Wat daar niet helpt is dat je tussen Venlo en Viersen bij elke stoeptegel stopt (moet ook wel vanwege het enkelspoor) en dat je vervolgens in Mönchengladbach een kwartier stilstaat terwijl de trein omkeert.quote:Op woensdag 3 september 2025 10:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het duurt even lang met de trein als met de auto, zo slecht is dat toch niet? Daar kan de verbinding Eindhoven-Düsseldorf alleen maar van dromen.
Waarom is dat een argument? Het is een rechte spoorlijn van wat, 65 tot 75km ofzo. De gemiddelde snelheid is veel te laag. Het kost ook veel te veel geld voor die drie man en een paardenkop in de weilanden en een paar handenvol drugstoeristen.quote:Op woensdag 3 september 2025 10:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het duurt even lang met de trein als met de auto, zo slecht is dat toch niet? Daar kan de verbinding Eindhoven-Düsseldorf alleen maar van dromen.
Is goed Beechingquote:Op woensdag 3 september 2025 18:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Waarom is dat een argument? Het is een rechte spoorlijn van wat, 65 tot 75km ofzo. De gemiddelde snelheid is veel te laag. Het kost ook veel te veel geld voor die drie man en een paardenkop in de weilanden en een paar handenvol drugstoeristen.
Zelden zo gelachen, is dit de reden van de teruglopende reizigersaantallen vind je ja?quote:
Het blijft toch vooral een regionale sneltrein Groningen-Winschoten met twee stops. Op dat stuk ligt de gemiddelde snelheid nog best hoog. Na Winschoten zit niemand meer in de trein en daar rij je een soort Karrespoor op.quote:Op woensdag 3 september 2025 18:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Waarom is dat een argument? Het is een rechte spoorlijn van wat, 65 tot 75km ofzo. De gemiddelde snelheid is veel te laag. Het kost ook veel te veel geld voor die drie man en een paardenkop in de weilanden en een paar handenvol drugstoeristen.
Nee maar goed, al jouw gekwaak is dus precies die tien jaar te laat. Dat had zin (nou jaquote:Op woensdag 3 september 2025 18:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zelden zo gelachen, is dit de reden van de teruglopende reizigersaantallen vind je ja?Want het is natuurlijk niet alsof er de afgelopen 10 jaar een trein heeft gereden.
Klopt. Snelheidsverhoging scheelt al een stuk en daarnaast het overslaan van die ontelbaar veel stations rond Hoogezand. De snelheidsverhoging aan Duitse kant zal teniet worden gedaan door 2 extra stops.quote:Op woensdag 3 september 2025 13:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is toch een flinke snelheidswinst: volgens het spoorboekje 2016 (laatste met trein ipv bus) was de reistijd toen 1:12 ri Leer en 1:13 ri Groningen.
Iemand gespot die niet tot drie kan tellen. Letterlijk.quote:Op woensdag 3 september 2025 20:34 schreef Peterselieman het volgende:
ontelbaar veel stations rond Hoogezand.
Geld is niet het grootste probleem, maar de beschikbaarheid van mensen. Daarom moet er kritisch gekeken worden naar de projecten die opgepakt worden. Een groot project als de Lelylijn is daarom ook geen goed idee. Het trekt te veel capaciteit weg die elders beter ingezet kan worden.quote:Op vrijdag 5 september 2025 16:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik vind het vooral jammer dat het allemaal zo ambitieloos is. Waarom kan het in andere landen wel. De investeringen in OV per hoofd van de bevolking hier zijn achterlijk laag. We zitten al 5 jaar met een structureel begrotingsoverschot van 20 miljard. TWINTIG MILJARD. "Er is een commissie in het leven geroepen die onderzoekt waarom we toch zo zuinigjes begroten en geld uitgeven..." aaaaargh. In Duitsland is er ook een structureel investeringstekort natuurlijk en daarnaast is het DB concern ook gewoon mega-onberekenbaar.
Daar kan je in 10 jaar een dusdanig OV-paradijs mee creëren dat mensen auto's oprecht gaan zien als bijzaak waarvan bezit niet per se nodig is.
Wat wil je doen? Naar een stad of iets anders?quote:Op vrijdag 5 september 2025 23:15 schreef marcb1974 het volgende:
Weet iemand nog een leuke bestemming in Dld voor een treindagtrip vanuit Aken?
Lekker in de trein zitten, iets leuks zien en weer terugquote:Op vrijdag 5 september 2025 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat wil je doen? Naar een stad of iets anders?
Heimbach?quote:Op vrijdag 5 september 2025 23:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Lekker in de trein zitten, iets leuks zien en weer terug
Mag een stad zijn, een ding, natuur, wat dan ook.
Vanuit dit topic zijn we een keer naar Lüdenscheid geweestquote:Op vrijdag 5 september 2025 23:28 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zeker een goede, maar die ken ik
Dat lijkt een leuke rit, gaat hoog op het lijstjequote:Op vrijdag 5 september 2025 23:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vanuit dit topic zijn we een keer naar Lüdenscheid geweest
Mensen zijn inderdaad een issue maar dan gaat het ook vooral om klussen die in het weekend en 's nachts moeten. Werk dat overdag kan en om andere projecten heen gepland kan worden is veel minder kwetsbaar voor capaciteit.quote:Op vrijdag 5 september 2025 17:43 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Geld is niet het grootste probleem, maar de beschikbaarheid van mensen. Daarom moet er kritisch gekeken worden naar de projecten die opgepakt worden. Een groot project als de Lelylijn is daarom ook geen goed idee. Het trekt te veel capaciteit weg die elders beter ingezet kan worden.
Nee, totaal niet. Anders zouden de drie andere spoorlijnen ook niet gebouwd zijn. Mensen kan je regelen als je geld uitgeeft.quote:Op vrijdag 5 september 2025 17:43 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Geld is niet het grootste probleem, maar de beschikbaarheid van mensen. Daarom moet er kritisch gekeken worden naar de projecten die opgepakt worden. Een groot project als de Lelylijn is daarom ook geen goed idee. Het trekt te veel capaciteit weg die elders beter ingezet kan worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |