abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218412530
Ik las dit nieuwsartikel:
https://www.gelderlander.(...)lachtsdeel~aba5fd5a/

En dan met name dit stuk
quote:
...Ze wees de volgverzoeken af, maar bleef ze ontvangen...

...Vervolgens ontving ze via Facebook Messenger een filmpje, dat na één keer bekijken weer verdween. Tot haar schrik zag ze het ontblote lichaam van de vermoedelijke pakketbezorger. „In die video was hij met zijn geslachtsdeel bezig.’’ De vrouw reageerde dat ze hier niet van gediend was...

...De man bestookte de vrouw met opdringerige berichtjes en contactverzoeken. „Ik zag mijn telefoon ontploffen. Bijna om het halfuur kreeg ik een bericht van hem.’’ De vrouw stuurde nogmaals een berichtje terug naar de man, dat dit moest stoppen....

...Doordat de man geen excuses maakte, voelde de vrouw zich alsof hij de schuld bij haar legde...
Op de eerste plek, graag deze viespeuk alle internetrechten ontnemen. Ook vreemd dat hij het blijkbaar al veel vaker heeft gedaan, maar de Politie niet meteen actie kan ondernemen.

Maar toch, de Politie geeft aan dat je moet zeggen dat je er niet van gediend bent.
Ik vraag me af waarom (ik denk dat we er prima vanuit kunnen gaan dat het ongewenst is, doen we met een potloodventer ook toch).
Ik krijg ook vaak chatberichten en volg verzoeken van (nep) profielen, soms met foto's. Ik blokkeer deze bij het eerste bericht, zie niet in waarom ik hier op zou reageren.

quote:
Nadat de vrouw hem had geblokkeerd, kon de man geen contact meer met haar opnemen. Hij liet de vrouw vanaf dat moment met rust
Misschien dat we als mens toch druk voelen om iemand van repliek te voorzien. Het is natuurlijk prima om iemand een halt toe te roepen, echter vraag ik me af of dat überhaupt zin heeft in zo'n situatie. Zeker als je, door te reageren, de dader de kans geeft om in gesprek te gaan.

Ik weet ook niet of de vrouw in het artikel alleen "stop" heeft gezegd, of met hem in gesprek is gegaan. Niet dat dat fout is, viespeuk is fout, niet slachtoffer.

Maareh, misschien mis ik iets, zou jij ook reageren? En waarom dan?

Misschien moet er een eenvoudig meldpunt komen waar je screenshots kan delen. Ik vind namelijk echt wel dat er actie moet komen, zo'n vent moet gestopt worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Filosoofert op 04-08-2025 09:22:19 ]
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_218412572
Verwijderen en negeren lijkt mij de beste optie
  maandag 4 augustus 2025 @ 09:12:16 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218412595
Artikel gelezen. Dan snap ik je laatste opmerking niet. Hoezo ‘onbekende op Facebook’? Het gaat toch om een pakketbezorger die weet waar je woont?
The love you take is equal to the love you make.
pi_218412639
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 09:09 schreef Cupfighter het volgende:
Verwijderen en negeren lijkt mij de beste optie
Idem, vooral geen tijd aan besteden want alles wat ze willen is reageren op hun. Geen reactie is niet de verwachting...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_218412722
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2025 09:12 schreef Lienekien het volgende:
Artikel gelezen. Dan snap ik je laatste opmerking niet. Hoezo ‘onbekende op Facebook’? Het gaat toch om een pakketbezorger die weet waar je woont?
Fair point, daarom weggehaald.

Al heeft de bezorger nooit iets uitgehaald aan de deur (behalve "te vriendelijk" zijn, volgens 1 buurvrouw :') ). Het feit dat hij het adres kent kan wel beangstigend zijn
pi_218412738
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2025 09:24 schreef Filosoofert het volgende:
Fair point, daarom weggehaald.

Al heeft de bezorger nooit iets uitgehaald aan de deur (behalve "te vriendelijk" zijn, volgens 1 buurvrouw :') ). Het feit dat hij het adres kent kan wel beangstigend zijn
Online kan je trouwens net zo angstig maken als offline... echter als het gaat om iemand die je ook offline kent zou ik er zeker even melding van maken bij de politie...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_218412761
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 09:26 schreef Chandler het volgende:

[..]
Online kan je trouwens net zo angstig maken als offline... echter als het gaat om iemand die je ook offline kent zou ik er zeker even melding van maken bij de politie...
Ow dat geloof ik zeker, je hebt daar zo'n voorlichtingsfilm over. Ff nadenken hoe die heette.

Maar daarom vind ik het advies van de politie ook zo raar. Als je iemand meteen blokkeert dan ontneem je hem toch de kans om jou "te grijpen"
pi_218412818
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2025 09:28 schreef Filosoofert het volgende:
Ow dat geloof ik zeker, je hebt daar zo'n voorlichtingsfilm over. Ff nadenken hoe die heette.

Maar daarom vind ik het advies van de politie ook zo raar. Als je iemand meteen blokkeert dan ontneem je hem toch de kans om jou "te grijpen"
Dat klopt, je ontneemt hem de kans jou langer op die manier lastig te vallen, echter weet je niet off dat offline ook het geval gaat zijn, daarom is het altijd raadzaam van dit soort praktijken melding te doen. Zonder signalen kan de politie niets en hoe meer signalen hoe sterker een zaak is...
Like trump...
pi_218413305
Raar verhaal dat de politie en post.nl zo weinig ermee doen.
pi_218413349
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2025 10:28 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Raar verhaal dat de politie en post.nl zo weinig ermee doen.
Dat de politie weinig ermee doet is niet zo verrassend, die doen overal vrij weinig mee. De aangiftebereidheid ligt in Nederland erg laag, niet alleen met dit soort zaken maar over de hele linie, omdat we gewoon gewend zijn dat de Politie toch geen ene klote doet
  maandag 4 augustus 2025 @ 11:14:41 #11
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218413565
Wat een hoop gekkies lopen er toch rond.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218413605
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2025 09:04 schreef Filosoofert het volgende:

Maar toch, de Politie geeft aan dat je moet zeggen dat je er niet van gediend bent.
Ik vraag me af waarom (ik denk dat we er prima vanuit kunnen gaan dat het ongewenst is, doen we met een potloodventer ook toch).

Ik haal uit het artikel niet dat de politie zegt dat je eerst moet aangeven er niet van gediend te zijn ipv iemand gewoon gelijk te blokkeren?
pi_218413655
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 11:24 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Ik haal uit het artikel niet dat de politie zegt dat je eerst moet aangeven er niet van gediend te zijn ipv iemand gewoon gelijk te blokkeren?
Staat niet in het artikel, maar stond op site van politie en de Rutgers stichting.

Al denk ik, bij nader inzien, dat dit misschien slaat op een dickpic van een bekende.
pi_218414155
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2025 09:04 schreef Filosoofert het volgende:

Maareh, misschien mis ik iets, zou jij ook reageren? En waarom dan?

"Ach, wat een grappig klein dingetje! Hoe heb je die van zo dichtbij kunnen nemen? Vergrootlens? Wel knap hoor!"

Komt erg binnen bij zulke gasten.
pi_218414248
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2025 12:36 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
"Ach, wat een grappig klein dingetje! Hoe heb je die van zo dichtbij kunnen nemen? Vergrootlens? Wel knap hoor!"

Komt erg binnen bij zulke gasten.
Is het de ervaring van vrouwen die ongewenste dickpics hebben ontvangen en deze reactie hebben gestuurd dat dit een goed antwoord is als je van de lul af wil?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_218414311
quote:
7s.gif Op maandag 4 augustus 2025 12:50 schreef sigme het volgende:

[..]
Is het de ervaring van vrouwen die ongewenste dickpics hebben ontvangen en deze reactie hebben gestuurd dat dit een goed antwoord is als je van de lul af wil?
In het geval van de postbezorger zou je de fotos ook (deels gecensureerd) kunnen printen en op kunnen hangen in de wijk
pi_218414572
quote:
7s.gif Op maandag 4 augustus 2025 12:50 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik heb nog nooit in mijn hele leven een dickpik gestuurd en dat zal ik nooit doen ook, gewoon vanwege het simpele feit dat ik het gewoon kansloos vindt op alle niveau's die je maar kunt bedenken.
  maandag 4 augustus 2025 @ 13:49:12 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218414735
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2025 12:58 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
In het geval van de postbezorger zou je de fotos ook (deels gecensureerd) kunnen printen en op kunnen hangen in de wijk
Slecht idee.

Daarmee geef je het te veel aandacht en loop je ook nog het risico op een backfire.
The love you take is equal to the love you make.
pi_218414860
Een reactie als 'haha wat een klein piemeltje' werkt veel beter.
pi_218414952
Ik heb ooit een cuntpic gehad. :@
pi_218416202
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2025 14:06 schreef Cockwhale het volgende:
Een reactie als 'haha wat een klein piemeltje' werkt veel beter.
En als het een pikzwarte 30cm is? Dan is dat niet geloofwaardig.
pindazakje
pi_218416279
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2025 13:29 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ik heb nog nooit in mijn hele leven een dickpik gestuurd en dat zal ik nooit doen ook, gewoon vanwege het simpele feit dat ik het gewoon kansloos vindt op alle niveau's die je maar kunt bedenken.
Exact.

Zelfs naar mijn eigen vrouw zou ik het kansloos vinden. Die stuurt dan alleen maar terug 'Wat ben je nou precies aan het doen?' :') Normale vrouwen zitten niet op een dickpic te wachten, alleen tokkiewijven vinden dat leuk. Maar die springen al met je in bed als je ze een keer meeneemt naar een leuk restaurant. Ergo, dickpics zijn nutteloos.
-nee-
  Moderator maandag 4 augustus 2025 @ 16:47:36 #23
441859 crew  Lenny77
pi_218416395
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 16:20 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
En als het een pikzwarte 30cm is? Dan is dat niet geloofwaardig.
Gewoon melden dat je een FOK!ster bent, dan geeft m wel op.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_218421183
Hebben geen van die vrouwen een vent, of voor mijn part broer of vader die dat stuk stront ff uit zijn bestelwagen sleuren?
Zeker nadat er niks mee word gedaan?
Vroeger waren er nog wel eens van dat kaliber kerels maar tegenwoordig lijkt het of ze hun ballen in de sokkenla bewaren.
pi_218422212
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2025 11:35 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Staat niet in het artikel, maar stond op site van politie en de Rutgers stichting.

Al denk ik, bij nader inzien, dat dit misschien slaat op een dickpic van een bekende.
Heb je een linkje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')