abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 juli 2025 @ 14:57:28 #1
65846 Bocaj
47th President.
pi_218339944
quote:
More than 300 BYD E9 cars have been sold at scrap prices. They're all compared to Mercedes, BMW, and Audi, with configurations that are even better than BBA’s. The key point is, the price is just a fraction of what BBA would charge. They’re all zero-kilometer used cars, pure electric ones. If you want them, come quick. They're all priced like scrap metal, sold by the kilogram. How much per kilogram? Let me know in the comments.
Bekijk deze YouTube-video

Wat een ellende allemaal.
  zondag 27 juli 2025 @ 14:59:22 #2
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218339972
Zou wel willen, maar krijg het niet voor een redelijk bedrag verzekerd. Vernietig het allemaal maar.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zondag 27 juli 2025 @ 15:16:13 #3
65846 Bocaj
47th President.
pi_218340326
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 14:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
Zou wel willen, maar krijg het niet voor een redelijk bedrag verzekerd. Vernietig het allemaal maar.
Hoezo dat?
Ivm de reparatiekosten?
  zondag 27 juli 2025 @ 15:17:18 #4
65846 Bocaj
47th President.
pi_218340348
Trouwens de 'Blade' accu schijnt ook niet 'je dat' te zijn.
Vond ook deze video.

Bekijk deze YouTube-video
pi_218340828
BYD: Blow Your Dick :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 27 juli 2025 @ 18:07:29 #6
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_218343324
Toch zie je er veel rijden en hoor je er in het Nederlandse nieuws nooit wat over.

Doe mij maar gewoon een Duitse auto.
  zondag 27 juli 2025 @ 18:37:39 #7
65846 Bocaj
47th President.
pi_218343727
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 18:07 schreef Jahr00n het volgende:
Toch zie je er veel rijden en hoor je er in het Nederlandse nieuws nooit wat over.

Allemaal (verplichte) lease auto's. ;)
pi_218343906
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 15:17 schreef Bocaj het volgende:
Trouwens de 'Blade' accu schijnt ook niet 'je dat' te zijn.
Vond ook deze video.

- filmpje -
Tesla gebruikt ook BYD Blade cellen in de standard range modellen, overigens.
Valt nog wel wat mee met de branden.
  Moderator dinsdag 29 juli 2025 @ 14:13:52 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218362072
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 15:44 schreef r_one het volgende:
En als je de klachten leest van buschauffeurs die met een BYD op pad moeten, past DYB beter: destroys your body
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_218362107
En die reportages zijn toevallig gesponsord door GM of andere automotive belanghebbenden?
.
  donderdag 31 juli 2025 @ 14:09:51 #11
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_218378536
Ik zag er toevallig laatst 1, toch ben ik bang dat die shit ergens niet te vertrouwen is omdat het toch uit China komt. Je zou maar 100km/u met dat ding rijden en opeens gebeurt er iets
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_218378555
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 15:44 schreef r_one het volgende:
Bring Your Data.
  donderdag 31 juli 2025 @ 14:29:35 #13
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_218378671
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 14:12 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Bring Your Data.
Dat en die dingen exploderen sowieso allemaal massaal of zo wanneer we een keer ruzie krijgen met China.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_218378790
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 14:29 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Dat en die dingen exploderen sowieso allemaal massaal of zo wanneer we een keer ruzie krijgen met China.
Precies: we geven ze geopolitieke macht.
pi_218378957
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 18:07 schreef Jahr00n het volgende:

Doe mij maar gewoon een Duitse auto.
Mwah, op dit moment veel gezeik met een volkswagen. Sinds begin juli een waarschuwing 'electric drive not working correctly. Pease visit workshop'. Waren op vakantie en bij lokale dealer konden ze er niks mee, want die ene persoon die de foutcodes uit kon lezen was er niet, kon pas half augustus. Raadde wel aan niet meer te rijden, maar dan wel het terrein af te rijden, want een recovery truck zou de auto niet bij een dealership oppikken. Met leasemaatschappij overlegt en die zei dat we wel konden rijden. Eerstvolgende mogelijkheid bij lokale dealer: Half augustus. Via leasemaatschappij andere garage gevonden die foutcodes uit kon lezen, maar dat kon pas vandaag, ruim 4 weken later. Hele rits foutcodes, konden ze niet repareren. Eerstvolgende mogelijkheid bij lokale dealer: Half september. Via leasemaatschappij half augustus, maar dan zijn we op vakantie. Zouden half augustus nieuwe auto krijgen, maar leasemaatschappij neemt deze niet terug zolang er een fout code is.

En hoe efficient is Volkswagen verder? Bij de dealer op vakantie zagen we een id.7 staan, of die konden zien. Ja hoor, zei mannetje 1, ff de sleutel halen bij degene die hem rijdt, mannetje 2. Kwam terug met de sleutel, stond 5 meter van me af, gaf de sleutel aan mannetje 3, die liep langs mee heen naar naar mannetje 4, die liep terug naar mij om de sleutel te geven en mee te lopen naar de auto. Wat een poppenkast.

Die BYD zie je hier in het VK ook meer en meer, de laatste tijd ook veel hun versie van een model Y. Ik heb vaak bij BYD dat ik denk dat het een andere merk is, omdat ze er zoveel op lijken.
pi_218378995
In Nederland heeft de Louwman organisatie zich geschaard achter het importeren van BYD.

Ik ken Louwman wel als een organisatie die zich alleen voor een product hard wil maken als het kwaliteit levert. Daarom zijn ze ook weer gestopt met het leveren van de Stellantis merken in de groep.

Dus dat wekt wel vertrouwen. BYD is van de Chinese merken wel één van de merken die ik het meeste vertrouw wat betreft betrouwbaarheid, maar toch zou ik nog steeds niet gauw kiezen voor een Chinees merk. Puur vanwege het beperkte aanbod van dealers en onderhoudspunten, en het - voorlopig nog - gebrek aan voldoende gebruikerservaringen op de lange(re) termijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_218379551
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 15:01 schreef Tomatenboer het volgende:
In Nederland heeft de Louwman organisatie zich geschaard achter het importeren van BYD.

Ik ken Louwman wel als een organisatie die zich alleen voor een product hard wil maken als het kwaliteit levert. Daarom zijn ze ook weer gestopt met het leveren van de Stellantis merken in de groep.

Dus dat wekt wel vertrouwen. BYD is van de Chinese merken wel één van de merken die ik het meeste vertrouw wat betreft betrouwbaarheid, maar toch zou ik nog steeds niet gauw kiezen voor een Chinees merk. Puur vanwege het beperkte aanbod van dealers en onderhoudspunten, en het - voorlopig nog - gebrek aan voldoende gebruikerservaringen op de lange(re) termijn.
Zie posts #11 t/m #14.
pi_218379688
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 16:11 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Zie posts #11 t/m #14.
Ik sta een beetje dubbel in die hetze of boycot tegen auto’s uit China:

Ergens deel ik de kritiek echt wel. Maar ik vind de kritiek nogal willekeurig en hypocriet. Tegenwoordig komt alles en iedereen uit China.

90% van onze consumentenelectronica, smartphones, kleding, meubels, zonnepanelen en alle andere prullaria komt uit China en daar hoor je verder vrijwel niemand over.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 31 juli 2025 @ 19:53:11 #19
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_218381454
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 14:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wanneer die dingen zo weinig kosten, hoeveel?.... dan verzeker je toch gewoon WA brand en diefstal. Dat zal je de kop niet kosten
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 31 juli 2025 @ 19:57:02 #20
503714 SebbeSwensje
pi_218381497
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 19:53 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Wanneer die dingen zo weinig kosten, hoeveel?.... dan verzeker je toch gewoon WA brand en diefstal. Dat zal je de kop niet kosten
Wel als je bij geen enkele verzekeraar terecht kunt.
Appears.
pi_218381671
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 19:57 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Wel als je bij geen enkele verzekeraar terecht kunt.
Heeft dat met de auto of met de beoogde verzekerde te maken?
pi_218381760
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 20:09 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Met de auto. Bij een schade is namelijk niet te bepalen wat de reparatie kost. Onderdelen voor BYD en/of kennis van reparatie ontbreken. Om die reden is het in Engeland niet mogelijk om een Chinese EV te verzekeren.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_218382410
Ik zou nooit Chinees kiezen puur door de standaard die ik aan houd. Verdien Europees, koop Europees.
De overheid kan best een stukje bijdragen om hoge marktwaardes te krijgen en de kwaliteit kan best goed zijn.
Maar mensen, begin er niet aan voor die paar centen! China is onze economische vijand!
Vakman pur sang
pi_218382504
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 14:09 schreef SuperNeger het volgende:
Ik zag er toevallig laatst 1, toch ben ik bang dat die shit ergens niet te vertrouwen is omdat het toch uit China komt. Je zou maar 100km/u met dat ding rijden en opeens gebeurt er iets
In de jaren '60 en '70 reden we allemaal in auto's waar dat zomaar kon gebeuren.

Meestal doordat we wel geld hadden voor de auto, maar niet voor het onderhoud. Of zelfs maar nieuwe banden. ;)
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:00:12 #25
503714 SebbeSwensje
pi_218384901
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 20:09 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Geen van beiden.
Appears.
pi_218385452
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 09:00 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Geen van beiden.
Waarmee dan wel?
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:03:24 #27
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_218385468
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 14:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Mwah, op dit moment veel gezeik met een volkswagen. Sinds begin juli een waarschuwing 'electric drive not working correctly. Pease visit workshop'. Waren op vakantie en bij lokale dealer konden ze er niks mee, want die ene persoon die de foutcodes uit kon lezen was er niet, kon pas half augustus. Raadde wel aan niet meer te rijden, maar dan wel het terrein af te rijden, want een recovery truck zou de auto niet bij een dealership oppikken. Met leasemaatschappij overlegt en die zei dat we wel konden rijden. Eerstvolgende mogelijkheid bij lokale dealer: Half augustus. Via leasemaatschappij andere garage gevonden die foutcodes uit kon lezen, maar dat kon pas vandaag, ruim 4 weken later. Hele rits foutcodes, konden ze niet repareren. Eerstvolgende mogelijkheid bij lokale dealer: Half september. Via leasemaatschappij half augustus, maar dan zijn we op vakantie. Zouden half augustus nieuwe auto krijgen, maar leasemaatschappij neemt deze niet terug zolang er een fout code is.

En hoe efficient is Volkswagen verder? Bij de dealer op vakantie zagen we een id.7 staan, of die konden zien. Ja hoor, zei mannetje 1, ff de sleutel halen bij degene die hem rijdt, mannetje 2. Kwam terug met de sleutel, stond 5 meter van me af, gaf de sleutel aan mannetje 3, die liep langs mee heen naar naar mannetje 4, die liep terug naar mij om de sleutel te geven en mee te lopen naar de auto. Wat een poppenkast.

Die BYD zie je hier in het VK ook meer en meer, de laatste tijd ook veel hun versie van een model Y. Ik heb vaak bij BYD dat ik denk dat het een andere merk is, omdat ze er zoveel op lijken.
Die storing is makkelijk uit te lezen bij VW, had hem zelf namelijk ook. Bleek een accu module te zijn die niet 100 punten meer was, onder fabrieks garantie vervangen. Heb er probleemloos 3 maanden mee gereden voordat de module vervangen is. Storing is nu weg, rij gedrag van de auto is nog steeds hetzelfde.
The Admirals......1995-2007
pi_218385997
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 10:03 schreef RodenCity het volgende:

[..]
Die storing is makkelijk uit te lezen bij VW, had hem zelf namelijk ook. Bleek een accu module te zijn die niet 100 punten meer was, onder fabrieks garantie vervangen. Heb er probleemloos 3 maanden mee gereden voordat de module vervangen is. Storing is nu weg, rij gedrag van de auto is nog steeds hetzelfde.
De melding op het dashboard is hetzelfde voor tientallen mogelijke storingen. En ze konden hem dus niet uitlezen bij de dealer toen omdat die ene man die dat kon er die dag niet was. Bizar. Zo moeilijk is dat niet om het uit te lezen. Gister dus gedaan ergens anders, en die zeiden dat er een hele rits meldingen was, oa met de accu, maar die konden dat niet repareren (was geen dealer en had de afspraak als service gepland en niet als reparatie, typisch Engels weer). Lease maatschappij geeft aan dat het OK is er mee te rijden, en op vakantie te gaan, dus dat doen we maar. Maar die foutcode moet weg voor de nieuwe auto komt, en die levering is nu gepland voor de eerstvolgende mogelijkheid van een afspraak bij de dealer. En dan moet het nog gerepareerd worden. Vorige keer dat er iets met de accu was, heeft het ruim een jaar geduurd voordat dat gedaan werd (uit voorzorg, een recall).
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:12:45 #29
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_218386015
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 11:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
De melding op het dashboard is hetzelfde voor tientallen mogelijke storingen. En ze konden hem dus niet uitlezen bij de dealer toen omdat die ene man die dat kon er die dag niet was. Bizar. Zo moeilijk is dat niet om het uit te lezen. Gister dus gedaan ergens anders, en die zeiden dat er een hele rits meldingen was, oa met de accu, maar die konden dat niet repareren (was geen dealer en had de afspraak als service gepland en niet als reparatie, typisch Engels weer). Lease maatschappij geeft aan dat het OK is er mee te rijden, en op vakantie te gaan, dus dat doen we maar. Maar die foutcode moet weg voor de nieuwe auto komt, en die levering is nu gepland voor de eerstvolgende mogelijkheid van een afspraak bij de dealer. En dan moet het nog gerepareerd worden. Vorige keer dat er iets met de accu was, heeft het ruim een jaar geduurd voordat dat gedaan werd (uit voorzorg, een recall).
Damn, dat is idd nog al een complex geval. Hopelijk lukt het sneller.
The Admirals......1995-2007
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')