abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218733877
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 18:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hype is hype.

Maar in mijn bedrijven draaien we inmiddels met 20% van de FTE's tov 5 jaar geleden en is de productiviteit hoger.

Mind you, onze core is deep tech, dus wij lopen daarin ver vooruit met eigen systemen. Maar dit is dus wat gewoon nu al kan. Met vallen en opstaan (maar daar zijn we inmiddels doorheen).
Bij ons is de core COBOL :o
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218734656
AI legt in ieder geval geen windeieren voor Oracle:

quote:
Elon Musk is gepasseerd door Oracle-topman Larry Ellison als de rijkste mens ter wereld. Het vermogen van Ellison steeg woensdag meer dan 101 miljard dollar, nadat zijn softwarebedrijf uitstekende kwartaalcijfers had gepresenteerd. De beurskoers vloog met een derde omhoog
https://www.nu.nl/economi(...)mens-ter-wereld.html
pi_218734742
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 20:41 schreef knoopie het volgende:

[..]
Wat is “deep tech”? Of beter gezegd wat bedoel jij met deep tech.
AI, blockchain, data science, VR, robotica, nano tech, quantum tech. Dat soort dingen.
pi_218734770
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 20:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Bij ons is de core COBOL :o
Ach, als de schoorsteen maar rookt.
pi_218735147
Kleine intermezzo:

Een Duitser die de nieuwe Grok uit probeert in zijn Tesla...

https://youtube.com/shorts/WGT7d2PMryU?si=P8M9fR5wuK7fUmQ9
  donderdag 11 september 2025 @ 08:37:37 #231
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218737590
quote:
10s.gif Op woensdag 10 september 2025 15:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat een sterk weerwoord. Gewoon herhalen wat ik al inhoudelijk heb weerlegt...
Nee, wat je beweerde is gewoon feitelijk onjuist. Musk Tesla heeft zeker een groot aandeel in het succes van EV's maar zij zijn niet de enige die de kar hebben getrokken, bovendien heeft overheidbeleid de voornaamste push gegeven. Tesla heeft daar gewoon handig en tijdig gebruik van gemaakt. Maar laat mij je roze bril niet vertroebelen, hoor. 8-)
pi_218737661
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 22:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
AI, blockchain, data science, VR, robotica, nano tech, quantum tech. Dat soort dingen.
De tering, de buzzwordbingokaart is weer vol hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218738118
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:37 schreef Perox het volgende:

[..]
Nee, wat je beweerde is gewoon feitelijk onjuist.
Onderbouw dat dan maar eens door te weerleggen wat ik schreef.
  donderdag 11 september 2025 @ 09:49:23 #234
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218738127
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Onderbouw dat dan maar eens door te weerleggen wat ik schreef.
Kun je niet lezen of zo?
pi_218738194
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:49 schreef Perox het volgende:

[..]
Kun je niet lezen of zo?
Ik kan uitstekend lezen.

Je onderbouwt niet, je herhaalt plat wat je eerder schreef. De enige toevoeging die je hebt gemaakt is overheidsbeleid. En ook al heeft dat bijgedragen aan de snelheid van de adaptatie in het begin, het was Tesla die met een auto kwam die een goede range had en met het Supercharger netwerk ineens bruikbaar werd als 1e auto. Dat was toentertijd uniek.
  donderdag 11 september 2025 @ 10:12:14 #236
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218738399
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik kan uitstekend lezen.

Je onderbouwt niet, je herhaalt plat wat je eerder schreef. De enige toevoeging die je hebt gemaakt is overheidsbeleid. En ook al heeft dat bijgedragen aan de snelheid van de adaptatie in het begin, het was Tesla die met een auto kwam die een goede range had en met het Supercharger netwerk ineens bruikbaar werd als 1e auto. Dat was toentertijd uniek.
Ja als we even teruggaan naar het oorspronkelijke verhaal beweerde jij stellig dat het mainstream worden van EV's (wat het nog niet eens is) uitsluitend de verdienste was van Musk. Zo deed je nog wat meer uitspraken over Musk en ik heb daar wat kanttekeningen bij geplaatst. Maar daar wil jij niets van weten. Prima. ^O^
Mij niet bellen.
pi_218738760
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:12 schreef Perox het volgende:

[..]
Ja als we even teruggaan naar het oorspronkelijke verhaal beweerde jij stellig dat het mainstream worden van EV's (wat het nog niet eens is) uitsluitend de verdienste was van Musk. Zo deed je nog wat meer uitspraken over Musk en ik heb daar wat kanttekeningen bij geplaatst. Maar daar wil jij niets van weten. Prima. ^O^
Mij niet bellen.
Nee, ik heb ze gewoon weerlegd. En vervolgens ging je heel raar doen.
  donderdag 11 september 2025 @ 10:50:50 #238
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218738808
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, ik heb ze gewoon weerlegd. En vervolgens ging je heel raar doen.
Ik blijf bij de bewering dat hoewel Tesla een belangrijke rol heeft gespeeld, ze zeker niet de enige kartrekker waren, en het geheel vooral door subsidies een enorme boost heeft gekregen. Oh ja, en dat EV's zeker nog niet mainstream zijn.

Als je daar nog wat tegenin te brengen hebt dan hoor ik het wel, maar zo te merken niet.
pi_218741169
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:50 schreef Perox het volgende:

[..]
Ik blijf bij de bewering dat hoewel Tesla een belangrijke rol heeft gespeeld, ze zeker niet de enige kartrekker waren, en het geheel vooral door subsidies een enorme boost heeft gekregen. Oh ja, en dat EV's zeker nog niet mainstream zijn.

Als je daar nog wat tegenin te brengen hebt dan hoor ik het wel, maar zo te merken niet.
De doorbraak kwam met de Model S die als eerste auto een acceptabele range bood, waardoor de auto ook buiten de directe omgeving bruikbaar werd. Hetgeen werd versterkt door het opzetten van het Supercharger netwerk. Daarnaast was het voor het eerst geen lullig autootje waar je wel heel erg veel voor van het milieu moest houden, maar juist een snelle luxe sedan. Voor de goede orde: de Leaf kwam toen 120 km ver. De EPA van de Model S 85 was 427.

Aldus GoogleAI:

Electric vehicles (EVs) became truly mainstream in the 2010s, driven by improving battery technology, increased affordability, and growing consumer awareness of climate change, following the introduction of popular models like the Tesla Roadster (2008), Nissan Leaf, and Chevy Volt(2010). While hybrids like the Toyota Prius gained early acceptance in the late 1990s, it was the development of affordable, high-performance all-electric vehicles in the 2010s that marked the beginning of their broad market acceptance.

Goh, welke auto zouden ze daarmee toch bedoelen?

Perplexity noemt specifiek de Model 3:

Electric vehicles (EVs) became mainstream in the late 2010s and early 2020s, with exponential growth in sales and widespread adoption globally, particularly after the launch of affordable, mass-market models like the Tesla Model 3 in 2018–2019 and significant government incentives and investments in charging infrastructure.

Beiden oordelen dat de EV mainstream is geworden.
pi_218751137
pi_218762828
Denken jullie dat Musk zijn nieuwe beloning van ongeveer een biljoen dollar ook krijgt? Wat doet dat met de aandelenprijs? En is dat voor of nadat hij probeert daar een groot deel van te verzilveren?
pi_218763157
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 18:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
Denken jullie dat Musk zijn nieuwe beloning van ongeveer een biljoen dollar ook krijgt? Wat doet dat met de aandelenprijs? En is dat voor of nadat hij probeert daar een groot deel van te verzilveren?
Musk heeft voor de aankoop van Twitter aandelen Tesla verkocht daarbij moest hij dan ook een aanzienlijke belasting aanslag voldoen. Vaak gaan aankopen dan ook gepaard met een aandelen ruil, dat zal belastingtechnisch gunstiger zijn vermoed ik. Ook heeft Musk aandelen Tesla verpand om aan cash te komen voor investeringen, dat zal belasting technisch gunstiger zijn. Als Musk cash nodig heeft voor prive doeleinden dan zal het beperkt zijn, hij staat niet bekend als een big spender met jachten, grote huizen of een prive eiland voor zover ik weet. Als een grootaandeelhouder substantiele aandelenpaketten verkoopt moet hij dat ver van te voren melden zodat de markt er tijdig op kan anticiperen. Of Musk erin zal slagen de bonus binnen te slepen, ik acht de kans gering.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_218778179
'Voortbestaan automerken in gevaar'
Bekijk deze YouTube-video
quote:
Tesla gaat de productie in zijn Duitse fabriek opvoeren, winst grote autobouwers sterk gedaald (voortbestaan van sommige merken in gevaar), Volkswagen stelt lancering van belangrijke elektrische modellen uit en Stellantis zet een streep door de elektrische RAM 1500.
pi_218780516
quote:
Tesla shares gain as Elon Musk reveals rare $1 billion stock buy in sign of confidence in EV maker

Tesla shares jumped after CEO Elon Musk disclosed Monday his first purchase of the stock in the open market since February 2020.

Musk bought 2.57 million shares at various prices Friday which tallies up to about $1 billion, a significant insider acquisition that traders took as a vote of confidence from the outspoken CEO.

Tesla shares were higher by about 6% on Monday morning. They closed Friday slightly lower for 2025 despite a recent rally, with the stock up more than 25% over the last three months.
Voor mij komt dit behoorlijk onverwacht en ik vermoed ook voor een aantal shorters :P

quote:
% OF FLOAT SHORTED
2.88%
pi_218780567
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 17:22 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Voor mij komt dit behoorlijk onverwacht en ik vermoed ook voor een aantal shorters :P
[..]

Bijna op een ATH.

Dat moet toch wel heel frustrerend zijn voor Walz!

En enkelen hier die zich verkneukelen om het ineenstorten van Tesla wat altijd voorspeld wordt, maar nooit uitkomt… ;)
pi_218781014
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 18:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
De pers staart zich blind op de waarde van het aandelenpakket, maar het gaat Musk om voor hoeveel procent eigenaar hij is van Tesla.
Met dit pakket bereikt hij de beoogde 25%.

Of hij het krijgt valt nog te bezien, de voorwaarden zijn best fors.
Het is vooral een middel om Musk voor langere tijd aan Tesla te binden.
pi_218781531
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 17:22 schreef Digi2 het volgende:

[..]
[..]

Het is een mooi staaltje marktmanipulatie die niemand zag aankomen inderdaad.
pi_218781666
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 19:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is een mooi staaltje marktmanipulatie die niemand zag aankomen inderdaad.
Weinig zinvol ook, markmanipulatie is niet toegestaan, de aankoop zal al snel worden teruggedraaid door de SEC :')
Een domme actie, had ik niet verwacht.
Ik zie dat je er in Nederland 1 tot 10 jaar cel voor kan krijgen, hoe de straffen in de VS zijn weet ik niet, maar vermoedelijk ook niet gering.

[ Bericht 8% gewijzigd door Digi2 op 15-09-2025 19:55:10 ]
  maandag 15 september 2025 @ 20:12:22 #249
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218781960
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 12:57 schreef Digi2 het volgende:
'Voortbestaan automerken in gevaar'
Bekijk deze YouTube-video
[..]

Naast Nederland zijn er inderdaad nog 30 andere markten waar kwalitatief goede en betaalbare auto's meer dan welkom zijn.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218781990
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2025 20:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Naast Nederland zijn er inderdaad nog 30 andere markten waar kwalitatief goede en betaalbare auto's meer dan welkom zijn.
Dat verklaart de daling in de verkopen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')