Ik ben best oké irl hoor.quote:Op maandag 21 juli 2025 20:58 schreef Ridocar het volgende:
Haar keuze voor de vent waar ze nu mee opgescheept zit.
Dat laatste ligt voor de hand als zijn argumenten geregeld foutief blijken. Je zou kunnen zeggen dat ie wat minder moet bulshitten wat dat betreft.quote:Op maandag 21 juli 2025 22:17 schreef oppiedoppie het volgende:
Hij denkt altijd precies te weten hoe het zit en kan dat heel goed onderbouwen met argumenten. En blijft dat volhouden. Zelfs als hij weet dat hij ongelijk heeft gaat hij door. Dat heeft hij achteraf wel eens toegegeven. Ik kan niet tegen m op met argumenten helaas.
quote:Op maandag 21 juli 2025 22:41 schreef Seven. het volgende:
Het aantal DHZ en huishoudelijke klussen die voor 95% afgemaakt worden is echt bizar hoog. En hij gaat confrontatie uit de weg, dat is wel eens frustrerend in de communicatie. Maar al met al vind ik hem toch wel de allerleukste, zelf al erger ik me soms kapot aan hem.
quote:Op maandag 21 juli 2025 22:44 schreef Seven. het volgende:
Oeh, ik erger me ook wel enorm als hij opgefokt in de auto zit te schelden op mede weggebruikers. Vooral als onze zoon van 4 dan vanaf het kinderzitje vraagt of papa boos is.
Zo, ff al je frustraties kwijt?quote:Op maandag 21 juli 2025 22:48 schreef Seven. het volgende:
De manier waarop hij de was opvouwt is echt tenenkrommend. Slecht gevouwen, en vaak ook al alles knetter gekreukt in de wasmand. En zich er dan niet toe kunnen zetten om de was ook op te ruimen dus dan wordt de was uit de schone wasmand getrokken, waardoor die stapels ook gewoon een enorme ellende worden. Was in de wasmand doen is schijnbaar ook geen optie, Seven. trekt de boxershorts en de sokken wel uit de spijkerbroek hoor.
Dit was het wel zo'n beetje. De lijst van dingen die ik waardeer is veel langer.quote:Op maandag 21 juli 2025 22:55 schreef Armani XL het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zo, ff al je frustraties kwijt?
Zo herkenbaar ditquote:Op maandag 21 juli 2025 22:18 schreef Yesse het volgende:
Ik snap niet dat hij na 38 jaar nog steeds zo'n onrealistische kijk heeft op tijd. Hij denkt altijd dat hij in 5 minuten kan douchen & aankleden, in 10 minuten kan ontbijten en dat een ritje van 20 minuten ook precies 20 minuten duurt inclusief instappen, uitstappen, parkeren etc. Hij heeft dagelijks voorbeelden van dat zijn inschatting niet klopt maar het blijft niet plakken![]()
Ik werk er tegenwoordig omheen door een vroegere tijd aan te geven
Ik scheld altijd in de stijl van de baron als m’n kinderen er bij zijn, dus dan noem ik iemand een gehaktbal en een oliebol.quote:Op maandag 21 juli 2025 22:44 schreef Seven. het volgende:
Oeh, ik erger me ook wel enorm als hij opgefokt in de auto zit te schelden op mede weggebruikers. Vooral als onze zoon van 4 dan vanaf het kinderzitje vraagt of papa boos is.
Wat een gruwelijk rotwijf van een schoonzus heb jij.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:40 schreef Samhain het volgende:
Zijn weigering om zich uit te spreken in conflicten met zijn familie. We zijn sinds 1999 samen en al heel wat gek gedoe met met name zijn zus verder.
Al vroeg in onze verkering beet ze me toe dat ik vast een gouden kut moest hebben omdat ze anders echt niet wist waarom haar broer met mij samen was.
In de jaren daarna kwam er bijv het zonder even checken of het oké vond kijken naar de dvd van de pretecho die ik mijn schoonmoeder had laten zien en vergeten was (waarop zij dus zag wat het geslacht van de baby was, terwijl ik dat zelf niet wist) en als klap op de vuurpijl heeft zij onze oudste dochter geout, terwijl die nog zelf aan het uitvinden was hoe of wat qua geaardheid.
Ik had in die gevallen heel graag gehad dat mijn man zich daarover uitspreekt. Maar nee, onder het mom van "Ze veranderen toch niet" houdt hij altijd zijn mond.
Nu ken ik hem na al die jaren natuurlijk wel, dus ik weet ook dat het vooral niet durven is. En daar baal ik van, want ik heb me heel wat keren in de steek gelaten gevoeld en het heeft ook wel wat krasjes in de glans van onze relatie gemaakt.
Zo kookt mijn man ook en ik heb een hekel aan afwassen en hij kookt ook niet heel lekker dus dat doe ik meestal zelf. En dan wast hij af. Nu spaart hij wel voor een paar keer op dus het aanrecht staat meestal vol. Vrijdags wast hij wel af en maakt hij schoon zodat ik in een opgeruimd huis thuis kom en daardoor meer relax het weekend inga.quote:Op maandag 21 juli 2025 23:38 schreef Sumppi het volgende:
Laat altijd een restje eten op zijn bord achter en kookt als de Swedish Chef... minstens 2 keer per dag.
Ik doe thuis de afwas.
Dank je!quote:Op dinsdag 22 juli 2025 17:24 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Wat een gruwelijk rotwijf van een schoonzus heb jij.
Zeker jammer, maar uit zelfbescherming kun je het beste maar uit de buurt blijven bij dat soort types.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 18:17 schreef Samhain het volgende:
[..]
Dank je!![]()
Tegenwoordig houden we zoveel mogelijk afstand. Ze praat namelijk ook altijd over iedereen in haar omgeving negatief en ik wil zo min mogelijk "voer" geven om over de tong te gaan.
Jammer wel hoor maar het beste voor mijn mentale gezondheid.
Sowieso vrouwenlogica en hun zicht op dingen in het algemeenquote:Op dinsdag 22 juli 2025 17:22 schreef Ridocar het volgende:
Als het om technische dingen gaat word ik wel eens moe van haar. Ze heeft af en toe geen idee hoeveel of hoe weinig werk iets is of wat het kost. Het gaat ook wel eens de andere kant op. Een vastgelopen rolluik heb ik in no-time los, maar een muurtje stucen en schilderen kost wat meer moeite. En dat heeft tijdelijk impact op de leefruimte, iets dat ze zelf niet bedacht krijgt.
Daarnaast ook allemaal dingen waar ze geen lekker gevoel bij krijgt en dat niet uit haar hoofd gaat. Voorbeeld: Een droger van vroeger wilde nog wel eens gaan stinken of in de fik vliegen want stof, droge omgeving en een verwarmingselement. Onze droger heeft een warmtepomp, en ik kan helemaal gaan uitwijden over hoe veilig die dingen zijn. Maar startuitstel, of het ding aan laten staan? Ho maar, geen sprake van. De deur uit = droger uit. Maar de vaatwasser op startuitstel is geen punt.
Ja, dan ben ik de logica even kwijt...
Mijn reply op "Ze is oud en verandert toch niet" is "Ik ben ook oud en ik verander ook niet en ik pik dit soort shit van niemand, kan me niet schelen wie z'n moeder je bent".quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:40 schreef Samhain het volgende:
Zijn weigering om zich uit te spreken in conflicten met zijn familie. We zijn sinds 1999 samen en al heel wat gek gedoe met met name zijn zus verder.
Al vroeg in onze verkering beet ze me toe dat ik vast een gouden kut moest hebben omdat ze anders echt niet wist waarom haar broer met mij samen was.
In de jaren daarna kwam er bijv het zonder even checken of het oké vond kijken naar de dvd van de pretecho die ik mijn schoonmoeder had laten zien en vergeten was (waarop zij dus zag wat het geslacht van de baby was, terwijl ik dat zelf niet wist) en als klap op de vuurpijl heeft zij onze oudste dochter geout, terwijl die nog zelf aan het uitvinden was hoe of wat qua geaardheid.
Ik had in die gevallen heel graag gehad dat mijn man zich daarover uitspreekt. Maar nee, onder het mom van "Ze veranderen toch niet" houdt hij altijd zijn mond.
Nu ken ik hem na al die jaren natuurlijk wel, dus ik weet ook dat het vooral niet durven is. En daar baal ik van, want ik heb me heel wat keren in de steek gelaten gevoeld en het heeft ook wel wat krasjes in de glans van onze relatie gemaakt.
Goeie, ja.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn reply op "Ze is oud en verandert toch niet" is "Ik ben ook oud en ik verander ook niet en ik pik dit soort shit van niemand, kan me niet schelen wie z'n moeder je bent".
En dat meen ik, van mijn moeder pikte ik bepaalde shit ook niet.
Ja, mijn verantwoordelijkheid heeft altijd overhand. Vind ik zelf ook weleens jammer.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 18:33 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Zeker jammer, maar uit zelfbescherming kun je het beste maar uit de buurt blijven bij dat soort types.
Knap wel dat je dat lukt, ik had al een bos haar van zo'n draak in mijn vuist gehad vrees ik.
Mijn schoonzus is trouwens ook een heks, dus ik weet hoe het is.
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:31 schreef Samhain het volgende:
[..]
Ja, mijn verantwoordelijkheid heeft altijd overhand. Vind ik zelf ook weleens jammer.![]()
Stomme wijven die schoonzussen...
Zou het dan niet gewoon helpen dat als je tijd alleen nodig hebt je even dat meldt? Want het klinkt zo alsof je het uit het niets doet en zij daar onzeker van wordt.quote:Op woensdag 23 juli 2025 10:50 schreef Twiitch het volgende:
Ze snapt na 10 jaar nog niet dat ik als rasechte autist heel soms gewoon een moment alleen wil zijn en dan geen zin heb in enige communicatie. Dat ik dit gewoon nodig heb om voor de rest normaal te kunnen functioneren. Nog steeds vraagt ze dan regelmatig wat er aan de hand is en of ik misschien boos op haar ben.
De vaatwasser is sowieso een dingetje, de ene tetrist hem netjes vol en de ander doet maar wat.quote:Op woensdag 23 juli 2025 11:06 schreef Michael1000000 het volgende:
Hoe ze de vaatwasser vol stouwt.
Zeg ik er iets van, dan krijg ik uiteraard alles wat ik OOIT verkeerd gedaan heb uit ons hele samen te horen.
Hoe de keuken eruit ziet als ze gekookt heeft...
(ik ruim alles op tijdens het koken, zij laat ALLES liggen)
Verder is ze wel lief hoor!
quote:Op woensdag 23 juli 2025 23:13 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Wijven?![]()
Toon eens wat respect voor vrouwen!
Ik haat wijven niet hoor, alleen trek ik die je gebruiken nietquote:Op donderdag 24 juli 2025 08:53 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
(Deze context is wel een wezenlijk verschil met jouw gebruik van 'wijven' te pas en te onpas en meestal gewoon vrouwenhatend in het algemeen. Maar ik waardeer de zelfspot wel)
Nee, da's haar moeder.quote:
Misschien is-ie zelf nog een kind.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:10 schreef Koettie het volgende:
Hij trekt zich soms heel erg terug met piekeren en overdenken.. Dan weet ik dat er wat is maar niet wat. Wat mij dan weer onzeker kan maken.
En hij heeft is nog niet uit over zn kinderwens. Ook irritant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |