Wat hadden ze volgens het protocol precies moeten en kunnen doen?quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 15:36 schreef freak1 het volgende:
[..]
heeft TS geloof ik al beantwoord met in de app geautoriseerd.
maar idd, dit heb ik ook al genoemd, het is raar dat je meteen de fraudehelpdesk belt en die geeft aan we zien niks, bel later nog maar eens.. dat is bijzonder nalatig..
ING is zelf erg duidelijk over ingaan op fraude smsjes.. dat moet onmiddelijk gemeld worden;quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 07:37 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Wat hadden ze volgens het protocol precies moeten en kunnen doen?
Toen wij belden naar de alarmlijn was er nog niks gereserveerd op de kaart. Tijdens het gesprek zei de medewerker van wel. Dus wellicht is dat tijdens het gesprek gebeurd.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 08:02 schreef freak1 het volgende:
[..]
ING is zelf erg duidelijk over ingaan op fraude smsjes.. dat moet onmiddelijk gemeld worden;
https://www.ing.nl/de-ing/veilig-bankieren/fraude-melden
op dat moment had de kaart geblokkeerd moeten worden (wat ik nog altijd niet teruglees of dat gebeurd is, noch heeft @:ts dat verduidelijkt, enkel dat er een kaart vervangen wordt) en had de ING onderzoek kunnen doen. zeker omdat de payment processor blijkbaar nog geen reservering of afschrijving had gedaan. tenminste, volgens de fraude desk (die mag ik hopen real time inzicht hebben). die hadden de transactie op zijn minst als verdacht kunnen aanmerken en de payment processor erop kunnen aanspreken die op zijn beurt weer de begunstigde had kunnen aanspreken.
echter, zoals ik het verhaal lees, is er tegen TS gezegd, wacht maar rustig af mevrouwtje tot er iets echt wordt afgeschreven, en dan moet je maar geld terug doen.
dan ben ik persoonlijk zeer benieuwd naar de acties die de ING heeft uitgevoerd.. hebben ze contact gezocht met de payment provider?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 17:56 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Toen wij belden naar de alarmlijn was er nog niks gereserveerd op de kaart. Tijdens het gesprek zei de medewerker van wel. Dus wellicht is dat tijdens het gesprek gebeurd.
We hebben toen afgesproken de kaart te blokkeren, Danwel elke verdere transactie te blokkeren. Kon ook niet anders zei die man van de alarmlijn want de limiet van die creditcard was 1000 euro. Dus geen verdere transacties en ik zou een nieuwe kaart opgestuurd krijgen.
Ze hebben helemaal niks gedaan.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 19:55 schreef freak1 het volgende:
[..]
dan ben ik persoonlijk zeer benieuwd naar de acties die de ING heeft uitgevoerd.. hebben ze contact gezocht met de payment provider?
vind het raar dat ze je geen enkel inzicht willen geven in hun acties.
verder dank voor de updates.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |