Kende ook nog lezen maat of hoe istquote:Op maandag 21 juli 2025 16:52 schreef 111210 het volgende:
Vaag verhaal, is hij de kamer ingegaan zonder toestemming ofzo.
quote:Volgens de vrouw liet de dienstdoende mri-technicus haar man ondanks zijn zware metalen ketting gewoon binnen, zo vertelt ze aan Amerikaanse media.
"Volgens een persbericht van de politie reageerde de man op het geroep van zijn vrouw en betrad hij de kamer met de mri-machine zonder toestemming. "quote:Op maandag 21 juli 2025 16:55 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Kende ook nog lezen maat of hoe ist
[..]
Had ie maar echt goud om zijn nek gehad. Goud is niet magnetisch.quote:Op maandag 21 juli 2025 16:51 schreef tong80 het volgende:
Een 61-jarige man is door een mri-scanner om het leven gekomen in de Amerikaanse staat New York. De man droeg een zware metalen ketting en werd door het magnetische veld van de machine aan zijn ketting de scanner ingetrokken.
[ afbeelding ]
Het incident vond vorige week plaats in een medische instelling in Long Island, in de staat New York. De man was met zijn vrouw meegegaan naar het ziekenhuis, omdat zij een mri-scan van haar knie nodig had. Na de scan wilde hij zijn vrouw overeind helpen.
De man droeg echter een ijzeren ketting van 9 kilo om zijn nek, die hij gebruikte voor krachttraining. Toen hij de mri-kamer binnenkwam, werd de ketting door het sterke magnetische veld van de machine aangetrokken. Zijn vrouw vertelde in een interview met News12 Long Island dat ze nog geprobeerd heeft om haar man van de machine af te trekken, maar dat dat tevergeefs was.
De man verloor zijn bewustzijn en werd in kritieke toestand overgebracht naar een ander ziekenhuis, waar hij later overleed.
Volgens de vrouw liet de dienstdoende mri-technicus haar man ondanks zijn zware metalen ketting gewoon binnen, zo vertelt ze aan Amerikaanse media. Volgens een persbericht van de politie reageerde de man op het geroep van zijn vrouw en betrad hij de kamer met de mri-machine zonder toestemming. Een onderzoek moet uitwijzen wat er precies is gebeurd.
Een mri-machine gebruikt sterke magneten en radiofrequente golven om gedetailleerde medische beelden te maken. De machine heeft een erg krachtig magnetisch veld.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ri-machine~a2d04f20/
Misschien met Mister-T opgegroeid. Het heeft hem iig wel genekt.
Die zijn van titanium, denk ik? Anders kan je nooit met pennen of platen een MRI inquote:Op maandag 21 juli 2025 17:02 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik had het niet geweten. Ik weet even niet hoe het gaat met stalen pennen in het lichaam
Vaak een niet-magnetische RVS soort.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:14 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Die zijn van titanium, denk ik? Anders kan je nooit met pennen of platen een MRI in
Is titanium niet een te licht materiaal..?quote:Op maandag 21 juli 2025 17:14 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Die zijn van titanium, denk ik? Anders kan je nooit met pennen of platen een MRI in
Daar wordt altijd naar geïnformeerd. Wat er dan moet gebeuren weet ik niet. Bij mijn MRI-scan kreeg ik eerst goudstaven rectaal geïnjecteerd.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:02 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik had het niet geweten. Ik weet even niet hoe het gaat met stalen pennen in het lichaam
Ze gebruiken juist titanium omdat het licht is. Titanium is even sterk als staal maar een stuk lichter, wat wel fijn is voor de spieren in je lichaam die het in beweging moeten krijgen.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Is titanium niet een te licht materiaal..?
Inderdaad.quote:Op maandag 21 juli 2025 16:52 schreef 111210 het volgende:
Maar dus niet-magnetisch…?quote:Op maandag 21 juli 2025 17:22 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ze gebruiken juist titanium omdat het licht is. Titanium is even sterk als staal maar een stuk lichter, wat wel fijn is voor de spieren in je lichaam die het in beweging moeten krijgen.
Nee hoor. Je kunt je ballen gewoon boven een open vuur houden. Geen mens die er last van heeft.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:14 schreef Hyaenidae het volgende:
En als je nou ballen van staal hebt? Is dat ook gevaarlijk.
Nee het is niet magnetisch en het reageert verder ook niet met je lichaam (biocompatible), staal kan daarentegen wel allergische reacties veroorzaken.quote:
Alleen als het 24 karaat is. Maar deze man gebruikte het kennelijk als fitnesstool.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:13 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Had ie maar echt goud om zijn nek gehad. Goud is niet magnetisch.
Maar hoe zit het dan met die stalen plaat in je hoofd? Of valt dat dan net buiten de scan?quote:Op maandag 21 juli 2025 17:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Daar wordt altijd naar geïnformeerd. Wat er dan moet gebeuren weet ik niet. Bij mijn MRI-scan kreeg ik eerst goudstaven rectaal geïnjecteerd.
Dat weet je niet. In de OP werd gesproken over metaal.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Alleen als het 24 karaat is. Maar deze man gebruikte het kennelijk als fitnesstool.
Die van mij hebben allemaal een bord voor hun kop.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:22 schreef XDo het volgende:
Bij mijn vriendengroep wordt je niet geaccepteerd zonder ketting met een aanbeeld eraan om je nek.
Die drijft gewoon in m'n waterhoofd.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:27 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Maar hoe zit het dan met die stalen plaat in je hoofd? Of valt dat dan net buiten de scan?
Gezien al je hersenspinsels lijkt mij van wel, want anders vliegt het hele ziekenhuis de lucht in.
Mijn vrienden hebben het ooit gecoverd.......................quote:Op maandag 21 juli 2025 17:51 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Solly. Wist ik niet.![]()
Bekijk deze YouTube-video
Hele zielige poging om het goed te maken.
Ik dacht er ook meteen aan. Deze Final Destination film is misschien wel de leukste van alle zes de delen.quote:Op maandag 21 juli 2025 16:52 schreef MMaRsu het volgende:
Heyy dat heb ik gezien in Final Destination
Wat erg. Hopelijk zijn je vrienden er overheen gekomen dat je hun vriendschap niet meer op prijs stelt.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mijn vrienden hebben het ooit gecoverd.......................
Lijkt me onwaarschijnlijk want de legeringen die gebruikt worden om goud in karaten uit te drukken zijn zilver, zink, nikkel, koper en palladium. Van dit rijtje is alleen nikkel magnetisch.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Alleen als het 24 karaat is. Maar deze man gebruikte het kennelijk als fitnesstool.
quote:Op maandag 21 juli 2025 17:22 schreef XDo het volgende:
Bij mijn vriendengroep wordt je niet geaccepteerd zonder ketting met een aanbeeld eraan om je nek.
Jij hebt, zo te zien, verstand van deze materie. Kan je me uitleggen wat het verschil is tussen geel goud en wit goud?quote:Op maandag 21 juli 2025 18:03 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Lijkt me onwaarschijnlijk want de legeringen die gebruikt worden om goud in karaten uit te drukken zijn zilver, zink, nikkel, koper en palladium. Van dit rijtje is alleen nikkel magnetisch.
Bovendien is puur 24 karaats goud te zacht om dagelijks gedragen te kunnen worden.
Waar je dan naar kijkt is 18 karaats goud, met een gehalte van 3 eenheden goud op 1 eenheid legering. Indien gemerkt met een keurmerk (vaak het geval) zal het goud met het merk 750 worden bestempeld.
Daarna volgt 14 karaats goud, met een goudgehalte van 58,5% . Sieraden met dit gehalte worden bestempeld met een 585 keurmerk.
Het laagste van dit rijtje, 9 karaat, betreft een goudgehalte van 37,5% . Vroeger werd deze veel gebruikt, nu niet zo vaak meer. Dit gehalte wordt bestempeld met het 375 keurmerk. In sommige landen, zoals Nederland, wordt dit gehalte niet erkend.
Zeker, maar buiten louter die vraag ben ik nog nooit gecontroleerd voordat ik binnen mocht. Misschien moeten ze dat invoeren. Je kan altijd iets vergeten natuurlijk.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Inderdaad.
Ik heb talloze MRI's gehad en altijd voordat je die ruimte betreedt word je gezegd om alle sieraden en metalen voorwerpen te verwijderen.
De kleur van witgoud wordt bepaald door het soort legering wat voor het goud gebruikt wordt.quote:Op maandag 21 juli 2025 18:07 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jij hebt, zo te zien, verstand van deze materie. Kan je me uitleggen wat het verschil is tussen geel goud en wit goud?
Heb dit namelijk nooit zo goed begrepen. Waarom zou iemand wit goud willen aanschaffen?
Goud hoort mijns inzien geel te zijn, en zilver is dan wit.
Maar palladium is nu toch met stip het duurste edelmetaal wat de mens kan delven? Omdat het heel zeldzaam is maar tevens broodnodig voor mobieltjes en andere shit communicatiefoefjes?quote:Op maandag 21 juli 2025 18:15 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
De kleur van witgoud wordt bepaald door het soort legering wat voor het goud gebruikt wordt.
Vaak is dit palladium of zilver. Vroeger werd ook wel eens nikkel gebruikt maar door allergieën is dit uit de mode geraakt.
Als zij in de MRI lag dan weet ze iig niet of hij met toestemming naar binnen is gegaan, zoals ze claimt.quote:Op maandag 21 juli 2025 16:52 schreef 111210 het volgende:
Geen aanbeeld, dan uit beeld?quote:Op maandag 21 juli 2025 17:22 schreef XDo het volgende:
Ziekenhuis gaat een miljoen miljard aan schadevergoeding betalenquote:Op maandag 21 juli 2025 16:55 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Kende ook nog lezen maat of hoe ist
[..]
Toen ik in de MRI lag na de eerste keer vroeg ik of het zonder muziek kon. I had a problem with Whitney Houston.quote:Op maandag 21 juli 2025 18:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als zij in de MRI lag dan weet ze iig niet of hij met toestemming naar binnen is gegaan, zoals ze claimt.
Aanbeeldbei ?quote:
Dat zeg ik, Houston, we have a problem.quote:Op maandag 21 juli 2025 18:44 schreef TweedeKlum het volgende:
En van een noodstop hebben ze nog nooit gehoord
Op het moment van schrijven: het duurste is rodium met prijzen over de ¤200.000 per kilogram, palladium rond de ¤34.000 per kg.quote:Op maandag 21 juli 2025 18:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Maar palladium is nu toch met stip het duurste edelmetaal wat de mens kan delven? Omdat het heel zeldzaam is maar tevens broodnodig voor mobieltjes en andere shit communicatiefoefjes?
En hoeveel natuurgebieden moeten hiervoor worden vernietigd? Heb je daar ook relevante cijfers van?quote:Op maandag 21 juli 2025 18:56 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Op het moment van schrijven: het duurste is rodium met prijzen over de ¤200.000 per kilogram, palladium rond de ¤34.000 per kg.
Het klopt dat edelmetalen worden gebruikt om verbindingen in elektronische apparaten te kunnen geleiden.
Metalen worden gewonnen uit de aardkorst. Hiervoor zijn hele mijnsites aangewezen om de materie te kunnen delven. Afbraak van regenwouden is hier niet aan de orde, aangezien de mijnen honderden jaren worden gebruikt vooraleer ze als 'leeg' worden bestempeld.quote:Op maandag 21 juli 2025 19:03 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En hoeveel natuurgebieden moeten hiervoor worden vernietigd? Heb je daar ook relevante cijfers van?
De magneet schijnt altijd aan te staan aangezien het 50000 dollar kost om de mri op te startenquote:Op maandag 21 juli 2025 18:44 schreef TweedeKlum het volgende:
En van een noodstop hebben ze nog nooit gehoord
Ja, en toen had jij het over goud, weet je nog?quote:Op maandag 21 juli 2025 17:28 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat weet je niet. In de OP werd gesproken over metaal.
Oké bedankt Hans.quote:Op maandag 21 juli 2025 18:03 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Lijkt me onwaarschijnlijk want de legeringen die gebruikt worden om goud in karaten uit te drukken zijn zilver, zink, nikkel, koper en palladium. Van dit rijtje is alleen nikkel magnetisch.
Bovendien is puur 24 karaats goud te zacht om dagelijks gedragen te kunnen worden.
Waar je dan naar kijkt is 18 karaats goud, met een gehalte van 3 eenheden goud op 1 eenheid legering. Indien gemerkt met een keurmerk (vaak het geval) zal het goud met het merk 750 worden bestempeld.
Daarna volgt 14 karaats goud, met een goudgehalte van 58,5% . Sieraden met dit gehalte worden bestempeld met een 585 keurmerk.
Het laagste van dit rijtje, 9 karaat, betreft een goudgehalte van 37,5% . Vroeger werd deze veel gebruikt, nu niet zo vaak meer. Dit gehalte wordt bestempeld met het 375 keurmerk. In sommige landen, zoals Nederland, wordt dit gehalte niet erkend.
Ja en?quote:Op maandag 21 juli 2025 19:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ja, en toen had jij het over goud, weet je nog?
Die zijn niet van staal, maar voornamelijk van nikkel.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:02 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar nikkel daar kun je allergisch voor zijn.quote:Op maandag 21 juli 2025 20:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Die zijn niet van staal, maar voornamelijk van nikkel.
Ja. Chroom wordt soms ook gebruikt en het is bijna altijd een legering van meerdere inerte metalen. Maar een hoop puur metaal in je lijf heeft altijd negatieve effecten. (Ik heb ook een pen in mijn been, dus ik kan er over meepraten.) Daarom doet je lichaam het inkapselen.quote:Op maandag 21 juli 2025 20:31 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar nikkel daar kun je allergisch voor zijn.
Nou dat ben ik toch zeker niet eens. De extreem domme familie is minder interessant dan een vriendengroep wat mij betreft.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:57 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik dacht er ook meteen aan. Deze Final Destination film is misschien wel de leukste van alle zes de delen.
Echte rvs staal is niet magnetisch.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:15 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Vaak een niet-magnetische RVS soort.
Heeft niks met echt of nep te maken, maar alles met de legering. Je hebt niet-magnetisch RVS, zwak magnetisch RVS en nog meer magnetisch RVS. Maar dat zegt niks over de kwaliteit of dat het uit China komt, is maar net welk type nodig is voor een bepaalde toepassing.quote:Op maandag 21 juli 2025 21:33 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Echte rvs staal is niet magnetisch.
China rvs wel![]()
Thor, jij hier? 😱quote:Op maandag 21 juli 2025 17:22 schreef XDo het volgende:
quote:
Je snap deze niet zekerquote:Op maandag 21 juli 2025 21:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Heeft niks met echt of nep te maken, maar alles met de legering. Je hebt niet-magnetisch RVS, zwak magnetisch RVS en nog meer magnetisch RVS. Maar dat zegt niks over de kwaliteit of dat het uit China komt, is maar net welk type nodig is voor een bepaalde toepassing.
Is toch een bizar verhaal. Dus ze laten de installatie maar draaien om in deze situatie 50000 dollar te besparen en ook geen controle op metalen die magnetisch zijn etc.quote:Op maandag 21 juli 2025 19:07 schreef the-eye het volgende:
[..]
De magneet schijnt altijd aan te staan aangezien het 50000 dollar kost om de mri op te starten
Waarom zou je een buttplug in doen als je een mri moet ondergaan![]()
Ik vind het ook nogal raar.quote:Op maandag 21 juli 2025 23:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
Is toch een bizar verhaal. Dus ze laten de installatie maar draaien om in deze situatie 50000 dollar te besparen en ook geen controle op metalen die magnetisch zijn etc.
Volgens mij mag dat ook niet. Ik heb een kunsthartklep en mag dat ook nietquote:Op maandag 21 juli 2025 17:14 schreef Marsenal het volgende:
[..]
https://9gag.com/gag/ayNvO88quote:Op dinsdag 22 juli 2025 01:12 schreef NoCigar het volgende:
Maar waaraan is hij nu precies overleden? Heeft zo'n MRI-s.v.p. canner een soort malend mechanisch binnenwerk dat heb a.h.w. opgegeten heeft oid?
'Meerdere hartaanvallen' als gevolg van het incident. [Bron Daily Mail]quote:Op dinsdag 22 juli 2025 01:12 schreef NoCigar het volgende:
Maar waaraan is hij nu precies overleden? Heeft zo'n MRI-s.v.p. canner een soort malend mechanisch binnenwerk dat heb a.h.w. opgegeten heeft oid?
Svp cannersquote:Op dinsdag 22 juli 2025 01:12 schreef NoCigar het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |