abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218317387
https://www.omroepbrabant(...)nsrit-naar-vliegveld

quote:
Man staat te laat op voor vlucht en maakt ware dollemansrit naar vliegveld

Een 30-jarige automobilist uit Rotterdam kreeg vrijdagochtend een waslijst aan bekeuringen toen hij over de A58 bij Tilburg reed. Hij was onderweg naar Eindhoven Airport en had haast, want hij was te laat opgestaan voor zijn vlucht. Het haastige ritje kostte hem in totaal bijna drieduizend euro.

De verkeerspolitie betrapte de man terwijl hij met een gemiddelde snelheid van 144 kilometer per uur over de snelweg reed. Zijn snelheid kwam soms zelfs boven de 150 kilometer per uur uit.

De bestuurder hield meerdere keren veel te weinig afstand tot andere bestuurders en drukte zijn voorliggers opzij door pal op hun bumper te gaan rijden. Als een bestuurder voor hem niet snel genoeg opzij ging, haalde hij de bestuurder van rechts in.

Bijna drieduizend euro aan boetes
"Te laat opstaan voor je vlucht is geen reden om alle regels aan je laars te lappen", benadrukt de verkeerspolitie.

De man kreeg een bekeuring van 700 euro omdat hij te weinig afstand hield. Daarnaast kreeg hij nog een boete van 510 euro voor het racen over de weg en een boete van 310 euro vanwege het rechts inhalen. De man is door de politie ook aangemeld voor een cursus bij het CBR. Hij moet daar zelf voor betalen, dat kost hem 1400 euro.

Het ritje heeft de man in totaal dus 2920 euro gekost. Of de man zijn vlucht uiteindelijk nog heeft gehaald, weet de politie niet.

Pannenkoek :') :R

Golfje? :') _O-
  vrijdag 25 juli 2025 @ 12:30:53 #2
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218317424
Als je rechts ingehaald kunt worden rijd je dus onnodig links.

Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Moderator vrijdag 25 juli 2025 @ 12:31:05 #3
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_218317427
Gewoon bellen dat er een bom aan boord is, levert je weer twee uur op.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_218317435
De vlucht missen en een nieuwe vlucht boeken was misschien toch goedkoper geweest.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 12:34:58 #5
503714 SebbeSwensje
pi_218317457
En van die McDonalds sluikreclame op de achtergrond ben ik ook geen fan.
Appears.
pi_218317474
145 rijden een 'dollemansrit' noemen :')
Ik dacht dat ze in Rotterdam wel wat gewend waren.
pindazakje
pi_218317518
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 12:36 schreef Hyaenidae het volgende:
145 rijden een 'dollemansrit' noemen :')
Ik dacht dat ze in Rotterdam wel wat gewend waren.
Dit inderdaad. :P

Daarbij bumperkleven en rechts inhalen is dan wel weer: :')
pi_218317549
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 12:38 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Dit inderdaad. :P

Daarbij bumperkleven en rechts inhalen is dan wel weer: :')
Ligt aan de situatie, je hebt weleens mensen die echt demonstratief links blijven rijden met een lege rijbaan rechts.
Stukje dichter erop rijden is dan de eerste stap, als er dan geen reactie volgt is rechts er voorbij stap 2.
pindazakje
  vrijdag 25 juli 2025 @ 12:49:54 #9
3542 Gia
User under construction
pi_218317612
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 12:40 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ligt aan de situatie, je hebt weleens mensen die echt demonstratief links blijven rijden met een lege rijbaan rechts.
Stukje dichter erop rijden is dan de eerste stap, als er dan geen reactie volgt is rechts er voorbij stap 2.
Ik rijd weleens links, en nee ik rijd niet te hard, omdat ik een eind verder linksaf wil slaan. Ik ga dan al op tijd links rijden om niet het risico te lopen dat je er verderop niet meer tussen komt. En dan krijg je van die kut bumperklevers aan je kont. Tja, dan ga ik dus iets onder de max snelheid rijden. Dan ga je maar rechts voorbij. Jouw probleem als je dan een bekeuring krijgt.
pi_218317624
quote:

[..]
En hopenlijk voor jou dan een keer stap 3 waarbij de politie ook triomfantelijk kan tweeten dat ze de volgende verkeershufter hebben bekeurd. :+
  vrijdag 25 juli 2025 @ 12:54:33 #11
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_218317646
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik rijd weleens links, en nee ik rijd niet te hard, omdat ik een eind verder linksaf wil slaan. Ik ga dan al op tijd links rijden om niet het risico te lopen dat je er verderop niet meer tussen komt. En dan krijg je van die kut bumperklevers aan je kont. Tja, dan ga ik dus iets onder de max snelheid rijden. Dan ga je maar rechts voorbij. Jouw probleem als je dan een bekeuring krijgt.
Voorsorteren heet dat, geef dan ook gelijk richting aan. En dan mag je er zelfs officieel rechts voorbij.
pindazakje
pi_218317661
quote:

[..]
Mee eens, daar maak ik me in die situatie ook schuldig aan.

Maar ik bedoelde dit meer in relatie tot het nieuwsartikel.
pi_218317684
quote:

[..]
Erger zijn die debielen die bij een open spitsstrook steevast in het midden blijven rijden met net 100 met een lege spitsstrook rechts van hen...
pi_218317700
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 12:30 schreef SebbeSwensje het volgende:
Als je rechts ingehaald kunt worden rijd je dus onnodig links.

[ afbeelding ]
Is best wel leuke acteur maar ok met deze plaatje en door die 100 000 000 000 000 keer herhalend te blijven posten hebben ze hem echt ook de nek mee omgedraaid nu haat de helft van de planeet hem?
pi_218317734
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 12:54 schreef Hyaenidae het volgende:
Voorsorteren heet dat, geef dan ook gelijk richting aan. En dan mag je er zelfs officieel rechts voorbij.
Voor zover ik heb begrepen mag dat pas als de rijstroken gescheiden zijn door een blokkenlijn en er pijlen op de weg staan. Niet eerder.
pi_218317755
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 12:26 schreef SnodeSnuiter het volgende:
De verkeerspolitie betrapte de man terwijl hij met een gemiddelde snelheid van 144 kilometer per uur over de snelweg reed. Zijn snelheid kwam soms zelfs boven de 150 kilometer per uur uit.

De bestuurder hield meerdere keren veel te weinig afstand tot andere bestuurders en drukte zijn voorliggers opzij door pal op hun bumper te gaan rijden. Als een bestuurder voor hem niet snel genoeg opzij ging, haalde hij de bestuurder van rechts in.
Had ik ook kunnen zijn. Spannend dit joh :?
  vrijdag 25 juli 2025 @ 13:16:46 #17
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_218317792
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 13:08 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Voor zover ik heb begrepen mag dat pas als de rijstroken gescheiden zijn door een blokkenlijn en er pijlen op de weg staan. Niet eerder.
Als dat nog niet het geval is dan is men dus veel te vroeg aan het voorsorteren en valt het onder linksplakken als je niet bereid bent vlot door te rijden.
pindazakje
pi_218317816
Nog geen paar jaar geleden was 130kmu de normale snelheid en was 150 rijden, lichtjes te hard.

We zijn nu in Europa in veel landen, overal 130kmu iedereen met een normale auto rijdt een beetje 140-150kmu als het niet te druk is.
Vakman pur sang
pi_218317831
Altijd leuk als karma zijn werk doet
  Redactie Sport vrijdag 25 juli 2025 @ 13:31:46 #20
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218317943
quote:

[..]
Rechts inhalen is voor tokkies.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_218318153
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 13:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Tenzij nodig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218318169
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]
Onnodig links rijden dus en dat is gelukkig ook gewoon strafbaar.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 25 juli 2025 @ 13:55:54 #23
503714 SebbeSwensje
pi_218318178
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 13:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Links blijven plakken, omdat er over anderhalve kilometer weer een vrachtwagen ingehaald kan worden en je bang bent dat je geen plekje meer hebt op de linkerbaan als je eenmaal in de buurt van die vrachtwagen bent is voor decadente en verkeersinzichtloze asocialen.
Appears.
  Redactie Sport vrijdag 25 juli 2025 @ 14:02:44 #24
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218318226
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 13:55 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Links blijven plakken, omdat er over anderhalve kilometer weer een vrachtwagen ingehaald kan worden en je bang bent dat je geen plekje meer hebt op de linkerbaan als je eenmaal in de buurt van die vrachtwagen bent is voor decadente en verkeersinzichtloze asocialen.
Eens, maar als ik op een driebaansweg iemand links inhaal en vervolgens kan jij met je dikke BMW niet wachten op mij en haal jij diegene sneller rechts in, dan ben je gewoon een tokkie.

Dat die sukkelaar op de middelste baan niet kan autorijden maakt daar verder bar weinig voor uit.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 25 juli 2025 @ 14:05:44 #25
503714 SebbeSwensje
pi_218318252
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 14:02 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Eens, maar als ik op een driebaansweg iemand links inhaal en vervolgens kan jij met je dikke BMW niet wachten op mij en haal jij diegene sneller rechts in, dan ben je gewoon een tokkie.

Dat die sukkelaar op de middelste baan niet kan autorijden maakt daar verder bar weinig voor uit.
Ik heb wel echt een hele dikke BMW, ja dat klopt. Maar als ik al op de meest rechtse baan rijd en ik wil langs diegene op de middelste, ga ik over het algemeen echt niet 2 stroken opschuiven om diegene in te kunnen halen. Dan hanteer ik maar gewoon het keep your lane principe.
Appears.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')