Of op z'n minst volwassen.quote:Op zaterdag 6 december 2025 11:16 schreef roos94 het volgende:
Misschien moet je 73 zijn om dit te kunnen waarderen
quote:Mirjam van Biemen was acht jaar oud toen haar moeder een einde aan haar leven maakte in een psychiatrische inrichting. Jarenlang bleven de ware toedracht en motieven achter deze daad verborgen. In het gezin rustte er een taboe op Mirjams moeder – haar leven leek in één klap uitgewist, alsof ze niet bestaan had.
In dit literaire non-fictieboek gaat Mirjam op zoek naar wie haar moeder was en wat haar dreef, geholpen door haar moeders’ dagboeken en gesprekken met betrokkenen. Het resultaat is een indringende, maar ook prachtig geschreven pageturner die geen lezer onberoerd zal laten.
Ik lees nu 'Man zonder rijbewijs' van Oek de Jong. Omdat ik ook pas op mijn 44e aan mijn rijlessen begonquote:Op zaterdag 6 december 2025 17:07 schreef coinchantal het volgende:
Oek de Jong is heel langdradig met zijn boeken. Daar kan makkelijk wat in geschrapt worden voor meer leesplezier.
Maar wel heel goed geschreven.quote:Op zaterdag 6 december 2025 17:59 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit verhaal. Zo verdrietig.
[..]
Vorige eeuw al gelezen. Blijft boeien die schrijverquote:
vind ik niet.quote:Op zaterdag 6 december 2025 17:07 schreef coinchantal het volgende:
Oek de Jong is heel langdradig met zijn boeken. Daar kan makkelijk wat in geschrapt worden voor meer leesplezier.
Pier bedoelde ik uiteraard. Stomme autocorrect.quote:Op donderdag 4 december 2025 08:16 schreef trui het volgende:
[..]
Ik vond dit ook een mooi boek. Had je Piet en Oceaan ook ooit gelezen? Mooi om de dingen die daar aan bod kwamen hier ook weer terug te lezen.
Kek kapseltjequote:Op zondag 14 december 2025 08:50 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Eindelijk!, de release werd meer dan een jaar uitgesteld.
Binnen 1,5 dag uitgelezen. Heel tof om meerdere zaken zo mee te kunnen beleven met Frank, op een recht toe recht aan manier opgeschreven zoals hijzelf denk ik ook echt is als persoon.
Daarnaast verteld hij over zijn jeugd en geeft dit boek (in zeer begrijpbare taal dus) pathologieles for dummies.
[ link | afbeelding ]
Ik heb hem ook net uitquote:Op zondag 14 december 2025 08:50 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Eindelijk!, de release werd meer dan een jaar uitgesteld.
Binnen 1,5 dag uitgelezen. Heel tof om meerdere zaken zo mee te kunnen beleven met Frank, op een recht toe recht aan manier opgeschreven zoals hijzelf denk ik ook echt is als persoon.
Daarnaast verteld hij over zijn jeugd en geeft dit boek (in zeer begrijpbare taal dus) pathologieles for dummies.
[ link | afbeelding ]
quote:Waargebeurde verhalen over de meest intrigerende cases uit de praktijk van Frank van de Goot, de bekendste patholoog van Nederland
Voor klinisch en forensisch patholoog Frank van de Goot hebben de doden zelden geheimen. Hoe mysterieus een doodsoorzaak ook is en wat betrokkenen of derden soms beweren, Van de Goot stopt niet met zijn onderzoek totdat hij de waarheid weet te achterhalen. Zo onderzocht hij de balkonval van de achtjarige Sharleyne Remouchamps, zocht hij al meerdere keren in de bergen van Oostenrijk naar Rida Zoundri en gaf hij een second opinion in de zaak Ivana Smit, het Nederlandse model dat in Maleisië om het leven kwam.
Het zijn enkele van de honderden cases waaraan Frank van de Goot heeft gewerkt. In Post mortem trekt een schat aan opzienbarende en geruchtmakende zaken voorbij. Open, eerlijk, maar ook vol passie en humor, verhaalt Van de Goot over zijn dagelijkse praktijk en wat die ons leert over het leven en de dood.
Je kent zijn bijnaam toch wel?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eindelijk had ik hem gevonden in de kringloop en ik vond het boek teleurstellend.quote:Op zaterdag 20 december 2025 19:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Die laatste heb ik ook
Goed boek
Ik weet dat je een boek niet op de kaft moet beoordelen... echter... dit is zowel eng als interessant, maar het staat me ergens ook tegen... bijzonder!quote:Op dinsdag 23 december 2025 17:34 schreef Blues het volgende:
[ link | afbeelding ]
Prachtig
https://erwinolafmagazine.com/
Dat is de kracht van Erwin.quote:Op dinsdag 23 december 2025 17:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik weet dat je een boek niet op de kaft moet beoordelen... echter... dit is zowel eng als interessant, maar het staat me ergens ook tegen... bijzonder!
Ik heb hem bijna uitquote:Op dinsdag 23 december 2025 17:47 schreef Mrs.Peel het volgende:
Net gelezen:
[ afbeelding ]
Begonnen in
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |