Je vergeet nog wel het geld van de onderhoud van je auto en je spaarpotje voor noodgevallen en je verzekerings kosten enzo en ook de auto kopen was ook niet gratisquote:Op zondag 27 juli 2025 09:53 schreef Wantie het volgende:
Een dagje Amsterdam met 2 personen, in de auto.
Stroomkosten: heenreis ¤12,75. Terugreis ¤17,58 (snellader). Parkeerkosten P_R: ¤6,00. Tramkaartje: 4 x ¤1,92.
Totaal: ¤ 44,01.
Waar begint de reis in jouw verhaal ( please ) ?quote:Op zondag 27 juli 2025 09:53 schreef Wantie het volgende:
Dagje met de trein 2 personen:
Bus naar en van hoofdstation: 4 x ¤1,62
Trein naar en van Amsterdam cs: 4 x ¤ 31,20
Ik zie voor jou geen enkele reden om met het OV e reizen als je toch een elektrische auto hebt.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:53 schreef Wantie het volgende:
Stroomkosten: heenreis ¤12,75. Terugreis ¤17,58 (snellader). Parkeerkosten P_R: ¤6,00. Tramkaartje: 4 x ¤1,92.
Totaal: ¤ 131,28!!!11!!1!
Dat verschil is toch fucking niet normaal![]()
En dan wordt het volgend jaar nog duurder![]()
Klacht: openbaar vervoer is tyfus duur.
afschrijving accus en auto: 200-300 euroquote:Op zondag 27 juli 2025 09:53 schreef Wantie het volgende:
Niet op de driewieler van je retard broeder naar Amsterdam fietsenquote:Op zondag 27 juli 2025 09:53 schreef Wantie het volgende:
Gehandicapten krijgen altijd kortingquote:Op zondag 27 juli 2025 09:54 schreef Mikeytt het volgende:
Ik betaal nu iets van 45 euro per maand voor onbeperkt reizen in 1ste klas in het weekend.
Als je dat ook doordeweeks wil, is dat ineens honderden euro's duurder
Ik ben helemaal klaar met de NS. Vorige week werd er ineens 71 euries van mijn rekening afgeschreven terwijl ik al maanden niet in de trein heb gezetenquote:Op zondag 27 juli 2025 09:54 schreef Mikeytt het volgende:
Ik betaal nu iets van 45 euro per maand voor onbeperkt reizen in 1ste klas in het weekend.
Zelfs dan als ik naar prijs per kilometer kijk is de auto goedkoper.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:02 schreef marretak het volgende:
[..]
Je vergeet nog wel het geld van de onderhoud van je auto en je spaarpotje voor noodgevallen en je verzekerings kosten enzo en ook de auto kopen was ook niet gratis
Ummm ik klaag nooit over de kosten van de trein,quote:Op zondag 27 juli 2025 11:32 schreef Wantie het volgende:
Zelfs dan als ik naar prijs per kilometer kijk is de auto goedkoper.
Storneren!quote:Op zondag 27 juli 2025 11:03 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik ben helemaal klaar met de NS. Vorige week werd er ineens 71 euries van mijn rekening afgeschreven terwijl ik al maanden niet in de trein heb gezeten
Dat ga ik ook zeker doenquote:Op zondag 27 juli 2025 11:38 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ze moeten wel, want er werken daar duurbetaalde consultants in een ZZP constructie die ideeën bedenken als een kaartje die je dan eerder koopt waarna je op dat traject maar binnen een bepaalde termijn mag reizen. Dat kaartje kunnen ze dan wel voor de normale prijs aanbieden waarna ze de normale kaartjes exorbitant moeten maken. Schijnt dat Nederlanders daar heel erg verzot op zijn.
[..]
Storneren!
Prima betoog en ben het helemaal met je eens.quote:Op zondag 27 juli 2025 11:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Per maand kost de auto, alles meegerekend, ¤520,00.
1500 km per maand gemiddeld is ¤0,34 per kilometer.
Retour Amsterdam kost dan ¤95,00.
Dat is nog steeds goedkoper dan samen met de trein.
Ga je met zijn vieren, dan wordt het nog goedkoper.
Daarnaast is de auto noodzakelijk voor woon-werkverkeer. De vaste kosten hebben we dus sowieso. En die worden hoger per kilometer als we een deel van de reizen met het openbaar vervoer doen.
De werkgever betaalt een vergoeding voor woon-werkverkeer. Die heb ik niet meegenomen in de berekening.
Nu is het natuurlijk zo dat wanneer je voldoende reist met het openbaar vervoer, je abonnementen kunt nemen.
En dat zal het verschil een stuk kleiner maken.
Maar waarom dan de incidentele reiziger afstraffen met een hoog tarief. Die veelreizigers zijn de bulk van de omzet. Juist die incidentele reiziger die je uit die auto krijgt is extra.
Voor Covid had je van die dagkaarten voor 12-15 euro. Buiten de spits.
Dan was het nog wel de moeite waard.
Maar nu niet meer.
Maar dat is toch een raar contrast met iemand die incidenteel in het weekend reist.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:54 schreef Mikeytt het volgende:
Ja, dan zijn er meer reizigers.quote:Als je dat ook doordeweeks wil, is dat ineens honderden euro's duurder
Dat was een paar jaar geleden zo. Tegenwoordig is het 46,95.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:54 schreef Mikeytt het volgende:
Dan betaal je je scheel aan vaste lastenquote:Op zondag 27 juli 2025 16:17 schreef Näsenbar het volgende:
Als je in Amsterdam woont heb je dat probleem niet
Ik vind de trein wel relaxed, heb inderdaad ook die kaart. Maar ben alleenstaand midden in de stad met mijn werk op loopafstand, wat moet ik dan in godsnaam met een autoquote:Op zondag 27 juli 2025 09:54 schreef Mikeytt het volgende:
Dit was idd altijd wel de moeite waard, ben sindsdien nooit meer met de trein geweestquote:Op zondag 27 juli 2025 11:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Per maand kost de auto, alles meegerekend, ¤520,00.
1500 km per maand gemiddeld is ¤0,34 per kilometer.
Retour Amsterdam kost dan ¤95,00.
Dat is nog steeds goedkoper dan samen met de trein.
Ga je met zijn vieren, dan wordt het nog goedkoper.
Daarnaast is de auto noodzakelijk voor woon-werkverkeer. De vaste kosten hebben we dus sowieso. En die worden hoger per kilometer als we een deel van de reizen met het openbaar vervoer doen.
De werkgever betaalt een vergoeding voor woon-werkverkeer. Die heb ik niet meegenomen in de berekening.
Nu is het natuurlijk zo dat wanneer je voldoende reist met het openbaar vervoer, je abonnementen kunt nemen.
En dat zal het verschil een stuk kleiner maken.
Maar waarom dan de incidentele reiziger afstraffen met een hoog tarief. Die veelreizigers zijn de bulk van de omzet. Juist die incidentele reiziger die je uit die auto krijgt is extra.
Voor Covid had je van die dagkaarten voor 12-15 euro. Buiten de spits.
Dan was het nog wel de moeite waard.
Maar nu niet meer.
Dan ga je toch met je elektrocar? Wat zeur je nou?quote:Op zondag 27 juli 2025 09:53 schreef Wantie het volgende:
Jij bent in ieder geval blij met de files in de Randstadquote:Op woensdag 30 juli 2025 00:57 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dan ga je toch met je elektrocar? Wat zeur je nou?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |