Bekijk deze YouTube-videoquote:More than 300 BYD E9 cars have been sold at scrap prices. They're all compared to Mercedes, BMW, and Audi, with configurations that are even better than BBA’s. The key point is, the price is just a fraction of what BBA would charge. They’re all zero-kilometer used cars, pure electric ones. If you want them, come quick. They're all priced like scrap metal, sold by the kilogram. How much per kilogram? Let me know in the comments.
Hoezo dat?quote:Op zondag 27 juli 2025 14:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
Zou wel willen, maar krijg het niet voor een redelijk bedrag verzekerd. Vernietig het allemaal maar.
Allemaal (verplichte) lease auto's.quote:Op zondag 27 juli 2025 18:07 schreef Jahr00n het volgende:
Toch zie je er veel rijden en hoor je er in het Nederlandse nieuws nooit wat over.
Tesla gebruikt ook BYD Blade cellen in de standard range modellen, overigens.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:17 schreef Bocaj het volgende:
Trouwens de 'Blade' accu schijnt ook niet 'je dat' te zijn.
Vond ook deze video.
- filmpje -
En als je de klachten leest van buschauffeurs die met een BYD op pad moeten, past DYB beter: destroys your bodyquote:
Dat en die dingen exploderen sowieso allemaal massaal of zo wanneer we een keer ruzie krijgen met China.quote:
Precies: we geven ze geopolitieke macht.quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:29 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Dat en die dingen exploderen sowieso allemaal massaal of zo wanneer we een keer ruzie krijgen met China.
Mwah, op dit moment veel gezeik met een volkswagen. Sinds begin juli een waarschuwing 'electric drive not working correctly. Pease visit workshop'. Waren op vakantie en bij lokale dealer konden ze er niks mee, want die ene persoon die de foutcodes uit kon lezen was er niet, kon pas half augustus. Raadde wel aan niet meer te rijden, maar dan wel het terrein af te rijden, want een recovery truck zou de auto niet bij een dealership oppikken. Met leasemaatschappij overlegt en die zei dat we wel konden rijden. Eerstvolgende mogelijkheid bij lokale dealer: Half augustus. Via leasemaatschappij andere garage gevonden die foutcodes uit kon lezen, maar dat kon pas vandaag, ruim 4 weken later. Hele rits foutcodes, konden ze niet repareren. Eerstvolgende mogelijkheid bij lokale dealer: Half september. Via leasemaatschappij half augustus, maar dan zijn we op vakantie. Zouden half augustus nieuwe auto krijgen, maar leasemaatschappij neemt deze niet terug zolang er een fout code is.quote:Op zondag 27 juli 2025 18:07 schreef Jahr00n het volgende:
Toch zie je er veel rijden en hoor je er in het Nederlandse nieuws nooit wat over.
Doe mij maar gewoon een Duitse auto.
Zie posts #11 t/m #14.quote:Op donderdag 31 juli 2025 15:01 schreef Tomatenboer het volgende:
In Nederland heeft de Louwman organisatie zich geschaard achter het importeren van BYD.
Ik ken Louwman wel als een organisatie die zich alleen voor een product hard wil maken als het kwaliteit levert. Daarom zijn ze ook weer gestopt met het leveren van de Stellantis merken in de groep.
Dus dat wekt wel vertrouwen. BYD is van de Chinese merken wel één van de merken die ik het meeste vertrouw wat betreft betrouwbaarheid, maar toch zou ik nog steeds niet gauw kiezen voor een Chinees merk. Puur vanwege het beperkte aanbod van dealers en onderhoudspunten, en het - voorlopig nog - gebrek aan voldoende gebruikerservaringen op de lange(re) termijn.
Ik sta een beetje dubbel in die hetze of boycot tegen auto’s uit China:quote:
Wanneer die dingen zo weinig kosten, hoeveel?.... dan verzeker je toch gewoon WA brand en diefstal. Dat zal je de kop niet kostenquote:Op zondag 27 juli 2025 14:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
Zou wel willen, maar krijg het niet voor een redelijk bedrag verzekerd. Vernietig het allemaal maar.
Wel als je bij geen enkele verzekeraar terecht kunt.quote:Op donderdag 31 juli 2025 19:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wanneer die dingen zo weinig kosten, hoeveel?.... dan verzeker je toch gewoon WA brand en diefstal. Dat zal je de kop niet kosten
Heeft dat met de auto of met de beoogde verzekerde te maken?quote:Op donderdag 31 juli 2025 19:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wel als je bij geen enkele verzekeraar terecht kunt.
Met de auto. Bij een schade is namelijk niet te bepalen wat de reparatie kost. Onderdelen voor BYD en/of kennis van reparatie ontbreken. Om die reden is het in Engeland niet mogelijk om een Chinese EV te verzekeren.quote:Op donderdag 31 juli 2025 20:09 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Heeft dat met de auto of met de beoogde verzekerde te maken?
In de jaren '60 en '70 reden we allemaal in auto's waar dat zomaar kon gebeuren.quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:09 schreef SuperNeger het volgende:
Ik zag er toevallig laatst 1, toch ben ik bang dat die shit ergens niet te vertrouwen is omdat het toch uit China komt. Je zou maar 100km/u met dat ding rijden en opeens gebeurt er iets
Geen van beiden.quote:Op donderdag 31 juli 2025 20:09 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Heeft dat met de auto of met de beoogde verzekerde te maken?
Die storing is makkelijk uit te lezen bij VW, had hem zelf namelijk ook. Bleek een accu module te zijn die niet 100 punten meer was, onder fabrieks garantie vervangen. Heb er probleemloos 3 maanden mee gereden voordat de module vervangen is. Storing is nu weg, rij gedrag van de auto is nog steeds hetzelfde.quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Mwah, op dit moment veel gezeik met een volkswagen. Sinds begin juli een waarschuwing 'electric drive not working correctly. Pease visit workshop'. Waren op vakantie en bij lokale dealer konden ze er niks mee, want die ene persoon die de foutcodes uit kon lezen was er niet, kon pas half augustus. Raadde wel aan niet meer te rijden, maar dan wel het terrein af te rijden, want een recovery truck zou de auto niet bij een dealership oppikken. Met leasemaatschappij overlegt en die zei dat we wel konden rijden. Eerstvolgende mogelijkheid bij lokale dealer: Half augustus. Via leasemaatschappij andere garage gevonden die foutcodes uit kon lezen, maar dat kon pas vandaag, ruim 4 weken later. Hele rits foutcodes, konden ze niet repareren. Eerstvolgende mogelijkheid bij lokale dealer: Half september. Via leasemaatschappij half augustus, maar dan zijn we op vakantie. Zouden half augustus nieuwe auto krijgen, maar leasemaatschappij neemt deze niet terug zolang er een fout code is.
En hoe efficient is Volkswagen verder? Bij de dealer op vakantie zagen we een id.7 staan, of die konden zien. Ja hoor, zei mannetje 1, ff de sleutel halen bij degene die hem rijdt, mannetje 2. Kwam terug met de sleutel, stond 5 meter van me af, gaf de sleutel aan mannetje 3, die liep langs mee heen naar naar mannetje 4, die liep terug naar mij om de sleutel te geven en mee te lopen naar de auto. Wat een poppenkast.
Die BYD zie je hier in het VK ook meer en meer, de laatste tijd ook veel hun versie van een model Y. Ik heb vaak bij BYD dat ik denk dat het een andere merk is, omdat ze er zoveel op lijken.
De melding op het dashboard is hetzelfde voor tientallen mogelijke storingen. En ze konden hem dus niet uitlezen bij de dealer toen omdat die ene man die dat kon er die dag niet was. Bizar. Zo moeilijk is dat niet om het uit te lezen. Gister dus gedaan ergens anders, en die zeiden dat er een hele rits meldingen was, oa met de accu, maar die konden dat niet repareren (was geen dealer en had de afspraak als service gepland en niet als reparatie, typisch Engels weer). Lease maatschappij geeft aan dat het OK is er mee te rijden, en op vakantie te gaan, dus dat doen we maar. Maar die foutcode moet weg voor de nieuwe auto komt, en die levering is nu gepland voor de eerstvolgende mogelijkheid van een afspraak bij de dealer. En dan moet het nog gerepareerd worden. Vorige keer dat er iets met de accu was, heeft het ruim een jaar geduurd voordat dat gedaan werd (uit voorzorg, een recall).quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 10:03 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Die storing is makkelijk uit te lezen bij VW, had hem zelf namelijk ook. Bleek een accu module te zijn die niet 100 punten meer was, onder fabrieks garantie vervangen. Heb er probleemloos 3 maanden mee gereden voordat de module vervangen is. Storing is nu weg, rij gedrag van de auto is nog steeds hetzelfde.
Damn, dat is idd nog al een complex geval. Hopelijk lukt het sneller.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 11:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De melding op het dashboard is hetzelfde voor tientallen mogelijke storingen. En ze konden hem dus niet uitlezen bij de dealer toen omdat die ene man die dat kon er die dag niet was. Bizar. Zo moeilijk is dat niet om het uit te lezen. Gister dus gedaan ergens anders, en die zeiden dat er een hele rits meldingen was, oa met de accu, maar die konden dat niet repareren (was geen dealer en had de afspraak als service gepland en niet als reparatie, typisch Engels weer). Lease maatschappij geeft aan dat het OK is er mee te rijden, en op vakantie te gaan, dus dat doen we maar. Maar die foutcode moet weg voor de nieuwe auto komt, en die levering is nu gepland voor de eerstvolgende mogelijkheid van een afspraak bij de dealer. En dan moet het nog gerepareerd worden. Vorige keer dat er iets met de accu was, heeft het ruim een jaar geduurd voordat dat gedaan werd (uit voorzorg, een recall).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |