abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218354881
De vijfde van Pogacar? Welke aanknopingspunten hebben Richard Plugge en strateeg Grischa Niermann gezien die leiden tot een volgend droomplan om er in 2026 wél een echte strijd van te maken?

Dat zal waarschijnlijk wederom de tweestrijd, voor zover je dat een tweestrijd kunt noemen, voor het geel. Of gaat Hij, Remco Evenepoel, een serieuze stap voorwaarts zetten bij Red Bull-Bora-Hansgrohe en weet Sven Vanthourenhout van het zootje ongeregeld een geoliede machine te maken? En blijft voormalig biatleet Florian Lipowitz stappen voorwaarts zetten? Wellicht heeft Juan Ayuso de deur bij UAE achter zich dichtgetrokken en denkt hij dat elders het gras groener is, gooit Isaac Del Toro een grote ronde weg er nog een paar niveaus bovenop of blijkt Paul Seixas daadwerkelijk dé nieuwe hoop op Franse Tourwinst. En welke andere fenomenen steken hun neus aan het venster? Enfin, we gaan weer maandenlang alles volgen, voorbeschouwen, analyseren en ergeren (om wellicht na de eerste bergrit alweer gedesillusioneerd achter te blijven)!

En hoe gaat het parcours er in 2026 uitzien? Krijgen we weer een pucnhersgalore in de eerste helft van de Tour, blijven de sprinters opnieuw op hun honger zitten, blijft de Montmartre gehandhaafd, op welke bergen mogen we ons verheugen en, het belangrijkste van allemaal, doen we Pau weer aan?

Etappe 1 (ploegentijdrit):

Etappe 2:

De bookmakers:
  maandag 28 juli 2025 @ 19:12:23 #2
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218354895
Ik las ergens dat Seixas misschien wel mee gaat doen. En Anton Schiffer na zijn goede jaar zou de tridente van Visma compleet kunnen maken.
  maandag 28 juli 2025 @ 19:25:18 #3
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_218354990
Niets mis met de Montjuic etappe in de ronde van Catalonië, maar hem dan ook nog 2x een centrale rol geven in de Grand Départ is er over wmb

[ Bericht 1% gewijzigd door hhh38 op 28-07-2025 19:42:03 ]
  Moderator maandag 28 juli 2025 @ 19:38:14 #4
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_218355138
Ze gaan dan eerst de Pyreneeën doen wss en dan de Alpen, net zoals dit jaar.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_218355189
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 19:25 schreef hhh38 het volgende:
Niets mis met Montjuic etappe in de ronde van Catalonië, maar hem dan ook nog 2x een centrale rol geven in de Grand Départ is er over wmb
In een ploegentijdrit toch niet verkeerd? Geeft tactisch ook nog wel wat opties
  maandag 28 juli 2025 @ 19:41:39 #6
262211 hhh38
pi_218355210
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 19:40 schreef Marcoss het volgende:

[..]
In een ploegentijdrit toch niet verkeerd? Geeft tactisch ook nog wel wat opties
Ja ik bedoel meer dat ze dan de volgende dag weer de hele finale eromheen bouwen. Er is toch wel meer leuks in en rond Barcelona?
pi_218355230
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 19:41 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ja ik bedoel meer dat ze dan de volgende dag weer de hele finale eromheen bouwen. Er is toch wel meer leuks in en rond Barcelona?
Oh, daar zit ook de Montjuich bij ja, die had ik niet meteen gezien
  maandag 28 juli 2025 @ 20:12:40 #8
30919 mitt
Michael Corleone
pi_218355757
100 jaar geleden werd er gestart in Evian, in de Alpen.

Ook wel eens een leuke start :+
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_218356007
Ploegentijdrit ach ach ach ach
U MAD?
pi_218357111
Gokjes: Alpe d'Huez, Luz Ardiden, weer een keer naar de plank van de mooie meisjes...
  maandag 28 juli 2025 @ 22:03:35 #11
262211 hhh38
pi_218357142
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 20:30 schreef de_boswachter het volgende:
Ploegentijdrit ach ach ach ach
Wel toepasselijk bij een start in Barcelona.

maandag 28 juli 2025 @ 22:06:10 #12
262211 hhh38
pi_218357157
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 22:00 schreef TommyL0204 het volgende:
Gokjes: Alpe d'Huez, Luz Ardiden, weer een keer naar de plank van de mooie meisjes...
Aubisque, Andorra, Galibier.

De Plank is een zekerheidje inderdaad.
pi_218357176
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 22:06 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Arme Matthieu ;(
pi_218357708
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 22:08 schreef TommyL0204 het volgende:

[..]
Arme Matthieu ;(
Hij weet na gisteren wel dat hij altijd nog een kans krijgt op de laatste dag

(Moet hij wel zorgen dat hij niet opnieuw een longontsteking oploopt)
  Moderator dinsdag 29 juli 2025 @ 00:15:00 #15
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_218358181
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 22:00 schreef TommyL0204 het volgende:
Luz Ardiden komt om de 10 jaar voorbij, daar gaan we in 2031 pas weer naartoe. In de Pyreneeën valt de naam Guzet-Neige het vaakst tot nu toe.

In het geruchtencircuit wordt Le Lioran ook weer genoemd, blijkbaar gaat men het in 2026 nog eens proberen met plaatsen waar Pogacar ooit een slechte dag had!
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 09:41:34 #16
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218359752
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 00:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Luz Ardiden komt om de 10 jaar voorbij, daar gaan we in 2031 pas weer naartoe. In de Pyreneeën valt de naam Guzet-Neige het vaakst tot nu toe.

In het geruchtencircuit wordt Le Lioran ook weer genoemd, blijkbaar gaat men het in 2026 nog eens proberen met plaatsen waar Pogacar ooit een slechte dag had!
Wanneer worden die nieuwe klimmen in de drie valleien een optie?
  dinsdag 29 juli 2025 @ 11:11:29 #17
62913 Blik
The one and Only!
pi_218360713
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 19:41 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Helemaal eens, 2 dagen achter elkaar finish op dezelfde locatie getuigd van weinig creativiteit. Dag 2 is zelfs de laatste 20 km volledig Montjuic en omgeving, zo bijzonder is dat plekkie nou ook weer niet...
pi_218361408
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 11:11 schreef Blik het volgende:

[..]
Helemaal eens, 2 dagen achter elkaar finish op dezelfde locatie getuigd van weinig creativiteit. Dag 2 is zelfs de laatste 20 km volledig Montjuic en omgeving, zo bijzonder is dat plekkie nou ook weer niet...
Dat is wel een leuke puncher etappe toch? Je had de klimmetjes vooral in etappe 1 afwezig kunnen laten, bij een ploegentijdrit heeft het niet heel veel meerwaarde.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  dinsdag 29 juli 2025 @ 12:44:32 #19
194695 franklop
Fran knock
pi_218361480
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 12:31 schreef Felagund het volgende:

[..]
Dat is wel een leuke puncher etappe toch? Je had de klimmetjes vooral in etappe 1 afwezig kunnen laten, bij een ploegentijdrit heeft het niet heel veel meerwaarde.
Nu zorg je juist alleen maar voor verschil dat je nog niet wilt in rit 1. Zeker met het concept dat je eigen tijd geldt
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_218362300
quote:

[..]
Schijnt wel echt een loodzwaar lokaal rondje te zijn, 1.6km aan 9.3% is ook al het soort klimmetje waar een type VDP moeite mee gaat hebben.
pi_218365048
Geruchten over Alpe d'Huez+tijdrit naar Plateau de Solaison. Voor het tweede jaar op rij een klimtijdrit zou wel opvallend zijn.

https://www.ledauphine.co(...)-tour-de-france-2026
  woensdag 30 juli 2025 @ 08:58:27 #22
62913 Blik
The one and Only!
pi_218367587
quote:

[..]
Ja, op zich niks mis met de 2de etappe. Had dan inderdaad in etappe 1 de hele Montjuic-deel overgeslagen
pi_218383650
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 22:06 schreef hhh38 het volgende:

[..]

De Vogezen zijn altijd welkom, maar hopelijk zijn ze wat creatiever dan finishen op de Plance des belles Filles. Ze hebben afgelopen jaar het asfalt vervangen op de lastigste kant van de Grand Ballon. Vanuit Moosch is het 12 km a 8%.

Ik heb al de perfecte (ballonen)rit voor Thierry uitgedacht:

Starten in Melisey, natuurlijk ter ere van Thibaut Pinot. Gelijk omhoog voor de Col des Chevrères met een paar smerig steile kilometers voor een sterke kopgroep, of een verrassingsaanval voor het klassement. Dan gelijk de Ballon de Servance en de Ballon d'Alsace erachteraan. Niet superzwaar, maar het gaat wel in de kleren zitten. Hetzelfde geldt voor de Col du Hundsruck. Dan het zwaartepunt met de Grand Ballon (eigenlijk Col du Haag). Afdalen en eindigen met een loper de Bramont en finishen in de mooiste plaats van de Vogezen, La Bresse.

160 km. 3700 hoogtemeters

Ook akkoord @Rellende_Rotscholier ? Of wil je vanuit La Bresse nog een steil slotklimmetje als de Grosse Pierre of Col du Brabant toevoegen? Risico op afwachtend koersen is dan wel groter.
  Moderator donderdag 31 juli 2025 @ 23:12:42 #24
pi_218383919
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 22:49 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
De Vogezen zijn altijd welkom, maar hopelijk zijn ze wat creatiever dan finishen op de Plance des belles Filles. Ze hebben afgelopen jaar het asfalt vervangen op de lastigste kant van de Grand Ballon. Vanuit Moosch is het 12 km a 8%.

Ik heb al de perfecte (ballonen)rit voor Thierry uitgedacht:

Starten in Melisey, natuurlijk ter ere van Thibaut Pinot. Gelijk omhoog voor de Col des Chevrères met een paar smerig steile kilometers voor een sterke kopgroep, of een verrassingsaanval voor het klassement. Dan gelijk de Ballon de Servance en de Ballon d'Alsace erachteraan. Niet superzwaar, maar het gaat wel in de kleren zitten. Hetzelfde geldt voor de Col du Hundsruck. Dan het zwaartepunt met de Grand Ballon (eigenlijk Col du Haag). Afdalen en eindigen met een loper de Bramont en finishen in de mooiste plaats van de Vogezen, La Bresse.

[ afbeelding ]

160 km. 3700 hoogtemeters

Ook akkoord @:Rellende_Rotscholier ? Of wil je vanuit La Bresse nog een steil slotklimmetje als de Grosse Pierre of Col du Brabant toevoegen? Risico op afwachtend koersen is dan wel groter.
De mogelijkheden in de Vogezen zijn eindeloos, je kunt daar inderdaad veel meer doen dan iedere keer maar weer naar La Planche des Belles Filles. Dat de steile kant van de Grand Ballon eindelijk van een nieuwe laag asfalt is voorzien is natuurlijk fantastisch nieuws en we weten dat ze dit niet zomaar hebben gedaan. Die kant van de Grand Ballon gaan we binnenkort in de Tour zien, met wat geluk volgend jaar al.

Jouw ontwerp is al best wel mooi, al zou ik, zeker de organisatie kennende, een ander einde verwachten. Vanuit La Bresse zou je inderdaad over de Grosse Pierre kunnen om in Gerardmer bij La Mauselaine te eindigen, net als in de Tour van 2014. Mijn droom zou zijn om in de buurt van La Bresse de afslag te nemen richting Route du Lac de Blanchemer om vervolgens bij Le Hohneck te eindigen.

Smal weggetje door het bos, boven op de klim kom je uit op de Route des Crêtes en na een kilometertje over die weg gereden te hebben kun je nog een kort stukje klimmen naar het station van Le Hohneck. Kilometer aan 8% met zeven haarspeldbochten erbij, lijkt me een leuke uitsmijter. En zou logistiek te doen moeten zijn.

Ballon de Servance is wel een beetje op het randje voor de Tour. Ben bang dat ze dat niet aandurven, anders hadden we die klim al wel een keer gezien in aanloop naar La Planche des Belles Filles.
pi_218384023
Ballon de Servance is inderdaad smaller dan die in mijn belevenis was, dat gaat niet gebeuren bij nader inzien.

De Hohneck is een fraaie finish inderdaad. Zelf ook al eens beklommen (toen vanaf de Route des Americains ipv Route du Lac de Blanchemer). In mijn beleving waren die laatste honderden meters van de Hohneck steiler dan de 10/11% die aangeven wordt, smerig steil.

Finish op de Hohneck zou je ook kunnen combineren met Petit Ballon - Platserwasel - plateau Route de Crete en dan de Hohneck.
pi_218384048
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 23:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
De mogelijkheden in de Vogezen zijn eindeloos, je kunt daar inderdaad veel meer doen dan iedere keer maar weer naar La Planche des Belles Filles. Dat de steile kant van de Grand Ballon eindelijk van een nieuwe laag asfalt is voorzien is natuurlijk fantastisch nieuws en we weten dat ze dit niet zomaar hebben gedaan. Die kant van de Grand Ballon gaan we binnenkort in de Tour zien, met wat geluk volgend jaar al.

Jouw ontwerp is al best wel mooi, al zou ik, zeker de organisatie kennende, een ander einde verwachten. Vanuit La Bresse zou je inderdaad over de Grosse Pierre kunnen om in Gerardmer bij La Mauselaine te eindigen, net als in de Tour van 2014. Mijn droom zou zijn om in de buurt van La Bresse de afslag te nemen richting Route du Lac de Blanchemer om vervolgens bij Le Hohneck te eindigen.

[ afbeelding ]

Smal weggetje door het bos, boven op de klim kom je uit op de Route des Crêtes en na een kilometertje over die weg gereden te hebben kun je nog een kort stukje klimmen naar het station van Le Hohneck. Kilometer aan 8% met zeven haarspeldbochten erbij, lijkt me een leuke uitsmijter. En zou logistiek te doen moeten zijn.

[ afbeelding ]

Ballon de Servance is wel een beetje op het randje voor de Tour. Ben bang dat ze dat niet aandurven, anders hadden we die klim al wel een keer gezien in aanloop naar La Planche des Belles Filles.
Mooi uitzicht boven vanaf Le Hohneck. Vorig jaar ben ik daar ''hard"lopend naar boven gegaan, 30% pff. Maar ook op de fietsroutes kan je het daar flink zwaar maken.
Citius, Altius, Fortius.
  Moderator vrijdag 1 augustus 2025 @ 00:01:36 #27
pi_218384081
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 23:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ballon de Servance is inderdaad smaller dan die in mijn belevenis was, dat gaat niet gebeuren bij nader inzien.

De Hohneck is een fraaie finish inderdaad. Zelf ook al eens beklommen (toen vanaf de Route des Americains ipv Route du Lac de Blanchemer). In mijn beleving waren die laatste honderden meters van de Hohneck steiler dan de 10/11% die aangeven wordt, smerig steil.

Finish op de Hohneck zou je ook kunnen combineren met Petit Ballon - Platserwasel - plateau Route de Crete en dan de Hohneck.
Grand Ballon vanuit Moosch en dan via Firstplan naar de combinatie Petit Ballon-Platzerwasel om weer te finishen in Le Markstein zie ik trouwens ook nog wel gebeuren. Al zou het dan wel zo kunnen zijn dat de Grand Ballon niet ten volle wordt benut door de renners.

Deze heb ik zelf ooit bedacht:

4200 hoogtemeters in 161 kilometer, ook niet gek. Col du Haag natuurlijk wel helemaal ver van de finish in deze opzet, ik daag Thierry van harte uit om iets beters te verzinnen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Rellende_Rotscholier op 01-08-2025 01:38:56 ]
  Moderator vrijdag 1 augustus 2025 @ 00:05:54 #28
pi_218384087
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 23:43 schreef Aguero het volgende:

[..]
Mooi uitzicht boven vanaf Le Hohneck. Vorig jaar ben ik daar ''hard"lopend naar boven gegaan, 30% pff. Maar ook op de fietsroutes kan je het daar flink zwaar maken.
Ik voel de brandende kuiten tot hier.
pi_218391688
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 00:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Grand Ballon vanuit Moosch en dan via Firstplan naar de combinatie Petit Ballon-Platzerwasel om weer te finishen in Le Markstein zie ik trouwens ook nog wel gebeuren. Al zou het dan wel zo kunnen zijn dat de Grand Ballon niet ten volle wordt benut door de renners.

[ afbeelding ]

4200 hoogtemeters in 161 kilometer, ook niet gek. Col du Haag natuurlijk wel helemaal ver van de finish in deze opzet, ik daag Thierry van harte uit om iets beters te verzinnen.
Ja, ook een heerlijke rit.

Als Thierry het zwaar vindt, moet ie maar twee ritten in de Vogezen uittekenen.
pi_218394449
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 19:38 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ze gaan dan eerst de Pyreneeën doen wss en dan de Alpen, net zoals dit jaar.
Nou dat denk ik niet, ze gaan de Pyreneeën gewoon voorbij aan de oostelijke kant om in het volgende weekend dan ongeveer bij de Alpen aan te komen. Misschien dat ze er 1 etappe aan de oostkant van het centraal massief ingooien.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:10:44 #31
262211 hhh38
pi_218395005
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 10:16 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]
Nou dat denk ik niet, ze gaan de Pyreneeën gewoon voorbij aan de oostelijke kant om in het volgende weekend dan ongeveer bij de Alpen aan te komen. Misschien dat ze er 1 etappe aan de oostkant van het centraal massief ingooien.
Dat wordt een hele vreemde route dan. Maar ook wel weer vergelijkbaar met vorig jaar toen ze uit Italië kwamen en de Alpen eerst grotendeels oversloegen.
pi_218399179
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 00:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De Grand Ballon vanuit Moosch is inderdaad wel mooi geasfalteerd, maar alsnog wel erg smal. Zouden ze daar een heel peloton + karavaan over heen durven sturen?
pi_218399381
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 10:16 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]
Ik denk 2 ritten door de Pyreneeën (Andorra en iets oostelijks Pyreneeën) in de eerste week, dan zijn er flinke geruchten over een paar zware ritten in de Auvergne en omgeving wat dan in de tweede week zou zijn en dan de derde week gewoon Alpen.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 5 augustus 2025 @ 08:43:41 #34
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_218422202
twitter

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')