Dat valt niet onder feest?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 13:57 schreef Hiddendoe het volgende:
Prima. Is het stierenvechten inmiddels ook afgeschaft?
Lekker offtopic weer, het gaat hier om religieuze feesten die vreemd zijn aan de Spaanse identiteit. Zoals je al in de eerste zin kan lezenquote:Op donderdag 7 augustus 2025 13:57 schreef Hiddendoe het volgende:
Joh, ik kan heus wel lezen hoor.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 14:21 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Lekker offtopic weer, het gaat hier om religieuze feesten die vreemd zijn aan de Spaanse identiteit. Zoals je al in de eerste zin kan lezen
''De gemeente Jumilla in het zuidoosten van Spanje wil een verbod invoeren op religieuze feesten 'die vreemd zijn aan onze identiteit' ''
Stierengevechten vallen daar niet onder
Denk dat het hiermee te maken heeft :quote:Op donderdag 7 augustus 2025 14:28 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Joh, ik kan heus wel lezen hoor.
Stierenvechten hoort wel tot de Spaanse identiteit. Is ook een bloederig en sadistisch gebruik. Waarom hebben die conservatieve partijen dan opeens zoveel moeite met islamtische feesten?
Maar het artikel gaat juist over het tegenovergestelde, toch lastig dat lezenquote:Op donderdag 7 augustus 2025 14:28 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Stierenvechten hoort wel tot de Spaanse identiteit. Is ook een bloederig en sadistisch gebruik. Waarom hebben die conservatieve partijen dan opeens zoveel moeite met islamtische feesten?
Waarschijnlijk omdat die islamitische feesten feitelijk uitdrukking zijn van dat de islam over de openbare ruimte heerst. Wij hadden in Nederland tot 1983 ook een processieverbod, omdat een religie in lang vervlogen tijden bijna net zo heerszuchtig was.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 14:28 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Is er hier iemand die het artikel en de daarbij behorende bron wel heeft gelezen?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 14:38 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Maar het artikel gaat juist over het tegenovergestelde, toch lastig dat lezen
Boeie. Je kunt niet de ene religie verbieden en de andere toestaan.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat die islamitische feesten feitelijk uitdrukking zijn van dat de islam over de openbare ruimte heerst. Wij hadden in Nederland tot 1983 ook een processieverbod, omdat een religie in lang vervlogen tijden bijna net zo heerszuchtig was.
Ik snap niet waarom hierover gediscussieerd wordt. Het gaat over een plek waar we niet eens wonen, dus waar maken we ons druk om? Laat ze daar lekker fijn de klere krijgen daar. Ik woon daar niet. Dus bemoei ik me er ook niet mee.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 15:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De meerdere users die positief over dit verbod zijn.
Alles kan.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 14:48 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Boeie. Je kunt niet de ene religie verbieden en de andere toestaan.
Jawel hoor, dat kan prima. Sterker nog, wereldwijd en door de geschiedenis heen is dat de norm.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 14:48 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Boeie. Je kunt niet de ene religie verbieden en de andere toestaan.
Er is er eentje die de vrijheid van godsdienst van anderen niet erkend, ironisch genoeg degene die het meeste geniet van de vrijheid van godsdienst. Het is dan ook niet echt een relgie maar meer een ideologisch vehikel voor Arabische suprematie en imperialisme.quote:Zeker niet als het over de zandbankreligies gaat. Dit is zowat een heilige drie-eenheid. Jodendom, christendom en islam. Komt allemaal uit hetzelfde putje.
Gebeurt al langzaam, de Kerststol is geen Kerststol meer, maar een feeststol.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 16:32 schreef Telefoonvork het volgende:
Misschien moeten we zoiets hier invoeren. Mja, onze regering is heeft geen tanden en durft niks. Als braafste jongetje van de klas laten ze door de woke wappies en Moslims onze kerst- en paasfeesten uit het publieke zicht verbannen, voor feesten van de barbaren.
Het merendeel van de Nederlanders is ongelovig. Weg met die religieuze bagger in publieke (overheids)gebouwen.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 14:39 schreef Gibson88 het volgende:
Puik idee. Hier ook maar doorvoeren. Kerstbomen terug in publieke (overheids)gebouwen, paas-uitingen etc.
En weg met al die niet-westerse bagger.
Tsja. Zo bijzonder is het niet allemaal.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 15:57 schreef Nober het volgende:
[..]
Alles kan.
[ x ]
https://x.com/realMaalouf/status/1952091646264246557
Nee, moslims mogen dit. Alleen discriminatie als blanken het doen.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 15:57 schreef Nober het volgende:
[..]
Alles kan.
[ x ]
https://x.com/realMaalouf/status/1952091646264246557
Dat is niet cultuurvreemd slimpie.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 13:57 schreef Hiddendoe het volgende:
Het probleem is en de oorsprong van Europa ligt juist in een globalistische Relgie waarin heel duidelijk stelt dat iedereen toegang heef tot dat geloof, bekering geen extras nodig heeft (geen besnijdingen, geen speciale stam afkomstigheid etc).quote:Op donderdag 7 augustus 2025 16:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tsja. Zo bijzonder is het niet allemaal.
Ik mocht in Nepal een heilige hindoe tempel niet in omdat ik geen hindoe ben.
Wat is nou eigenlijk het probleem?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:29 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het probleem is en de oorsprong van Europa ligt juist in een globalistische Relgie waarin heel duidelijk stelt dat iedereen toegang heef tot dat geloof, bekering geen extras nodig heeft (geen besnijdingen, geen speciale stam afkomstigheid etc).
Het is niet voor niets dat de renaissance en Liberale verlichting in europa zijn ontstaan dat komt mede door de invloed van het christendom.
Er is geen kerk in west europa waarin je geweigerd wordt als niet christen, sterker nog, de meeste Kerk Gemeentes zullen je een plek vooraan geven.
Dat mensen zoals jij nog steeds deze vraag stellen.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat is nou eigenlijk het probleem?
Dan zal dat wel een heilige snelweg zijnquote:Op donderdag 7 augustus 2025 16:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hoe wisten ze dat eigenlijk? Zoiets staat vast niet in je paspoort.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 16:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gewoon lekker doen alsof je neus bloedt, de islam op een hoopje vegen met het joden- en christendom en tot slot wijzen naar "rechtsextremistische hooligans".quote:Op donderdag 7 augustus 2025 14:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Is er hier iemand die het artikel en de daarbij behorende bron wel heeft gelezen?
Aanleiding was het mishandelen van een 68-jarige Spanjaard. Rechtsextremisten plaatsten daarna een oproep om de moslimwijken 'schoon te vegen'. Affijn, de boel escaleert met dit slappe voorstel als resultaat.
In plaats van de hooligans aan te pakken, willen de conservatieven islamitische feesten verbieden in Spanje.
Stemmen winnen en verder niks.
Olé!
Misschien kunnen ze het combineren, dat er bij zo'n islamitisch woestijngebruik dan ook meteen even een kudde stieren doorheen wordt gejaagd.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 14:28 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zoiets hebben ze al met schapen en geiten: het offerfeest.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze het combineren, dat er bij zo'n islamitisch woestijngebruik dan ook meteen even een kudde stieren doorheen wordt gejaagd.
Westers uiterlijk. En ik denk dat als ik wel naar binnen was geglipt ik zou moeten laten zien op de hoogte te zijn van bepaalde rituelen en gebruiken.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:44 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hoe wisten ze dat eigenlijk? Zoiets staat vast niet in je paspoort.
Tsja, denk vooral dat het geweigerd worden in een tempel in Nepal even erg is als leven onder een Islamitisch regime. Ooit van de Taliban iets verderop gehoord?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Westers uiterlijk. En ik denk dat als ik wel naar binnen was geglipt ik zou moeten laten zien op de hoogte te zijn van bepaalde rituelen en gebruiken.
Beter om ze dus zo minderheid mogelijk te laten zijn.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:24 schreef TyVole het volgende:
Moslims in de minderheid: Boehoe, respecteer onze gebruiken en ons geloof!
Moslims in de meerderheid: Death to the infidels!
Ik reageerde op de post over dat niet moslims niet welkom zijn in Mekka.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tsja, denk vooral dat het geweigerd worden in een tempel in Nepal even erg is als leven onder een Islamitisch regime. Ooit van de Taliban iets verderop gehoord?
En jij gelooft dus echt dat moslims andere religies kunnen verbieden als ze genoeg macht hebben?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 16:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat kan prima. Sterker nog, wereldwijd en door de geschiedenis heen is dat de norm.
[..]
Er is er eentje die de vrijheid van godsdienst van anderen niet erkend, ironisch genoeg degene die het meeste geniet van de vrijheid van godsdienst. Het is dan ook niet echt een relgie maar meer een ideologisch vehikel voor Arabische suprematie en imperialisme.
Bijzonder dit wel. Jouw conclusie is dus dat we hier in het Westen de vrijheden hebben om 'anders' te zijn en dat we daarom maar de vrijheid moeten geven aan de reden (de Islam) dat die vrijheden er in het Midden-Oosten niet (meer) zijn?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 15:16 schreef Glazenmaker het volgende:
Iedere keer als ik dit soort topics open dan vraag ik mij af wie jullie zo beschadigd heeft. De ander zo haten dat je denkt een beter leven te hebben door een feestje te verbieden.
Wat het westen beter maakt dan het MO is de vrijheid om anders te zijn dan de grootste groep. Je gaat het westen niet beschermen door zelf een stereotype islamist te worden.
Lazer toch een end op. Er is een man mishandelt (wat ik dus grondig afkeur) en meteen komen de ultrarechtse ratten uit hun holletjes gekropen om de boel eens flink op stelten te zetten.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Gewoon lekker doen alsof je neus bloedt, de islam op een hoopje vegen met het joden- en christendom en tot slot wijzen naar "rechtsextremistische hooligans".
Alle progressieve bonuspuntjes weer verdiend vandaag. Tering hey.
quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder dit wel. Jouw conclusie is dus dat we hier in het Westen de vrijheden hebben om 'anders' te zijn en dat we daarom maar de vrijheid moeten geven aan de reden (de Islam) dat die vrijheden er in het Midden-Oosten niet (meer) zijn?
De realiteit is natuurlijk juist om de vrijheid die we hier kennen te beschermen, er grenzen moeten worden gesteld en de Islam uit de publieke ruimte moet worden gehouden.
Ze hebben de vrijheid van godsdienst al succesvol aangevallen. Ex moslims zijn bang om voor hun geloofsafval uit te komen, want dat mag niet van de islam dus is het gevaarlijk. Alle tekenaars houden zich netjes aan de opgelegde islamitische geloofsregels want niemand heeft zin in een onthoofding door een paar van die barbaren. Het mag van de wet, maar de handhaving door haatbaarden is veel effectiever.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:48 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En jij gelooft dus echt dat moslims andere religies kunnen verbieden als ze genoeg macht hebben?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |