Bekijk deze YouTube-videoquote:More than 300 BYD E9 cars have been sold at scrap prices. They're all compared to Mercedes, BMW, and Audi, with configurations that are even better than BBA’s. The key point is, the price is just a fraction of what BBA would charge. They’re all zero-kilometer used cars, pure electric ones. If you want them, come quick. They're all priced like scrap metal, sold by the kilogram. How much per kilogram? Let me know in the comments.
Hoezo dat?quote:Op zondag 27 juli 2025 14:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
Zou wel willen, maar krijg het niet voor een redelijk bedrag verzekerd. Vernietig het allemaal maar.
Allemaal (verplichte) lease auto's.quote:Op zondag 27 juli 2025 18:07 schreef Jahr00n het volgende:
Toch zie je er veel rijden en hoor je er in het Nederlandse nieuws nooit wat over.
Tesla gebruikt ook BYD Blade cellen in de standard range modellen, overigens.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:17 schreef Bocaj het volgende:
Trouwens de 'Blade' accu schijnt ook niet 'je dat' te zijn.
Vond ook deze video.
- filmpje -
En als je de klachten leest van buschauffeurs die met een BYD op pad moeten, past DYB beter: destroys your bodyquote:
Dat en die dingen exploderen sowieso allemaal massaal of zo wanneer we een keer ruzie krijgen met China.quote:
Precies: we geven ze geopolitieke macht.quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:29 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Dat en die dingen exploderen sowieso allemaal massaal of zo wanneer we een keer ruzie krijgen met China.
Mwah, op dit moment veel gezeik met een volkswagen. Sinds begin juli een waarschuwing 'electric drive not working correctly. Pease visit workshop'. Waren op vakantie en bij lokale dealer konden ze er niks mee, want die ene persoon die de foutcodes uit kon lezen was er niet, kon pas half augustus. Raadde wel aan niet meer te rijden, maar dan wel het terrein af te rijden, want een recovery truck zou de auto niet bij een dealership oppikken. Met leasemaatschappij overlegt en die zei dat we wel konden rijden. Eerstvolgende mogelijkheid bij lokale dealer: Half augustus. Via leasemaatschappij andere garage gevonden die foutcodes uit kon lezen, maar dat kon pas vandaag, ruim 4 weken later. Hele rits foutcodes, konden ze niet repareren. Eerstvolgende mogelijkheid bij lokale dealer: Half september. Via leasemaatschappij half augustus, maar dan zijn we op vakantie. Zouden half augustus nieuwe auto krijgen, maar leasemaatschappij neemt deze niet terug zolang er een fout code is.quote:Op zondag 27 juli 2025 18:07 schreef Jahr00n het volgende:
Toch zie je er veel rijden en hoor je er in het Nederlandse nieuws nooit wat over.
Doe mij maar gewoon een Duitse auto.
Zie posts #11 t/m #14.quote:Op donderdag 31 juli 2025 15:01 schreef Tomatenboer het volgende:
In Nederland heeft de Louwman organisatie zich geschaard achter het importeren van BYD.
Ik ken Louwman wel als een organisatie die zich alleen voor een product hard wil maken als het kwaliteit levert. Daarom zijn ze ook weer gestopt met het leveren van de Stellantis merken in de groep.
Dus dat wekt wel vertrouwen. BYD is van de Chinese merken wel één van de merken die ik het meeste vertrouw wat betreft betrouwbaarheid, maar toch zou ik nog steeds niet gauw kiezen voor een Chinees merk. Puur vanwege het beperkte aanbod van dealers en onderhoudspunten, en het - voorlopig nog - gebrek aan voldoende gebruikerservaringen op de lange(re) termijn.
Ik sta een beetje dubbel in die hetze of boycot tegen auto’s uit China:quote:
Wanneer die dingen zo weinig kosten, hoeveel?.... dan verzeker je toch gewoon WA brand en diefstal. Dat zal je de kop niet kostenquote:Op zondag 27 juli 2025 14:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
Zou wel willen, maar krijg het niet voor een redelijk bedrag verzekerd. Vernietig het allemaal maar.
Wel als je bij geen enkele verzekeraar terecht kunt.quote:Op donderdag 31 juli 2025 19:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wanneer die dingen zo weinig kosten, hoeveel?.... dan verzeker je toch gewoon WA brand en diefstal. Dat zal je de kop niet kosten
Heeft dat met de auto of met de beoogde verzekerde te maken?quote:Op donderdag 31 juli 2025 19:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wel als je bij geen enkele verzekeraar terecht kunt.
Met de auto. Bij een schade is namelijk niet te bepalen wat de reparatie kost. Onderdelen voor BYD en/of kennis van reparatie ontbreken. Om die reden is het in Engeland niet mogelijk om een Chinese EV te verzekeren.quote:Op donderdag 31 juli 2025 20:09 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Heeft dat met de auto of met de beoogde verzekerde te maken?
In de jaren '60 en '70 reden we allemaal in auto's waar dat zomaar kon gebeuren.quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:09 schreef SuperNeger het volgende:
Ik zag er toevallig laatst 1, toch ben ik bang dat die shit ergens niet te vertrouwen is omdat het toch uit China komt. Je zou maar 100km/u met dat ding rijden en opeens gebeurt er iets
Geen van beiden.quote:Op donderdag 31 juli 2025 20:09 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Heeft dat met de auto of met de beoogde verzekerde te maken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |