abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218668405
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:43 schreef Monolith het volgende:

[..]
Je redeneert vanuit 'mensen die denken dat X groot gaat worden'.
Nee, ik geef aan dat er kennelijk aardig wat mensen tussen zitten die zo redeneren. Als iedereen zo zou redeneren als jij, dan zou de koers lager liggen. Toch?

Wie gelijk gaat krijgen weet ik niet. En interesseert mij op dit moment niet. Ik heb geen Tesla aandelen nu. Mijn vrouw heel beperkt.

We zullen het zien.

En natuurlijk kan Tesla niet overeind blijven met eeuwige beloftes. Feit is dat mensen die gegokt hebben op onheil voor Tesla erg vaak de vingers hebben gebrand. Maar ook dat zegt natuurlijk niets over de toekomst.
pi_218668878
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, ik geef aan dat er kennelijk aardig wat mensen tussen zitten die zo redeneren. Als iedereen zo zou redeneren als jij, dan zou de koers lager liggen. Toch?

Wie gelijk gaat krijgen weet ik niet. En interesseert mij op dit moment niet. Ik heb geen Tesla aandelen nu. Mijn vrouw heel beperkt.

We zullen het zien.

En natuurlijk kan Tesla niet overeind blijven met eeuwige beloftes. Feit is dat mensen die gegokt hebben op onheil voor Tesla erg vaak de vingers hebben gebrand. Maar ook dat zegt natuurlijk niets over de toekomst.
Je lijkt gewoon echt niet te begrjipen wat ik schrijf. Ik geef aan dat Tesla nu behoorlijk overgewaardeerd is en dat dat niet eeuwig zo kan blijven als dat niet gepaard gaat met enorme omzetgroei waardoor de PE (en vooral ook de PEG) normaliseert.

De concrete forecast voor dit jaar is een geschatte krimp van zo rond de 5% en in veel van de wat langere termijn forecasts zitten weer groeipercentages in de tientallen procenten per jaar verwerkt vanaf 2026. Blijven die weer uit, dan zou het mij verbazen als er geen koerscorrectie komt tegen die tijd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218669002
Tesla Records Over 80,000 Sales in China in August as Model Y-L Goes on Sale
Bekijk deze YouTube-video
quote:
Tesla reported sales of 83,192 China-made vehicles in August, a significant 22.55% increase from the previous month, but a 4.04% decrease year-on-year. This rebound is partly attributed to the launch of the new six-seat Model Y L, which is seeing high demand and has pushed back delivery times.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_218669079
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 15:18 schreef Monolith het volgende:

[..]
Je lijkt gewoon echt niet te begrjipen wat ik schrijf. Ik geef aan dat Tesla nu behoorlijk overgewaardeerd is en dat dat niet eeuwig zo kan blijven als dat niet gepaard gaat met enorme omzetgroei waardoor de PE (en vooral ook de PEG) normaliseert.

De concrete forecast voor dit jaar is een geschatte krimp van zo rond de 5% en in veel van de wat langere termijn forecasts zitten weer groeipercentages in de tientallen procenten per jaar verwerkt vanaf 2026. Blijven die weer uit, dan zou het mij verbazen als er geen koerscorrectie komt tegen die tijd.
Ik begrijp precies wat jij schrijft hoor.

Het is ook niet dat ik het oneens ben met jou. Zoals gezegd: je kan niet met oneindige beloftes overeind blijven.

Verder wordt de waarde nu eenmaal bepaald door de markt. En de markt liegt nooit. ;)
pi_218690394
quote:
Tesla stellt Musk eine Billion Dollar in Aussicht

Elon Musk soll Tesla in die Zukunft führen - und könnte dafür eine nahezu unglaubliche Summe erhalten. Dafür muss er den Wert des Unternehmens um das Achtfache steigern und die Robotaxi-Sparte erfolgreich machen.Wenn Elon Musk die von Tesla gesetzten Firmenziele erreicht, winkt ihm eine beträchtliche Zahlung: Der Verwaltungsrat des Unternehmens hat ein Vergütungspaket in einer Höhe von bis zu einer Billion Dollar vorgeschlagen, wie der US-Elektroautobauer mitteilte.Sollte es genehmigt werden, wäre es das bislang höchste Vergütungspaket der Geschichte. Der Plan unterstreicht die Strategie von Tesla, sich unter Musks Führung von einem reinen Autobauer zu einem Technologiekonzern zu wandeln.

Eine Billion für den reichsten Mann der Welt
Beobachterinnen und Beobachter sehen die hohe Summe als strategischen Schachzug, um den sprunghaften Milliardär bei Laune zu halten. Gegenüber der Nachrichtenagentur Reuters nannte ein US-amerikanischer Rechtsprofessor das angekündigte Vergütungspaket "lächerlich groß". Er gehe aber davon aus, dass das Unternehmen zustimmen werde.Musks aktuelles Vermögen wird auf 370 Milliarden Dollar geschätzt - damit ist er der reichste Mann der Welt. Die nun versprochene Vergütung entspricht dem dreifachen dessen.
De markwaarde van Tesla 8x verhogen, van circa 1000 miljard naar 8000 miljard, eerst zien dan geloven ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_218690626
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 21:36 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De markwaarde van Tesla 8x verhogen, van circa 1000 miljard naar 8000 miljard, eerst zien dan geloven ;)
Plus 1 miljoen robottaxi's en 1 miljoen Tesla Optimus verkocht...

En dan als beloning 12% van de aandelen van Tesla, met een marktwaarde van 1 biljoen dollar...

En dat om Musk binnen boord te houden.

Ik ben benieuwd hoe Musk hier op reageert. Hij wil graag 25% van Tesla in handen krijgen. Dat zou hij met deze bonus krijgen. Maar dan pas over 10 jaar?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218699264
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 13:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
De verkopen van Tesla nemen wereldwijd af en volgens Elon Musk is de prijs van zijn bedrijf recht evenredig met het succes van FSD. Volgens hem is FSD al lang level 5 en komt het alleen door de irritante wetgeving dat je daar niet overal slapend mee mag rijden. Hij wilde daarom in Austin, Texas bewijzen dat FSD minimaal level 3 is (geen bestuurder nodig), maar dat is niet gelukt. Daarom gaan ze nu Tesla's inzetten als taxi, dus met bestuurder, in wat andere grote steden.

De levels van zelfrijdende auto's:

[ afbeelding ]

Ter vergelijking: Mercedes heeft een systeem dat minimaal level 3 is, dat mag je gebruiken zodra de plaatselijke regering daar een vergunning voor af heeft gegeven. Het is alleen nog bruikbaar op de snelweg, dus level 5 is het nog niet. Level 4 mogelijk wel, maar dat weten we pas als ze overal een vergunning voor hebben gekregen.
Wat een debiel schema.
pi_218704034
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 22:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Wat een debiel schema.
Hoe zou jij dat dan indelen?
pi_218715903
(ABM FN-Dow Jones) Het marktaandeel van Tesla in de Verenigde Staten daalde in augustus tot het laagste punt in bijna acht jaar, terwijl consumenten de voorkeur gaven aan elektrische voertuigen van concurrenten boven het verouderde aanbod van CEO Elon Musk. Dit meldde persbureau Reuters maandag op basis van gegevens van onderzoeksbureau Cox Automotive.

quote:
De daling komt op het moment dat autofabrikanten consumenten proberen te lokken om nog een elektrische auto te kopen, voordat Amerikaanse belastingvoordelen voor de aanschaf van EV's aan het einde van de maand vervallen, waardoor de financiële druk op Tesla en concurrenten toeneemt.

Tesla, dat ooit meer dan 80 procent van de Amerikaanse markt voor elektrische voertuigen in handen had, was in augustus goed voor 38 procent van de totale verkoop van elektrische voertuigen in de Verenigde Staten, aldus Reuters.

Daarmee daalde het percentage voor het eerst sinds oktober 2017 onder de 40 procent, bleek uit de gegevens van Cox. In oktober 2017 was Tesla nog bezig met het opvoeren van de productie van de Model 3, zijn eerste auto voor de massamarkt.

Terwijl andere autofabrikanten nieuwe elektrische auto's op de markt brengen, richt Tesla zich nu op de bouw van robotaxi's en humanoïde robots. Hierdoor worden plannen voor goedkopere elektrische automodellen uitgesteld of helemaal geschrapt.

De verkoopdaling van Tesla komt op het moment dat de raad van bestuur van Tesla Musk een ongekend salarispakket van 1 biljoen dollar in het vooruitzicht heeft gesteld, mits de waardering van Tesla in de komende tien jaar stijgt naar 8,5 biljoen dollar.

Voorlopig blijft Tesla's kernactiviteit in de auto-industrie de meest winstgevende activiteit. Het laatste nieuwe model was de Cybertruck pick-up, die in 2023 werd uitgebracht, maar die niets te vergelijken was met het succes van de Model 3 middelgrote sedan of de Model Y middelgrote SUV.

Tesla heeft intussen de Model Y, ooit 's werelds bestverkochte auto, wel vernieuwd, maar de veranderingen voldeden niet aan de verwachtingen en dus lijkt Tesla op weg naar een tweede jaar op rij van verkoopdalingen.
pi_218716160
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 16:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Reuters weer.

Ondertussen was er de afgelopen maand in heel veel staten geen voorraad meer over... En kwam vanuit China het nieuws dat ze de MYL niet aangesleept krijgen met ongeveer 10.000 orders per dag.
Dan kun je ook stellen dat je een leverprobleem hebt natuurlijk.

Maar goed, er is ook wel degelijk groei in de verkopen in de VS voor Tesla, alleen groeit de markt als geheel harder. Logisch gevolg is dan natuurlijk dat het marktaandeel daalt.
pi_218716182
Voorraad?

Er werd altijd geroepen dat Tesla niet uit voorraad levert.
pi_218716189
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 17:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar goed, er is ook wel degelijk groei in de verkopen in de VS voor Tesla, alleen groeit de markt als geheel harder. Logisch gevolg is dan natuurlijk dat het marktaandeel daalt.
Wat ik zie qua verkoopcijfers is dat Tesla zo'n 10% gedaald is in de VS ten opzichte van 2024.
pi_218716214
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 17:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat ik zie qua verkoopcijfers is dat Tesla zo'n 10% gedaald is in de VS ten opzichte van 2024.
Jaar over jaar wel inderdaad. Maar er is nu even een kleine run in de VS omdat de subsidie er binnenkort afgaat.
pi_218716443
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 14:18 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 14:18 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Niet echt anders. Maar het is vaag als jouw auto wel iets zou moeten kunnen maar je de update niet krijgt.
pi_218716492
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 18:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]
[..]
Niet echt anders. Maar het is vaag als jouw auto wel iets zou moeten kunnen maar je de update niet krijgt.
Maar het schema heeft niets te maken met updates, het laat enkel zien wat de auto moet kunnen voor een bepaald level autonoom rijden.
Het is niet zo dat dat betekent dat auto's middels software updates levels omhoog gaan.
Theoretisch kan dat natuurlijk wel, en Tesla heeft die belofte gedaan.
Maar in de praktijk is dat vaak hardwarematig niet mogelijk.
Ook bij Tesla.
pi_218716728
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 18:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar het schema heeft niets te maken met updates, het laat enkel zien wat de auto moet kunnen voor een bepaald level autonoom rijden.
Het is niet zo dat dat betekent dat auto's middels software updates levels omhoog gaan.
Theoretisch kan dat natuurlijk wel, en Tesla heeft die belofte gedaan.
Maar in de praktijk is dat vaak hardwarematig niet mogelijk.
Ook bij Tesla.
Ja, om te beginnen hebben ze een veel krachtigere computer en LiDAR nodig. Radar en IR camera's zijn ook wel heel praktisch. Maar ja, dat kost weer een hoop geld.
pi_218718484
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 17:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Precies dat. Maar achter Reuters zit gewoon fossiel geld. Niet serieus te nemen.
pi_218718494
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 17:19 schreef Wantie het volgende:
Voorraad?

Er werd altijd geroepen dat Tesla niet uit voorraad levert.
Door wie dan? Tesla is juist anders doordat ze niet bouwen op bestelling, maar gewoon bouwen wat ze goed dunkt en dan de productie matcht aan de bestellingen.
pi_218718502
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 18:43 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, om te beginnen hebben ze een veel krachtigere computer en LiDAR nodig. Radar en IR camera's zijn ook wel heel praktisch. Maar ja, dat kost weer een hoop geld.
Lidar is niets en wordt niets.
pi_218718509
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 21:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Door wie dan? Tesla is juist anders doordat ze niet bouwen op bestelling, maar gewoon bouwen wat ze goed dunkt en dan de productie matcht aan de bestellingen.
Als je een beetje nadenkt weet je wel iemand te noemen uit deze thread.

Los van het feit dat je mij niet wijs maakt dat je het argument nooit hebt zien langskomen hier.
pi_218718527
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 21:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Precies dat. Maar achter Reuters zit gewoon fossiel geld. Niet serieus te nemen.
Nou dat valt wel mee. Zoals ik in een vervolgpost ook aangaf is er even een kleine run om het laatste restje subsidie mee te pakken. Het gaat echt niet zo lekker met de verkopen van Tesla hoor.
pi_218718550
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 21:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als je een beetje nadenkt weet je wel iemand te noemen uit deze thread.

Los van het feit dat je mij niet wijs maakt dat je het argument nooit hebt zien langskomen hier.
Ik heb wel wat zinnigers met mijn leven te doen dan te onthouden wat hier allemaal voor onzin voorbij komt.
pi_218718557
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 21:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar dat geldt voor elke bron die een artikel publiceert met slecht nieuws over Tesla.

Anyway, als je naar kwartaalcijfers kijkt per jaar, dan loopt Tesla ook in de VS achter op 2024. Het tweede kwartaal van 2025 was weliswaar beter dan het eerste, maar desondanks toch lager dan het tweede kwartaal van 2025.

En een eindsprint voordat de subsidies stoppen betekent dat er daarna een flinke terugslag valt te verwachten.
Het zijn dan naar voren gehaalde verkopen.
pi_218718560
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 22:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb wel wat zinnigers met mijn leven te doen dan te onthouden wat hier allemaal voor onzin voorbij komt.
Dat laat je anders niet merken in deze thread.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')