Ja is lekker maar jij wil nooit wat anders?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 23:03 schreef Hyaenidae het volgende:
Het is friet. En friet met biefstuk is 10x lekkerder dan rijst.
-knip-
het is wel lekker, maar er zitten nooit carbs bij, behalve aardappelpuree of patat. En daardoor incompleet. Dat is in niet-westerse keukens veel beter naar mijn zin.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 23:08 schreef mschol het volgende:
als je bij een matig restaurant gaat eten krijg je matig eten ja
Wat voor gerechten zoal?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 23:08 schreef mschol het volgende:
als je bij een matig restaurant gaat eten krijg je matig eten ja
voldoende nederlandse/westerse restaurants gedineerd met een gebalanceerd aanbod
In Nederland is het tegenwoordig vaak: een vleesgerecht bestellen en daanaast kan je nog groenten krijgen en een bak semi-culinaire friet (dat noem ik geen patat).quote:Op donderdag 7 augustus 2025 23:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
In westerse restaurants draait een gerecht traditioneel wel om het vlees. Kan natuurlijk wel heel lekker vlees zijn. Afwisseling doet leven.
Die groente zit er gewoonlijk standaard bij toch? Maar aan de 200 gram kom je vaak niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 23:18 schreef jakosi het volgende:
[..]
In Nederland is het tegenwoordig vaak: een vleesgerecht bestellen en daanaast kan je nog groenten krijgen en een bak semi-culinaire friet (dat noem ik geen patat).
Dat klopt, de laatste jaren (met de inflatie) is volgens mij wel een trend onstaan dat het verdienmodel bij restaurants steeds meer is geworden dat je moet betalen voor de bijgerechten. De biefstuk is dan bijvoorbeeld 25 euro, de patat nog eens 7 euro en de groenten ook 7 euro.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 23:26 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Die groente zit er gewoonlijk standaard bij toch? Maar aan de 200 gram kom je vaak niet.
Nederlanders en andere West-Europeanen zien veel vlees toch als een luxe, als iets waar je veel van moet willen en dat centraal staat in een gerecht. Krijgen we weinig vlees, dan voelen we ons bekocht. Heel anders dan in Zuid-Oost Azië, waar er toevallig eens een stukje in je curry kan zitten.
Dat klopt, ik vind dat apart betalen voor een bijgerecht ook onzin. Tenzij, zoals ik laatst nog meemaakte, een bijgerecht en wat groente er al bij zitten. Dan kun je nog patat erbij bestellen maar dat vind ik dan niet nodig. Als je alleen een lap vlees krijgt is het wel wat gierig.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 23:36 schreef jakosi het volgende:
[..]
Dat klopt, de laatste jaren (met de inflatie) is volgens mij wel een trend onstaan dat het verdienmodel bij restaurants steeds meer is geworden dat je moet betalen voor de bijgerechten. De biefstuk is dan bijvoorbeeld 25 euro, de patat nog eens 7 euro en de groenten ook 7 euro.
Dank voor de tip, had ik niet aan gedachtquote:Op donderdag 7 augustus 2025 23:40 schreef ToT het volgende:
Dan ga je toch lekker naar de Ethiopiër of whatever? Jouw feestje.
Schijnt fucking lekker vreten te zijn.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 23:43 schreef jakosi het volgende:
[..]
Dank voor de tip, had ik niet aan gedacht
Groet
Daar krijg je zeker alleen maar een paar botjes op je bord.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 23:40 schreef ToT het volgende:
Dan ga je toch lekker naar de Ethiopiër of whatever? Jouw feestje.
Wat (stoofgerecht) met Injera (teff brood) bestellen en dan terugkomen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 01:07 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Daar krijg je zeker alleen maar een paar botjes op je bord.
[ afbeelding ]
En Ethiopio koffiequote:Op vrijdag 8 augustus 2025 01:07 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
k kan het filmpje ff niet terug vinden, wel eentje over een SOmalisch restaurant:quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 01:07 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Smaakt naar STRONT.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 02:18 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En Ethiopio koffie![]()
Bekijk deze YouTube-video
Wij kunnen ook -van huis uit- niet koken in Nederland.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 22:56 schreef jakosi het volgende:
In Indiase, Thaise, Costa Ricaanse, Peruaanse of Chinese restaurants krijg je uitgebalanceerde gerechten met vlees, groenten en bijvoorbeeld rijst.
In typisch 'Nederlandse' (westerse) restaurants krijg je echter meestal slechts een stuk vlees met 3 sperziebonen. Als je geluk hebt krijg je er wat zoute patat bij (meestal moet je dat er tegenwoordig los bijbestellen).
De uitzondering is de Italiaanse keuken, al moet je daar de koolhydraten (pasta) en vlees vaak wel los van elkaar bestellen.
Het ' Nederlandse' (westerse) 'restaurantvoedsel' gaat me daardoor de laatste tijd steeds meer tegenstaan, tenzij ik echt zin heb in vlees met patat. Maar buiten dat heeft de 'Nederlandse'/westerse restaurant keuken niet veel te bieden.
Niet alleen dat ik voor bijgerechten moet betalen, maar ook een gebrek aan keuze aan bijgerechten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 09:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Volgens mij is dit meer een klacht dat je voor de bijgerechten moet bijbetalen.
Ik zie dit overigens alleen in de Randstad nog.
Hier zit een grote truck-stop restaurant daar krijg je nog voor ¤13 een hele maaltijd met groenten naar keuze en veel!
Dat ding zit zondags afgeboekt vol al hebben ze volgens mij wel 300 tafels, met gewone burger boomers.
Daar geldt hetzelfde. Laat me maar eens een menukaart zien.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 13:32 schreef Cruzinats het volgende:
Je kan ook gewoon naar een goed restaurant gaan ipv de plaatselijke vreetschuur voor de vinexwijkbewoners met spareribs, kipsate en hamburgers op de menukaart.
Ik vind de Europees georiënteerde restaurants wel lekker, maar raak er nooit echt verzadigd. In tegenstelling tot ander soort keukens.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 10:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Is dit niet gewoon een klacht dat je de 'europees-georienteerde' restaurants zat bent en liefst meer in 'buitenlands-georienteerde' restaurants wil eten?
Want sorry hoor, maar als ik Chinees, Italiaans of Thais bestel, krijg ik ook relatief weinig groentes e.d. Tenzij je typische groentegerechten besteld. Wat net zo goed geldt voor 'europees-georienteerde' restaurants geldt.
Wel raar dat je er dan nog heen gaat.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 13:43 schreef jakosi het volgende:
[..]
Ik vind de Europees georiënteerde restaurants wel lekker, maar raak er nooit echt verzadigd. In tegenstelling tot ander soort keukens.
Misschien gaat die al jaren naar Friet van Piet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 16:55 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wel raar dat je er dan nog heen gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |