quote:Op zondag 10 augustus 2025 14:47 schreef INViCTuS het volgende:
Donderdag tikken we misschien de 38 wel weer aan
[ x ]
quote:
Winter!quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:45 schreef INViCTuS het volgende:
Komende nacht koelt het mooi nog af richting 10-12
Dat zou wel een fijn winter temperatuurtje zijn, ja! Teken ik voorquote:
Zou een mooie temperatuur voor overdag zijnquote:Op zondag 10 augustus 2025 19:45 schreef INViCTuS het volgende:
Komende nacht koelt het mooi nog af richting 10-12
Ja, in de winter . Wat @dick_laurent zegtquote:Op zondag 10 augustus 2025 20:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zou een mooie temperatuur voor overdag zijn
Zomer, winter, herfst, lente.quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, in de winter . Wat @:dick_laurent zegt
Ach, gelukkig is het geen juni. Vind 20 graden nog wel prima voor de nacht. Er zijn wel eens tropische dagen geweest met nachten die niet onder de 25 graden kwamen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 08:23 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan wel genieten van deze lage nachttemperaturen.
We gaan ze missen.
Heel nice...keek net ff en zo ziet het er hier in Twente ook ongeveer uit.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:32 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Eindhoven de heetste.
Volgens mij zijn minima van 25c nog nooit gemeten in Nederland...quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach, gelukkig is het geen juni. Vind 20 graden nog wel prima voor de nacht. Er zijn wel eens tropische dagen geweest met nachten die niet onder de 25 graden kwamen.
Meestal niet zo'n gelukkige combinatie in die regio..quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:37 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Heel nice...keek net ff en zo ziet het er hier in Twente ook ongeveer uit.
Dit is mijn laatste week vakantie en we gaan er gelukkig nog uit met een knal!
Geniet ervan!
In de (binnen)steden misschien wel, dat houdt wel echt flink warmte vast.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Volgens mij zijn minima van 25c nog nooit gemeten in Nederland...
Hier overigens redelijk frequent in de zomer ja... maar goed, airco op slaapkamer dealt daar gelukkig mee.
Edit: 24,4 hoogste minimum ooit, aardig in de buurt maar dus idd nog nooit 25c of hoger als minimum. Zal vast wel een keer gebeuren in de komende jaren though
Je eigen bron geeft al aan dat er wél nachten zonder temperaturen bezuiden de 25°C zijn geweestquote:Op maandag 11 augustus 2025 10:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hier overigens redelijk frequent in de zomer ja... maar goed, airco op slaapkamer dealt daar gelukkig mee.
Edit: 24,4 hoogste minimum ooit, aardig in de buurt maar dus idd nog nooit 25c of hoger als minimum. Zal vast wel een keer gebeuren in de komende jaren though
Deelen, volgens mij.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja sure, op willekeurige zolders in steden zijn er wss al tig nachten van minimaal 30 graden geweest... maar goed ik doelde op officiele Knmi stations.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
In de (binnen)steden misschien wel, dat houdt wel echt flink warmte vast.
quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Warmste nachten 25+quote:Hoogste minimum, niet de warmste nacht
We kunnen nu spreken van een nieuw record voor het hoogste minimum, maar dat staat niet gelijk aan de warmste nacht sinds het begin van de metingen.
De nacht loopt natuurlijk van 's avonds laat tot 's ochtends vroeg, terwijl de minimumtemperatuur wordt vastgesteld over een heel etmaal, dus van middernacht tot middernacht*.
Het kan daardoor gebeuren dat de temperatuur in de nacht en overdag heel hoog is, maar 's avonds alsnog sterk daalt. Het minimum valt dan lager uit, dan de laagste temperatuur die in de voorgaande nacht is gemeten.
De warmste nachten die ooit zijn gemeten, hadden een laagste temperatuur tussen 25 en 26 graden. Dat is nog iets boven het record-minimum van 24,4 graden dat vrijdag is gevestigd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |