abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 juli 2025 @ 11:50:56 #1
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218337702
https://nos.nl/artikel/2576422

quote:
VVD kiest voor ondernemers en defensie, wil snoeien in sociale zekerheid

Lagere belastingen voor ondernemers, meer financiële voordelen voor werkenden, extra investeringen in defensie, maar ook een kleiner basispakket in de zorgverzekering en een meer "activerende" sociale zekerheid. Het zijn enkele speerpunten uit het 81 pagina's tellende concept-verkiezingsprogramma van de VVD, dat vrijdagavond laat op de website van de partij is gepubliceerd.

Geen cijfers
De VVD is de eerste partij die, midden in het zomerreces, het concept-verkiezingsprogramma presenteert. Het programma met als titel 'Sterker uit de storm' is een lange opsomming van plannen, deels al bekend uit eerdere verkiezingsprogramma's.

Er staat niet bij hoeveel de voorstellen kosten en ook bij voorgestelde bezuinigingen, zoals op de zorg en het ambtenarenapparaat, staan geen cijfers. Dat komt later, op het moment dat de partij de economische effecten van het verkiezingsprogramma wil laten doorrekenen door het Centraal Planbureau.

De VVD richt zich duidelijk op de Nederlandse ondernemer, de "hardwerkende Nederlander" en een sterke economische groei. Een streng asielbeleid komt zeker aan bod, maar is niet meer het belangrijkste speerpunt van de rechts-liberale partij.

'Hardwerkende Nederlander'
Ondernemers moeten vooral goed hun bedrijf kunnen runnen, zonder belemmerende regels of andere lasten. Daarom wordt bijvoorbeeld het tweede jaar loondoorbetaling bij ziekte geschrapt voor kleine ondernemers.

Mensen met een koophuis hoeven ook niet te te vrezen, want de hypotheekrenteaftrek blijft bij de VVD intact. "Wij kiezen voor de hardwerkende Nederlander. Als je hard werkt, moet je kunnen groeien en iets op kunnen bouwen. Als je hard gewerkt hebt, verdien je een fijn leven zonder zorgen", zo staat in het programma.

Mensen met een uitkering, de niet-werkenden, worden harder aangepakt. De partij wil een ontkoppeling tussen het minimumloon en uitkeringen in de sociale zekerheid, met uitzonderingen voor de AOW en de regeling voor arbeidsongeschikten. De VVD vindt dat werkenden altijd een hogere koopkracht moeten hebben dan niet-werkenden en dat daar ook een aparte koopkrachtwet voor moet komen.

Verder wil de VVD een uitkeringsplafond en korten op de bijstand als iemand slecht Nederlands spreekt of een geschikte baan weigert.

Een aantal voorstellen uit het VVD-verkiezingsprogramma:
- Bij stijgende levensverwachting, stijging pensioenleeftijd
- Overlastgevende arbeidsmigranten terugsturen
- Invoering 'kortstudeerbonus', als je binnen de gestelde tijd afstudeert, krijg je een bonus
- Schrappen van de Wet betaalbare huur
- Verplichte enquête onder jongeren over de krijgsmacht
- Boete voor ouders van jongeren in de criminaliteit
- Uitbreiding van het boerkaverbod
- Verplichte minimumbezetting bij een staking in de zorg of het ov
- Leerplicht voor kinderen vanaf 4 jaar (nu 5 jaar)
- Bijna gratis kinderopvang
- Terugdraaien van de verlaging van het eigen risico
- Verhogen maximumaantal vluchten Schiphol, opening Lelystad Airport
- Strafbaar maken van snelwegbezetting

De versterking van de Nederlandse krijgsmacht is een belangrijk punt voor de VVD. De partij vindt de verhoging van de defensie-uitgaven naar 3,5 procent van het bruto nationaal product nodig om "de Russische dreiging het hoofd te bieden". Als het niet lukt om in Nederland voldoende vrijwillige militairen te werven, is een herinvoering van de opkomstplicht niet uitgesloten.

Keuzes
Om de miljardenuitgaven aan defensie en veiligheid te betalen, zal er minder geld gaan naar sociale zekerheid en zorg. "We maken geld vrij om de economie flink te laten groeien, zodat we ook in de toekomst een welvarend land zijn", staat in het verkiezingsprogramma.

"Dat betekent wel dat we keuzes zullen moeten maken in de zorg en de sociale zekerheid, zoals een kleiner basispakket, meer eigen bijdragen, een efficiënter zorgstelsel en een veel meer activerende sociale zekerheid." Er wordt niet ingegaan op het verkleinen van het basispakket en wat er bedoeld wordt met een "meer activerende sociale zekerheid".

Stikstof
Om ervoor te zorgen dat er voldoende wordt gebouwd pleit de partij voor een "forse stikstofreductie": 50 procent minder uitstoot in 2035. Over gedwongen uitkoop van boeren staat niets concreets in het concept-verkiezingsprogramma.

De teksten over asiel bevatten geen opvallende nieuwe plannen. Enkele voorstellen zijn: veel minder vluchtelingen opvangen ("misschien wel 0"), sobere opvang, geen voorrang meer voor statushouders bij het toewijzen van een huis en strenge bewaking aan de grens.

Industrie en klimaat
Op het gebied van klimaat maakt de VVD, zoals verwacht, een pas op de plaats. De industrie mag niet uit Nederland vertrekken. "We kiezen voor realisme in klimaatbeleid. We moeten ons niet blindstaren op het creëren van een papieren werkelijkheid, maar ons richten op het goed uitvoeren van de plannen die er al liggen."

Het concept-verkiezingsprogramma wordt nog voorgelegd aan de VVD-leden. Eventuele wijzigingen komen op het congres op 6 september aan bod.
Weinig partijen smeriger dan de VVD. Verliezen zetels, dus nu moeten ze maar de radicaal-rechtse koers nemen...

Liberalen hebben zich historisch bijna altijd gepaard met de fascisten boven de sociaaldemocraten bij een tweestrijd. :r

Verhoging pensioenleeftijd :')
"Overlastgevende asielzoekers terugsturen"... Ze roepen dit al in het kabinet. Waarom zou de VVD het nu in tegenstelling tot de vorige 10 jaar wel doen?
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218337753
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 11:36 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Nou, gooi dan maar de hele boel plat hier. Sluit alle bedrijven. Wat ga je straks eten? Waar ga je straks wonen? Wie maakt je beter als je ziek bent? Wie beschermt je voor misdadigers? Er is immers dan helemaal niks en niemand meer die geld in het laatje brengt. Of denk jij dat geldprintkaboutertjes voor jou gaan zorgen?

Dom, dommer, domst .... dat is links Nederland.
Vroeger toen er nog geen bedrijven waren, was er toch ruimte om voedsel en kleding te verbouwen? Ook kon men toen woningen bouwen die naar de wens zouden zijn van sociaal betrokken mensen, waardoor alle mensen veel meer spierkracht en uithoudingsvermogen zouden hebben.
Men kan dat wel ridiculiseren maar toch hebben sociaal betrokken mensen gelijk m.b.t. het sluiten van bedrijven.
pi_218337788
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 11:54 schreef torentje het volgende:

[..]
Vroeger toen er nog geen bedrijven waren, was er toch ruimte om voedsel en kleding te verbouwen? Ook kon men toen woningen bouwen die naar de wens zouden zijn van sociaal betrokken mensen, waardoor alle mensen veel meer spierkracht en uithoudingsvermogen zouden hebben.
Men kan dat wel ridiculiseren maar toch hebben sociaal betrokken mensen gelijk m.b.t. het sluiten van bedrijven.
Ga dan maar je verdere leven lekker onder een brug slapen. Zonder bedrijfsleven kan jij helemaal niks meer. :W
pi_218337835
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 11:58 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Ga dan maar je verdere leven lekker onder een brug slapen. Zonder bedrijfsleven kan jij helemaal niks meer. :W
En het bedrijfsleven kan niet zonder werknemers, dom rechts
pi_218337859
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 11:58 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Als het bedrijfsleven weg zou zijn uit de verstedelijkte gebieden dan konden sociaal betrokken mensen omdat er dan geen chaos meer zou zijn, ook ongestoord en vrijuit praten met de oorspronkelijke inwoners van een streek.
pi_218337877
op papier goeie punten

quote:
De VVD richt zich duidelijk op de Nederlandse ondernemer, de "hardwerkende Nederlander" en een sterke economische groei.
enige punt wat onduidelijk is, is dat voor de VVD de hardwerkende Nederlander een ondernemer en dus werkgever is, terwijl het gros van de bevolking onder hardwerkende Nederlander de werknemer bedoelt.

Vvd komt op voor de belangen van de allerrijksten in NL, top 20% zeg maar. Deze burgers zullen altijd op de vvd stemmen. Ik zou ook op de vvd stemmen als ik hiertoe zou behoren. Maar deze burgers behoren niet voor niets tot de 20%, ze kunnen denken en weten precies welke partij hun belangen vertegenwoordigt.

Het probleem is dat burgers die eigenlijk op de sp horen te stemmen, op de pvv hebben gestemd.
De heer Wilders is een VVD'er(een ex vvd'er) die verdeel en heers politiek uitvoert onder links.

Daarnaast was de vvd zolang aan de macht, deze punten die ze nu benoemen zijn erger geworden onder hun bewind.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_218338330
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 12:07 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Vvd komt op voor de belangen van de allerrijksten in NL, top 20% zeg maar
De rijken zegt men krijgen vaak kinderen die door overvloed aan rijkdom passief zijn en in het leven nix willen enzo en ook nooit lekker spanende plannen maken?
pi_218338414
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 12:02 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
En uitkeringstrekkers verhongeren zonder bedrijfsleven die nu heel veel belasting moeten betalen om de sociale uitkeringen te kunnen betalen. Dat wil achterlijk links maar niet begrijpen.
  zondag 27 juli 2025 @ 13:12:42 #9
503714 SebbeSwensje
pi_218338487
quote:
op papier goeie punten
[..]
enige punt wat onduidelijk is, is dat voor de VVD de hardwerkende Nederlander een ondernemer en dus werkgever is, terwijl het gros van de bevolking onder hardwerkende Nederlander de werknemer bedoelt.

Vvd komt op voor de belangen van de allerrijksten in NL, top 20% zeg maar. Deze burgers zullen altijd op de vvd stemmen. Ik zou ook op de vvd stemmen als ik hiertoe zou behoren. Maar deze burgers behoren niet voor niets tot de 20%, ze kunnen denken en weten precies welke partij hun belangen vertegenwoordigt.

Het probleem is dat burgers die eigenlijk op de sp horen te stemmen, op de pvv hebben gestemd.
De heer Wilders is een VVD'er(een ex vvd'er) die verdeel en heers politiek uitvoert onder links.

Daarnaast was de vvd zolang aan de macht, deze punten die ze nu benoemen zijn erger geworden onder hun bewind.
Ook als rijke ondernemer zou ik niet op de VVD stemmen hoor, ik stem niet met mijn portemonnee maar op hoe ik de samenleving graag voor me zie.
Appears.
pi_218338519
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 13:08 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
En uitkeringstrekkers verhongeren zonder bedrijfsleven die nu heel veel belasting moeten betalen om de sociale uitkeringen te kunnen betalen. Dat wil achterlijk links maar niet begrijpen.
Rechtse idioot die praat ovet achterlijk links
  zondag 27 juli 2025 @ 13:17:40 #11
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218338552
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 13:14 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Rechtse idioot die praat ovet achterlijk links
Ik weet niet of ik moet lachen om de karikatuur of medelijden moet hebben als ie het echt meent.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218338561
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 13:12 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ook als rijke ondernemer zou ik niet op de VVD stemmen hoor, ik stem niet met mijn portemonnee maar op hoe ik de samenleving graag voor me zie.
Voor de rijke bovenlaag is VVD stemmen eigenlijk ook helemaal niet slim. Die mensen denken vanuit eigen belang te stemmen als ze op de VVD stemmen, maar de rijke bovenlaag heeft er net zo goed baat bij dat de inkomensverschillen niet al te groot worden.

Zij hebben ook baat bij het op peil blijven van consumentenbestedingen, baat bij goed geschoold personeel, baat bij goede zorg zodat mensen snel weer kunnen bijdragen aan de samenleving enz.

VVD is een partij voor kortzichtige mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 27 juli 2025 @ 13:22:10 #13
503714 SebbeSwensje
pi_218338636
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 13:18 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Voor de rijke bovenlaag is VVD stemmen eigenlijk ook helemaal niet slim. Die mensen denken vanuit eigen belang te stemmen als ze op de VVD stemmen, maar de rijke bovenlaag heeft er net zo goed baat bij dat de inkomensverschillen niet al te groot worden.

Zij hebben ook baat bij het op peil blijven van consumentenbestedingen, baat bij goed geschoold personeel, baat bij goede zorg zodat mensen snel weer kunnen bijdragen aan de samenleving enz.

VVD is een partij voor kortzichtige mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is.
Kijk en dit zijn de feiten. Iedereen heeft baat bij een gezonde samenleving met redelijke verhoudingen.
Appears.
pi_218339620
quote:

[..]
Het bedrijfsleven heeft dan ook veel mooie mensen lichamelijk en/of geestelijk ziek gemaakt door niet te bouwen naar de wens van sociaal betrokken mensen.
Het is dus niet meer dan terecht dat het bedrijfsleven veel belasting moet betalen.
pi_218339884
Het bedrijfsleven, zowel het MKB als multinationals, hebben enorm baat bij de geweldige infrastructuur in ons land, de goed opgeleide bevolking, de goede zorgvoorzieningen en de stabiliteit in ons land.

Dit draagt allemaal bij aan het behalen van goede omzet voor die ondernemingen en de beschikbaarheid van goede werknemers die bijdragen aan innovatie en ontwikkeling.

Daarom is een faire bijdrage van ondernemers zeker niet teveel gevraagd.

Natuurlijk kun je twisten hoeveel bijdrage fair is, maar feit is dat al 3 decennia belasting op winst en vermogen daalt tot ongekend lage proporties terwijl de belastingdruk voor “hardwerkende Nederlanders” alleen maar is toegenomen.

De VVD wil die negatieve balans nog verder doen uitslaan in het voordeel van ondernemers en vermogenden.

Ik denk dat er sprake is van al veel te veel scheefgroei.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_218376814
Ik vraag mij af wat de VVD wil doen aan de bestaande en bekende armoedebestrijding, of wil Dilan de armoede juist bevorderen?
Het is uiterst ongewenst om de extra kosten voor veiligheid en defensie door de minderbedeelden te laten betalen.
De beste weg is om in eigen vlees te gaan snijden. Hiermee bedoel ik de alsmaar uitdijende ministeries en andere overheidsorganisaties.
Dat lijkt mij de beste weg om een herpositionering van de overheidsuitgaven te bekostigen.
Het is absurd om bij iedere gelegenheid de bevolking alsmaar verder uit te melken. Dat kan niet ongelimiteerd doorgaan, gelet op de enorme lasten die nu al gedragen moeten worden.
pi_218376932
Kortom, de huren moeten verdubbelen, de zorg wordt uitgekleed en veel duurder, er komt een sterke beperking van onze vrijheid en de mensen in de bijstand moeten nu echt allemaal gaan werken met behoud van uitkering, of onder een brug gaan slapen.

Ja, dat lijken me inderdaad wel de punten waar de rechtgeaarde VVD-er achter staat. En dan weet je meteen waarom je die niet in je vriendenkring wilt.
pi_218376961
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:31 schreef Pegos het volgende:
Ik vraag mij af wat de VVD wil doen aan de bestaande en bekende armoedebestrijding, of wil Dilan de armoede juist bevorderen?
Het is uiterst ongewenst om de extra kosten voor veiligheid en defensie door de minderbedeelden te laten betalen.
De beste weg is om in eigen vlees te gaan snijden. Hiermee bedoel ik de alsmaar uitdijende ministeries en andere overheidsorganisaties.
Dat lijkt mij de beste weg om een herpositionering van de overheidsuitgaven te bekostigen.
Het is absurd om bij iedere gelegenheid de bevolking alsmaar verder uit te melken. Dat kan niet ongelimiteerd doorgaan, gelet op de enorme lasten die nu al gedragen moeten worden.
Ze het leven hier onmogelijk maken of een contract met bijvoorbeeld Turkije afsluiten voor deportatie. 10.000 Euro per uitgezette economische wanpresteerder, of zo.

Verder is de oplossing voor bijna alle huidige problemen: de rijken en bedrijven er naar ratio aan mee laten betalen en niet alles afschuiven op de consumenten.
  maandag 4 augustus 2025 @ 20:44:41 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218418838
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
mensen in de bijstand moeten nu echt allemaal gaan werken met behoud van uitkering, en onder een brug gaan slapen.
Fixed that for you
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 4 augustus 2025 @ 20:54:24 #20
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_218418960
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 12:02 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
DIT! :Y
Gevaccineerd.
  maandag 4 augustus 2025 @ 20:56:44 #21
472044 Ghost_Buster
pi_218418979
quote:
op papier goeie punten
[..]

Precies. En daarom wint het CDA nu enorm aan zetels, het HARDWERKENDE VOLK is het zat om telkens in te moeten leveren ten gunste van directeuren. En terecht, er moet hoognodig een andere wind gaan waaien. We zijn genoeg uitgeknepen!
Gevaccineerd.
  maandag 4 augustus 2025 @ 20:57:40 #22
472044 Ghost_Buster
pi_218418994
quote:

[..]
Het bedrijfleven in nederland betaalt amper belasting, slimpie. En ook dat komt door de VVD.
Gevaccineerd.
  maandag 4 augustus 2025 @ 20:58:38 #23
472044 Ghost_Buster
pi_218419009
quote:

[..]

Precies dit, ja! :Y
Gevaccineerd.
pi_218423092
quote:

[..]

Vvd zijn voor de mensen die alleen aan hun zelf denken.
De egoïstisch stukken stront namelijk
Daarom is het ook een liberaal partij.
Iets wat de bevolking nog steeds niet willen begrijpen.

Bekijk deze YouTube-video
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:21:00 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218423123
Op de VVD stemmen is puur wensdenken, want haast niemand wordt er zelf daadwerkelijk beter van.

Natuurlijk pandjesprinsen en multinationals uitgezonderd: die profiteren wel.
Huilen dan.
pi_218423552
Wat een armoe
pi_218423669
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 14:54 schreef Tomatenboer het volgende:
Het bedrijfsleven, zowel het MKB als multinationals, hebben enorm baat bij de geweldige infrastructuur in ons land, de goed opgeleide bevolking, de goede zorgvoorzieningen en de stabiliteit in ons land.

Dit draagt allemaal bij aan het behalen van goede omzet voor die ondernemingen en de beschikbaarheid van goede werknemers die bijdragen aan innovatie en ontwikkeling.

Daarom is een faire bijdrage van ondernemers zeker niet teveel gevraagd.

Natuurlijk kun je twisten hoeveel bijdrage fair is, maar feit is dat al 3 decennia belasting op winst en vermogen daalt tot ongekend lage proporties terwijl de belastingdruk voor “hardwerkende Nederlanders” alleen maar is toegenomen.

De VVD wil die negatieve balans nog verder doen uitslaan in het voordeel van ondernemers en vermogenden.

Ik denk dat er sprake is van al veel te veel scheefgroei.
Er zijn afgelopen jaren maatregelen genomen de belastinggrondslag weer meer te leggen bij de bedrijven. Vanuit de EU is nu een minimale effectief belastingtarief van kracht van 15%. Dwz de werkelijke verplichte minimale netto bijdrage aan de schatkist na de aftrek van subsidies en aftrekposten. Met vermogen gaat het vooral over het werkelijk rendement op het vermogen dat belast kan worden en daar moet men na een uitspraak van de hoge raad opnieuw mee aan de slag. De opbrengst aan vennootschapsbelasting is in vijf jaar verdubbeld tot 48 miljard euro.

ASML is kampioen belasting betalen en heeft dus ook politieke macht
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')