die hebben we teruggejat

Ik woonde een half jaartje ergens anders en had m’n mountainbike bij ons in de tuin laten staan. Onze huisbaas had de tuin opgeknapt en er een appartementencomplex neergezet. Toen ik daar weer woonde en eens te tuin inliep stond een bewoner van dat complex het slot van m’n mountainbike open te zagen. Hij wilde niet geloven dat dat mijn fiets was, want hij stond er al zo lang. Pas toen ik hem de sleutel gaf geloofde hij mij
Verder echt tientallen jassen, waarvan een keertje op heterdaad. Ik pakte die kerel uit reflex heel boos beet, zonder nadenken. Hij was 1,5 kop groter dan ik, maar ik kreeg m’n jas wel terug.
En een keer in een kroeg een zakkenroller bij mezelf gesnapt. Voelde ineens een hand in m’n broekzak omdat ik begon te springen ofzo. Die kerel schrok zich dood toen ik z’n arm beetpakte en hem vroeg wat hij aan het doen was.