quote:
Op vrijdag 8 augustus 2025 01:36 schreef Mathijsco het volgende:Ik bestel liever bij de tent zelf: een bloedhekel aan dit soort onsympathieke middleman die zichzelf een positie verwerven middels afpersen van kleine ondernemers en platform kosten die jij mag betalen.
Waarom mag gemak niks kosten?
Platformen als Booking, Bol, Amazon, Airbnb, Thuisbezorgd, Uber, etc. hebben hun succes voor een groot deel te danken aan het gemak dat ze de consument bieden.
Het samenbrengen van aanbieders en consumenten en regelen van de opdrachten en betaling, maakt het leven voor zowel de consument als aanbieder bijzonder makkelijk. Dat hoeven ze toch niet gratis te doen?
Dat het succes ook macht met zich meebrengt is natuurlijk een keerzijde, maar wel een logisch gevolg.
De lokale pizzaboer
hoeft zich natuurlijk helemaal niet aan te sluiten bij thuisbezorgd, maar dan lopen ze wel de klandizie van thuisbezorgdgebruikers mis. Ja, keuzes.
En als grote speler is de dienst die je biedt ook waardevoller. Je brengt een aanbieder immers met meer potentiële klanten in contact.
Maar ik vind het wat kort door de bocht dat ze hun positie verworven hebben
dankzij hun macht. Volgens mij is ook thuisbezorgd ooit begonnen als relatief kleine speler. Amazon begon ooit vanuit de garage.
Verder prima dat je ze omzeilt, we blijven zuinige Nederlanders, maar ik vind je redenering krom.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.