Dinsdag stranddaggie dan maarquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 09:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Thermometers verder omhoog! Dinsdag in een groot deel van het land maxima tussen 30 en 35 graden.
Na het weekeinde wordt de stroming zuidelijk tot zuidoostelijk. Het wordt dan beduidend warmer: vooral op dinsdag. Op veel plaatsen zijn dinsdagmiddag tropische maxima mogelijk. De operationele uitvoer zinspeelt zelfs op circa 35 graden in het zuiden/zuidoosten. Het lijkt waarschijnlijk dat ook woensdag en donderdag warm tot regionaal zeer warm (30+) zullen verlopen. Bovendien wordt de lucht vochtiger waardoor de warmte een klam karakter krijgt. Verder blijft het, ondanks de passage van een zwakke vore, op de meeste plaatsen droog en tamelijk zonnig. Op donderdag echter is er een iets grotere kans op een (onweers)bui.
El classicquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zolang de De Bilt maar tot 29,9 graden blijft hangen vind ik het allemaal wel prima
Wel veel zonquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 07:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
We gaan weer erg veel elektriciteit verbruiken de komende week in ieder geval.
Doffe ellende die vooruitzichten
Ja geweldig. Heb ik wat aan met een vier dagen 35 graden dadelijk.quote:
4x 35 lijkt het sowieso niet te worden. Zelfs daar niet. 4x 30+ wel. Maar dat is ook best heetquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 08:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja geweldig. Heb ik wat aan met een vier dagen 35 graden dadelijk.
Dan liever grijs en 10 graden. Kan ik in ieder geval nog mijn neus buiten steken.
Staan 5-6 30ers nu ingetekend voor hierquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 08:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
4x 35 lijkt het sowieso niet te worden. Zelfs daar niet. 4x 30+ wel. Maar dat is ook best heet. Maar laten we 10 en grijs maar niet doen.
Z/ZO/O gaat dat deze week ongetwijfeld wel halen. Achja,hoogzomer,he. Ik heb 1 week Alpen gehad en nu weer 3 werken, dus ideaal werk weer is het niet. Grootste nadeel is de toenemende luchtvochtigheid later deze week.2 nachten lijken ook vrij warm te gaan wordenquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Staan 5-6 30ers nu ingetekend voor hier
Niet klagen...jij hebt je feestje gehad. Nu zijn wij weer ff aan de beurt om blij te zijnquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 08:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dan liever grijs en 10 graden. Kan ik in ieder geval nog mijn neus buiten steken.
Had jij nou gister een bijna zonloze dag?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 08:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gisteren hadden we inderdaad niet veel zon. Soms brak ie ff door of wat flets. Maar was niet heel veel. Wel gewoon 25 graden uiteindelijk.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Had jij nou gister een bijna zonloze dag? [ x ]
Lekker met voetballen. Sla maar een weekje over denk ik.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Z/ZO/O gaat dat deze week ongetwijfeld wel halen. Achja,hoogzomer,he. Ik heb 1 week Alpen gehad en nu weer 3 werken, dus ideaal werk weer is het niet. Grootste nadeel is de toenemende luchtvochtigheid later deze week.2 nachten lijken ook vrij warm te gaan worden
Ik heb nog geen feestje gehad. Bijna constant 24+ geweest.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:34 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Niet klagen...jij hebt je feestje gehad. Nu zijn wij weer ff aan de beurt om blij te zijn
Beste zomer ooit komt eraan! De dekentjes gaan de kist in en de witgetrokken koppies worden weer gezond in het zwembad.
Kinderen die huilen van geluk en strandzand in hun ogen, bbq's die weer volop staan te loeien, Beach House #56 over de speakers en vrolijk proostende glazen Weizen en Sauvignon Blanc...
Nederlandse Vinexwijken veranderen weer in oververhitte Costa's
Weermodel gefluister - Aanhoudende warmte anomalie. Vanaf dinsdag stijgende onweerskansenquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Lekker met voetballen. Sla maar een weekje over denk ik.
Heerlijkquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Weermodel gefluister - Aanhoudende warmte anomalie. Vanaf dinsdag stijgende onweerskansen
Hoog #Julia, nu nog met centrum boven de oostelijke Atlantische Oceaan, en hoge #Ines met kern boven Oost-Europa hebben hun krachten gebundeld en daarmee het #zomerweer in Europa nieuwe impulsen gegeven. Terwijl Ines verder naar het oosten wegtrekt en van de weerkaarten verdwijnt neemt Julia de zomerse scepter over en zal de komende dagen met een kerndruk van 1025 hPa via de Benelux en Duitsland verder naar O-Europa trekken alwaar het tegen het einde vd week wordt verwacht. De komende dagen worden na passage van de kern / hoogte-as aan de westflank van Julia nog warmere hetere luchtmassa's vanuit ZW Europa aangetapt. De meest warme lucht zal dinsdag-woensdag ook tot over de Benelux uitstromen waarbij het tot over het Z en O van Nederland tropisch warm kan worden. Vanaf dinsdag -woensdag neemt de invloed vd hogedruk geleidelijk weer af. Samengaand met lagedruk boven het VK en een van het ZW uit opkomende "Franse" thermische vore wordt er vochtigere lucht aangevoerd waarbij de dauwpunten in Nederland tot 17-19 graden zullen oplopen. De warmte wordt dan voor menigeen een stuk onaangenamer. Tegelijkertijd nemen vanaf dinsdag daarmee van het ZW uit ook de onweerskansen weer toe en wordt met name naar het noorden toe (Benelux) de warmte / hitte weer getemperd. Elders in centraal Europa en de Alpen als ook in zuid Europa blijft het zeker nog tot het midden van de maand en wrs ook nog langer onverminderd zeer warm / heet. Onder lagedruk resp een vlakke drukverdeling alsmede ondersteund door de dagelijkse gang en orografie zullen lokale regen en onweersbuien #Wärmegewitter voor een welkome verfrissing kunnen zorgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |