Dit soort vervuiling van de genenpoel gewoon verwijderen is de beste oplossing.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:52 schreef Jahr00n het volgende:
Soms moet je mensen die niet te helpen zijn ook niet helpen. Gewoon wegpesten of vastzetten.
Dit heeft niets met vluchtelingen te maken. Mensen met bepaalde psychiatrische problemen kunnen allemaal kortsluiting krijgen. Daar hoeven ze echt geen vluchteling voor te zijn.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 11:36 schreef Lospedrosa het volgende:
De naïviteit in de zorg is schrijnend.
Maar hoe ga je dit voorkomen, vluchtelingen zijn enorm beschermd door Europese mensenrechten.
Dit zal dan nog jaren doorgaan en steeds erger worden en er is niks wat men kan doen.
GGZ medewerkers moeten hieraan dus gewoon, maar mee handelen.
Dan komt er altijd weer het zelfde tegengesputter van "meestal ontwijken ze ons juist en mensen kunnen zich beschermen met hekken en honden"quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 13:00 schreef recidivist het volgende:
Per direct uitzetten naar zijn homeland met een beroep op “gevaar voor de openbare orde” ofzo. Je ziet al van verre aankomen dat na zijn vrijlating dit flink fout gaat.
Dat klopt, maar denk je niet dat het aandeel van mensen met oorlogstraumas steeds groter wordt en een grotere bezetting in de GGZ gaat krijgen?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:54 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Dit heeft niets met vluchtelingen te maken. Mensen met bepaalde psychiatrische problemen kunnen allemaal kortsluiting krijgen. Daar hoeven ze echt geen vluchteling voor te zijn.
Heb hele lieve dames ineens een monster zien worden. Waren gewoon Nederlands...
En ook patiënten die het leven zuur maakte van het personeel. Denk zelfs dat je dat enigsinds moet accepteren als in de GGZ kliniek wil werken
hij hoort beloond te worden voor zijn misdragingenquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 11:54 schreef torentje het volgende:
GGZ-medewerkers worden geacht hier professioneel op te reageren.
Precies.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 11:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit soort vervuiling van de genenpoel gewoon verwijderen is de beste oplossing.
Oh ja dat zeker, terwijl we nu al moeite om onze veteranen en hulpverleners goed bij te staan.. Al schijnt dat tegenwoordig al iets beter te zijn.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 13:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat klopt, maar denk je niet dat het aandeel van mensen met oorlogstraumas steeds groter wordt en een grotere bezetting in de GGZ gaat krijgen?
Eens. Helaas mogen ze geen wapens dragen, dus dat wordt ze onmogelijk gemaakt.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 11:54 schreef torentje het volgende:
GGZ-medewerkers worden geacht hier professioneel op te reageren.
Ook burgers mogen toch geen wapens dragen om zich te verdedigen tegen mensen die psychiatrische zorg nodig hebben?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 17:25 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Eens. Helaas mogen ze geen wapens dragen, dus dat wordt ze onmogelijk gemaakt.
Gelukkig hebben we talloze fok-experts die dit vanuit hun zolderkamer voor ons willen duiden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 11:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Typ je dit nou vanaf je (te warme) zolderkamer?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:46 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we talloze fok-experts die dit vanuit hun zolderkamer voor ons willen duiden.
En dit is er niet één he, maar zo zijn er heel veel met dit afwijkende gedrag. 99% gaat in de doofpot.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 11:06 schreef Red_85 het volgende:
Vlug, haal er nog 480 per dag binnen....
Ik heb erger meegemaakt en niet alleen van Syrische vluchtelingen. Oost Europeanen zijn ook vaak betrokken bij agressie in de GGZ. Vooral in de eerste dagen van hun psychose. Maar we hebben ook onze Nederlandse pareltjes die je om de 3 maanden tegen komt als ze weer eens flink gebruikt hebben.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 11:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar hoe ga je dit voorkomen, vluchtelingen zijn enorm beschermd door Europese mensenrechten.
Dit zal dan nog jaren doorgaan en steeds erger worden en er is niks wat men kan doen.
GGZ medewerkers moeten hieraan dus gewoon maar mee handelen.
GGZ instanties weten het dan zelf vaak te verkloten, waarna politiek op de kop krijgt.quote:Op zondag 10 augustus 2025 07:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik heb erger meegemaakt en niet alleen van Syrische vluchtelingen. Oost Europeanen zijn ook vaak betrokken bij agressie in de GGZ. Vooral in de eerste dagen van hun psychose. Maar we hebben ook onze Nederlandse pareltjes die je om de 3 maanden tegen komt als ze weer eens flink gebruikt hebben.
De GGZ krijgt een steeds groter wordende probleem omdat goed personeel vervangen wordt door 18 jarige studenten met nul ervaring in de acute psychiatrie. Is lekker goedkoop op de korte termijn en dekt op papier de voorwaarden. De IGJ weet het een doet er niets aan. Maar zal vast wel schrikken als de boom barst en net doen of ze het niet wisten zoals ook met de diploma fraude. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar niet van op de hoogte waren.
Nee, vanuit het Pieter Baan Centrum. Ga zo m'n dwangbuis weer inquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Typ je dit nou vanaf je (te warme) zolderkamer?
Ik vind dat eigenlijk zonde van de parachutequote:Op zondag 10 augustus 2025 07:51 schreef raptorix het volgende:
Als we voedsel boven Gaza kunnen droppen moet dit ook met dit soort mensen boven Syrie lukken, gewoon in een vliegtuig, parachute er aan en naar beneden ermee.
De managers sturen aan op minder kosten personeel. Sturen daardoor aan op minder geschikt personeel wat goedkoper is. Daardoor is de kwaliteit van zorg echt aan het aftakelen en zit in een neerwaartse spiraal.quote:Op zondag 10 augustus 2025 08:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
GGZ instanties weten het dan zelf vaak te verkloten, waarna politiek op de kop krijgt.
En ligt aan bezuinigingen, zeggen ze dan.
Dit jaar gaat er een enorm bedrag naar GGZ veel meer dan ooit en het is onhoudbaar, niet te betalen. (8 miljard nu t.o.v. 5 miljard in 2021)
Dus hoe moeten we dat nou oplossen?
Daarbij zijn veel Nederlanders voor het legaliseren van soft maar ook harddrugs. Want dat zou beter zijn. Ik denk dat daardoor juist mee mensen in de GGZ terecht komen. Vrouwen die gebruiken produceren beschadigde kinderen.
Gewoon elkaar goed vasthouden, dan komt het allemaal goed.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 11:06 schreef Red_85 het volgende:
Vlug, haal er nog 480 per dag binnen....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als de GGZ alleen maar mensen kan helpen die geholpen willen worden, snap ik niet waarom het zo goed betaalt eigenlijk.quote:Op zondag 10 augustus 2025 11:42 schreef ZarB het volgende:
Het meest lachwekkende in dit soort situaties vind ik altijd nog dat er mensen zijn die oprecht denken dat je elk probleem kunt oplossen met de ggz en dat als dat niet lukt dat dit dan aan de ggz ligt. Door de jaren heen genoeg mensen gezien die écht niet geholpen kunnen en vooral willen worden.
Dat is inderdaad een geluk want downplayers, wegkijkers en probleemontkenners zitten hier al genoeg.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:46 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we talloze fok-experts die dit vanuit hun zolderkamer voor ons willen duiden.
Gelukkig hebben we zware straffen in Nederland. Hij moet toch wel een flinke 6 maanden de cel in.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:50 schreef Akkerdjie het volgende:
Uitzetting kan zo te lezen in andere bronnen niet. Hij is opgenomen in forensische afdeling De Mare, en heeft waarschijnlijk een schorsing met voorwaarden in afwachting van zijn rechtszitting en kan hierdoor, als hij al geld had voor een paspoort die hij in Brussel op moet halen, geen Syrisch paspoort krijgen totdat de uitspraak is geweest. Aangezien hij continue zoals bovenstaand zelfdestructief bezig is zal er wel een straf volgen om de maatschappij te beschermen en zal deze uitgezeten moeten worden.
Dat is ook niet wat er staat.quote:Op zondag 10 augustus 2025 11:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Als de GGZ alleen maar mensen kan helpen die geholpen willen worden, snap ik niet waarom het zo goed betaalt eigenlijk.
Weet je niet wat papegaaien is?quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik ben dan ook geen papegaai.
Het ziet er erg leuk uit, maar je hebt het allemaal al heel vaak gehoord.quote:
Mannen met losse handjes zijn niet te genezen door minderjarigen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 11:42 schreef ZarB het volgende:
Het meest lachwekkende in dit soort situaties vind ik altijd nog dat er mensen zijn die oprecht denken dat je elk probleem kunt oplossen met de ggz en dat als dat niet lukt dat dit dan aan de ggz ligt. Door de jaren heen genoeg mensen gezien die écht niet geholpen kunnen en vooral willen worden.
Dat was waarschijnlijk een TUL (ten uitvoer legging) voor het schenden van de voorwaarden. 8 augustus staat de rechtzaak gepland. Hopelijk wordt huidig gedrag meegenomen voor de straf ivm recidiverisico.quote:Op zondag 10 augustus 2025 12:27 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we zware straffen in Nederland. Hij moet toch wel een flinke 6 maanden de cel in.
Een hoop mensen in de GGZ willen pas geholpen worden als er ook een stok achter de deur zit (zorg onder dwang).quote:Op zondag 10 augustus 2025 11:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Als de GGZ alleen maar mensen kan helpen die geholpen willen worden, snap ik niet waarom het zo goed betaalt eigenlijk.
Het lijkt dan net alsof je een soort voorstelling moet geven ofzo.quote:Op zondag 10 augustus 2025 14:00 schreef Chadi het volgende:
[..]
Een hoop mensen in de GGZ willen pas geholpen worden als er ook een stok achter de deur zit (zorg onder dwang).
Daarnaast is het risico op geweld nergens hoger in de zorg dan hier.
Ook is het werken met mensen die extreem vervuild zijn in een vervuilde omgeving. De psychologische druk is enorm en je moet er mee weten om te gaan.
Soms kom ik echt totall loss thuis omdat ik een dienst 1 op 1 heb gedraaid met iemand die manisch psychotisch ontregeld is een daarnaast ook een schizo afwijking heeft met wanen hallucinaties en geweld. Je balanceert dan de hele dienst op een dun koordje. Je moet de medicatie erin lullen en hem of haar ook nog eens in toom houden zodat het niet uitdraait op een separatie en het voor de patiënt nog dragelijk blijft.
Van de buitenkant lijkt het allemaal makkelijk maar ga er maar staan. Iemand die om de 3 seconden spontaan iets onderneemt en geremd moet worden tegen zijn of haar wil en dat op een nette en humane manier.
Er zijn ook te weinig mensen die het GGZ willen helpen met het genezen van de mannen met losse handjes.quote:Op zondag 10 augustus 2025 14:00 schreef Chadi het volgende:
[..]
Een hoop mensen in de GGZ willen pas geholpen worden als er ook een stok achter de deur zit (zorg onder dwang).
Daarnaast is het risico op geweld nergens hoger in de zorg dan hier.
Ook is het werken met mensen die extreem vervuild zijn in een vervuilde omgeving. De psychologische druk is enorm en je moet er mee weten om te gaan.
Soms kom ik echt totall loss thuis omdat ik een dienst 1 op 1 heb gedraaid met iemand die manisch psychotisch ontregeld is een daarnaast ook een schizo afwijking heeft met wanen hallucinaties en geweld. Je balanceert dan de hele dienst op een dun koordje. Je moet de medicatie erin lullen en hem of haar ook nog eens in toom houden zodat het niet uitdraait op een separatie en het voor de patiënt nog dragelijk blijft.
Van de buitenkant lijkt het allemaal makkelijk maar ga er maar staan. Iemand die om de 3 seconden spontaan iets onderneemt en geremd moet worden tegen zijn of haar wil en dat op een nette en humane manier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |