abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:46:32 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218424549
Hi,

Ik gebruik veelal deze twee pannen

Na een aantal keer gebruik merk ik dat het vlees (zalmmootje bijv) weer vrij makkelijk blijft kleven aan de bodem. Maar ook met Entrecote of iets anders. Bij een pasta gerecht speelt het minder.

Wat zijn écht goede pannen?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_218424558
Al die troep met teflon weggooien en een paar RVS pannen halen. Even een tutorial kijken hoe te gebruiken en nooit meer anders.
pi_218424561
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 12:48 schreef Jahr00n het volgende:
Al die troep met teflon weggooien en een paar RVS pannen halen. Even een tutorial kijken hoe te gebruiken en nooit meer anders.
Luister niet naar deze woke onzin. Blijf lekker bij je PFAS pannen, maar koop duurdere met een teflonlaag die langer meegaat.
pi_218424570
Die paniek over PFAS is pure woke fophef en TS moet niks van woke hebben, dus deze pannen passen echt het best bij hem.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:54:50 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_218424612
Geeloxeerd aluminium (Calpahlon, Woll) heeft mijn voorkeur. Als je tenminste een beetje fatsoenlijk omgaat met je kook-attributen. Geen metalen spatels enz. lang in de pan laten, geen erg zure etenswaar er lang in laten (postelein, rabarber).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  Spellchecker dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:55:31 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218424618
Heej phpmstyle

hier zijn al veel topics over geopend; hopelijk zitten er goeie tips voor jou bij:

https://mycroft.fok.nl/in(...)ctitle&forum_id[]=82
pi_218424625
Teflon kun je echt niet meer gebruiken. Als je dat "woke" vindt raad ik je aan alle teflon pannen te gaan bekrassen en het schraapsel lekker op te vreten. Dan lost dat probleem zich vanzelf op.

Voor de rest: koop een RVS of keramische pan.
pi_218424634
Heb zelf pannen van AMT Gastroguss en die doen het al jaren prima. Geen idee hoe woke ze verder zijn en of het de kikkers gay maakt.
pi_218424783
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 12:56 schreef Farenji het volgende:
Teflon kun je echt niet meer gebruiken. Als je dat "woke" vindt raad ik je aan alle teflon pannen te gaan bekrassen en het schraapsel lekker op te vreten. Dan lost dat probleem zich vanzelf op.

Voor de rest: koop een RVS of keramische pan.
Ik heb zelf geen PFAS pannen, maar ik geef dan ook om woke hobby's zoals het milieu en volksgezondheid.

TS niet, dus vandaar dat ik hem ander advies geef passend bij zijn levensovertuigingen.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:15:40 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218425442
RVS van een goed merk.
Zorgen dat er genoeg vetstof in zit. Dan valt het kleven reuze mee.
Maar sommige pannen moet je eerst inbranden met olie. Staat op youtube stap voor stap hoe je dat moet doen. Dan krijg je een natuurlijke anti aanbaklaag.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:28:18 #11
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_218425542
ze niet meer in de vaatwasser stoppen, dan blijven ze langer goed.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 16:14:13 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218425895
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 12:48 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Luister niet naar deze woke onzin. Blijf lekker bij je PFAS pannen, maar koop duurdere met een teflonlaag die langer meegaat.
Ja, of loden pannen geverfd met hexavalent chroom. Je dode dieren krijgen misschien een gek smaakje, maar niet woke zijn vergt enige mate van zelfopoffering.
Huilen dan.
pi_218426210
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 16:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, of loden pannen geverfd met hexavalent chroom. Je dode dieren krijgen misschien een gek smaakje, maar niet woke zijn vergt enige mate van zelfopoffering.
Idd, gewoon beetje weerstand kweken. Word je sterk van.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:38:32 #14
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218426385
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 13:17 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Ik heb zelf geen PFAS pannen, maar ik geef dan ook om woke hobby's zoals het milieu en volksgezondheid.

TS niet, dus vandaar dat ik hem ander advies geef passend bij zijn levensovertuigingen.
In Tefal pannen zit toch geen teflon?

Ik wil zelf geen pannen met PFAS erin, er iets teveel rumoer over..
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_218426436
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 17:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
In Tefal pannen zit toch geen teflon?

Ik wil zelf geen pannen met PFAS erin, er iets teveel rumoer over..
Teflon (PTFE) is geen PFAS.
Om teflon te maken wordt wel PFAS gebruikt, dus als je dat niet wil zou ik geen teflon pannen meer kopen.
Maar als je ze al hebt, hoef je ze niet weg te gooien.

Teflon zelf is inert, je kan het gewoon eten.

Je moet het alleen niet te hoog verhitten, dan kan het wel schadelijk zijn.

Als je regelmatig wat aan laat aankoeken in een pan met teflon, dan is dat kans groot dat je een te grote vlam gebruikt of je teflon laag is beschadigd.

Hier koekt nooit wat aan in m'n Tefal teflon pannen, gebruik ze al ruim 7 jaar.
pi_218426484
Ik doe nu al 3 jaar met mijn BK- koekenpannen: erg tevreden. 🙂
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:53:04 #17
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218426507
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 17:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Teflon (PTFE) is geen PFAS.
Om teflon te maken wordt wel PFAS gebruikt, dus als je dat niet wil zou ik geen teflon pannen meer kopen.
Maar als je ze al hebt, hoef je ze niet weg te gooien.

Teflon zelf is inert, je kan het gewoon eten.

Je moet het alleen niet te hoog verhitten, dan kan het wel schadelijk zijn.

Als je regelmatig wat aan laat aankoeken in een pan met teflon, dan is dat kans groot dat je een te grote vlam gebruikt of je teflon laag is beschadigd.

Hier koekt nooit wat aan in m'n Tefal teflon pannen, gebruik ze al ruim 7 jaar.
Ik gebruik vaak pannen van Tefal, ik weet niet of daar ook dat spul in zit. Ik kook op inductie, maar vaak wel op 7/9 of 8/9. En er koekt wel eens wat aan, veelal de huid van een zalm, of gebakken ei, of gehaktbal.

Zou dit een goede kunnen zijn?
https://www.bol.com/nl/nl(...)4_15.28.ProductImage
Vladimir Putin
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:53:37 #18
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218426512
Jezus. Sommigen kunnen zelfs de aankoop van een pan politiseren :')
Vladimir Putin
pi_218426515
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 17:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik gebruik vaak pannen van Tefal, ik weet niet of daar ook dat spul in zit. Ik kook op inductie, maar vaak wel op 7/9 of 8/9. En er koekt wel eens wat aan, veelal de huid van een zalm, of gebakken ei, of gehaktbal.

Zou dit een goede kunnen zijn?
https://www.bol.com/nl/nl(...)1&N=11764&rating=all
Geen idee, die link komt nergens uit voor mij ;)
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:54:49 #20
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218426518
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 17:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Geen idee, die link komt nergens uit voor mij ;)
https://www.bol.com/nl/nl(...)4_15.28.ProductImage
Vladimir Putin
pi_218426551
quote:
Ziet er wel netjes uit, kan er weinig van zeggen.
Zou er niet gelijk een hele set van bestellen, gewoon 1 goedkope koekenpan om te proberen en als dat bevalt, uitbreiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')