abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 juli 2025 @ 09:26:07 #51
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218349907
Waar het nu om gaat is dat de AOW premie 17,9% is tot de maximum premie grens en die premie moet omhoog
Hoe doen we dat op een voordelige manier ?
quote:
De AOW-premie is in 2025 17,9% van uw inkomen.
Hoe hoger uw inkomen, hoe meer premie u betaalt.
Afhankelijk van uw inkomen is dit bedrag in 2025 minimaal ¤ 566 en maximaal ¤ 5.664.
De pensioenpremie varieert van 25,2 tot 29% , al naar gelang de hoge pensioenheren 80 jaar geleden dachten nodig te hebben om een pensioen te realiseren van 70% van het laatst genoten salaris voor de domme arbeider

Nu is dat niet meer zo, je krijgt nu gewoon het bruto maandbedrag dat ze de computer laten uitrekenen aan de hand van je totale gespaarde bedrag incl rendement op pensioendatum tot de gemiddelde sterfdatum , minus uitvoeringskosten, net als andere pensioenuitvoerders als banken en verzekeraars doen
https://www.degiro.nl/pensioenrekening

Dus die pensioenpremie die kan heel goed omlaag naar 15% , dat mag de overheid nu aangeven, dan kan de AOW premie iets omhoog naar zeg 20% , per saldo krijgt de werknemer dan een 3 a 5% meer netto salaris

Daarnaast kan de werknemer dan zelf nog 15% bruto pensioensparen bij de Giro of ING , omdat het maximum uitgesteld loon sparen nu 30% is

OK wat vinden we van dat plan?
(positief is dat de schatkist er ook een paar miljard mee opschiet)
(daarnaast dalen de loonkosten voor de werkgever met +- 10%)

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 28-07-2025 22:18:30 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218349999
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:26 schreef michaelmoore het volgende:
Waar het nu om gaat is dat de AOW premie 17,9% is tot de maximum premie grens en die premie moet omhoog uiteraard.
Hoe doen we dat?
[..]
De pensioenpremie varieert van 25,2 tot 29% , al naar gelang dat de hoge pensioenheren dachten nodig te hebben om een pensioen te realiseren van 70% over het laatst genoten salaris voor de deelnemer.
Nu is dat niet meer zo, je krijgt nu gewoon het bedrag dat ze voor je uitrekenen aan de hand de door jou gedane storting op pensioendatum net als andere pensioenuitvoerders als banken en verzekeraars

Dus de premie die kan heel goed omlaag naar 15% , dan kan de AOW premie iets omhoog naar zeg 20% , per saldo krijgt de werknemer dan een 3 a 5% meer netto salaris

Daarnaast kan de werknemer dan zelf nog 15% bruto pensioensparen bij de Giro of ING , omdat het maximum uitgesteld loon sparen nu 30% is

OK wat vinden we van dat plan?
(positief is dat de schatkist er ook een paar miljard mee opschiet)
(daarnaast dalen de loonkosten voor de werkgever)
Er moet nog 300 Euro van de AOW af, om hem gelijk te trekken met de bijstand. Dat is makkelijker dan al die mensen over te zetten en de AOW op te doeken.
pi_218350029
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het is altijd interessant om te zien dat veel jongeren de AOW en het verplichte pensioensparen af willen schaffen omdat ze denken toch niet oud te worden nooit nadenken over hun toekomst niet willen dat andere Nederlanders buitenlanders daar ook van kunnen profiteren.

Want zelf zijn ze tegen die tijd multimiljonair en hebben ze dus overal schijt aan. Dat spreekt voor zich.

Kansberekening en statistieken leren ze blijkbaar niet meer op school, want dat doet afbreuk aan de zelfredzaamheid.
wie doet dat dan?
  maandag 28 juli 2025 @ 09:37:24 #54
323876 michaelmoore
pi_218350031
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:34 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Er moet nog 300 Euro van de AOW af, om hem gelijk te trekken met de bijstand. Dat is makkelijker dan al die mensen over te zetten en de AOW op te doeken.
AOW wordt niet opgedoekt , voorlopig blijft de koppeling met 50% van het minimumloon staan
We hebben geen behoefte aan oude dakloze straatbedelaars
Beter is het om de thuiszorg te centraliseren , ipv Prive thuiszorg , daar kan wel een paar miljard gehaald worden

quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het is altijd interessant om te zien dat veel jongeren de AOW en het verplichte pensioensparen af willen schaffen omdat ze denken toch niet oud te worden nooit nadenken over hun toekomst niet willen dat andere Nederlanders buitenlanders daar ook van kunnen profiteren.

Want zelf zijn ze tegen die tijd multimiljonair en hebben ze dus overal schijt aan. Dat spreekt voor zich.

Kansberekening en statistieken leren ze blijkbaar niet meer op school, want dat doet afbreuk aan de zelfredzaamheid.
iedereen gaat 90 jaar worden met de humanoid robotica zorg die eraan komt

quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:38 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat komt regelmatig voorbij: "weg met die verplichte dingen, ik investeer het zelf wel." Dan zitten we straks wel met bejaarden die in de bijstand zitten.
AOW is wettelijk verplicht, Pensioensparen is niet wettelijk verplicht

[ Bericht 23% gewijzigd door michaelmoore op 28-07-2025 09:42:43 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218350048
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:37 schreef Adames het volgende:

[..]
wie doet dat dan?
Dat komt regelmatig voorbij: "weg met die verplichte dingen, ik investeer het zelf wel." Dan zitten we straks wel met bejaarden die in de bijstand zitten.
pi_218350080
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:38 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
De enige die dit hier roept is michaelmoore. Juist om het bestaande niet-dekkende systeem nog even vol te houden.
pi_218350086
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 16:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je bouwt 2% per jaar op als je Nederlander bent

maar er zijn ook nederlanders die niet werken en die krijgen ook AOW , mongooltjes in die centra en zo
Er is wel een verschil tussen niet kunnen en niet willen werken.
  maandag 28 juli 2025 @ 09:43:47 #58
323876 michaelmoore
pi_218350089
quote:

[..]
Bij bedoel je

quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:42 schreef Adames het volgende:

[..]
De enige die dit hier roept is michaelmoore. Juist om het bestaande niet-dekkende systeem nog even vol te houden.
een AOW van 50% van het minimumloon is echt een minimale basis , zelfs de bijstand is flink hoger
Ne de koppeling met het minimumloon die moet blijven , geen ouwe daklozen op straat svp

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 28-07-2025 10:03:54 ]
pi_218350103
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:42 schreef Adames het volgende:

[..]
En wat wil jij dan?
pi_218350110
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:43 schreef michaelmoore het volgende:
50% van het minimumloon is echt een minimale basis , zelfs de bijstand is flink hoger
Daar kun je hier niet van leven.
  maandag 28 juli 2025 @ 09:47:23 #61
323876 michaelmoore
pi_218350118
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:46 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Daar kun je hier niet van leven.
wel hoor mensen doen dat
daarom is het verstandig om iets van pensioen erbij te hebben of blijven werken of je huis helemaal vrij te hebben en geen auto

Mijn broer heeft alleen AOW en hoertoeslag en zorgtoeslag
hij woont wel alleen in een prachtige 3 kamer flat , mijn broer hoort in een bejaardencentrum, (Thuisplusflat) maar die heeft de VVD gesloten voor de arme mensen in 2014

https://nos.nl/artikel/476348
quote:
NOS Nieuws
woensdag 20 februari 2013, 15:08
Sluiting verzorgingshuizen dreigt
Als gevolg van de kabinetsplannen dreigt de komende jaren sluiting van honderden verzorgingshuizen.
In 2020 zullen volgens Bureau Berenschot 800 verzorgingshuizen hun deuren gesloten hebben.

Het kabinet-Rutte heeft in het regeerakkoord besloten tot een versobering van de ouderenzorg.
Voor iemand met een lichte indicatie voor zorg is in de toekomst geen plaats meer in een door de overheid gefinancierd verzorgingshuis.

Geschrapt
De lichtste indicaties zijn met ingang van 1 januari dit jaar geschrapt.
De zwaardere indicaties, waarbij gedacht moet worden aan dementie, worden de komende twee jaar ook geschrapt.
De gewijzigde regels hebben voor de mensen die nu in een verzorgingshuis verblijven geen gevolgen.

Voor de ernstiger gevallen blijven de verpleeghuizen bestaan.

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 28-07-2025 10:02:31 ]
  maandag 28 juli 2025 @ 09:48:27 #62
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218350124
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wel hoor mensen doen dat
Naast de toeslagen natuurlijk en gratis zaken uit de wmo/wlz.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 28 juli 2025 @ 09:49:21 #63
323876 michaelmoore
pi_218350130
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Naast de toeslagen natuurlijk en gratis zaken uit de wmo/wlz.
uiteraard , een tweedehands scootmobiel heb ik voor mijn broer gekocht, auto heeft ie al jaren niet meer, wel prive thuiszorg van de gemeente en thuiszorg van de zorg verzekering

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 28-07-2025 10:01:01 ]
pi_218350141
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:45 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
En wat wil jij dan?
De regeling versoberen op allerlei manieren (zoals loskoppelen van het minimumloon en ook bijdrage aan AOW door AOW'ers) om het in ieder geval enigszins betaalbaar te houden. Want op deze manier kan het simpelweg niet doorgaan.
Het is jammer dat we dit probleem al minimaal 40 jaar zagen aankomen, maar nooit er nooit op hebben voorbereid.
  maandag 28 juli 2025 @ 09:53:34 #65
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218350171
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
uiteraard , een scootmobiel heb ik voor mijn broer gekocht, auto heeft ie al jaren niet meer, wel prive thuiszorg van de gemeente en thuiszorg van de zorg verzekering
Prima. Ik wil alleen aangeven dat wij onze ouderen wel een iets ruimer arrangement geven dan alleen AOW.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 28 juli 2025 @ 09:55:43 #66
323876 michaelmoore
pi_218350191
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Prima. Ik wil alleen aangeven dat wij onze ouderen wel een iets ruimer arrangement geven dan alleen AOW.
ja men heeft het een stuk beter dan in Ruzzia
  maandag 28 juli 2025 @ 09:59:47 #67
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218350221
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja men heeft het een stuk beter dan in Ruzzia
In Rusland zijn ze pas in '99 begonnen de welvaartsstaat op te bouwen en is nog steeds stijgende. Wij sinds '45.
Bij ons daalt het voorzieningsniveau langzaam, in Rusland stijgt deze langzaam en krijgen mensen het steeds beter.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 28 juli 2025 @ 10:01:19 #68
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218350231
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Mijn broer heeft alleen AOW en hoertoeslag
hij woont wel alleen in een prachtige 3 kamer flat , mijn broer die hoort in een bejaardencentrum, maar die heeft de VVD gesloten voor de arme mensen in 2014

https://nos.nl/artikel/476348
[..]

:D

Goede regeling. :+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218350300
quote:

[..]
Dan voelen slechts de niet-vitale bejaarden de pijn. 300 Euro minder AOW voor iedere bejaarde is dus geen goed idee.
  maandag 28 juli 2025 @ 10:20:46 #70
323876 michaelmoore
pi_218350361
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 10:11 schreef torentje het volgende:

[..]
Dan voelen slechts de niet-vitale bejaarden de pijn. 300 Euro minder AOW voor iedere bejaarde is dus geen goed idee.
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
er zijn genoeg ouderen die op een huurflat wonen en net aan de huur kunnen betalen en van soep en brood leven , laat staan een schoon goed kopen zo nu en dan, met een korting van 300 euro kunnen ze beter gelijk van het balkon springen

laten we iets meer creatief zijn en de pensioenpremie flink verlagen dan kan de AOW premie iets omhoog
  maandag 28 juli 2025 @ 10:22:23 #71
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218350370
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 10:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
er zijn genoeg ouderen die op een huurflat wonen en net aan de huur kunnen betalen en van soep en brood leven , laat staan een schoon goed kopen zo nu en dan

laten we iets meer creatief zijn en de pensioenpremie flink verlagen dan kan de AOW premie iets omhoog
Als je de pensioenpremie verlaagt bouwen jongere generaties minder pensioen op en zullen zij niet meer eens in staat zijn om een kop soep te kopen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 28 juli 2025 @ 10:24:24 #72
323876 michaelmoore
pi_218350380
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2025 10:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als je de pensioenpremie verlaagt bouwen jongere generaties minder pensioen op en zullen zij niet meer eens in staat zijn om een kop soep te kopen.
jonge generaties hebben tegenwoordig hun pensioensparen in een eigen huis , als die leningvrij is dan is dat veel beter dan een paar honderd pensioen wat maar de vraag is of het komt
een eigen huis is overerfbaar, pensioen niet
daarom is het meer noodzaak om jonge starters aan een woning te helpen en dan gaan de ouderen weer naar het bejaardencentrum
  maandag 28 juli 2025 @ 10:26:21 #73
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218350387
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 10:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jonge generaties hebben tegenwoordig hun pensioensparen in een eigen huis , als die leningvrij is dan is dat veel beter dan een paar honderd pensioen wat maar de vraag is of het komt
een eigen huis is overerfbaar, pensioen niet
daarom is het meer noodzaak om jonge starters aan een woning te helpen en dan gaan de ouderen weer naar het bejaardencentrum
Gast. Dit is echt asociaal. Jongeren hun pensioenpremie verlagen zodat ze meer kunnen betalen voor hogere AOW. Hoe zij het over 40 jaar mogen bolwerken interesseert jou niet.

Ja met verkoop van hun huis, mogen ze dan onder een brug?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 28 juli 2025 @ 10:32:47 #74
323876 michaelmoore
pi_218350441
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2025 10:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gast. Dit is echt asociaal. Jongeren hun pensioenpremie verlagen zodat ze meer kunnen betalen voor hogere AOW. Hoe zij het over 40 jaar mogen bolwerken interesseert jou niet.

Ja met verkoop van hun huis, mogen ze dan onder een brug?
nou als je huis is afgelost dan scheelt dan heel veel aan woonlasten , met pensioen moet je maar afwachten of dat goed komt
overerfbaar is het pensioensaldo sowieso niet, dus de partner heeft dan pech
pi_218350461
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 10:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou als je huis is afgelost dan scheelt dan heel veel aan woonlasten , met pensioen moet je maar afwachten of dat goed komt
overerfbaar is het pensioensaldo sowieso niet, dus de partner heeft dan pech
Een partner heeft zijn/haar eigen pensioen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')