abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218428862
Bekijk deze YouTube-video

Alien: Earth is an upcoming American science fiction horror television series created by Noah Hawley, based on the Alien franchise. It serves as a prequel set two years before the events of the original 1979 film Alien.[1] It stars Sydney Chandler, Timothy Olyphant, Alex Lawther, Samuel Blenkin, Essie Davis, and Adarsh Gourav. Alien: Earth is set to premiere on FX and FX on Hulu on August 12, 2025.

When the space vessel Maginot crash-lands on Earth, a young woman and a ragtag group of tactical soldiers make a discovery that puts them face-to-face with the planet's biggest threat.[2]

Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_218428869
Graag een slotje als er al een topic is.
#superniger2020
pi_218429199
Ben wel benieuwd. Trailer zag er wat mij betreft goed uit. Hoop een klein beetje op backstory of informatie over de engineers/Mala'kak. Denk dat het onwaarschijnlijk is maar dat lijkt me leuk. Verder hoop ik niet dat het teveel slasher achtig is maar meer sci-fi.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 9 augustus 2025 @ 13:29:40 #4
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_218458936
Eerste reviews zijn zeer positief :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 10 augustus 2025 @ 18:11:56 #5
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_218470548
Aanvullende informatie en onderaan de post het uitzendschema:

quote:
De scifi-horrorserie Alien: Earth komt eindelijk naar Disney+, en wel aankomende woensdag 13 augustus. Wat moet je weten over deze spannende toevoeging aan het Alien-universum?

De serie speelt zich twee jaar vóór de gebeurtenissen van de oorspronkelijke film Alien (1979) af en vertelt hoe een ruimteschip op aarde neerstort. Een jonge vrouw en een team tactische soldaten ontdekken een dodelijke bedreiging: de Xenomorphs, en raken verwikkeld in een conflict tussen gigantische technologiebedrijven. Ook speelt een moreel complexe strijd rond synthetische wezens, ‘Hybrids’ die menselijke bewustzijnen in kunstmatige lichamen herbergen.

Grote namen, hoge verwachtingen
De serie is bedacht en geschreven door Noah Hawley, bekend van Fargo en Legion, en geproduceerd met medewerking van Ridley Scott. Met onder meer Sydney Chandler als Wendy (een hybride), Timothy Olyphant als Kirsh (een synthetisch wezen), Alex Lawther, Samuel Blenkin, Essie Davis en Adarsh Gourav. De acteurs bieden sterke performances te midden van indrukwekkende special effects.

quote:
De ontvangst is al bijzonder goed. Na 53 recensies staat Alien: Earth op een uitstekende 92 procent. De Critics Consensus van Rotten Tomatoes luidt als volgt: "Stijlvol en angstaanjagend als de hel. Noah Hawley brengt Alien: Earth van de Xenomorph-mythos over naar het televisiemedium, waarbij de filmische grandeur intact blijft en tegelijkertijd een geheel eigen identiteit ontstaat."
Reviews
Metacritic 87/100
Rotten Tomatoes 92/100
Boston Globe 80/100
IGN 90/100
Empire 100/100

Release schema Benelux
Wo 13 augustus 2025 - Episodes 1 & 2 "Neverland" + "Mr. October"
Wo 20 augustus 2025 - Episode 3 "Metamorphosis"
Wo 27 augustus 2025 - Episode 4 "Observation"
Wo 3 september 2025 - Episode 5 "In Space, No One..."
Wo 10 september 2025 - Episode 6 TBA
Wo 17 september 2025 - Episode 7 TBA
Wo 24 september 2025 - Episode 8 TBA

Waar past Alien Earth tov de rest van de franchise?
Bekijk deze YouTube-video
  zondag 10 augustus 2025 @ 18:13:54 #6
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_218470559
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:29 schreef D_A het volgende:
Eerste reviews zijn zeer positief :Y
Wordt al de "Andor" voor het Alien universum genoemd.
Erg benieuwd naar deze serie. :)
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 00:25:29 #7
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_218481147
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 23:53 schreef Thaddeus het volgende:
Ben wel benieuwd. Trailer zag er wat mij betreft goed uit. Hoop een klein beetje op backstory of informatie over de engineers/Mala'kak. Denk dat het onwaarschijnlijk is maar dat lijkt me leuk. Verder hoop ik niet dat het teveel slasher achtig is maar meer sci-fi.
Ik betwijfel het, Noah Hawley heeft aangegeven geen inspiratie te putten uit, of referenties naar Prometheus en/of Alien: Covenant in de serie te verwerken.

Beide films blijft hij evengoed wel als canon beschouwen, maar Hawley behandelt ze meer als stand alone films binnen de tijdlijn.
Wat op zich ook mogelijk is omdat het na Prometheus en Covenant onduidelijk blijft hoeveel contact er wel/niet met Weyland-Yutani is geweest over de gebeurtenissen op LV-223 en Planet 4.
Shaw denkt bijvoorbeeld een bericht verstuurd te hebben, maar we weten dat David aan de touwtjes trok.
En tot slot logt David aan het einde van Covenant in als Walter (de andere androïde) wanneer hij eenmaal aanboord van het schip is met de 2000 kolonisten in hyperslaap en 1200 emrbyo's.
pi_218492419
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 00:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Ik betwijfel het, Noah Hawley heeft aangegeven geen inspiratie te putten uit, of referenties naar Prometheus en/of Alien: Covenant in de serie te verwerken.

Beide films blijft hij evengoed wel als canon beschouwen, maar Hawley behandelt ze meer als stand alone films binnen de tijdlijn.
Wat op zich ook mogelijk is omdat het na Prometheus en Covenant onduidelijk blijft hoeveel contact er wel/niet met Weyland-Yutani is geweest over de gebeurtenissen op LV-223 en Planet 4.
Shaw denkt bijvoorbeeld een bericht verstuurd te hebben, maar we weten dat David aan de touwtjes trok.
En tot slot logt David aan het einde van Covenant in als Walter (de andere androïde) wanneer hij eenmaal aanboord van het schip is met de 2000 kolonisten in hyperslaap en 1200 emrbyo's.
Ik zelf betwijfel het ook maar leek me wel mooi. Vandaag dus 2 afleveringen online. Ga het vanavond bekijken. Ben benieuwd! Jullie al gekeken?
  woensdag 13 augustus 2025 @ 13:47:53 #9
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_218493984
Staat ook voor vanavond in de planning hier. :)
  Forum Admin woensdag 13 augustus 2025 @ 14:20:24 #10
35723 crew  GGMM
pi_218494394
Ik heb in september vakantie dus ik bewaar deze serie lekker om te binchen in m'n vakantie :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_218494978
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 14:20 schreef GGMM het volgende:
Ik heb in september vakantie dus ik bewaar deze serie lekker om te binchen in m'n vakantie :)
Dat is wel leuk inderdaad. Dan kan je mooi alles wat uit ingekomen in een keer bekijken en hoef je niet wekelijks te wachten op de volgende.
pi_218495310
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 13:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Staat ook voor vanavond in de planning hier. :)
Wat vond je uiteindelijk van prometheus en covenant en David zijn verhaal?
pi_218495875
Leuk begin.
Wel jammer van de stereotype autistische evil miljardair.
#superniger2020
  woensdag 13 augustus 2025 @ 20:35:06 #14
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_218497516
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:13 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Wat vond je uiteindelijk van prometheus en covenant en David zijn verhaal?
Vooral verwarrend en teleurstellend.
Scott lijkt te willen suggereren dat de Xenomorphs een uitvinding zijn van David en daarmee slaat het voor mij alle mystiek rondom de origin van de soort onderuit. Met deze verklaring voelen de Xenomorphs aan als een soort zondagmiddag science projectje?

Het zal geen toeval zijn dat Scott over de exacte rol van David bijzonder ambigue is gebleven, want de uitleg zoals ernaar gehint werd in Covenant werd natuurlijk met hoon ontvangen.
Volgens mij is de algemene consensus tegenwoordig dat David slechts probeerde 'the perfect lifeform' na te creeren, wat uiteindelijk in zijn laatste iteratie leidde tot de Protomorph (die veel lijkt op de Xenomorph, maar nog niet helemaal daar is).

Dat betekent dat de claim in Alien (1979) - dat het "Derelict" schip, de space jockey en eieren al duizenden jaren oud zijn, overeind blijft. Het zou ook verklaren waarom deze eieren wél leiden tot de klassieke Xenomorph (ipv David's Protomorph).
En tot slot geeft het Hawley nu de vrijheid om Covenant te beschouwen als een op zich zelf staand event en hij hoeft dus niet rekening te houden met de mogelijkheid dat David de creator is.

Overigens vind ik Covenant achteraf extra teleurstellend met de wetenschap dat in de eerste versies van het script juist de focus lag op de Engineers: hun motieven, cultuur, en rol als goden/scheppers en de film zou duidelijk maken waarom ze de mensheid wilden vernietigen en waarom het zien van een mens zo acuut leidde tot haat.
Al had dat waarschijnlijk beter uitgewerkt kunnen worden in de vorm van een serie op een streaming platform in plaats van een bioscoop film (waar de studio Xenomorphs wilde zien).
pi_218498033
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 20:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Vooral verwarrend en teleurstellend.
Scott lijkt te willen suggereren dat de Xenomorphs een uitvinding zijn van David en daarmee slaat het voor mij alle mystiek rondom de origin van de soort onderuit. Met deze verklaring voelen de Xenomorphs aan als een soort zondagmiddag science projectje?

Het zal geen toeval zijn dat Scott over de exacte rol van David bijzonder ambigue is gebleven, want de uitleg zoals ernaar gehint werd in Covenant werd natuurlijk met hoon ontvangen.
Volgens mij is de algemene consensus tegenwoordig dat David slechts probeerde 'the perfect lifeform' na te creeren, wat uiteindelijk in zijn laatste iteratie leidde tot de Protomorph (die veel lijkt op de Xenomorph, maar nog niet helemaal daar is).

Dat betekent dat de claim in Alien (1979) - dat het "Derelict" schip, de space jockey en eieren al duizenden jaren oud zijn, overeind blijft. Het zou ook verklaren waarom deze eieren wél leiden tot de klassieke Xenomorph (ipv David's Protomorph).
En tot slot geeft het Hawley nu de vrijheid om Covenant te beschouwen als een op zich zelf staand event en hij hoeft dus niet rekening te houden met de mogelijkheid dat David de creator is.

Overigens vind ik Covenant achteraf extra teleurstellend met de wetenschap dat in de eerste versies van het script juist de focus lag op de Engineers: hun motieven, cultuur, en rol als goden/scheppers en de film zou duidelijk maken waarom ze de mensheid wilden vernietigen en waarom het zien van een mens zo acuut leidde tot haat.
Al had dat waarschijnlijk beter uitgewerkt kunnen worden in de vorm van een serie op een streaming platform in plaats van een bioscoop film (waar de studio Xenomorphs wilde zien).
Voor mij is David meer een experimentator die iets bestaands perfectioneert, niet de oermaker van de Xenomorph. Zo blijven de eieren op de Derelict en de Space Jockey-scène uit Alien veel ouder. Davids werk voelt dan als een zijspoor, geen oorsprong.

Grootste gemiste kans blijft het schrappen van de Engineer-focus. Prometheus hintte naar gave lore en motieven, maar dat kwam niet. de echt interessante laag werd overgeslagen.
pi_218513872
Die eerste aflevering...waar de fuck get het in godsnaam over. Niet doorheen t ekomen.
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:45:19 #17
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_218517933
Ik vind de eerste 2 afleverlingen geweldig! Meer bloed dan in alle films bij elkaar.
Vooral afl. 2 is bruut. Die kat :D
pi_218517957
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 14:45 schreef egelhond het volgende:
Ik vind de eerste 2 afleverlingen geweldig! Meer bloed dan in alle films bij elkaar.
Vooral afl. 2 is bruut. Die kat :D
Ja haha wat een stuk inderdaad. Hoop wel dat het ook wat meer verhaal gaat geven ipv alleen het horror aspect.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')