* Besteld.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Er is zelfs een boek dat alleen maar gaat over Types 39, 40 en 41, de "Train and Hoer notes".
Bij mij om 18:45 uur.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:32 schreef AirwiN het volgende:
[..]
In het weekend begint de avond al om 14 uur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Serieus .... pfffquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 18:50 schreef Ama het volgende:
Krans is alleen op de LEGO webshop te bestellen voor nu en geen zin om meer te besteden en ook geen zin in verzendkosten.
Hopelijk komt die nog op Amazon ofzo.
Nee daar stond een train of een hoer op afgebeeld.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Daar kon je dan een train of hoer mee kopen?
quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 18:46 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Bij mij om 18:45 uur.Proost!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
Ik zit voor het eerst te twijfelen of ik hem ook wil. Maar tegen de tijd dat ik de tijd en het geduld en de concentratie heb om hem in elkaar te zetten is het 2030.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 18:50 schreef Ama het volgende:
Krans is alleen op de LEGO webshop te bestellen voor nu en geen zin om meer te besteden en ook geen zin in verzendkosten.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 18:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zit voor het eerst te twijfelen of ik hem ook wil. Maar tegen de tijd dat ik de tijd en het geduld en de concentratie heb om hem in elkaar te zetten is het 2030.
Geen idee.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 18:57 schreef CherryLips het volgende:
Zouden ze hem volgende week in de winkels hebben liggen?
Iemand anders in elkaar laten zetten?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 18:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zit voor het eerst te twijfelen of ik hem ook wil. Maar tegen de tijd dat ik de tijd en het geduld en de concentratie heb om hem in elkaar te zetten is het 2030.
Wat heb je aan een hoer?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Daar kon je dan een train of hoer mee kopen?
Dat is ook niet leuk.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 19:00 schreef maily het volgende:
[..]
Iemand anders in elkaar laten zetten?
maar lego site is zonder verzendkosten toch?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 18:50 schreef Ama het volgende:
quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 19:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Daar kun je nog iemand tegenaan tiefen.
quote:
Ik had niet verwacht dat er zoveel zouden zijn.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja er zijn er velen. Er worden grofweg 72 zogenaamde Types ondescheiden. Beginnende bij de hoogste denominatie in het eerste jaar, 1000 dollar 1861, type 2 is 500 dollar 1861 etc. Type 12 is 5 dollar 1861, en type 13 is dan 100 dollar 1862 (ze hadden ontdekt dat ze de 1000 niet zo hard nodig hadden). Dat is geen wet van Meden en Perzen, maar grosso modo ging het zo. Er liep verder nog van alles door elkaar.
Veel ontwerpen werden ook gerecycled natuurlijk. Later kwamen er ook lagere denominaties bij, 2 dollar, 1 dollar en 50 cent. En dan zijn er nog allerlei verschillende varianten op basis van welke drukkerij ze gedrukt heeft, plate positions (positie van het biljet binnen het vel), handtekeningen etc.
Er zijn mensen die proberen van elk van de 72 types een biljet te vinden. Dat is eigenlijk onmogelijk want van best veel types zijn maar enkele duizenden of zelfs honderden exemplaren gedrukt. Op slecht papier, 160 jaar geleden, in oorlogstijd, ga maar na wat er nog van over is.
In 1865 was het wel duidelijk dat het een aflopende zaak was met de Confederacy, dus de 1864 biljetten zijn het makkelijkst te vinden. De meeste daarvan zijn zelfs in hoge kwaliteit (boven de 60) wel voor onder de 100 euro te vinden.
Mijn fetisj is ddan weer vrij uniek in het wereldjeIk zoek biljetten waarbij de grade gelijk is aan het typenummer. Gelukkig leent de Confederacy zich daar best goed voor omdat beide variabelen goed in dezelfde range bewegen. En "gelukkig" is niet elk getal tussen 1 en 72 een grade. Dus ja, ik ben er wel even mee van de straat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |