Je moet CAO 2025-2027 hebben. Die heeft absoluut een artikel 4.8quote:Op donderdag 24 juli 2025 21:09 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
De huidige cao gaat maar tot 4.6.
Ik kan geen 4.8 vinden in de cao.
Gast, ninja edit je nu omdat chatgpt je verkeerd voorgelogen heeft?quote:Op donderdag 24 juli 2025 21:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je moet CAO 2025-2027 hebben. Die heeft absoluut een artikel 4.8
Was je oorspronkelijke post. En die gaat tot 4.6. ik heb zelfs gelinkt naar de officiële cao website.quote:Nope, cao 2025-2027: https://ambtenarensalaris.nl/gemeente/
Dat weet ik ook niet. Misschien zijn dat die 5 dagen (géén 8) bovenwettelijk vetlof waar ik het over had?quote:Op donderdag 24 juli 2025 21:13 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Als rijksambtenaar krijg je ook nog IKB vakantie uren. Als je die niet in datzelfde jaar gebruikt dan gaat ikb spaarlof potje aan vakantie uren en die is eeuwig houdbaar.
Ik weet niet of gemeenteambtenaren dat ook hebben.
Nee die 8 (57.6 uur) dagen staan in de cao die je zelf gelinkt hebt he. Artikel 6.2quote:Op donderdag 24 juli 2025 21:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat weet ik ook niet. Misschien zijn dat die 5 dagen (géén 8) bovenwettelijk vetlof waar ik het over had?
Of korter gezegd: wellicht is dat het bovenwettelijk verlof?
1. Je achterlijke toontje is nergens voor nodig;quote:Op donderdag 24 juli 2025 21:41 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Gast, ninja edit je nu omdat chatgpt je verkeerd voorgelogen heeft?
[..]
Was je oorspronkelijke post. En die gaat tot 4.6. ik heb zelfs gelinkt naar de officiële cao website.
je bent aardig aan het gashlighten andersquote:Op donderdag 24 juli 2025 21:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1. Je achterlijke toontje is nergens voor nodig;
okequote:2. Ik ben een vrouw. Bertje opletten mag ook wel;
niet alleen de bron, het hele bericht veranderde, dat noem ik ninja editen. Ik heb in geen enkel document daar 4.8 kunnen vinden.quote:3. Ik ninja edit helemaal niksik had alleen een andere bron voor de CAO, maar die van jou voldoet ook. Mits je op de juiste CAO klikt dan. Dus daarom haalde ik de bron weg. Maar hier is hij weer hoor: https://ambtenarensalaris.nl/gemeente/
Nou schijnbaar niet, kan je de inhoud van artikel 4.8 dan delen?quote:4. Je kunt kennelijk niet op de juiste CAO klikken. Er is wel degelijk een artikel 4.8
Jij ook een fijne avond he?
Zie de EDITquote:Op donderdag 24 juli 2025 21:55 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
je bent aardig aan het gashlighten anders
[..]
oke
[..]
niet alleen de bron, het hele bericht veranderde, dat noem ik ninja editen. Ik heb in geen enkel document daar 4.8 kunnen vinden.
[..]
Nou schijnbaar niet, kan je de inhoud van artikel 4.8 dan delen?
Ah kijk, het lag niet aan mij.quote:Op donderdag 24 juli 2025 21:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
EDIT Het is wel artikel 4.6. Ik zag de 6 aan voor een 8 (nogal kleine cijfertjes op de mobiel). MAAR: zie lid 1. Wat staat daar?
Kan is hier echt het keyword. Als je gebruik moet gaan maken van bv Loyalis, zal het namelijk effect hebben op je pensioenopbouw de rest van je leven. Maar het pensioenopbouw van het jaar waarin je het benut, is prima veilig.quote:Het gebruik van het IKB kan gevolgen hebben voor loonheffingen, pensioen en sociale verzekeringen. De werknemer wordt geacht deze gevolgen te kennen.
Wat die persoon mij heeft laten zien zag er echt heel ernstig uit. Misschien lag het dan aan hoe betreffende gemeente het verwoord had. Maar je zag de bij wijze van spreken rode uitroeptekens staan als waarschuwing. Inclusief bewoordingen zoals: de ambtenaar die hier gebruik van maak (de mogelijkheid om verlofuren te kopen van het IKB) verklaart te weten dat dit gevolgen heeft voor de pensioenopbouw, de hoogte van een te verkrijgen hypotheek en de hoogte van de uitkering van een arbeidsongeschiktheidsverzekering. Iets in die strekking.quote:Op donderdag 24 juli 2025 21:57 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ah kijk, het lag niet aan mij.
[..]
Kan is hier echt het keyword. Als je gebruik moet gaan maken van bv Loyalis, zal het namelijk effect hebben op je pensioenopbouw de rest van je leven. Maar het pensioenopbouw van het jaar waarin je het benut, is prima veilig.
Het zou seksistisch zijn als hij dat wel zou doen.quote:Op donderdag 24 juli 2025 21:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
2. Ik ben een vrouw. Beetje opletten mag ook wel;
Nope. Er vanuit gaan dat ik een man ben is seksistisch.quote:Op donderdag 24 juli 2025 22:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Het zou seksistisch zijn als hij dat wel zou doen.
nee het is 100% waar. Je laat een deel van je bruto jaarsalaris omzetten in natura uitkering. Dat heeft gevolgen voor arbeidsongeschiktheid, sociale zaken en als je extra pensioen opbouwt.quote:Op donderdag 24 juli 2025 22:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat die persoon mij heeft laten zien zag er echt heel ernstig uit. Misschien lag het dan aan hoe betreffende gemeente het verwoord had. Maar je zag de bij wijze van spreken rode uitroeptekens staan als waarschuwing. Inclusief bewoordingen zoals: de ambtenaar die hier gebruik van maak (de mogelijkheid om verlofuren te kopen van het IKB) verklaart te weten dat dit gevolgen heeft voor de pensioenopbouw, de hoogte van een te verkrijgen hypotheek en de hoogte van de uitkering van een arbeidsongeschiktheidsverzekering. Iets in die strekking.
Ik was er i.i.g. danig van onder de indruk. En vond het kopen van verlofuren van het IKB dus verre van gunstig klinken
Een variabele voor het berekenen van je pensioen ruimte als je via je werkgever niet maximaal opbouwt.quote:EDIT Wat is factor a?![]()
Je moet gewoon minder seksistisch doen.quote:Op donderdag 24 juli 2025 22:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope. Er vanuit gaan dat ik een man ben is seksistisch.
Ik gebruik gast compleet genderneutraal, zelfs als ik diegene aan de andere kant kan zienquote:Op donderdag 24 juli 2025 22:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope. Er vanuit gaan dat ik een man ben is seksistisch.
Dank voor je uitlegquote:Op donderdag 24 juli 2025 22:19 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
nee het is 100% waar. Je laat een deel van je bruto jaarsalaris omzetten in natura uitkering. Dat heeft gevolgen voor arbeidsongeschiktheid, sociale zaken en als je extra pensioen opbouwt.
[..]
Een variabele voor het berekenen van je pensioen ruimte als je via je werkgever niet maximaal opbouwt.
Maar wat je ook moet beseffen is dat als je boven het maximale dagloon zit (297.82 per dag incl. Vakantiegeld) het je sociale premies veel beperkter raakt als het over ww of zw gaat. Dat is bij gemeenten vanaf 5500 per maand (want ikb).
Ja je salaris wordt lager dus bouw je over dat lagere salaris al die shit op.quote:Op donderdag 24 juli 2025 22:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat die persoon mij heeft laten zien zag er echt heel ernstig uit. Misschien lag het dan aan hoe betreffende gemeente het verwoord had. Maar je zag de bij wijze van spreken rode uitroeptekens staan als waarschuwing. Inclusief bewoordingen zoals: de ambtenaar die hier gebruik van maak (de mogelijkheid om verlofuren te kopen van het IKB) verklaart te weten dat dit gevolgen heeft voor de pensioenopbouw, de hoogte van een te verkrijgen hypotheek en de hoogte van de uitkering van een arbeidsongeschiktheidsverzekering. Iets in die strekking.
Ik was er i.i.g. danig van onder de indruk. En vond het kopen van verlofuren van het IKB dus verre van gunstig klinken
EDIT Wat is factor a?![]()
Het idee van die persoon was niet om verlof te sparen, maar om gewoon gedurende elk jaar die extra vakantiedage op te bouwen.quote:Op donderdag 24 juli 2025 22:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja je salaris wordt lager dus bouw je over dat lagere salaris al die shit op.
Maar dan mag je wel 2 jaar aan uren sparen en lekker op sabbatical of eerder stoppen terwijl je dienstverband gewoon doorloopt en je dan dus weer de volle mep krijgt en daar pensioen over opbouwt.
Tenzij je natuurlijk dood gaat, of in de WIA oid.
dat is toch verlof opsparen?quote:Op donderdag 24 juli 2025 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het idee van die persoon was niet om verlof te sparen, maar om gewoon gedurende elk jaar die extra vakantiedage op te bouwen.
je begint je carrière in schaal 9 trede 0, voor een maandloon van 2500 euro. Dan koop je uren voor 16.15 per uur. Na 10 jaar besluit je ze op te nemen. Je zit dan op 4500 euro. Je uurloon is dan 29.07. winst, bijna 13 euro.quote:Maar get is voor mij eind vd week. Heb deze week veel overgewerkt. En dpan dus ff niet hoe het 1 het ander weer zou opheffen in het gevsl zoals hiervoor geschetst.
Eerste zin kom ik straks op terug. Nee je bruto loon stijgt niet, maar de waarde waarvoor je die uren gekocht hebt is vaak lager dan de waarde waarvoor je ze weer inzet. Je uurloon per gewerkt uur is dus "hoger"quote:Je koopt de vakantiedagen, dus je brutoloon wordt lager. Dat snap ik (eigelijk ook weer niet trouwens, maar dat terzijde). Maat dan stijgt het toch niet weer als je die vakantiedsgen doe je gekocht hebt ook gebruikt/inzet?
correct, als je het niet inzet keert men het uit in eurosquote:Op donderdag 24 juli 2025 22:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
En dan nog even de terzijde uit de vorige post:
Als (gemeente)ambtenaar krijg je IKB. Een KEUZEbudget. Dat IKB telt mee als brutoloon.
dan laat je dat bruto loon in natura (vrije dagen) uitkeren. Dus dat kan je het beste zien als "ik ga even naar een 34 urig contract qua beloning en in ruil krijg ik extra gunstig uren voor later"quote:Maar op het moment dat je dat IKB inzet om er iets mee te doen waar het IKB voor bedoeld is (wat 1 vd keuzes), namelijk vakantieuren kopen, telt het ineens niet meer mee als brutoloon?![]()
jaquote:En als je het gewoon laat uitbetalen aan bijv. het eind vh jaar telt het wel s brutoloon?
het ikb bestaat uit eindejaarsuitkering, vakantiegeld en vaak nog een klein component. Dat is al loon. Maar dat kan je inzetten voor andere doelen omdat dit fiscaal gunstig is. Je kan bijvoorbeeld uren kopen en dan weer toeslagen krijgen. Je kan in een andere belastingschaal vallen. Meer heffingskorting krijgen.quote:Ik mis de logica. Het hele idee vh IKB lijkt me toch dat het ingezet wordt? Anders verhoog je toch gewoon het loon van die gemeenteambtenaren met de hoogte vh IKB?
Het ikb geeft je de mogelijkheid zelf wat invulling te geven aan je arbeidsvoorwaarden. Sommige mensen willen 400 verlofuren en een random vrije dag ergens in de week, andere mensen hebben liever meer loon of een fiets.quote:Wat mis ik? Welke logica zie ik niet met mijn overwerkte hoofd?
Ja goed, "verandering is de enige constante".quote:
Ik ken hem net anders.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja goed, "verandering is de enige constante".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |