Je hebt gelijk... Het is ook alweer gezakt hoor. Alleen ik kan er slecht tegen als er sceptisch gedaan wordt over en tegen slachtoffersquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:12 schreef greysbones het volgende:
[..]
Dat dus
jij bent geen Jorim
dat mensen een mening hebben over hem komt door hoe hij zich heeft geprofileerd in een RLS
en die mening heeft helemaal niks met jou te maken.
ik snap dat het voelt alsof ze jou aanvallen
maar dat is natuurlijk niet zo
Wel ooit een soort van beginnetje gemaakt, alleen zat enorm in crisis waardoor het nergens heen ging.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:03 schreef nostra het volgende:
Heb je schematherapie gehad of overwogen? Individueel, niet in groep.
hoe cru het ook klinkt er zijn echt mensen die dit soort dingen misbruikenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je hebt gelijk... Het is ook alweer gezakt hoor. Alleen ik kan er slecht tegen als er sceptisch gedaan wordt over en tegen slachtoffers
Dat klopt zekerquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:56 schreef greysbones het volgende:
[..]
hoe cru het ook klinkt er zijn echt mensen die dit soort dingen misbruiken
en die maken een hoop kapot voor de mensen die lijden
welke anderen?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Doe de komende twee dagen (morgen en vrijdag) even aan een tropenrooster. Laat naar bed, vroeg eruit en tussen de middag een dutje. Een normaal ritme is leuk met normaal weer.
Beneden is al warm, boven is gewoon niet te doen. Dus even laten afkoelen en rond een uurtje of twaalf gaan lezen en slapen. Half zeven eruit.
Heb best wel flinke triggers gehad de afgelopen dagen. Denk veel nadenken over dingen, emoties. Het is even pittig.
Mijn nieuwe boekenkast staat. De nodige frustratie en de komende dagen rustig met boeken schuiven en een goede, nieuwe indeling maken. Uiteindelijk ben ik er wel blij meeben alleen bang (en ik weet wat jullie hierop gaan zeggen) voor negatieve reacties van anderen. Maar soit; ik kan weer meer boeken kwijt
De boekenkast is tien centimeter dieper. Foutje bij het opmeten. En ik vind het stiekem wel fijn, dan kan ik meer knutsels voor de boeken neerzetten. Alleen tja... het is niet netjes en recht en perfectquote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:39 schreef maily het volgende:
[..]
welke anderen?
over de nieuwe indeling van JOUW boekenkast?
wtf .....
Hou dat vast!!quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
De boekenkast is tien centimeter dieper. Foutje bij het opmeten. En ik vind het stiekem wel fijn, dan kan ik meer knutsels voor de boeken neerzetten. Alleen tja... het is niet netjes en recht en perfect
En ik weet dat ik me niks moet aantrekken van anderen. Alleen is moeilijk. Net zoals ik me jaren geschaamt heb voor mijn erg Nederlandstalige collectie. Lees ook Engels, maar meer Nederlands. En ook over het genre. Dit komt doordat er drie mensen snobistische opmerkingen gemaakt hebben gemaakt over mijn "minderwaardige" collectie.
Inmiddels vind ik het niet meer super vervelend als mensen mijn kasten bekijken, alleen er is altijd een zekere onzekerheid.
* Maar goed... ik ben tevreden.
Hahaha, nee wel gekeken, maar niks negatiefs te zeggenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:46 schreef maily het volgende:
[..]
Hou dat vast!!![]()
![]()
Ga jij ook weleens bij hun in hun boekenkasten kijken? En lever je dan ook commentaar?
Moest je voor de grap eens doen ....... kijken hoe ze reageren.
Waarom zou je collectie minderwaardig zijn ook al staat je boekenkast vol met doktersrommannetjes dan is dat jou keus, hun hoeven het toch niet te lezenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
De boekenkast is tien centimeter dieper. Foutje bij het opmeten. En ik vind het stiekem wel fijn, dan kan ik meer knutsels voor de boeken neerzetten. Alleen tja... het is niet netjes en recht en perfect
En ik weet dat ik me niks moet aantrekken van anderen. Alleen is moeilijk. Net zoals ik me jaren geschaamt heb voor mijn erg Nederlandstalige collectie. Lees ook Engels, maar meer Nederlands. En ook over het genre. Dit komt doordat er drie mensen snobistische opmerkingen gemaakt hebben gemaakt over mijn "minderwaardige" collectie.
Inmiddels vind ik het niet meer super vervelend als mensen mijn kasten bekijken, alleen er is altijd een zekere onzekerheid.
Maar goed... ik ben tevreden.
Baaldag mag he.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 11:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Stapje bij stapje bezig
Het wordt steeds gezelliger. Het blijft voorlopig wel heen en weer schuiven
Alleen weinig energie vandaag. Te laat naar bed gegaan, nu moe. En geen zin in hobby en dat vind ik moeilijk. Vanavond weer om half elf naar bed. Misschien zelfs tien uur
Handwerk, schilderen, miniatuur... allemaal stom nu... en ik weet morgen weer een dag en ik weet zaterdag koeler weer en dan is alles weer normaal. Dan heb ik ook wel weer zin, verwacht ik
Ja, ik baal niet echt. Alleen moet even accepteren dat het een warme, luie dag isquote:
Clubje creatief? Of iets anders?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 14:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ein-de-lijk... dinsdag begint mijn clubje weer... eindelijk weer naar het buurtcentrum en de deur uit
Ik begon me knap geïsoleerd te voelen. En ik weet dat ik Fok heb en ik waardeer Fok enorm, maar om met een reden de deur uit te gaan en mijn stem te gebruiken is fijn
En mocht ik op de maandag falen met boodschappen is het gemakkelijker om door te gaan vanuit het clubje
Lekker creatief zijn!quote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Handwerken
Dus iedereen zit met een haak- of breiwerk
Dat klinkt reuze gezellig! Lekker kletsen tijdens het handwerken.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Handwerken
Dus iedereen zit met een haak- of breiwerk
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Lekker creatief zijn!
Ja echt heel erg fijn dat dat er weer isquote:Op donderdag 14 augustus 2025 19:39 schreef qltel het volgende:
[..]
Dat klinkt reuze gezellig! Lekker kletsen tijdens het handwerken.
ik denk toch echt dat jij degene bent die moet loslatenquote:Op donderdag 14 augustus 2025 21:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb een oudere broer en tussen ons zit veel geschiedenis. Dit maakt het contact met hem heel vaag. Sowieso heeft hij een antisociale en narcistische persoonlijkheidsstoornis (officieel gediagnosticeerd, niet vanuit de mode waarin iedereen narcist genoemd wordt). Dat maakt het contact nogal ingewikkeld
Rond zijn verjaardag zoekt hij altijd contact, geef hem dan een cadeau en dan hoor ik niks meer van hem. Toen we echt klein waren, was het wij tegen de rest van de wereld. Toen onze vader zelfmoord pleegde is hij in de problemen geraakt en zich uitleefde op mij. Dat is vergeven, niet vergeten (al denkt mijn psych niet dat het vergeven is, maar verdrukken)
Elke jaar weer denk ik een fatsoenlijke siblingband op te bouwen, waar ik elk trauma voor opzij zet (alle mishandeling fysiek en psych en seksueel). Elke keer trap ik er weer in. Elke keer denk ik dat hij veranderd is. Elke keer denk ik dat ik er niet alleen voor kom te staan als onze moeder overlijdt en elke keer stoot ik keihard mijn neus. Ben ik een gebruiksvoorwerp.
En nu weer... ik heb mijn neus gestoten. Ik ben weer vol erin getrapt. Hij weet mij altijd zo goed te bespelen. En ik ben altijd zo naïef. Ik ben blij dat hij nu een gezin heeft en een baan. Ik ben blij met alles dat hij bereikt in zijn leven. Ik snap alleen niet waarom hij me telkens moet gebruiken. Laat me dan gewoon los. Dat doet ook pijn, maar nu is het elke keer weer dat ik erin trap.
En vraag me niet waarom ik hoop houd over iemand die me zoveel trauma's heeft bezorgd. Ik snap het zelf ook niet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |