Je moet gewoon niet luisteren naar klapharken als TS of clickbait media dan zijn dat soort zaken prima te voorspellen op korte termijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 22:09 schreef Vincent_student het volgende:
Ik geloof die voorspellingen van zware stormen allang niet meer. Ok, in het Verenigd Koninkrijk zijn ze heftig, maar hier komt het nooit verder dan een stevig zuchtje. Ik heb vanmiddag nog gefietst. Het was prachtweer. Niks van gemerkt.
134 mph komt volgens mij toch echt wel neer op 216 km/u.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 21:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
196km/h is geen ruim 200+![]()
Daarnaast zijn deze snelheden behaald in hogere delen waar geen mensen wonen.
Uiteindelijk zijn windstoten van 130km/h gemeten in lagere delen van het land.
[..]
Daarnaast was het al binnen paar dagen duidelijk dat Floris ten noorden van ons langs trok, dus ga deze zin nou niet aanhalen, er was op dat moment nog totaal niks duidelijk![]()
Als dit nou binnen 24h was, was het een andere verhaal geweest
Als een neppe windbuil na de storm in een glas water stil blijven en nu je gelijk willen halen door weer eens een selectief cijfer te presenteren van een windstoot boven op een berg.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:23 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
134 mph komt volgens mij toch echt wel neer op 216 km/u.
https://www.independent.c(...)otland-b2802071.html
Ja, ik stel voor dat we in Nederland ook de wind op 1250 meter hoogte gaan meten.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:23 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
134 mph komt volgens mij toch echt wel neer op 216 km/u.
https://www.independent.c(...)otland-b2802071.html
Bergen kun je op zich wel met andere bergen vergelijken. De zeer zware storm van 18 januari 2018 haalde een windstoot op 204 km/u op een berg in Duitsland (Brocken), daar zit deze storm dus fors boven. In Schotland was deze storm vergelijkbaar met Éowyn. Daarnaast was er dus gewoon een sting jet binnen de storm. Floris was de zwaarste West-Europese zomerstorm die we ooit hebben gezien.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als een neppe windbuil na de storm in een glas water stil blijven en nu je gelijk willen halen door weer eens een selectief cijfer te presenteren van een windstoot boven op een berg.
En appels kun je op zich qua vorm ook wel met knikkers vergelijken.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:44 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Bergen kun je op zich wel met andere bergen vergelijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |