Vindt DM zelf duidelijk beter wat betreft kwaliteit.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:37 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik koop altijd het huismerk bij de Kaufland en dat is ook super goedkoop en werkt ook prima. Groot assortiment ook voor een supermarkt.
en nu zijn er nog maar 220 vuilniszakken over?quote:Op zondag 27 juli 2025 15:37 schreef kwiwi het volgende:
Opruiming gehouden in de voorraadkamer. 110 liter vuilniszak gevuld met over de datum eten en drinken
Wat voor yoghurt?quote:
quote:Op zondag 27 juli 2025 15:35 schreef Ama het volgende:
[..]
Voornamelijk drogisterij artikelen en nu ik weer een kat heb sla ik daar ook altijd heel veel snacks in voor haar want stukken goedkoper. Verder altijd broodbeleg en Duits brood en best veel snacks omdat ze daar goedkoper zijn of hier gewoon niet te koop is.
En verder verschilt het heel erg wat ik nog meer meeneem. Ligt ook een beetje aan de aanbiedingen enz.
Drogisterij spul hoeft niet, daar doe ik heel lang mee. Maar eten wat we hier niet hebben vind ik het leukstquote:Op zondag 27 juli 2025 15:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Drogisterijspul halen bij DM, daar bespaar je het allermeeste mee (en hebben goede kwaliteit huismerk).
slecht managmentquote:Op zondag 27 juli 2025 15:37 schreef kwiwi het volgende:
Opruiming gehouden in de voorraadkamer. 110 liter vuilniszak gevuld met over de datum eten en drinken
Jij hebt een zelfde inkoopbeleid als Fles?quote:Op zondag 27 juli 2025 15:37 schreef kwiwi het volgende:
Lijstjes met houdbaarheidsdatum (merk, hoeveelheid, aankoopdatum, omschrijving) maken van wat je op voorraad hebt.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:37 schreef kwiwi het volgende:
Daar lijkt het wel opquote:Op zondag 27 juli 2025 15:45 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Jij hebt een zelfde inkoopbeleid als Fles?
Heb nog wel íets van een leven USquote:Op zondag 27 juli 2025 15:50 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Lijstjes met houdbaarheidsdatum (merk, hoeveelheid, aankoopdatum, omschrijving) maken van wat je op voorraad hebt.
Die houten zijn behoorlijk prijzig, zat er toevallig ook naar te kijken. Naar van die gebruikte wijn/whisky vaten zeg maar.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
Wezen kijken voor een regenton, en een kattenkrabpaal. Uiteindelijk niks meegenomen, lol.
Jammer dat alle regentonnen daar plastic waren. We willen toch minder plastic in het water?
Zit nu op internet te kijken naar een houten ton.
quote:Op zondag 27 juli 2025 15:52 schreef CherryLips het volgende:
Ik had vorige week een kilo rijst gekocht. Uit de plastic zak meteen in zo'n afgesloten plastic bakje gedaan. Gisteren vind ik er zo'n made van een motje in.
Ik doe dat soms een uurtje als ik complete rust en zen wil krijgen in de woeste orkaan van het harde werkleven.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Heb nog wel íets van een leven USMaar klinkt als goede bezigheidstherapie voor als ik ooit met pensioen ben.
Ja, zie ik nu ook op internet. Moet je dan zelf een gat boren/zagen in die ton? Ik denk niet dat ik dat goed kan, haha.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die houten zijn behoorlijk prijzig, zat er toevallig ook naar te kijken. Naar van die gebruikte wijn/whisky vaten zeg maar.
gaten zaag erop en gaanquote:Op zondag 27 juli 2025 15:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja, zie ik nu ook op internet. Moet je dan zelf een gat boren/zagen in die ton? Ik denk niet dat ik dat goed kan, haha.
Dat moet ook bij die van plastic, en je moet een stuk uit je regenpijp zagen. Kun je wel, hoeft niet super strak ofzo. Wel juiste gereedschap gebruikenquote:Op zondag 27 juli 2025 15:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja, zie ik nu ook op internet. Moet je dan zelf een gat boren/zagen in die ton? Ik denk niet dat ik dat goed kan, haha.
Vaak zit er nog wel een gat en stop in bij de wijnvaten, maar niet op de goede hoogte voor een regenton, dan blijft de onderste helft van het water altijd erin staan. Gat boren kan wel met fatsoenlijke accuboor en het juiste opzetstuk.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Tot wanneer is je appelmoes houdbaar? Ik neem aan dat je net als ik, lekker elitair je frietjes het liefst met appelmoes eet.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik doe dat soms een uurtje als ik complete rust en zen wil krijgen in de woeste orkaan van het harde werkleven.
Goed systeem met labels bedenken voor jezelf.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Heb nog wel íets van een leven USMaar klinkt als goede bezigheidstherapie voor als ik ooit met pensioen ben.
WTF!quote:Op zondag 27 juli 2025 16:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Tot wanneer is je appelmoes houdbaar? Ik neem aan dat je net als ik, lekker elitair je frietjes het liefst met appelmoes eet.
gewoon je laatste pannenkoek met wat appelmoes en kaneelquote:Op zondag 27 juli 2025 16:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Tot wanneer is je appelmoes houdbaar? Ik neem aan dat je net als ik, lekker elitair je frietjes het liefst met appelmoes eet.
Heb ik niet. Zou ik even moeten lenen van een van de buren dan. Of schoonpa, die heeft er ook vast 1.quote:
Appelmoes maak ik uiteraard zelf, van exclusieve Limburgse Elstar appeltjes, met wat honing en een klein vleugje Chinese five-spices, stamp ik stuk met mijn blote voeten.quote:Op zondag 27 juli 2025 16:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Op zich had ik toen ik alleen woonde een prima fifo systeem in m'n voorraadkasten. Maar nu woon ik samen met iemand die alles koopt wat 'm lekker lijkt, dat ergens midden in de voorraadkamer tussen andere spullen zet, en vervolgens vergeet. Dag systeemquote:Op zondag 27 juli 2025 16:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Goed systeem met labels bedenken voor jezelf.
Hmm, die doe ik met verse appels en kaneel. Maar wel lekker jaquote:Op zondag 27 juli 2025 16:06 schreef mschol het volgende:
[..]
gewoon je laatste pannenkoek met wat appelmoes en kaneel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, van de regenpijp had ik gezien. Moet je zo'n verlengstuk erbij kopen.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:59 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Dat moet ook bij die van plastic, en je moet een stuk uit je regenpijp zagen. Kun je wel, hoeft niet super strak ofzo. Wel juiste gereedschap gebruiken![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |