Topper dit.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Kijk da's winst, is het tenminste een keer rustig in het bos.
Wie is 'de rechtse kliek'?quote:Op woensdag 30 juli 2025 21:32 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
We zien 150.000 hondenbeten per jaar, waarvan 50.000 medische hulp vereist.
Gaat de rechtse kliek nu ook pleiten voor een hondenverbod?
Kun je met uitleggen wat hier tof aan is? Ik hoor dit wel vaker namelijk, maar echte argumenten hiervoor ontbreken.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Daar gaat dit dus toe leiden: het afschieten van de wolf. Enorm tragisch, want juist prima om zo'n tof dier er weer bij te hebben in de Nederlandse natuur.
Volwassen mensen kun je voorlichting geven, maar een kind blijft een kind, die kun je niet verantwoordelijk houden voor onbevangen gedrag. Als ouder zijnde kun je je kind ook niet 100% tegen alles beschermen en 24/7 in de gaten houden.quote:Ik blijf er dan ook bij dat het in 99 van de 100 gevallen aan de Nederlandse burger zelf ligt en de overheid zou moeten insteken op veel meer voorlichting. Wolven doen namelijk geen vlieg kwaad als mensen gewoon normaal doen en ze niet gaan voeren, lokken of op andere manieren lastigvallen.
Nope. Vrij rond spelen doe je maar in de speeltuin, die is daar wel voor. Zeker wanneer je het verschil niet ziet tussen een wild dier en een 'vriendelijke hond', die je overigens ook niet zomaar moet aaien.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:19 schreef Shreyas het volgende:
Kinderen moet vrij rond kunnen spelen in de bossen en heuvels zonder dat ze in de verleiding worden gebracht om een grote vriendelijk uitziende hond een stukje brood te geven die vervolgens hun hand er half afbijt.
Het lijkt mij wat kortzichtig om te zeggen dat kinderen niet in de natuur zouden mogen spelen en alleen maar in aangeharkte speeltuinen met rubberen tegels.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nope. Vrij rond spelen doe je maar in de speeltuin, die is daar wel voor. Zeker wanneer je het verschil niet ziet tussen een wild dier en een 'vriendelijke hond', die je overigens ook niet zomaar moet aaien.
Jij weet totaaaaaaaaal niet waar je over praatquote:Op donderdag 31 juli 2025 09:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nope. Vrij rond spelen doe je maar in de speeltuin, die is daar wel voor. Zeker wanneer je het verschil niet ziet tussen een wild dier en een 'vriendelijke hond', die je overigens ook niet zomaar moet aaien.
Gelukkig is er dan ook helemaal niemand die dat zegt.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het lijkt mij wat kortzichtig om te zeggen dat kinderen niet in de natuur zouden mogen spelen en alleen maar in aangeharkte speeltuinen met rubberen tegels.
Niet iedereen wil opgroeien in een betonnen omgeving.
Helaas bereikt voorlichting zelden de mensen die het zou moeten bereiken, en is voorlichting geen alternatief voor gezond verstand.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Daar gaat dit dus toe leiden: het afschieten van de wolf. Enorm tragisch, want juist prima om zo'n tof dier er weer bij te hebben in de Nederlandse natuur.
Ik blijf er dan ook bij dat het in 99 van de 100 gevallen aan de Nederlandse burger zelf ligt en de overheid zou moeten insteken op veel meer voorlichting. Wolven doen namelijk geen vlieg kwaad als mensen gewoon normaal doen en ze niet gaan voeren, lokken of op andere manieren lastigvallen.
Het bos deel je met wilde dieren, die je kunt verstoren en die in sommige gevallen gevaarlijk kunnen zijn. Het is belangrijk om daar verantwoordelijk en respectvol mee om te gaan. Op de paden blijven en als kind binnen het zicht van de ouders hoort daarbij.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het lijkt mij wat kortzichtig om te zeggen dat kinderen niet in de natuur zouden mogen spelen en alleen maar in aangeharkte speeltuinen met rubberen tegels.
Niet iedereen wil opgroeien in een betonnen omgeving.
In de OP wordt gesproken over de bossen nabij de Pyramide van Austerlitz.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:41 schreef Paul het volgende:
[..]
Jij weet totaaaaaaaaal niet waar je over praat
Het kind is meegesleurd naast de grote speeltuin daar en tussen de pyramide
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rechts is toch nationalistisch en klaagt over anderstalige nationalisten? Dat is toch niet normaal of modern? Dat is veel eerder heel ouderwets want dan wordt er geregeerd met het recht van de sterkste, terwijl we volgens de media niet meer in de oertijd zouden leven.quote:
Ik heb het argument nog niet gehoord waarom de wolf zo gewenst is hier en dat we die liever in de bossen hebben dan onze kinderen die dan maar naar een door-de-mens-gebouwde speeltuin moeten.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En hoe lang denk je dat dat nog lukt?quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:57 schreef Harvest89 het volgende:
Voor de 100ste keer.
Blijf gewoon weg uit het leefgebied van de wolf.
In andere landen doen ze dat prima, blijkbaar zijn Nederlanders idioten.
er zit idd bos daar overal tussendoor jaquote:Op donderdag 31 juli 2025 09:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
In de OP wordt gesproken over de bossen nabij de Pyramide van Austerlitz.
Zoek eens op Google: wolf in woonwijkquote:Op donderdag 31 juli 2025 09:54 schreef quo_ het volgende:
[..]
En hoe lang denk je dat dat nog lukt?
Misschien eerst even nadenken voordat je hier je "deskundigheid" etaleert en anderen voor idioot uitmaakt.
Drie simpele zoekopdrachtjes leveren op:
• Een wolf heeft een leefgebied (territorium) dat kan variëren van 120 tot 2000 km², afhankelijk van factoren zoals voedselaanbod en menselijke invloed.
• Nederland heeft een landoppervlakte van 33.881 vierkante kilometer.
• Er zijn momenteel naar schatting 104-124 wolven in Nederland.
De wolf in Drenthe doet het inderdaad met 120km2 en in Gelderland zitten ze op ca. 75 km2 per wolf.
Nog een paar jaar en dan komen we ze overal tegen.
Ik kan wel wat argumenten geven waarom ik liever wolven dan kinderen in een bos heb, maar die zijn allemaal persoonlijk.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:53 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik heb het argument nog niet gehoord waarom de wolf zo gewenst is hier en dat we die liever in de bossen hebben dan onze kinderen die dan maar naar een door-de-mens-gebouwde speeltuin moeten.
Dat kan gewoon, de wolf is al eens eerder geheel uitgeroeid in een tijdperk met veel primitievere technologie. Het leger is verre van nodig. Dit alles is een keuze.quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:57 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hoe kan het eigenlijk dat wij als machtige mensheid, top van welke voedselketen dan ook, een aantal simpele wolven niet onder controle kan krijgen.
Zet het leger in, gebruik het als oefening en knal ze allemaal af, klaar en weer over tot de orde van de dag.
Wat dat betreft begrijp ik sommige van die liefhebbers ook niet, die tegen alle mogelijke plannen voor problemen veroorzakende wolven zoals deze (afschrikken, elders uitzetten, uiteindelijk afschieten) zijn. Als je de wolf hier zo graag wilt lijkt me dat je toch ook wel inziet dat we iets met potentieel gevaarlijke exemplaren moeten doen zodat het draagvlak een beetje aanwezig blijft?quote:Op donderdag 31 juli 2025 10:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kun je beter gelijk doen ipv wachten tot de publieke opinie helemaal is gedraaid na incidenten.
Zo ook niet, zachte heelmeesters maken zwerende wonden.
Ja, in een reservaat, maar zonder prooidieren, want dat is zielig. En het zijn toch alleseters.quote:Op donderdag 31 juli 2025 10:12 schreef summer2bird het volgende:
Laatste keer dat ik keek zijn er zon 150 wolven in Nederland geschat.
We moeten alle wolven oppakken en in een van de schiereilanden dumpen.
Cameras ophangen, livestreampje en genieten.
En hoeveel mensen zijn gepakt door een wolf die ergens een straat oversteekt? Idd.quote:Op donderdag 31 juli 2025 10:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zoek eens op Google: wolf in woonwijk
Dan krijg je tig filmpjes van wolven die door dorpen lopen.
Pak een willekeurige:
https://www.destentor.nl/(...)k-in-vaassen-1102200
Maar er zijn wel 10 waarnemingen in andere dorpen.
Weet je iedereen weet, dit gaat niet goed, dit kan niet.
Enige remedie is ze allemaal doodschieten, of vangen en in Polen uitzetten.
Kun je beter gelijk doen ipv wachten tot de publieke opinie helemaal is gedraaid na incidenten.
Allemaal een geel hesje aandoen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 10:21 schreef Ama het volgende:
[..]
En hoeveel mensen zijn gepakt door een wolf die ergens een straat oversteekt? Idd.
Ik ben opgegroeid in een bosrijke omgeving en natuurlijk bleven wij als kinderen niet op de paden. Hoe speel je anders verstoppertje, bouw je boomhutten, enz.?quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het bos deel je met wilde dieren, die je kunt verstoren en die in sommige gevallen gevaarlijk kunnen zijn. Het is belangrijk om daar verantwoordelijk en respectvol mee om te gaan. Op de paden blijven en als kind binnen het zicht van de ouders hoort daarbij.
En weet je wat die wolf dan wil in zo'n woonwijk? Zo snel mogelijk weer weg omdat hij opzoek is naar rust. Daarom zie je ze vrijwel altijd in stevige looppas dan wel sprintend.quote:Op donderdag 31 juli 2025 10:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zoek eens op Google: wolf in woonwijk
Dan krijg je tig filmpjes van wolven die door dorpen lopen.
Pak een willekeurige:
https://www.destentor.nl/(...)k-in-vaassen-1102200
Maar er zijn wel 10 waarnemingen in andere dorpen.
Weet je iedereen weet, dit gaat niet goed, dit kan niet.
Enige remedie is ze allemaal doodschieten, of vangen en in Polen uitzetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |