Heb je een keer een topic dat niet over eten gaat, gaat het over "niet eten"...quote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:45 schreef Mikeytt het volgende:
oftewel je ontbijt overslaan![]()
Wa'n teringmongolisch dieet is dat nou weer dan??
Echt he!quote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:46 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Heb je een keer een topic dat niet over eten gaat, gaat het over "niet eten"...
Omg, dit is wel helemaal hét 😍quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:22 schreef Jahr00n het volgende:
ik doe 3 keer per week een detox met citroensapkuur
Waarom? Dan val je toch vanzelf al mega hard af.quote:
Omdat het me dan meer moeite kost om er niet aan mee te doen dan wel.quote:Op zondag 27 juli 2025 08:56 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Waarom? Dan val je toch vanzelf al mega hard af.
Er is weinig intermittents aan.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:14 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Omdat het me dan meer moeite kost om er niet aan mee te doen dan wel.
Inclusief kanker?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:36 schreef Mikeytt het volgende:
Kan ook met gembersapjes. Lijken letterlijk alle problemen op te lossen.
valt wel mee hoor. het werkt eigenlijk prima en ik gebruik het na de zomer om snel een paar kilo kwijt te raken. 2-3 dagen per week gedurende 2-3 weken en dan weer sporten en normaal eten (zonder te over-eten). Calorieinname beperken tot het noodzakelijke (500kcal minder dan wat je verbrandt) en je valt ongeveer 2-3 kilo per maand af.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:45 schreef Mikeytt het volgende:
Het is gewoon heel simpel, of je vreet minder dan wat je verbrandt of je zorgt dat je meer verbrandt dan wat je in je bek schoffelt.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:45 schreef Mikeytt het volgende:
Als het voor jou werkt, prima. Het werkt duidelijk gezien je gewichtsverlies.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:47 schreef Danny het volgende:
[..]
valt wel mee hoor. het werkt eigenlijk prima en ik gebruik het na de zomer om snel een paar kilo kwijt te raken. 2-3 dagen per week gedurende 2-3 weken en dan weer sporten en normaal eten (zonder te over-eten). Calorieinname beperken tot het noodzakelijke (500kcal minder dan wat je verbrandt) en je valt ongeveer 2-3 kilo per maand af.
Ben begonnen met 118,5 kilo op 1 oktober en heb eerst 3 weken intermittent fasting gedaan tot 113 kilo. Daarna voedingspatroon aangepast en gewoon weer normaal gaan eten maar minder. vanaf 1 januari erbij gaan sporten 3x per week 1,5-2 uur.(stevig wandelen 6,5-7,5km/u op de loopband, 6km/u wandelen met 10-15% helling, stairmaster, hardlopen 8,5-12,5km/u op de loopband, gewichten machines etc). Zit nu op 90kg. Sport wel nog, maar omdat we op de camping zijn eet ik wat meer. Verwacht dus 3-5 kilo aan te komen voor 1 oktober en die gaan er dan na 1 oktober weer af door te vasten waarna het hele riedeltje weer opnieuw gaat. Moet nog zo'n 20-30kilo kwijt.
Eens voor het grootste deel, maar kcal zijn ook geen exacte wetenschap.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:03 schreef Deshain het volgende:
[..]
Het is gewoon heel simpel, of je vreet minder dan wat je verbrandt of je zorgt dat je meer verbrandt dan wat je in je bek schoffelt.
Alle ‘diëten’ zijn bedacht omdat er altijd mensen zijn die te ‘teringmongolisch’ zijn om simpele oorzaak-gevolg verbanden te kunnen leggen.
Bijzonder hoe je wel onderzoeken kan lezen maar de uitkomsten niet kan extrapoleren.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Eens voor het grootste deel, maar kcal zijn ook geen exacte wetenschap.
2000kcal aan bananan innemen vs 2000kcal aan burgers zijn niet hetzelfde.
Onderzoek heeft namelijk aangetoond dat mensen die meer vezels eten, meer kcal over hebben in hun ontlasting.
Mijn lichaam schreeuwt om coke, sigaretten, liters wodka, chocolade, suiker, vet en eiwitten.quote:Ik doe gewoon een intuitive eating. Is geen dieet, maar meer een filosofie. Gewoon eten waar je lichaam om vraagt.
Schreeuwt je lichaam daar om of ben je daartoe geconditioneerd?quote:Op zondag 27 juli 2025 10:16 schreef Deshain het volgende:
Mijn lichaam schreeuwt om coke, sigaretten, liters wodka, chocolade, suiker, vet en eiwitten.
Filosofie my ass, je mist gewoon de discipline en verantwoordelijkheid aan jezelf en loopt vervolgens constant te janken.
Dudequote:Op zondag 27 juli 2025 10:19 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Schreeuwt je lichaam daar om of ben je daartoe geconditioneerd?
Als ik zin heb in chips, dan heb ik meestal zin in een handje vol chips. Jezelf geen restricties opleggen zorgt ervoor dat je jezelf conditioneerd om dingen te eten die je je goed laten voelen. Je moraliseert voedselinname namelijk niet meer. Chips is niet slecht en een appel is niet goed. Het zijn gewoon onderdelen van je totale voedingspatroon.
Voor voedsel heb je geen discipline nodig. Ik eet wat ik wil en heb nog nooit overgewicht gehad.
Mensen diëten meer dan ooit eerder in de geschiedenis en tegelijkertijd zijn we dikker dan ooit eerder.
Het is een manier van eten!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |