abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218731599
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 15:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Rusland blij met Starlink... uh-huh... De verdediging van Oekraïne draait op Starlink. Dat ze nu inmiddels zelf ook Starlink terminals zijn gaan gebruiken maakt niet dat ze er blij mee zijn.
Nee, ze gebruiken het met tegenzin _O-
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218731641
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij beweert dat ze er zijn. Ik ga je vast verklappen: ze zijn er niet.

Dus als jij dat beweert, dan mag je dat ook wel even hard maken. Maar ik begrijp het al weer: je roept maar wat, niet gehinderd door enige kennis van zaken.
Ik bewonder je naïviteit :O
pi_218731700
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 15:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar je gaat een jurist toch niet vervangen door Optimus? Dat gaat ook gewoon via een AI die specifiek voor dat doel wordt ingezet. Niet zelden door meerderen. Dat je voor een taak iets van 15 processen hebt lopen. Maar die zijn nog steeds heel veel sneller.
Dus in plaats van dat ik de juristen op onze afdeling raadpleeg typ ik mijn vraag gewoon in de computer.
Tja, dat is natuurlijk ook een manier van werken...

Maar dan heb je het over informatie verwerking.

Ik zie bijvoorbeeld AI of Optimus over 10 jaar niet in mijn kruipruimte kruipen om een lek in de waterleiding te repareren...
pi_218731726
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 15:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Noem eens 3 influencers die door Tesla betaald worden.
Als je goed had gelezen wist je dat daar niet staat dat influencers door Tesla betaald worden.
pi_218731733
twitter

De oplossing voor Nederland zodat de woningbouw niet stagneert. Miljarden investeren in Tesla megablocks.

twitter

De presentatie zelf.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_218731812
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als je goed had gelezen wist je dat daar niet staat dat influencers door Tesla betaald worden.
Je suggereert weldegelijk dat een deel betaald werd:

quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 12:56 schreef Wantie het volgende:

Nee, omdat Tesla een batterij influencers heeft die, al dan niet tegen betaling, alles van Tesla hypen op social media.
pi_218731847
quote:
14s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:33 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]

De oplossing voor Nederland zodat de woningbouw niet stagneert. Miljarden investeren in Tesla megablocks.

[ x ]

De presentatie zelf.
Oh, dat kunnen we ook zelf in Nederland:

https://giga-storage.com/projects-under-development/
pi_218731883
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je suggereert weldegelijk dat een deel betaald werd:
[..]

Zoek eens op wat 'al dan niet ' betekent...

Hint: het betekent niet dat een deel betaald wordt door Tesla.
pi_218731918
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus in plaats van dat ik de juristen op onze afdeling raadpleeg typ ik mijn vraag gewoon in de computer.
Tja, dat is natuurlijk ook een manier van werken...

Maar dan heb je het over informatie verwerking.

Ik zie bijvoorbeeld AI of Optimus over 10 jaar niet in mijn kruipruimte kruipen om een lek in de waterleiding te repareren...
Die vraag kan, maar de praktijk zal wel wat anders zijn. Dat je een jurist hebt die het overzicht houdt, maar vervolgens veel hogere productiviteit heeft omdat het werk door AI gedaan wordt.

Zomaar vragen stellen is lastig, omdat je ook de juiste vraag moet stellen en daar gaat veel fout.
pi_218731924
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, dat kunnen we ook zelf in Nederland:

https://giga-storage.com/projects-under-development/
Daarom moeten bedrijven jaren lang wachten op een stroomaansluiting of nieuwbouw projecten. We hebben echt Elon's visie nodig hier in de EU. We lopen zo ver achter op Tesla.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_218731926
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zoek eens op wat 'al dan niet ' betekent...

Hint: het betekent niet dat een deel betaald wordt door Tesla.
Nogmaals, je suggereert het weldegelijk, want in deze context betekent het eigenlijk dat een deel betaald zal worden. En bovendien maak je met deze post duidelijk dat je ook bedoelde te zeggen dat een deel betaald werd, want ik was kennelijk naïef om te denken dat ze niet betaald werden...

quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik bewonder je naïviteit :O
pi_218731939
quote:
15s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:52 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Daarom moeten bedrijven jaren lang wachten op een stroomaansluiting of nieuwbouw projecten. We hebben echt Elon's visie nodig hier in de EU. We lopen zo ver achter op Tesla.
Als je goed had opgelet wist je dat Tesla in 2027 een 1,4 GWH batterijpark oplevert die door Eneco wordt gebruikt.
pi_218731941
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nogmaals, je suggereert het weldegelijk, want in deze context betekent het eigenlijk dat een deel betaald zal worden. En bovendien maak je met deze post duidelijk dat je ook bedoelde te zeggen dat een deel betaald werd, want ik was kennelijk naïef om te denken dat ze niet betaald werden...
[..]

Joh, haal eens rustig adem...
pi_218731949
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Die vraag kan, maar de praktijk zal wel wat anders zijn. Dat je een jurist hebt die het overzicht houdt, maar vervolgens veel hogere productiviteit heeft omdat het werk door AI gedaan wordt.

Zomaar vragen stellen is lastig, omdat je ook de juiste vraag moet stellen en daar gaat veel fout.
Maar dan is de conclusie dat ook juristenwerk niet volledig door AI of Optimusachtige robots kan worden overgenomen.
pi_218731950
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 15:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er is meer dan alleen LLM.

En er is nog heel veel winst te behalen in het juist gebruiken daarvan trouwens. Maar dat terzijde.

Over 10 jaar weten we wie gelijk had, nietwaar? Nou ja, ongeveer... het kan zo 11 jaar duren. Of misschien wel 12. Maar ik zie dus een hoop veranderen in de komende +/- 10 jaar.
Ja natuurlijk is er meer, maar 90% van de hype draait om LLMs. Dat is ook waar de grootste uitspraken over het radicaal veranderen van ons leven en massale ontslagen / werkloosheid vandaan komen. Dat gaat niet over de dingen die wel al decennia doen zoals allerhande vormen van patroonherkenning obv neurale netwerken, gebruik maken van evolutionaire algoritmen voor ontwerpen en ga zo maar door. Ik heb dat soort dingen 20-25 jaar geleden tijdens m'n studie ook wel gedaan en daar zit iets van vooruitgang in, maar niet de radicale revolutie die tegenwoordig wordt gepredikt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218732003
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als je goed had opgelet wist je dat Tesla in 2027 een 1,4 GWH batterijpark oplevert die door Eneco wordt gebruikt.
Oe nice kan ik bijna daar een selfie maken. #ElonPower
pi_218732708
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Joh, haal eens rustig adem...
Denk je nou echt dat ik van de leg raak van zielige trolletjes op het internet? _O-

Sorry to disappoint.
pi_218732730
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dan is de conclusie dat ook juristenwerk niet volledig door AI of Optimusachtige robots kan worden overgenomen.
Je komt momenteel al tot 90%. Dat is best een flinke impact als de werkloosheid naar dat soort percentages gaat, denk je niet?
pi_218732767
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:56 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja natuurlijk is er meer, maar 90% van de hype draait om LLMs. Dat is ook waar de grootste uitspraken over het radicaal veranderen van ons leven en massale ontslagen / werkloosheid vandaan komen. Dat gaat niet over de dingen die wel al decennia doen zoals allerhande vormen van patroonherkenning obv neurale netwerken, gebruik maken van evolutionaire algoritmen voor ontwerpen en ga zo maar door. Ik heb dat soort dingen 20-25 jaar geleden tijdens m'n studie ook wel gedaan en daar zit iets van vooruitgang in, maar niet de radicale revolutie die tegenwoordig wordt gepredikt.
Hype is hype.

Maar in mijn bedrijven draaien we inmiddels met 20% van de FTE's tov 5 jaar geleden en is de productiviteit hoger.

Mind you, onze core is deep tech, dus wij lopen daarin ver vooruit met eigen systemen. Maar dit is dus wat gewoon nu al kan. Met vallen en opstaan (maar daar zijn we inmiddels doorheen).
pi_218732853
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 18:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je komt momenteel al tot 90%. Dat is best een flinke impact als de werkloosheid naar dat soort percentages gaat, denk je niet?
Nee, want AI gaat geen 90% van de werkgelegenheid overnemen.
Dat dacht men vroeger ook van de personal computer.
Dat zou een kaalslag opleveren in het administratieve werk.
Maar dat is ook niet uitgekomen.
pi_218733134
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 18:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, want AI gaat geen 90% van de werkgelegenheid overnemen.
Dat dacht men vroeger ook van de personal computer.
Dat zou een kaalslag opleveren in het administratieve werk.
Maar dat is ook niet uitgekomen.
Toen de PC kwam, verdwenen er banen, maar kwamen anderen daarvoor terug. Het 'probleem' van AI is dat er wel andere banen voor terugkomen, maar AI ook weer die andere banen kan doen.

Ik heb mijn voorspelling gedaan. Je mag er over 10 jaar op terugkomen. Ik denk dat jij daar geen zin in gaat hebben...
pi_218733288
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 19:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Toen de PC kwam, verdwenen er banen, maar kwamen anderen daarvoor terug. Het 'probleem' van AI is dat er wel andere banen voor terugkomen, maar AI ook weer die andere banen kan doen.

Ik heb mijn voorspelling gedaan. Je mag er over 10 jaar op terugkomen. Ik denk dat jij daar geen zin in gaat hebben...
Je hebt wel hoge verwachtingen van dit forum :+

Maar je gaat gewoon weer een verschuiving zien op de arbeidsmarkt.
pi_218733323
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 19:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je hebt wel hoge verwachtingen van dit forum :+

Maar je gaat gewoon weer een verschuiving zien op de arbeidsmarkt.
Het forum bestaat inmiddels al iets van een kwart eeuw als ik mij niet vergis. Dus die 10 jaar kunnen er nog wel bij.
pi_218733822
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 18:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mind you, onze core is deep tech, dus wij lopen daarin ver vooruit met eigen systemen.
Wat is “deep tech”? Of beter gezegd wat bedoel jij met deep tech.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_218733872
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 19:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het forum bestaat inmiddels al iets van een kwart eeuw als ik mij niet vergis. Dus die 10 jaar kunnen er nog wel bij.
Dan zit alleen nog AI tegen elkaar te praten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')