De pensioenpremie varieert van 25,2 tot 29% , al naar gelang de hoge pensioenheren 80 jaar geleden dachten nodig te hebben om een pensioen te realiseren van 70% van het laatst genoten salaris voor de domme arbeiderquote:De AOW-premie is in 2025 17,9% van uw inkomen.
Hoe hoger uw inkomen, hoe meer premie u betaalt.
Afhankelijk van uw inkomen is dit bedrag in 2025 minimaal ¤ 566 en maximaal ¤ 5.664.
Er moet nog 300 Euro van de AOW af, om hem gelijk te trekken met de bijstand. Dat is makkelijker dan al die mensen over te zetten en de AOW op te doeken.quote:Op maandag 28 juli 2025 09:26 schreef michaelmoore het volgende:
Waar het nu om gaat is dat de AOW premie 17,9% is tot de maximum premie grens en die premie moet omhoog uiteraard.
Hoe doen we dat?
[..]
De pensioenpremie varieert van 25,2 tot 29% , al naar gelang dat de hoge pensioenheren dachten nodig te hebben om een pensioen te realiseren van 70% over het laatst genoten salaris voor de deelnemer.
Nu is dat niet meer zo, je krijgt nu gewoon het bedrag dat ze voor je uitrekenen aan de hand de door jou gedane storting op pensioendatum net als andere pensioenuitvoerders als banken en verzekeraars
Dus de premie die kan heel goed omlaag naar 15% , dan kan de AOW premie iets omhoog naar zeg 20% , per saldo krijgt de werknemer dan een 3 a 5% meer netto salaris
Daarnaast kan de werknemer dan zelf nog 15% bruto pensioensparen bij de Giro of ING , omdat het maximum uitgesteld loon sparen nu 30% is
OK wat vinden we van dat plan?
(positief is dat de schatkist er ook een paar miljard mee opschiet)
(daarnaast dalen de loonkosten voor de werkgever)
wie doet dat dan?quote:Op zondag 27 juli 2025 23:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het is altijd interessant om te zien dat veel jongeren de AOW en het verplichte pensioensparen af willen schaffen omdat ze denken toch niet oud te worden nooit nadenken over hun toekomst niet willen dat andere Nederlanders buitenlanders daar ook van kunnen profiteren.
Want zelf zijn ze tegen die tijd multimiljonair en hebben ze dus overal schijt aan. Dat spreekt voor zich.
Kansberekening en statistieken leren ze blijkbaar niet meer op school, want dat doet afbreuk aan de zelfredzaamheid.
AOW wordt niet opgedoekt , voorlopig blijft de koppeling met 50% van het minimumloon staanquote:Op maandag 28 juli 2025 09:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Er moet nog 300 Euro van de AOW af, om hem gelijk te trekken met de bijstand. Dat is makkelijker dan al die mensen over te zetten en de AOW op te doeken.
iedereen gaat 90 jaar worden met de humanoid robotica zorg die eraan komtquote:Op zondag 27 juli 2025 23:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het is altijd interessant om te zien dat veel jongeren de AOW en het verplichte pensioensparen af willen schaffen omdat ze denken toch niet oud te worden nooit nadenken over hun toekomst niet willen dat andere Nederlanders buitenlanders daar ook van kunnen profiteren.
Want zelf zijn ze tegen die tijd multimiljonair en hebben ze dus overal schijt aan. Dat spreekt voor zich.
Kansberekening en statistieken leren ze blijkbaar niet meer op school, want dat doet afbreuk aan de zelfredzaamheid.
AOW is wettelijk verplicht, Pensioensparen is niet wettelijk verplichtquote:Op maandag 28 juli 2025 09:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat komt regelmatig voorbij: "weg met die verplichte dingen, ik investeer het zelf wel." Dan zitten we straks wel met bejaarden die in de bijstand zitten.
Dat komt regelmatig voorbij: "weg met die verplichte dingen, ik investeer het zelf wel." Dan zitten we straks wel met bejaarden die in de bijstand zitten.quote:
De enige die dit hier roept is michaelmoore. Juist om het bestaande niet-dekkende systeem nog even vol te houden.quote:Op maandag 28 juli 2025 09:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat komt regelmatig voorbij: "weg met die verplichte dingen, ik investeer het zelf wel." Dan zitten we straks wel met bejaarden die in de bijstand zitten.
Er is wel een verschil tussen niet kunnen en niet willen werken.quote:Op zondag 27 juli 2025 16:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je bouwt 2% per jaar op als je Nederlander bent
maar er zijn ook nederlanders die niet werken en die krijgen ook AOW , mongooltjes in die centra en zo
Bij bedoel jequote:Op maandag 28 juli 2025 09:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Er moet nog 300 Euro van de AOW af, om hem gelijk te trekken met de bijstand. Dat is makkelijker dan al die mensen over te zetten en de AOW op te doeken.
een AOW van 50% van het minimumloon is echt een minimale basis , zelfs de bijstand is flink hogerquote:Op maandag 28 juli 2025 09:42 schreef Adames het volgende:
[..]
De enige die dit hier roept is michaelmoore. Juist om het bestaande niet-dekkende systeem nog even vol te houden.
En wat wil jij dan?quote:Op maandag 28 juli 2025 09:42 schreef Adames het volgende:
[..]
De enige die dit hier roept is michaelmoore. Juist om het bestaande niet-dekkende systeem nog even vol te houden.
Daar kun je hier niet van leven.quote:Op maandag 28 juli 2025 09:43 schreef michaelmoore het volgende:
50% van het minimumloon is echt een minimale basis , zelfs de bijstand is flink hoger
wel hoor mensen doen datquote:Op maandag 28 juli 2025 09:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Daar kun je hier niet van leven.
quote:NOS Nieuws
woensdag 20 februari 2013, 15:08
Sluiting verzorgingshuizen dreigt
Als gevolg van de kabinetsplannen dreigt de komende jaren sluiting van honderden verzorgingshuizen.
In 2020 zullen volgens Bureau Berenschot 800 verzorgingshuizen hun deuren gesloten hebben.
Het kabinet-Rutte heeft in het regeerakkoord besloten tot een versobering van de ouderenzorg.
Voor iemand met een lichte indicatie voor zorg is in de toekomst geen plaats meer in een door de overheid gefinancierd verzorgingshuis.
Geschrapt
De lichtste indicaties zijn met ingang van 1 januari dit jaar geschrapt.
De zwaardere indicaties, waarbij gedacht moet worden aan dementie, worden de komende twee jaar ook geschrapt.
De gewijzigde regels hebben voor de mensen die nu in een verzorgingshuis verblijven geen gevolgen.
Voor de ernstiger gevallen blijven de verpleeghuizen bestaan.
Naast de toeslagen natuurlijk en gratis zaken uit de wmo/wlz.quote:
uiteraard , een tweedehands scootmobiel heb ik voor mijn broer gekocht, auto heeft ie al jaren niet meer, wel prive thuiszorg van de gemeente en thuiszorg van de zorg verzekeringquote:Op maandag 28 juli 2025 09:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Naast de toeslagen natuurlijk en gratis zaken uit de wmo/wlz.
De regeling versoberen op allerlei manieren (zoals loskoppelen van het minimumloon en ook bijdrage aan AOW door AOW'ers) om het in ieder geval enigszins betaalbaar te houden. Want op deze manier kan het simpelweg niet doorgaan.quote:
Prima. Ik wil alleen aangeven dat wij onze ouderen wel een iets ruimer arrangement geven dan alleen AOW.quote:Op maandag 28 juli 2025 09:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
uiteraard , een scootmobiel heb ik voor mijn broer gekocht, auto heeft ie al jaren niet meer, wel prive thuiszorg van de gemeente en thuiszorg van de zorg verzekering
ja men heeft het een stuk beter dan in Ruzziaquote:Op maandag 28 juli 2025 09:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Prima. Ik wil alleen aangeven dat wij onze ouderen wel een iets ruimer arrangement geven dan alleen AOW.
In Rusland zijn ze pas in '99 begonnen de welvaartsstaat op te bouwen en is nog steeds stijgende. Wij sinds '45.quote:Op maandag 28 juli 2025 09:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja men heeft het een stuk beter dan in Ruzzia
quote:Op maandag 28 juli 2025 09:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Mijn broer heeft alleen AOW en hoertoeslag
hij woont wel alleen in een prachtige 3 kamer flat , mijn broer die hoort in een bejaardencentrum, maar die heeft de VVD gesloten voor de arme mensen in 2014
https://nos.nl/artikel/476348
[..]
Dan voelen slechts de niet-vitale bejaarden de pijn. 300 Euro minder AOW voor iedere bejaarde is dus geen goed idee.quote:Op maandag 28 juli 2025 09:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
quote:Op maandag 28 juli 2025 10:11 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan voelen slechts de niet-vitale bejaarden de pijn. 300 Euro minder AOW voor iedere bejaarde is dus geen goed idee.
er zijn genoeg ouderen die op een huurflat wonen en net aan de huur kunnen betalen en van soep en brood leven , laat staan een schoon goed kopen zo nu en dan, met een korting van 300 euro kunnen ze beter gelijk van het balkon springenquote:Op maandag 28 juli 2025 09:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Prima. Ik wil alleen aangeven dat wij onze ouderen wel een iets ruimer arrangement geven dan alleen AOW.
Als je de pensioenpremie verlaagt bouwen jongere generaties minder pensioen op en zullen zij niet meer eens in staat zijn om een kop soep te kopen.quote:Op maandag 28 juli 2025 10:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
er zijn genoeg ouderen die op een huurflat wonen en net aan de huur kunnen betalen en van soep en brood leven , laat staan een schoon goed kopen zo nu en dan
laten we iets meer creatief zijn en de pensioenpremie flink verlagen dan kan de AOW premie iets omhoog
jonge generaties hebben tegenwoordig hun pensioensparen in een eigen huis , als die leningvrij is dan is dat veel beter dan een paar honderd pensioen wat maar de vraag is of het komtquote:Op maandag 28 juli 2025 10:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je de pensioenpremie verlaagt bouwen jongere generaties minder pensioen op en zullen zij niet meer eens in staat zijn om een kop soep te kopen.
Gast. Dit is echt asociaal. Jongeren hun pensioenpremie verlagen zodat ze meer kunnen betalen voor hogere AOW. Hoe zij het over 40 jaar mogen bolwerken interesseert jou niet.quote:Op maandag 28 juli 2025 10:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jonge generaties hebben tegenwoordig hun pensioensparen in een eigen huis , als die leningvrij is dan is dat veel beter dan een paar honderd pensioen wat maar de vraag is of het komt
een eigen huis is overerfbaar, pensioen niet
daarom is het meer noodzaak om jonge starters aan een woning te helpen en dan gaan de ouderen weer naar het bejaardencentrum
nou als je huis is afgelost dan scheelt dan heel veel aan woonlasten , met pensioen moet je maar afwachten of dat goed komtquote:Op maandag 28 juli 2025 10:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gast. Dit is echt asociaal. Jongeren hun pensioenpremie verlagen zodat ze meer kunnen betalen voor hogere AOW. Hoe zij het over 40 jaar mogen bolwerken interesseert jou niet.
Ja met verkoop van hun huis, mogen ze dan onder een brug?
Een partner heeft zijn/haar eigen pensioen.quote:Op maandag 28 juli 2025 10:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou als je huis is afgelost dan scheelt dan heel veel aan woonlasten , met pensioen moet je maar afwachten of dat goed komt
overerfbaar is het pensioensaldo sowieso niet, dus de partner heeft dan pech
als die werkt ,anders alleen nabestaanden pensioenquote:Op maandag 28 juli 2025 10:34 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Een partner heeft zijn/haar eigen pensioen.
Gewoon halveren en de gepensioneerden die geen pensioen hebben opgebouwd omdat ze voor uitzendbureaus hebben gewerkt gewoon laten creperen? Ze gaan maar bij hun kinderen wonen, als ze die hebben?quote:Op maandag 28 juli 2025 09:50 schreef Adames het volgende:
[..]
De regeling versoberen op allerlei manieren (zoals loskoppelen van het minimumloon en ook bijdrage aan AOW door AOW'ers) om het in ieder geval enigszins betaalbaar te houden. Want op deze manier kan het simpelweg niet doorgaan.
Het is jammer dat we dit probleem al minimaal 40 jaar zagen aankomen, maar nooit er nooit op hebben voorbereid.
Natuurlijk alleen als je werkt.quote:Op maandag 28 juli 2025 10:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als die werkt ,anders alleen nabestaanden pensioen
mijn laatste echtgenote heeft geen stuiver eigen pensioen
Ik zou zeggen: meteen verhuizen!quote:Op maandag 28 juli 2025 09:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In Rusland zijn ze pas in '99 begonnen de welvaartsstaat op te bouwen en is nog steeds stijgende. Wij sinds '45.
Bij ons daalt het voorzieningsniveau langzaam, in Rusland stijgt deze langzaam en krijgen mensen het steeds beter.
nou het is beter je huis vrij te hebben dan een vaag uitzicht op pensioen geloof mequote:Op maandag 28 juli 2025 10:39 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Natuurlijk alleen als je werkt.
Als je als stel besluit dat een van de twee niet werkt (of niet kan werken), moet je wel even nadenken of dat gevolgen heeft en of je daar iets aan wil doen of niet.
Als dat je plan is: prima.quote:Op maandag 28 juli 2025 10:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou het is beter je huis vrij te hebben dan een vaag uitzicht op pensioen, geloof me.
Mm wil gewoon een welvaartsoverdracht van jong naar oud.quote:
daarnaast heb je met 15% werkgeverspensioen en 15 % eigen overerfbaar pensioen ook een mooie potquote:
Iedereen wil gratis geld uit de geldautomaat, niemand wil hem aan de achterkant vullen.quote:Op maandag 28 juli 2025 10:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mm wil gewoon een welvaartsoverdracht van jong naar oud.
mijn kinderen hebben alle drie een hypotheek die lager dan helft van de huidige waarde isquote:Op maandag 28 juli 2025 10:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
nou nou nouquote:Op maandag 28 juli 2025 10:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je de pensioenpremie verlaagt bouwen jongere generaties minder pensioen op en zullen zij niet meer eens in staat zijn om een kop soep te kopen.
En jij wil er niet voor betalen. Heb je wel een ziektekostenverzekering, of wil je daar ook van af omdat je toch nooit ziek bent?quote:Op maandag 28 juli 2025 10:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Das wat anders.quote:Op maandag 28 juli 2025 10:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En jij wil er niet voor betalen. Heb je wel een ziektekostenverzekering, of wil je daar ook van af omdat je toch nooit ziek bent?
Ja, als je dat hebt opgebouwd. Veel mensen, zoals ik, krijgen maar een paar tientjes aan pensioen naast hun AOW. Ja, ook als ze 37 jaar hebben gewerkt, net zoals ik.quote:Op maandag 28 juli 2025 10:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
daarnaast heb je met 15% werkgeverspensioen en 15 % eigen overerfbaar pensioen ook een mooie pot
Het is allemaal hetzelfde: een collectieve regeling voor mensen die het niet kunnen betalen.quote:Op maandag 28 juli 2025 10:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Das wat anders.
Pensioenpremie verlagen (=minder pensioenopbouw) om snel de AOW op te hogen is gewoon gratis bier.
je hebt dus vergeten om zelf te sparen en af te lossenquote:Op maandag 28 juli 2025 10:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, als je dat hebt opgebouwd. Veel mensen, zoals ik, krijgen maar een paar tientjes aan pensioen naast hun AOW. Ja, ook als ze 37 jaar hebben gewerkt, net zoals ik.
De pensioenfonds premie varieert van 25,2 tot 29% , al naar gelang dat de hoge pensioenheren 80 jaar geleden dachten nodig te hebben om een pensioen te realiseren van 70% van het laatst genoten salaris voor de deelnemer.quote:De AOW-premie is in 2025 17,9% van uw inkomen.
Hoe hoger uw inkomen, hoe meer premie u betaalt.
Afhankelijk van uw inkomen is dit bedrag in 2025 minimaal ¤ 566 en maximaal ¤ 5.664.
Geld dat je niet hebt, kun je ook niet uitgeven. Ik heb in totaal 3 jaar modaal verdiend, de rest van de tijd was het het minimum, of misschien iets meer.quote:Op maandag 28 juli 2025 10:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je hebt dus vergeten om zelf te sparen en af te lossen
dat kun je niet een fonds of staat verwijten
Ik zeg toch niet halverenquote:Op maandag 28 juli 2025 10:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Gewoon halveren en de gepensioneerden die geen pensioen hebben opgebouwd omdat ze voor uitzendbureaus hebben gewerkt gewoon laten creperen? Ze gaan maar bij hun kinderen wonen, als ze die hebben?
Dan kun je het beter opdoeken en ze in de bijstand dumpen. Als de VVD aan de macht blijft gaat dat ongetwijfeld ook gebeuren.
Maar je stemt wel VVD? Die willen van alle werkloosheidsuitkeringen en het minimumloon af.quote:Op maandag 28 juli 2025 10:52 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet halveren
En bijstand is inderdaad een bestaansmimimum als vangnet.
Jij wil er zo te zien ook niet voor betalen. Wat in het verleden is ingelegd in een verhouding van 1:7 is straks niet meer genoeg om hetzelfde systeem in stand te houden voor 1:3 of zelfs 1:2.quote:Op maandag 28 juli 2025 10:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En jij wil er niet voor betalen. Heb je wel een ziektekostenverzekering, of wil je daar ook van af omdat je toch nooit ziek bent?
Ik stem geen VVD nee. Ik ben tamelijk links. Maar niet populistisch door overal gratis geld te beloven.quote:Op maandag 28 juli 2025 10:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar je stemt wel VVD? Die willen van alle werkloosheidsuitkeringen en het minimumloon af.
Heeft geen zin. Onder de streep netto met alle toeslagen die je dan moet geven om rond te komen is het gelijk aan bijstand. Want wat wil je versoberen? Stel je schaft de aow af, dan is het gewoon niet werken is bijstand met eventueel toeslagen en met verplicht solliciteren en draaimolen. En die draaimolen om iemand van bijvoorbeeld 75 aan het werk te houden tot aan zijn dood gaat ook een vermogen kosten.quote:Op maandag 28 juli 2025 09:50 schreef Adames het volgende:
[..]
De regeling versoberen op allerlei manieren (zoals loskoppelen van het minimumloon en ook bijdrage aan AOW door AOW'ers) om het in ieder geval enigszins betaalbaar te houden. Want op deze manier kan het simpelweg niet doorgaan.
Het is jammer dat we dit probleem al minimaal 40 jaar zagen aankomen, maar nooit er nooit op hebben voorbereid.
De basis AOW is 50% van het minimumloon , je gaat toch een hond ook niet zijn etensbak afpakken?quote:Op maandag 28 juli 2025 11:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
Heeft geen zin. Onder de streep netto met alle toeslagen die je dan moet geven om rond te komen is het gelijk aan bijstand. Want wat wil je versoberen? Stel je schaft de aow af, dan is het gewoon niet werken is bijstand met eventueel toeslagen en met verplicht solliciteren en draaimolen. En die draaimolen om iemand van bijvoorbeeld 75 aan het werk te houden tot aan zijn dood gaat ook een vermogen kosten.
Met circa 1400 euro aow zonder pensioen krijg je toeslagen. Mijn ouders hebbewn cirrca 1400euro aow plus mijn vader door meer dan 40 jaar te hebben gewerkt heeft een pensioen van circa 275 euro. Die krijgen huurtoeslag en zorgtoeslag. Die hebben nooit gekocht maar altijd gehuurd. Netto houden zij net zoveel over dan een gezin in de bijstand zonder kinderen. Ik sta zo nu en dan bij dat wel. Overigens krijgen ze ook nogt vakantiegeld. Het is geen vetpot net zoals bijstand.daarom ook, wat wil je nog versoberen aan die AOW?quote:Op maandag 28 juli 2025 11:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De basis AOW is 50% van het minimumloon , je gaat toch een hond ook niet zijn vreetbak afpakken?
50% van het minimumloon is LAGER dan bijstand he
als je geen afgelost eigen huis hebt , dan is het soep en eieren en brood eten en niet roken en drinken, of naar de voedselbank en dat is het
een afgelost eigen huis is essentieel , veel belangrijker dan een vage pensioenpot van pensioenfondsen die zelfstandig willen worden net als woningbouwverenigingen
pensioen is hele grote nepperij , en dat gaat steeds erger worden, hele Haagse maffia circus leunt erop ,quote:Op maandag 28 juli 2025 11:41 schreef Cherni het volgende:
[..]
Met circa 1400 euro aow zonder pensioen krijg je toeslagen. Mijn ouders hebbewn cirrca 1400euro aow plus mijn vader door meer dan 40 jaar te hebben gewerkt heeft een pensioen van circa 275 euro. Die krijgen huurtoeslag en zorgtoeslag. Die hebben nooit gekocht maar altijd gehuurd. Netto houden zij net zoveel over dan een gezin in de bijstand zonder kinderen. Ik sta zo nu en dan bij dat wel. Overigens krijgen ze ook nogt vakantiegeld. Het is geen vetpot net zoals bijstand.daarom ook, wat wil je nog versoberen aan die AOW?
Ze hoeven niet naar de voeselbank, mede ook omdat ze gelukkig in de sociale huur zitten en voorrang kregen vanwege medische gronden(WMO) en gelukkig jaren stonden ingeschreven. En de voedselbank zou ik sowieso nooit laten gebeuren. Dan spring ik nog wat meer bij dan dat ik nu al doe.
daarom moet die PP premie omlaag, dan kan ook de huurder zelf een potje opbouwen met de resterende 15% uitgesteld loonquote:Gepensioneerden verloren 97 miljard euro omdat Paul Rosenmöller het klimaat wilde redden
dinsdag, 4 februari 2025 (09:42) - NineForNews.nl
In dit artikel:
In 2023 werd duidelijk dat pensioenfonds ABP, onder leiding van Paul Rosenmöller, een aanzienlijk verlies van 96,9 miljard euro (-17,6 procent rendement) had geleden in 2022.
Dit gebeurde terwijl het fonds 797 miljoen euro uitkeerde aan prestatievergoedingen.
Financieel expert Ab Flipse reageerde op deze situatie door te stellen dat dit verlies nooit eerder voorgekomen was in de geschiedenis van pensioenfondsen en noemde het 'crimineel' dat dit geaccepteerd wordt door de deelnemers.
Voormalig Kamerlid Harm Beertema uitte zijn zorgen op sociale media, waarbij hij de vraag stelde of de verliezen te wijten zijn aan Rosenmöllers focus op klimaatbeleggingen.
Hoogleraar Andreas Kinneging pleitte ervoor dat Rosenmöller onmiddellijk zijn functie moet afstaan en aansprakelijk moet worden gesteld.
Kinneging beschreef hem als een 'klimaatextremist' en vond het tijd om het bestuur te vervangen.
ABP had eerder aangekondigd te stoppen met fossiele investeringen, een beslissing die directeur Harmen van Wijnen uitlegde als een morele verantwoordelijkheid in het licht van de klimaatcrisis.
Onderzoeksjournalist Marc van der Vegt bekritiseerde de beleggingsstrategie van ABP en het uitbesteden van taken aan APG, terwijl Annemarie van Gaal in haar column aandacht besteedde aan de hoge kosten voor het bestuur van ABP, dat uit 45 medewerkers bestaat, waarvan drie uitvoerend en dertien niet-uitvoerend bestuurders die grote salarissen ontvangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |