abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218393440
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 15:36 schreef freak1 het volgende:

[..]
heeft TS geloof ik al beantwoord met in de app geautoriseerd.
maar idd, dit heb ik ook al genoemd, het is raar dat je meteen de fraudehelpdesk belt en die geeft aan we zien niks, bel later nog maar eens.. dat is bijzonder nalatig..
Wat hadden ze volgens het protocol precies moeten en kunnen doen?

[ Bericht 5% gewijzigd door Wiedanwel op 02-08-2025 07:53:14 ]
pi_218393499
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 07:37 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Wat hadden ze volgens het protocol precies moeten en kunnen doen?
ING is zelf erg duidelijk over ingaan op fraude smsjes.. dat moet onmiddelijk gemeld worden;
https://www.ing.nl/de-ing/veilig-bankieren/fraude-melden
op dat moment had de kaart geblokkeerd moeten worden (wat ik nog altijd niet teruglees of dat gebeurd is, noch heeft @TS dat verduidelijkt, enkel dat er een kaart vervangen wordt) en had de ING onderzoek kunnen doen. zeker omdat de payment processor blijkbaar nog geen reservering of afschrijving had gedaan. tenminste, volgens de fraude desk (die mag ik hopen real time inzicht hebben). die hadden de transactie op zijn minst als verdacht kunnen aanmerken en de payment processor erop kunnen aanspreken die op zijn beurt weer de begunstigde had kunnen aanspreken.

echter, zoals ik het verhaal lees, is er tegen TS gezegd, wacht maar rustig af mevrouwtje tot er iets echt wordt afgeschreven, en dan moet je maar geld terug doen.

[ Bericht 25% gewijzigd door Nizno op 02-08-2025 11:44:11 ]
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_218399316
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 08:02 schreef freak1 het volgende:

[..]
ING is zelf erg duidelijk over ingaan op fraude smsjes.. dat moet onmiddelijk gemeld worden;
https://www.ing.nl/de-ing/veilig-bankieren/fraude-melden
op dat moment had de kaart geblokkeerd moeten worden (wat ik nog altijd niet teruglees of dat gebeurd is, noch heeft @:ts dat verduidelijkt, enkel dat er een kaart vervangen wordt) en had de ING onderzoek kunnen doen. zeker omdat de payment processor blijkbaar nog geen reservering of afschrijving had gedaan. tenminste, volgens de fraude desk (die mag ik hopen real time inzicht hebben). die hadden de transactie op zijn minst als verdacht kunnen aanmerken en de payment processor erop kunnen aanspreken die op zijn beurt weer de begunstigde had kunnen aanspreken.

echter, zoals ik het verhaal lees, is er tegen TS gezegd, wacht maar rustig af mevrouwtje tot er iets echt wordt afgeschreven, en dan moet je maar geld terug doen.
Toen wij belden naar de alarmlijn was er nog niks gereserveerd op de kaart. Tijdens het gesprek zei de medewerker van wel. Dus wellicht is dat tijdens het gesprek gebeurd.

We hebben toen afgesproken de kaart te blokkeren, Danwel elke verdere transactie te blokkeren. Kon ook niet anders zei die man van de alarmlijn want de limiet van die creditcard was 1000 euro. Dus geen verdere transacties en ik zou een nieuwe kaart opgestuurd krijgen.
pi_218400307
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 17:56 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Toen wij belden naar de alarmlijn was er nog niks gereserveerd op de kaart. Tijdens het gesprek zei de medewerker van wel. Dus wellicht is dat tijdens het gesprek gebeurd.

We hebben toen afgesproken de kaart te blokkeren, Danwel elke verdere transactie te blokkeren. Kon ook niet anders zei die man van de alarmlijn want de limiet van die creditcard was 1000 euro. Dus geen verdere transacties en ik zou een nieuwe kaart opgestuurd krijgen.
dan ben ik persoonlijk zeer benieuwd naar de acties die de ING heeft uitgevoerd.. hebben ze contact gezocht met de payment provider?

vind het raar dat ze je geen enkel inzicht willen geven in hun acties.
verder dank voor de updates.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_218402138
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 19:55 schreef freak1 het volgende:

[..]
dan ben ik persoonlijk zeer benieuwd naar de acties die de ING heeft uitgevoerd.. hebben ze contact gezocht met de payment provider?

vind het raar dat ze je geen enkel inzicht willen geven in hun acties.
verder dank voor de updates.
Ze hebben helemaal niks gedaan.

En mede daarom wil ik hun coulance. Want al hun zogenaamde service en al die dinges dat je fraude moet melden zodat er wat gedaan kan worden is een wassen neus.
pi_218402661
Een chargeback procedure was op zijn plaats geweest (die avond of alsnog nu). Of dat wat had opgeleverd is de vraag; ik kan er nul succesverhalen over vinden icm phising.

Verder lijkt hier het doel van de fraudeafdeling ietwat geromantiseerd te worden. Die afdeling is er niet om de consument met terugwerkende kracht te beschermen nadat deze een fout gemaakt heeft, maar om de bank te beschermen tegen schade waar ze wél aansprakelijk voor zijn.

Ik hoop van harte voor ts dat je klacht bij ING of kifid wat oplevert. Van het kifid zijn in ieder geval vele uitspraken te vinden waarbij consumenten nul op rekest kregen wegens onzorgvuldigheid bij phishing.

[ Bericht 2% gewijzigd door Wiedanwel op 03-08-2025 22:04:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')