Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe single van Madonna die 'American Life' heet. Komt volgende maand uit op single.
Hij is echter nergens te downen, dus heb er nog niets van kunnen horen...
Heeft iemand 'm al in al zijn volledigheid gehoord? 'k Ben benieuwd!
Grtz,
Ceriel
Ai, staat trouwens in verkeerd forum.
Nu ja, wordt wel weer verplaatst.
[Dit bericht is gewijzigd door Ceriel op 23-02-2003 04:03]
quote:Ja idd. ik hoor niet anders dan dat stukje op Kazaa...
Op zondag 23 februari 2003 11:35 schreef Hapertje het volgende:
Kijk ff op http://www.madonnapower.com/pics/news/1646-2705.mp3 en luister naar de eerste 10 seconden van het nummer!
vind hem eigenlijk
die another day was super
deze vind ik echt maar
mischien dat je hier aan moet wennen, maar nu krijgt ie maar een 3 a 4 ofzo
American Life
Liefs,
Helga
quote:toch knap met zo'n klote nummer
Op maandag 24 maart 2003 13:05 schreef Hapertje het volgende:
Zojuist bekend: Madonna komt volgende week op spectaculaire wijze op nummer 2 binnen in de Amerikaanse single-charts
maarja dat laatste kutnummer werd ook zwaar overgewaardeerd, toch knap dat je puur op reputatie nog in de top 10 kunt komen
Volgens mij is dit echt zo'n nummer waarvan je de eerste keer niet weet wat je ermee moet, en wat later toch wel leuk wordt.
Dat had ik bij haar vorige ook.
Maar ik denk dat ik hieraan (veel) langer zal moeten wennen dan aan haar vorige.
P.s., de eerst fakes zijn al gesignaleert op Kazaa. Madonna die onophoudelijk hetzelfde stukje rapt (!) in een of andere mc redbull-remix.
Jawel, dat gaat snel hoor.
[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 25-03-2003 16:03]
Liefs,
Helga
Ps. Over de Razzies moeten we het maar even niet hebben.
Nog steeds niet echt leuk, het 'loopt' niet echt lekker. En het stukje rap had ze beter aan een echte rapper kunnen overlaten.
Dat gebeurt echt heeeeeeeel weinig, dat ik een nummer van Madonna niet leuk vind.
* postinggirl zet Vogue maar weer eens op.
quote:Het is een heel technisch nummer waarbij je eigenlijk niet zo naar de tekst moet luisteren. Indien je de studiotruukjes een beetje door hebt, kun je dit nummer best wel waarderen. Een dergelijk nummer is (bijna) niet live op te voeren. Deze nieuwe single is nog een tikje experimenteler dan haar vorige.
Op woensdag 26 maart 2003 09:37 schreef Ceriel het volgende:
Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden.
Nog steeds heb ik 'm niet gehoord.
Ik zie dat de meningen nogal zijn verdeeld omtrent Madonna's nieuwste.
De loops klinken in elk geval wel lekker!
quote:Van de radio opgenomen?
Op woensdag 26 maart 2003 22:52 schreef Cybart het volgende:
weer een dag verderweer veel geluisterd
ja ik keur hem goed!
*Wordt redelijk ongeduldig nu en wilt graag de plaat horen*
quote:nee gewoon de CDS rip
Op woensdag 26 maart 2003 22:55 schreef Ceriel het volgende:[..]
Van de radio opgenomen?
Ik kan 'm nergens vinden en kijk er al tijden naar uit.*Wordt redelijk ongeduldig nu en wilt graag de plaat horen*
quote:Cool!
Op woensdag 26 maart 2003 23:33 schreef Cybart het volgende:[..]
nee gewoon de CDS rip
Nee hoor, ik wacht wel tot 5 april.
De kalmeringsmiddelen werken beter dan ik dacht.
quote:Kazaa staat ie volop.
Op woensdag 26 maart 2003 22:55 schreef Ceriel het volgende:[..]
Van de radio opgenomen?
Ik kan 'm nergens vinden en kijk er al tijden naar uit.*Wordt redelijk ongeduldig nu en wilt graag de plaat horen*
quote:Ow, ok. Ik vind niets anders dan loops, nepplaten, en Madonna die vraagt 'Where the fuck' ik mee bezig ben...
Op woensdag 26 maart 2003 23:45 schreef schatje het volgende:[..]
Kazaa staat ie volop.
[Dit bericht is gewijzigd door mandark2000 op 27-03-2003 08:34]
-edit: warezlink-
Daar kan je hem gewoon vinden!
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 27-03-2003 10:33]
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 09:08 schreef SmashBro het volgende:
Ik vind hem leuk. Veel leuker dan Die Another Day (maar dat is ook niet zo moeilijk.).
D.A.D. was cool
(in tiesto remix iig zeker)
"What the fuck do you think your doing?' .
Voor de rest 3 minuten stilte .
quote:Da's een remix (niet van AL)
Op donderdag 27 maart 2003 18:26 schreef Libris het volgende:
Klopt het dat ie met een flinke beat begint, of heb ik een remix te pakken?
Als je de grootte van de echte mp3 wil weten, kun je dat vragen via icq. Ik denk niet dat je dat hier mag posten (?).
quote:Wat is er illegaal aan het plaatsen van de grootte van een bestand?
Op donderdag 27 maart 2003 21:24 schreef mandark2000 het volgende:[..]
Da's een remix (niet van AL)
Als je de grootte van de echte mp3 wil weten, kun je dat vragen via icq. Ik denk niet dat je dat hier mag posten (?).
quote:
Op maandag 24 maart 2003 13:05 schreef Hapertje het volgende:
Zojuist bekend: Madonna komt volgende week op spectaculaire wijze op nummer 2 binnen in de Amerikaanse single-charts
van Billboard:
quote:of je moet nummer 2 bedoeld hebben in de clubs-chart of qua verkopen ofzo.
Madonna's "American Life" cracks the Hot 100 at No. 90, making it the highest-charting direct-to-the-Internet single to date. More than 4,000 downloads of the song were sold via her Web site over the past week. Last week, Fleetwood Mac's download-only single "Peacekeeper" debuted at No. 93 with 1,500 paid downloads.
In Amerika werkt het allemaal net even anders: De Billboard chart is een combinatie van verkoop en airplay.
Op verkooplijst komt Madonna met 4,500 exemplaren (via internet dus!) binnen op nummer 1!!!
Aangezien de airplay maar 1 avond betrof, kon Madonna hier niet hoog in scoren.
Verkoop en airplay opgeteld komt Madonna dus op nummer 90 in de Billboardchart terecht, maar ondanks dat heeft ze dus toch de bestverkochte single van deze week!
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 14:13 schreef TuuT het volgende:[..]
Nummer 2? Je bedoeld nummer 90
IK dacht al nummer 2 kan nooit.
van Billboard:
[..]of je moet nummer 2 bedoeld hebben in de clubs-chart of qua verkopen ofzo.
De video zou teruggetrokken zijn vanwege de gebeurtenissen in Irak. Volgens sommige fans gaat het echter om een onvervalste 1 april-grap. Er zitten inderdaad wat verwijzingen in naar oorlog in zijn algemeenheid. Lijkt me sterk dat de video inderdaad ingetrokken is/wordt. Op een Duits clipstation komt-ie bovendien al opvallend vaak voorbij, sinds gistermiddag.
Nuff said
quote:Dat had ik niet verwacht maar ik kan er wel begrip voor op brengen.
Madonna trekt omstreden videoclip terug
NEW YORK (ANP) - De Amerikaanse popster Madonna heeft haar videoclip voor de nieuwe single American Life teruggetrokken. Op haar website zegt Madonna dat ze dat heeft gedaan uit respect voor de gewapende troepen in Irak. De clip was al omstreden door de vele oorlogsbeelden erin.
Madonna zegt op haar website: ,,De clip is gefilmd voordat de oorlog begon. Ik geloof niet dat het passend is om hem in deze tijd te vertonen. Uit respect voor de gewapende strijdkrachten, die ik steun en voor wie ik bid, wil ik niet riskeren iemand te beledigen die de betekenis van de video niet goed begrijpt.''Het nieuwe album van Madonna komt op 22 april uit en de single is net uitgebracht. De videoclip zou op 4 april voor het eerst worden uitgezonden. Eerder had MTV gezegd de clip goed te gaan bekijken voor die zou worden vertoond.
quote:Ik niet, ik heb de clip gezien en vond het best meevallen allemaal. Dat mevrouw deze clip ineens terugtrekt vind ik erg opvallend... Gezien de reacties op het nummer van veel fans kan het nummer wel een boost (lees: relletje) gebruiken dus wat doet ze? Terugtrekken die hap! Verdient ze meteen een centje met de DVD-single waar de clip natuurlijk wél op staat...
Op dinsdag 1 april 2003 15:38 schreef schatje het volgende:[..]
Dat had ik niet verwacht maar ik kan er wel begrip voor op brengen.
Jammer, het was een leuk filmpje en het had heel wat teweeg gebracht in Amerika en Engeland.
Dom hoor, van Madonna (Wie doet eigenlijk haar pr? Madonna zelf? In dat geval had ik haar hoger ingeschat...)
quote:Ik heb de clip inmiddels ook helemaal gezien en vind het eigenlijk ook allemaal wel meevallen.
Op woensdag 2 april 2003 01:58 schreef Helga het volgende:[..]
Ik niet, ik heb de clip gezien en vond het best meevallen allemaal. Dat mevrouw deze clip ineens terugtrekt vind ik erg opvallend... Gezien de reacties op het nummer van veel fans kan het nummer wel een boost (lees: relletje) gebruiken dus wat doet ze? Terugtrekken die hap! Verdient ze meteen een centje met de DVD-single waar de clip natuurlijk wél op staat...
Jammer, het was een leuk filmpje en het had heel wat teweeg gebracht in Amerika en Engeland.
Dom hoor, van Madonna (Wie doet eigenlijk haar pr? Madonna zelf? In dat geval had ik haar hoger ingeschat...)
Tja, en het nummer zelf is echt iets waar je aan moet wennen.
quote:Ik word er nerveus van, echt een vreemd nummer.
Op donderdag 3 april 2003 08:39 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik vind het een leuk nummer!
quote:Nee nee, die is komen te vervallen. Dat zou wel erg 'bad taste' zijn.
Op woensdag 2 april 2003 01:58 schreef Helga het volgende:
Verdient ze meteen een centje met de DVD-single waar de clip natuurlijk wél op staat...
Ik heb overigens net kaarten gescoord voor een Duitse televisieshow met Madonna, op 29 april.
*blij*
quote:En ik lees net ergens dat Madonna niet naar die Duitse show
Op woensdag 9 april 2003 12:23 schreef Gellarboy het volgende:[..]
Nee nee, die is komen te vervallen. Dat zou wel erg 'bad taste' zijn.
Ik heb overigens net kaarten gescoord voor een Duitse televisieshow met Madonna, op 29 april.
*blij*
Het wordt tijd dat ze gewoon lekker naar Hilversum komt. Bij Robert Jensen ofzo.
quote:*jaloers is*
Op woensdag 9 april 2003 12:23 schreef Gellarboy het volgende:[..]
Nee nee, die is komen te vervallen. Dat zou wel erg 'bad taste' zijn.
*blij*
Tot nu toe gehoord Die Another Day, American Life, Love Profusion en Mother and Father. De eerste twee singles verbleken totaal bij Love Profusion en Mother and Father. Madonna is da queen en dit wordt echt een smash right in your face album!
Mother and Father is leuk en Love Profusion had beter op Music gepast. Zeurplaat.
Die Another Day vind ik tot nu toe de beste plaat op het album, met American Life er dicht achteraan.
Go to AOL (Keyword: Madonna) to hear "Love Profusion".
Go to Launch/Yahoo! to hear "X-Static Process."
http://launch.yahoo.com
Go to MSN to hear "Mother and Father."
http://entertainment.msn.com/netcal/?netcal=227
Mijn eerste indruk is dat Madonna hier iets unieks heeft gedaan. Mooie songs, geweldige zonnige knallers en waanzinnig goed gezongen songs. Simpel en puur, ondanks de piepjes en af en toe een onnodige vocoder-stem.
Ik ben zeer verrast door het album. Jarenlang wist Madonna mijn favoriete album van haar, Like A Prayer, niet te overtreffen.
Music kwam in de buurt, en zelfs ROL wist niet eens mijn favoriete top 3 van Madonna albums te halen.
Maar dit keer is de kans groot dat American Life toch voor mij persoonlijk het beste Madonna-album is geworden dat ze ooit gemaakt heeft.
Tot nu toe ben ik nog in een bui dat ik nieuwe liedjes prefereer boven oude nummers, dus kan ik pas over een paar weken beoordelen of dit dé Madonna-klassieker is.
Daarom tel ik hem nog even niet mee in mijn persoonlijke Madonna top 5.
Dit is die top 5.
1: Like A Prayer
2: Music
3: I'm Breathless
4: Ray Of Light
5: Erotica
Misschien dat dit lijstje na twee jaar eindelijk eens zal veranderen
Naarmate ik het album steeds meer hoor, begin ik het steeds indrukwekkender te vinden. Vooral de akoestische liedjes gaan door merg en been.
Intervention (speciaal geschreven voor Madonna's zoontje Rocco) is er een om kippevel van te krijgen.
Van Love Profusion (speciaal geschreven voor manlief Guy Ritchie) moet ik simpelweg glimlachen.
Nothing Fails (met een geweldig koor) is adembenemend mooi, evenals de perfecte afsluiter Easy Ride.
De echte klassiekers zijn Mother and Father en X-Static Process.
De droevige inhoud van Mother and Father over de dood van Madonna's moeder op haar vijfde, wordt op Kylie Minogue-achtige wijze naar hogere sferen gezongen, terwijl X-Static Process een ontzettend ontroerende akoestische ballad is waarvan de symboliek je lichaam binnendringt.
Hollywood vind ik tekstueel geweldig, maar muzikaal gezien niet de hit die recensenten voor ogen hebben. Het is voor mij een echte albumtrack, die niet op single uitgebracht moet worden.
De hits American Life en Die Another Day zijn al bekende songs. American Life vind ik een van de mindere tracks op het album, al vind ik het als single op dit moment een prima keuze. Maar het nummer is niet echt een goede afspiegeling van de vernieuwende Madonna op dit album.
En vond ik Die Another Day een bizarre track toen het nog een single was, op het album past het precies in het geheel. Dramatiek die je hersens doorboort. Verwarrend, maar toch aanstekelijk hoe dit nummer op je inwerkt als je het hoort in de volgorde van de titeltracks.
Tsjaaa... dan blijven er twee tracks over waar ik in het begin zoiets had van... het laat me warm noch koud.
Eerlijk gezegd moet ik het af en toe vals gezongen I'm So Stupid nu toch rekenen tot een van Madonna's meest gedurfde songs uit haar carriere. Een rock-achtig, kaal liedje met wenende stem.
De dance-track Nobody Knows Me krijgt helaas geen vat op me, misschien omdat het hakkerig overkomt.
In mijn vorige bericht schreef ik dat Madonna met American Life wel eens Like A Prayer kon evenaren. En nu twijfel ik daar niet eens meer over. Eindelijk na 14 jaar heeft Madonna voor mij een nieuwe popbijbel gecreeerd!
Say hello to your life... now you're living!
[Dit bericht is gewijzigd door Hapertje op 17-04-2003 21:48]
quote:En morgen komen er de hele dag tracks van het album.
Op donderdag 17 april 2003 21:46 schreef Seborik het volgende:
Er komen op 3fm nu ook constant remixes van American Life, sommige zijn wel te pruimen.
quote:Sterker nog, ik zag 'm al in de schappen staan voordat de deuren open gingen.
Op donderdag 17 april 2003 21:42 schreef Hapertje het volgende:
Het album American Life zal vanaf zaterdag in Nederland te koop zijn. Hoogstwaarschijnlijk ligt het album morgen aan het eind van de ochtend zelfs al in de winkel.
Ik kende de mp3's al, maar de cd is zooooooooveel mooier. Het geluid is vol en rijk aan geluidjes en gekke dingetjes.
Ik ben er diep van onder de indruk!
Prachtig.
quote:Ik heb hem ook al in huis en ik sluit me helemaal aan bij Gellarboy.
Op vrijdag 18 april 2003 11:47 schreef Gellarboy het volgende:[..]
...
Prachtig...
quote:Ik ook. En daarom vind ik dat jij me mee naar binnen moet smokkelen in die Duitse studio! Het is onrechtvaardig dat ik zoals gewoonlijk achter het net vis en al heb ik nare dingen gezegd over haar laatste twee singles: ik wil Madonna onder vier ogen spreken. Dit is je kans, Gellarboy! Ik in jouw handtas en daarna op het podium van RTL om Madonna aan haar inmiddels niet meer zo valse tanden te voelen.
Op vrijdag 18 april 2003 11:47 schreef Gellarboy het volgende:
Prachtig.
Ah toe?
Helga
.
.
quote:Je had liever gehad dat ze in een roze jurk en met vlechtjes in haar haar op de hoes had gestaan?
Op zaterdag 19 april 2003 13:24 schreef Hapertje het volgende:
Wel jammerlijk vind ik dat de hoes en de foto's in het boekje zo agressief overkomen, terwijl de muziek en de meeste teksten zo mooi en liefdevol zijn!
quote:Ik kan het zeker wel verteren hoor. Al die remixen zijn ook leuk.
Op zaterdag 19 april 2003 13:24 schreef Gellarboy het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het voor non-fans wat lastig te verteren is.
Intervention vind ik het leukst. Denk ik.
Ik vind 't cool!
.
.
Ik weet nog niet wat mijn favoriete nummer is, daarvoor moet ik ze eerst wat beter leren kennen.
quote:Denk je?
Op zaterdag 19 april 2003 17:26 schreef pekel het volgende:Is denk ik gehackt ofzo.
Ik vind de cd erg goed, zeker als album in een auto ofzo, als je lang onderweg bent.
Nothing Fails klinkt erg lekker. Ben nu halverwege
quote:op http://members.home.nl/mthewissen heb ik originele clip verleden week gedownload hij moet er nog wel opstaan denk ik.
Op donderdag 24 april 2003 10:04 schreef pascalheister het volgende:
alleen zo jammer dat de clip veranderd is. de oorspronkelijke clip was veel leuker.![]()
edit: staat er dus nog.
Dag Madonna ga maar lekker met pensioen
We schelen maar twaalf jaar, en toch vind ik het knap dat ze zó jeugdig blijft, die Madonna. Dat doe ik ook, maar dan tóch iets anders.
Liefs,
Helga
quote:
In een exclusief interview daagt BNN-presentator Eddy Zoëy popicoon Madonna uit tot een hartstochtelijke kus. Of het zover komt kunnen we vanavond met eigen ogen zien in een opmerkelijke reportage vanuit het Four Seasons-Hotel in Beverly Hills. Ter sprake komt o.a. Madonna's nieuwe album, de vooren nadelen van het leven in Amerika en de dingen die Madonna belangrijk vindt in het leven. Daarnaast komen Madonna's meest spraakmakende videoclips voorbij in deze BNN-muziekspecial, waaronder de verboden clip van haar nieuwste single 'American life', 'Erotica', 'Bedtime Stories' en 'Justrfy my love'. Duidelijk wordt ook waarom Zoëy geen rol krijgt in één van de films van haar man Guy Richie.
quote:Weer van die stomme vragen, waarom sturen in godsnaam van die achterlijke figuren naar haar toe??
Op woensdag 21 mei 2003 01:24 schreef ilona-scuderia het volgende:
Madonna nu op ned.3 in Nova...
Ze zag er wel beeldig uit, helemaal geweldig.
[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 22-05-2003 00:53]
Ze weet een leuke draai te geven aan al die zoetsappige liedjes waar je mee wordt doodgegooid, door in het midden van de song het woordje Hollywood steeds hoger te zingen
Ik vind het toch allemaal een beetje hetzelfde klinken, helaas.
quote:Steeds lager bedoel je.
Op maandag 23 juni 2003 16:16 schreef Forno het volgende:
Iemand het nieuwe nummer Hollywood al gehoord van haar laatste cd?Ze weet een leuke draai te geven aan al die zoetsappige liedjes waar je mee wordt doodgegooid, door in het midden van de song het woordje Hollywood steeds hoger te zingen
Er is nu ook een clip van. Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken. Aan de ene kant is ie tamelijk sleazy en heb ik het gevoel dat ze er wel meer van hadden kunnen maken met dit thema (hetzelfde als bij de vlaggenclip van American Life dus. De eerste versie daarvan was trouwens meer in deze stijl), maar er zitten ook wel wat coole stukjes in (met de skippybal bijvoorbeeld). Wel een goed figuur nog op zich voor een 40-plusser. Krijgt ze trouwens nou botax/collageen ingespoten op een gegeven moment?
ja, daar is al een apart topic voor, maar ik vond deze geschikter
quote:Idd super, zag hem voor het eerst bij Radio Donna via de tv, beeldig gewoon.
Op vrijdag 27 juni 2003 13:29 schreef sabyne het volgende:
Ik vind de nieuwe clip van Madonna HOLLYWOOD echt helemaal geweldig,kan er geen genoeg van krijgen
quote:Paul Oakenfold denk ik.
Op vrijdag 27 juni 2003 15:44 schreef Elegy het volgende:
Die remix die wel eens op ID&T voorbijkomt, van wie is die eigenlijk?ja, daar is al een apart topic voor, maar ik vond deze geschikter
quote:Ah bedankt
Op vrijdag 27 juni 2003 15:52 schreef schatje het volgende:[..]
Paul Oakenfold denk ik.
Eigenlijk had ik dat wel kunnen raden, die vent remixt ook eigenlijk vanalles
quote:Ja inderdaad, dat viel mij ook al op!
Op maandag 30 juni 2003 22:11 schreef schatje het volgende:
Ik vraag me af of Madonna echt Botox heeft laten inspuiten.In de Hollywood clip ziet ze er echt strakker uit.
quote:Jaaaa, die vind ik ook heel erg mooi!
Op maandag 4 augustus 2003 15:04 schreef Dezz het volgende:
Nothing Fails is een mooi nummer van het album
Love Profusion, nieuwe video. Nieuwe single is waarschijnlijk Nothing Fails. Wel raar en verwarrend, btw.
De video ziet er wel fris en gelikt uit...
quote:De link werkt niet
Op donderdag 4 december 2003 20:27 schreef MadGuy het volgende:
rtsp://streams.aol.de/highspeed/musik/musikvideos/031204_madonna_loveprofusion_full.rm?Brand=Client&BandWidth=NBLove Profusion, nieuwe video. Nieuwe single is waarschijnlijk Nothing Fails. Wel raar en verwarrend, btw.
De video ziet er wel fris en gelikt uit...
quote:Bij mij doet ie het wel
Op donderdag 4 december 2003 20:36 schreef OutKast het volgende:[..]
De link werkt niet
Mooie clip wel, nummer niet zo .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |