Oke, masterplan, bear with mequote:Op donderdag 31 juli 2025 10:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, in een reservaat, maar zonder prooidieren, want dat is zielig. En het zijn toch alleseters.
In Scandinavie zullen ze "ook wel niet begrijpen" hoe het werkt in de natuur toch?quote:Op donderdag 31 juli 2025 13:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Haha de Noren en Zweden weten al jaren hoe om te gaan met wolven. Nu zijn er teveel en wordt er flink afgeschoten.
Schrik niet dit zijn de aantallen:
Noorwegen 40 tot 70 wolven oppervlakte 385000 m2
Nederland 124 wolven. Oppervlakte 42.000 m2
Nederland heeft al een gigantisch probleem .
Ik vind drie roedels wel heel weinig, vraag me af waar ze dat op baseren. Ik denk dat de jacht door mensen dat beleid beïnvloedt. Italië heeft er ondertussen zo'n 3300 en Spanje 2500. De prooidichtheid hier ook hoog is waardoor er meer draagkracht is. Ik denk dat er paar ecologen op gezet moeten worden.quote:Op donderdag 31 juli 2025 13:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vind je het Scandinavische beleid dan niet verstandiger ?
Teruggerekend naar NLse oppervlakte zal dat een halve roedel zijn.
Oh jij weet het even beter dan de Scandinaviërs die al decennia met de wolf samen leven?quote:Op donderdag 31 juli 2025 13:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik vind drie roedels wel heel weinig, vraag me af waar ze dat op baseren. Ik denk dat de jacht door mensen dat beleid beïnvloedt. Italië heeft er ondertussen zo'n 3300 en Spanje 2500. De prooidichtheid hier ook hoog is waardoor er meer draagkracht is. Ik denk dat er paar ecologen op gezet moeten worden.
Niet zo flauw doen. Ik geef je net voorbeelden van landen waar er veel meer leven.quote:Op donderdag 31 juli 2025 13:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh jij weet het even beter dan de Scandinaviërs die al decennia met de wolf samen leven?
Bijzonder.
Vervang Groningen met Amsterdam en we hebben een dealquote:Op donderdag 31 juli 2025 13:43 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Oke, masterplan, bear with me
Stap 1: evacueer de gehele provincie Groningen, mensen krijgen een mooie woning aangeboden elders in hun provincie naar keuze, mensen die niet willen evacueren tekenen een document dat ze op zichzelf zijn aangewezen voor de rest van hun verblijf in Groningen.
Stap 2: steek Groningen af van de rest van Nederland en boor alle aardgas die er nog is helemaal op
Stap 3: deporteer alle wolven naar Groningen
Stap 4: schep op bij de Navo over ons grootste natuurgebied in vergelijking met landoppervlakte, creëer een soort safari voor de touristen, laat natuur hoogtij vieren.
Win-win!
Eventueel stap 5: steek Urk en Staphorst voor de vorm er ook bij af gezien de graafmachines toch in de buurt waren.
Stap 6: elk jaar komt er een verkiezing waarin de meest ongewenste Nederlander naar Groningen moet verhuizen voor een jaar. Hang livestream cameras op en geniet van het inkomen.
Ja dat komt mooi uit wanneer het over de wolf gaat. Loop met je hond maar eens door een bos of stook een fikkie op een stukje grond waar veel bomen staan. Dan opeens is het natuur waar veel Reeen leven en bijzondere planten.quote:Op donderdag 31 juli 2025 13:57 schreef Straatcommando. het volgende:
"Ja maar dat is de natuur en die moet je haar gang laten gaan"
Nederland is een compleet strak geharkt park joh, alles is gecultiveerd, aangelegd of beheerd maar de wolf is een wildcard en die moeten we gewoon zijn gang laten gaan.
Sowieso is het feit dat we al zoveel bossen en natuur hebben gesloopt niet echt een klinkend argument om het beetje dat we nog hebben dan ook maar als een soort kinderboerderij te behandelen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja dat komt mooi uit wanneer het over de wolf gaat. Loop met je hond maar eens door een bos of stook een fikkie op een stukje grond waar veel bomen staan. Dan opeens is het natuur waar veel Reeen leven en bijzondere planten.
Juist wel, je kunt niet selectief shoppen in wat natuur is en wat niet in een land als Nederland. Daar zit natuur en mens veel te dicht voor op elkaar.quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Sowieso is het feit dat we al zoveel bossen en natuur hebben gesloopt niet echt een klinkend argument om het beetje dat we nog hebben dan ook maar als een soort kinderboerderij te behandelen.
Juist wel; zo doet staatsbosbeheer ook aan kappen van bomen; dit onder heel nom van veel 'natuur'-behoud. Vroeger waren ze daar wat eerlijker over dan nu.quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Sowieso is het feit dat we al zoveel bossen en natuur hebben gesloopt niet echt een klinkend argument om het beetje dat we nog hebben dan ook maar als een soort kinderboerderij te behandelen.
Met als kinderboerderij behandelen bedoel ik meer het verneuken van rustige plekken, biodiversiteit en ecologische waarde.quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:36 schreef xzaz het volgende:
[..]
Juist wel; zo doet staatsbosbeheer ook aan kappen van bomen; dit onder heel nom van veel 'natuur'-behoud. Vroeger waren ze daar wat eerlijker over dan nu.
Hier hebben ze grote delen van het bos weggekapt, alle bomen die er al dik een halve eeuw stonden de verbrandingsoven in. Natuurlijk leefden daar ook dieren, maar men wilde perse andere bomen die anderen dieren zouden moeten aantrekken. Als je zo diep ingrijpt om planmatig je biodiversiteit te beinvloeden, hoe natuurlijk is het dan?quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:36 schreef xzaz het volgende:
[..]
Juist wel; zo doet staatsbosbeheer ook aan kappen van bomen; dit onder heel nom van veel 'natuur'-behoud.
Gewoon wat beren importen (dat rijmt ook nog eensquote:Op donderdag 31 juli 2025 14:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nee geen beren, dit zijn wolven! Let wel een beetje op hoor.
Hooguit heel tijdelijk, want ze lopen zo de grens over. Maar ik bedoelde het wat persoonlijker.quote:Op donderdag 31 juli 2025 15:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In praktische zin zeker. Juridisch gezien momenteel niet.
Wanneer hadden we in Nederland linkse beleidsmakers?quote:Op donderdag 31 juli 2025 16:17 schreef damsco het volgende:
Tjah dat krijg je met slappe linkse beleidsmakers, dan wordt er niet doorgepakt. Dat beest had allang afgeschoten moeten zijn. Vroeg of het laat gaat het mis en wordt roodkapje opgegeten.
Waardeloos bericht, je hebt namelijk productiebos (Dennenplantages zonder veel natuur) en gemengd loofbos. Op veel plekken (Utrechtse Heuvelrug, Veluwe) is het beleid aan het worden dat naaldhout uit de houtvesterij te kappen om daar weer gemengd loofbos neer te zetten, vooral om de verdroging tegen te gaan, maar ook om meer biodiversiteit en natuur te creëren.quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:36 schreef xzaz het volgende:
[..]
Juist wel; zo doet staatsbosbeheer ook aan kappen van bomen; dit onder heel nom van veel 'natuur'-behoud. Vroeger waren ze daar wat eerlijker over dan nu.
Nederland: 416 inwoners per km2 en 104-124 wolvenquote:Op donderdag 31 juli 2025 14:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
In Denemarken, het land dat qua grootte en landschap nog het meest op het onze lijkt, zijn in 2025 42 wolven en 6 roedels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |