quote:Op maandag 11 augustus 2025 21:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De hoboïste. 100% zeker.
Je had het toch over mensen uit het zuiden van het land?De hoboiste was zelf muziekdocent geweest van de andere hoboiste, huh?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Nee. Hebben samen in een orkest gespeeld en die andere dame heeft haar als een soort mentor gehad.quote:Op maandag 11 augustus 2025 21:28 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
De hoboiste was zelf muziekdocent geweest van de andere hoboiste, huh?

Dan hebben we langs elkaar heen zitten praten, ik heb het nergens over het zuiden gehad. Ik begreep dat de afvaller een leerling was van de hoboiste die door is gegaan. Mentor? HUH?quote:Op maandag 11 augustus 2025 21:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nee. Hebben samen in een orkest gespeeld en die andere dame heeft haar als een soort mentor gehad.
(haalde ik uit de uitzending).
Maar het ging je er toch om dat volgens jou niemand uit het zuiden door was gegaan? Of bedoelde je iets anders?

Ah, ik ging uit van deze post en de quote waarop je toen reageerdequote:Op maandag 11 augustus 2025 21:41 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dan hebben we langs elkaar heen zitten praten, ik heb het nergens over het zuiden gehad. Ik begreep dat de afvaller een leerling was van de hoboiste die door is gegaan. Mentor? HUH?

Dus is zij een opgeleide vakmusicus. Dat bedoel ik, noem mij een echte amateur die mee gaat doen in dit circus, geen een.quote:Op maandag 11 augustus 2025 22:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ah, ik ging uit van deze post en de quote waarop je toen reageerde
Firuze60 in TV / [NPO 1] Het MAX orkest Verkeerd begrepen.
Hoboïste is professioneel opgeleid maar heeft voor zover ik weet nooit als professional gewerkt.
En kende de andere dame. Die haar als voorbeeld/inspiratie zag tijdens een gezamenlijke orkestperiode. Voor de precieze verwoording zou je de eerste aflevering moeten terugkijken. Dan hoor je ook indirect waarom ze nooit als professional heeft kunnen werken (ziekte).

Bij amateur-muzikanten heb je veel niveau verschil. Je kan semi-professioneel of auto-didact enorm goed gespeeld hebben maar geen noot lezen bijv.quote:Op maandag 11 augustus 2025 22:33 schreef Firuze60 het volgende:
Dus is zij een opgeleide vakmusicus. Dat bedoel ik, noem mij een echte amateur die mee gaat doen in dit circus, geen een.

Helemaal gelijk, daarom zeg ik, het zijn geen Idols audities met vals zingende gladiolen, er moet zeker een voorselectie zijn geweest en diegene die aangenomen worden zijn geen amateurs die in hun vrije tijd af en toe een deuntje spelen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 00:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Bij amateur-muzikanten heb je veel niveau verschil. Je kan semi-professioneel of auto-didact enorm goed gespeeld hebben maar geen noot lezen bijv.
Dat moet hier echt wel.
Al ben je ooit op een of twee instrumenten opgeleid, als je 40jr niks gedaan hebt en denkt oh ik ga auditeren t/o zo'n muziekleraar ben je ook nergens.

Dat mag ook best, wel, ja, liever geen Gordon taferelen..quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 00:15 schreef Blues het volgende:
Ja ik denk dat er zeker voorselecties zijn geweest.
En de jury heeft als opdracht VOORAL AARDIG ZIJN

Ze speelde erg klassiek dus kan me voorstellen dat ze daar niet voor kiezen voor dit orkest.quote:Op zondag 17 augustus 2025 20:54 schreef MadMaster het volgende:
Ik was toch wat meer liefhebber van het flegmatiekere spel van de pianiste, de meneer klonk mij wat hoekiger…

Pop- en filmmuziek wordt het uiteindelijk met het orkest, als ik het goed begrepen heb.quote:Op zondag 17 augustus 2025 20:55 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ze speelde erg klassiek dus kan me ook voorstellen dat ze daar niet voor kiezen voor dit orkest.

Ze kunnen haar toch nooit de deur wijzenquote:Op zondag 17 augustus 2025 21:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De eerste tonen klonken meer als Rondo Roestig…

Natuurlijk, dit zal toch waarschijnlijk vooraf afgestemd zijn.quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:22 schreef MadMaster het volgende:
Technisch toch wel de beste, maar ik vraag me af of ze het aandurven met deze diva…
Edit: Ja dus.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |