De fittie is voorlopig nog niet voorbij. De carrière van Eus zo langzamerhand wel. En zijn vriendschap met in ieder geval Matthijs vermoedelijk ook.quote:De afgelopen dagen was er commotie over het programma Sterren op het Doek van Omroep Max. Wie deze ontwikkeling heeft gemist, kan zich hier en daar inlezen.
Ik ben momenteel op vakantie maar voel me toch genoodzaakt om het een en ander recht te zetten of toe te lichten. Daar gaan we.
1. Als freelancer werk ik met opdrachtovereenkomsten en toezeggingen die gelden voor projecten. Ik heb momenteel een opdrachtovereenkomst voor Sterren op het Doek 2025 en een toezegging voor het volgende seizoen in 2026. Dat de heer Jan Slagter ‘mijn contract’ niet wil verlengen, is op zijn minst ongelukkig geformuleerd.
2. Toen de heer Jan Slagter mij op televisie min of meer ontsloeg, wist hij niet dat er door de NPO voor 2026 een bestelling voor een nieuw seizoen was gedaan. Dat heeft zijn woordvoerder mij laten weten.
3. In de media is het bericht verschenen dat er al een volledig seizoen voor 2025 is opgenomen. Dit is niet waar. We hebben nog draaidagen in augustus en september. Door de uitspraken van de heer Jan Slagter is het team van Sterren op het Doek boos en onzeker. Ik vraag me vooral af hoe er nog sprake kan zijn van een veilige en constructieve werkomgeving. Dit wordt uitgezocht.
4. Ik ben niet van tevoren ingelicht over een beëindiging van onze samenwerking. Dit geldt ook voor de buitenproducent en het facilitaire bedrijf (camera, geluid, licht). De NPO, redactie en de kunstenaars waren ook niet op de hoogte. Sterker nog, niemand bij Omroep Max was op de hoogte. Het is een beslissing die de heer Jan Slagter eigenhandig heeft genomen voor de camera van Shownieuws.
5. De Raad van Toezicht zou begin september, als de vakantie was afgelopen, een onderzoek doen naar deze situatie. Toch wist de heer Jan Slagter zondag in het Algemeen Dagblad te melden: „Ik heb hen (RvT) verteld hoe ik nu tegen deze zaak aankijk. Zij zijn blij dat ik tot dit inzicht ben gekomen en ondersteunen het.” Dat is wederom opmerkelijk. Aangezien ze drie dagen eerder nog op vakantie waren. Daarbij is mij en de NPO niets gevraagd.
6. Ik heb contact met de publieke omroep en de bestuurders gaan hem als het goed is nu proberen uit te leggen dat je niet op deze manier met personeel kunt omgaan noch bestaande afspraken mag schenden. Ik waardeer de betrokkenheid van de NPO en reken erop dat zij op basis van de integriteitscode van de publieke omroep en het recht duidelijk kunnen maken dat dit geen toelaatbare omgangsvormen zijn.
7. Ik vind het jammer dat de publieke omroep nu weer op deze manier in de media komt. De organisatie heeft het al zwaar en door dit soort privékwesties wordt het er niet beter op. Om die reden beperk ik me tot het zakelijke deel van deze situatie.
Momenteel denk ik met mijn advocaat na over eventuele stappen. Maar ik hoop natuurlijk dat deze zaak ordentelijk en conform de afspraken wordt opgelost.
Ik ga nu weer vakantievieren.
Voor andere updates kunt u zich aanmelden op mijn nieuwsbrief.
Groetjes,
Eus
Wat heeft Marijnissen hiermee te maken?quote:
quote:Omroep MAX-baas Jan Slagter pleit voor Noord-Koreaanse praktijken in Hilversum. Hij vindt dat RTL 7-ster Johan Derksen moet worden ontslagen vanwege zijn kritiek op RTL. Dat heeft hij gezegd in het Mediaforum op NPO Radio 1. Slagter vindt het schandalig wat Derksen heeft gedaan. “Ja, ik zou denk ik wel stoppen met deze meneer. Ja, echt wel. Ik vind dit echt niet kunnen. Wat Johan Derksen doet kan absoluut niet. Meneer Derksen is echt aan het bashen en probeert mensen onderuit te halen.”
Derksen uitte in Voetbal Inside kritiek op de RTL-programmering, op collega Humberto Tan en op programmadirecteur Erland Galjaard. “Het is een voetbalprogramma, dus het hoeft helemaal niet over de programma’s van RTL te gaan“, vindt Slagter.
Het is tv-ster-onwaardig, vindt Slagter. “Dat een presentator van RTL daar zijn eigen zender aan het afkraken is en aan het bashen is en Humberto Tan aan het bashen is… Vanuit alle gelederen is men bezig om deze man kapot te maken.”
RTL bashen op RTL kán gewoon niet, meent hij. “Paul de Leeuw zei ooit: ‘Ik word neergeschoten in mijn eigen clubhuis.’ Dat is wat hier ook gebeurt. Deze man zou bij mij echt niet meer aan de bak komen. Echt niet. Ik vind het niet kunnen. Je mag die kritiek hebben, maar wees dan ook een vent en stap naar Erland toe en zeg wat je vindt.”
Ontslaan, aldus Slagter. “Ik vind dat Derksen zichzelf in deze belachelijk heeft gemaakt. Dit is stemmingsmakerij. Daar is hij heel goed in. Deze meneer heeft zijn schaapjes op het drogen, want hij heeft inmiddels al zijn derde huis gekocht van het geld van RTL. Ik vind dat het niet kan. Als ik RTL zou zijn, dan zou ik daar echt wel korte metten mee maken.”
En heeft hij nog een advies voor Galjaard? “Ik hoop wel dat Erland een keer een goed interview geeft in het AD of welke krant dan ook, want het is daar crisis en het gaat allemaal niet meer zo goed.”
Het is niet bekend waarom Slagter zo fel reageert op Derksen.
https://www.mediacourant.(...)tslag-johan-derksen/
Jan heeft een blauwe maandag nog op de dochter van de andere Jan gelegen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 13:53 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat heeft Marijnissen hiermee te maken?
Ja, dat is bekend. Maar heeft niks met Eus te maken.quote:Op maandag 4 augustus 2025 14:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Jan heeft een blauwe maandag nog op de dochter van de andere Jan gelegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |