abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218303835
quote:
De naam van Donald Trump komt voor in documenten over de veroordeelde zedendelinquent Jeffrey Epstein, en de president weet hier al sinds mei van. Dat meldt The Wall Street Journal. Het Witte Huis erkent na een eerdere ontkenning dat dit klopt.

Volgens een functionaris van het Witte Huis was in interne documenten, die eerder dit jaar zijn gedeeld met conservatieve influencers, al erkend dat Trumps naam in de betreffende dossiers voorkomt.

Eerder had het Witte Huis een bericht van The Wall Street Journal nog als ‘nepnieuws’ bestempeld.

Die krant meldde dat minister van Justitie Pam Bondi Trump in mei had geļnformeerd dat zijn naam voorkomt in documenten van het ministerie over het Epstein-onderzoek. Ook publiceerde de krant afgelopen week een joviale brief die Trump in 2003 aan Epstein zou hebben geschreven ter ere van zijn iens 50ste verjaardag. Trump klaagde de krant naar aanleiding van deze berichtgeving aan.

De omstreden financier Epstein pleegde in 2019 zelfmoord in zijn cel, nadat hij was aangeklaagd voor seksueel misbruik en mensenhandel. Hij was in 2008 in Florida al veroordeeld voor soortgelijke feiten.

Ook woensdag wees een rechter een verzoek van de regering-Trump af om getuigenverklaringen uit het Epstein-onderzoek openbaar te maken. Daarmee strandde een poging van de president om kritiek uit eigen kring te pareren.

Dagvaarding
Een commissie van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden heeft woensdag tevens ingestemd met een dagvaarding aan het ministerie van Justitie om alle documenten over Epstein vrij te geven.

De dagvaarding moet nog officieel worden bekrachtigd door commissievoorzitter James Comer. De motie werd ingediend door de Democratische afgevaardigde Summer Lee en kreeg steun van zowel Democraten als drie Republikeinen, met acht stemmen voor en twee tegen.

Nieuwszender CNN spreekt van een opmerkelijke breuk met de Republikeinse partijtop, die de behandeling van de Epstein-dossiers liever aan de regering van president Donald Trump wil overlaten.

AD
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trump’s Epstein Fiasco Takes Darker Turn as Dem Senator Drops New Bomb

[ Bericht 17% gewijzigd door 2172619626795 op 24-07-2025 07:43:43 ]
pi_218303868
Aangezien het net rondom Trump inzake zijn banden met Epstein zich langzaam begint te sluiten, leek het mij tijd voor een centraal topic waar de meest recente bekendmakingen en gebeurtenissen worden besproken.

[ Bericht 88% gewijzigd door 2172619626795 op 24-07-2025 07:43:18 ]
pi_218303879
Ach, Trump is veroordeeld en viezerik. Dat weten we allang.
De ergste is dat zijn vrouw Melanie, langzaam in achtergrond verdwijnt en zwijgend. Vast voor de geld, want Trump zal straks doodgaan en zij erft alles. Daarna zal meer details openbaren. Hoe Mr. Trump werkelijk is.

Maar goed.. Amerikanen is met open ogen erin getrapt door vele nepnieuws en leugens. Hopelijk trekken ze de lessen uit dit.

Dat geldt ook voor Nederlanders met hun eigen blonde leider.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_218303883
Dit is gewoon vooruit verdedigen, over een paar dagen geven ze het vrij, en dan zal het zijn, ja Trump kende Epstein wel, maar heeft geen strafbare zaken gedaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 24 juli 2025 @ 07:46:21 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_218303897
Maar, Trump komt er in voor en weet dat, maar tegelijkertijd wil hij de verklaringen openbaar laten maken en gaat een rechter daar niet in mee? Dat zou andersom dan toch logischer zijn, dat een rechter zegt dat ze openbaar moeten en Trump dat probeert tegen te houden?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_218303899
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 07:42 schreef raptorix het volgende:
Dit is gewoon vooruit verdedigen, over een paar dagen geven ze het vrij, en dan zal het zijn, ja Trump kende Epstein wel, maar heeft geen strafbare zaken gedaan.
Jij denk dat de druk op Trump vanuit MAGA en zo’n beetje elk social media kanaal ter wereld wordt opgevoerd door de Republikeinen zelf?
pi_218303906
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2025 07:47 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Jij denk dat de druk op Trump vanuit MAGA en zo’n beetje elk social media kanaal ter wereld wordt opgevoerd door de Republikeinen zelf?
Daarom vooruit verdedigen, gaan ze alles ontkennen dan is het niet geloofwaardig, vertel je dat hij er in voorkomt dan wel.
  donderdag 24 juli 2025 @ 07:51:21 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218303909
Goh, had Musk toch gelijk! Je verwacht het niet...
Resistance is futile.
pi_218303924
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 07:50 schreef raptorix het volgende:

[..]
Daarom vooruit verdedigen, gaan ze alles ontkennen dan is het niet geloofwaardig, vertel je dat hij er in voorkomt dan wel.
Sorry, maar ik snap echt niet wat je bedoelt hiermee. Volgens mij wordt Trump in het nauw gedreven door zo’n beetje de hele online-wereld en hebben Trump / de Republikeinen weinig tot geen invloed daarop.
pi_218303956
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2025 07:46 schreef heywoodu het volgende:
Maar, Trump komt er in voor en weet dat, maar tegelijkertijd wil hij de verklaringen openbaar laten maken en gaat een rechter daar niet in mee? Dat zou andersom dan toch logischer zijn, dat een rechter zegt dat ze openbaar moeten en Trump dat probeert tegen te houden?
Trump wil het niet openbaar laten maken? De dems wilde laatst stemmen om de documenten gedwongen openbaar te maken, dit ging ook gebeuren totdat de reps besloten de vergadering te schorsen….. https://www.bnr.nl/nieuws(...)oor-epstein-stemming

Dus waar jij jou info vandaan hebt.. ;)
pi_218303959
Ja, dus? Dat die twee elkaar kende wist iedereen al lang. Dat spreekt op geen enkele manier voor of tegen Trump en bewijst zeker niet dat hij meisjes misbruikt heeft (maar hem kennende, waarschijnlijk wel :') ).

Mensen hangen echt aan die 'Epstein list' alsof het de heilige graal is en iedereen die op die zogenaamde lijst staat per definitie een pedofiel is.
No amount of money ever bought a second of time.
  donderdag 24 juli 2025 @ 08:10:51 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218304001
Ik ben benieuwd.
pi_218304002
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 08:04 schreef TigerXtrm het volgende:
Ja, dus? Dat die twee elkaar kende wist iedereen al lang. Dat spreekt op geen enkele manier voor of tegen Trump en bewijst zeker niet dat hij meisjes misbruikt heeft (maar hem kennende, waarschijnlijk wel :') ).

Mensen hangen echt aan die 'Epstein list' alsof het de heilige graal is en iedereen die op die zogenaamde lijst staat per definitie een pedofiel is.
Het gaat over meer dan wat jij stelt. Het gaat over het liegen, draaien, etc van MAGA en Trump en de republikeinen over die lijst (hij is er wel, hij is er niet, ik sta er wel op, ik sta er niet op, de lijst is een deep state DEM verzinsel, FAKE news, etc. ). Het is een soort tastbaar bewijs van het bedrog waar Trump zich mee inlaat. Dus nog los van de vraag waarom hij er op staat. En bovendien, als je er op staat ben je al redelijk verdacht (terecht).
pi_218304005
quote:

Wie precies :?

quote:
Het gaat meer om Trump zijn gelieg erover. Elke keer weer valt hij door de mand, waardoor zijn geloofwaardigheid verder afneemt.

Waarom zou je zo veel liegen als je niets te verbergen hebt?

Het gaat erom dat hij altijd gezworen heeft de documenten te openbaren, maar nu hij president is ineens terugkrabbelt. Als je er dan zelf veelvuldig in voor blijkt te komen, is dat wel nieuwswaardig.
pi_218304024
Geen bewijs dat Trump iets verkeerd heeft gedaan.
pi_218304025
quote:
Dat is natuurlijk vooral iets wat is aangejaagd de (MAGA)-Republikeinen. Daarom is het vermakelijk als het in hun gezicht ontploft :+.
Meer waarde zou ik er niet aan hechten.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 24 juli 2025 @ 08:14:30 #17
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_218304029
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 08:04 schreef inXs het volgende:

[..]
Trump wil het niet openbaar laten maken? De dems wilde laatst stemmen om de documenten gedwongen openbaar te maken, dit ging ook gebeuren totdat de reps besloten de vergadering te schorsen….. https://www.bnr.nl/nieuws(...)oor-epstein-stemming

Dus waar jij jou info vandaan hebt.. ;)
Gewoon, uit het artikel zelf:

quote:
Ook woensdag wees een rechter een verzoek van de regering-Trump af om getuigenverklaringen uit het Epstein-onderzoek openbaar te maken.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_218304073
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 08:13 schreef QAnonn het volgende:
Ah kom jij ook weer met een oneliner: ‘eerst doet Trump dit af als FAKE news’! En klaagt de krant aan (volgens jou terecht). Dan komen ze met het bericht van: ‘oeps sta er toch op’ en dan ben je ineens minder kritisch.
pi_218304094
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2025 07:56 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Sorry, maar ik snap echt niet wat je bedoelt hiermee. Volgens mij wordt Trump in het nauw gedreven door zo’n beetje de hele online-wereld en hebben Trump / de Republikeinen weinig tot geen invloed daarop.
Je wilt zaken in eigen hand houden, dat je daarvoor iets moet prijs geven is de keuze die je maakt. Stel je voor, ik word verdacht van drugshandel, en ik ontken dat ik ook maar een crimineel heb ontmoet, en later zien ze mij op een foto met Holleeder, dan klopt mijn hele verhaal niet. Echter als ik zou zeggen, ja Holleeder kende ik wel, maar ik verkocht alleen een scooter heb. In dat geval sta ik er een stuk beter voor.
pi_218304111
quote:
Hij is al een veroordeeld crimineel.
pi_218304138
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 08:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]
[..]

Het narratief en het narratief willen controleren (wat mislukt is). Selectieve transparantie ook en om te kunnen reageren op getuige verklaringen met ‘FAKE’! Dan kan hij het framen (de verklaringen zijn niet hetzelfde als de lijst).

Trump wilde de Epstein-getuigenissen waarschijnlijk vooral openbaar om interne kritiek te pareren en politieke tegenstanders te framen, niet uit oog voor transparantie. Hij zal vermoedelijk via DOJ-briefings delen gekend hebben, maar zeker niet alles, maar kan dit wellicht wel inschatten. Wellicht komen er ook dems in voor en dan is het bewijs. Anders is het fake news.
pi_218304166
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 08:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]
[..]

Getuigenverklaringen voor de Grand Jury. Een Grand Jury is enkel en alleen voor aanklachten, dus die verklaringen gaan over de mensen die aangeklaagt zijn. Epstein en die vrouw van hem. Niet over Trump.

Dat is dus een rookgordijn. Zijn naam staat ergens in die documenten, maar de kans is zeer klein dat hij genoemd in in een getuigenverklaring voor de Grand Jury.

Raar systeem die Grand Jury’s. De verdediging mag er niet eens bij zijn, de aanklager heeft de leiding (Niet een rechter). De aanklager hoeft de wet niet uit te leggen, en mag zelf bepalen welk bewijs en welke getuigen hij gebruikt. Dus het is meestal gewoon een rubberen stempel voor de aanklagers.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Grand_juries_in_the_United_States

[ Bericht 3% gewijzigd door Shotty op 24-07-2025 08:32:18 ]
pi_218304325
quote:
Wat zou jij er van vinden als blijkt dat Trump inderdaad minderjarige meisjes heeft geneukt?
Цой жив
pi_218304347
quote:
Maar waarom zou hij zo krampachtig mensenhandel en seksuele uitbuiting in de doofpot willen stoppen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218304453
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 08:37 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Wat zou jij er van vinden als blijkt dat Trump inderdaad minderjarige meisjes heeft geneukt?
Hetzelfde als blijkt dat jij dat hebt gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')