abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218266853
We gaan door!

Topicreeks: Topicreeks: Mommyvloggers aan de overkant #1 en Topicreeks: Topicreeks: Familievloggers #1 zijn gesloten en we gaan door met één topic voor alle vloggers/fluflu's, dus niet alleen de mommy- en familievloggers.

Klets gezellig mee, maar hou het netjes!

Tip: lees eerst het hele topic door voordat je reageert, dat scheelt misverstanden en ouwe koeien uit de sloot halen.

- Reageer op wat de influencers laten zien, niet op inside of 'van horen van' informatie.
- Bespreek enkel openbare accounts. Fluflu's met een privé account mogen niet besproken worden.
- Het op een hatelijke manier verbasteren van namen van influencers en gezin en het gebruiken van scheldnamen is niet toegestaan.
- Houd het netjes wat betreft de minderjarige kinderen.

Wij, als mods zien natuurlijk niet altijd alles en daarom hebben we op FOK! een topic report systeem waarmee je ons een beetje mee kunt helpen. Denk je een post te zien die niet door de beugel kan dan kun je een topic report plaatsen. Daarmee kun je zelf meehelpen FOK! en de topics leuk te houden. Info uit MED

Wil je, om welke reden dan ook, anoniem kijken dan kan dat bijvoorbeeld hier: https://anonyig.com/en/ of www.mollygram.com (vaak sneller)

Voor Feedback, opmerkingen en vragen aan de moderators kun je hier terecht SHO / [SHO FB] The SHO goes on

In Mededelingen vind je de userpolicy en de aanvulling daarop, ook staan er nog wat andere regeltjes en tips. En je vindt er ook ons banbeleid.
pi_218266944
Waarom hvk idd haar kinderen steeds zo in de badkleding lblijft filmen is mij een raadsel. Dat moet je toch niet willen ?
Bescherm je kids tegen alle viespeuken in de wereld
pi_218267136
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2025 09:15 schreef Henrike het volgende:
Waarom hvk idd haar kinderen steeds zo in de badkleding lblijft filmen is mij een raadsel. Dat moet je toch niet willen ?
Voor haar zijn die viespeuken potentiele vaders voor de volgende baby 🤢
pi_218267149
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 06:10 schreef Pimpelpaars123 het volgende:
Dat van Milou’s man viel me ook op, maar ik denk dat zij er ander soort manieren op nahouden. Als ik ook die kinderen wel eens zie eten - zonder iets over hun te zeggen - denk ik dat ze meer bezig is met dat alles leuk moet zijn ipv bijvoorbeeld tafelmanieren aanleren. Kunnen die kinderen verder niks aan doen.
Krijg inderdaad het gevoel dat zij veel goed vindt om het maar gezellig te houden. Ik heb het ook graag gezellig aan tafel, maar er zijn grenzen. En van een volwassen man verwacht ik toch wel dat hij zelf kan bedenken om even een shirtje aan te trekken.
pi_218267226
AM: "ik heb het gered"....over afgelopen week. Vraag me dan af wat precies? (natuurlijk haar dwangmatige gepoets en dat alles gebeurt zoals zij bedacht heeft) Wat zouden de consequenties zijn als het "niet gered" was vraag ik me dan af. Vergaat de wereld dan? Moet ze worden afgevoerd in een dwangbuis? Stort het huis in elkaar? Zoveel vragen.
Ik hoop dat ze lekker offline gaat zonder telefoon in haar kruist.
pi_218267264
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 09:44 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Een promotie filmpje voor potentiële vaders om te laten zien hoe mooi haar kinderen zijn?
pi_218267296
Op de betaal pagina van de Telegraaf staat een heel stuk over familie vloggers, de moderne kinderarbeid wordt het genoemd. Kan het zelf helaas niet inzien
pi_218267343
quote:

[..]
🤢
pi_218267346
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2025 09:15 schreef Henrike het volgende:
Zou ze te simpel zijn om te begrijpen, of zou ze het bewust doen?
pi_218267348
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 09:59 schreef Rimboequeen het volgende:
AM: "ik heb het gered"....over afgelopen week. Vraag me dan af wat precies? (natuurlijk haar dwangmatige gepoets en dat alles gebeurt zoals zij bedacht heeft) Wat zouden de consequenties zijn als het "niet gered" was vraag ik me dan af. Vergaat de wereld dan? Moet ze worden afgevoerd in een dwangbuis? Stort het huis in elkaar? Zoveel vragen.
Ik hoop dat ze lekker offline gaat zonder telefoon in haar kruist.
Eigenlijk triest want ze maakt het zichzelf zo moeilijk. Ze moet eens leren loslaten.
Vooral
De oudere kinderen kunnen echt wel iets meer zelfstandigheid aan. Waarom bijv zo achter Jim aanlopen? Dat hij af en toe een keer aanschuift ok maar dit is niet gezond voor een jongen die al verkering heeft en opzichzelf woont.
Ook Julia kan zichzelf een eind redden, onze middelste is ook 22, die loopt stage, werkt en verdervers ze zich, woont nog Tinus maar heb ik weinig werk mee. Ja de was die ik . Ze eet mee en heel vaak kookt ze. Dat kan AM ook van haar kinderen vragen.
Waarom is het koken daar altijd voor Maarten?
En dan die bizarre planning van haar, ik snap dat je een beetje regelmaat wilt maar in een drukke week kun je toch ook wel een keer met de Franse slag je huishouden doen?
En dan dat filmen de hele dag, daar gaat zoveel tijd inzitten, ze loopt continu met dat ding in haar hand, tussentijds kun je niks.
Nee ik ben ervan overtuigd dat als ze minder met die camera bezig is ze zeeen van tijd heeft voor andere dingen.
pi_218267357
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 10:17 schreef Muisjeruisje het volgende:

[..]
Zou ze te simpel zijn om te begrijpen, of zou ze het bewust doen?
Ik denk idd dat ze te simpel is, ze denkt vaak te makkelijk over dingen vind ik. Ook die hulp voor Zayn en Jayda. Het slaapprobleem van de kinderen, het eten enz.
Ze doet veel
Leuke dingen met de kids, dat vind ik dan weer wel maar sommige dingen snap ik echt niet.
pi_218267379
Hvk vindt veel kinderen op de wereld zetten blijkbaar leuk, maar ze overziet niet wat het allemaal met zich meebrengt om zoveel kids op te voeden in je eentje. Ze zijn nu nog klein, nog kneedbaar maar het worden ook pubers. Ze heeft nu al niet veel overwicht en regels .
Als ik zie bijv hoe ze de maaltijden nuttigen en wat ze eten, het slaapprobleem de huisvesting.
Ik heb ze echt nog nooit een voedzame maaltijd zien eten, wel snoep en tussendoortjes op het strandje.
Het is ook net of ze voor zulke belangrijke dingen geen energie heeft.
Maar wel om met 5 kids iedere dag naar dat strand te gaan.
Louay heeft nog nooit een ochtend of middagdutje lekker in eigen bedje gehad, ze sleept en trekt de hele dag met hem.
Ik vermoed dat er binnenkort een zwangerschapsaankondiging komt, dit zou ik echt zorgwekkend vinden, al geloof ik wel dat ze verder een lieve moeder is.
pi_218267422
Ik
quote:

[..]
Dat zal een ander soort viezerikken zijn.
pi_218267469
Maar de momflu¤nc¤r$ blijven natuurlijk beweren dat ze het belang van hun kinderen natuurlijk voorop hebben staan en de kinderen het echt leuk vinden om met een druipend ijsje in hun mond op insta te staan.. 🙄
pi_218267479
Zelfs tegen betaalde samenwerkingen is weinig te doen, laat staan op ‘gewone’ content van een kind in een bikini.
pi_218267485
Zo kan je makkelijk evt regelgeving vermijden. Je kinderen heel veel in beeld laten komen en daardoor volgers genereren, maar bij de samenwerkingen niet in beeld. Bij veel van de reclames van AM (muesli, snuggs, kookwinkel) hoeven de kinderen niet in beeld. Wel bij die drukke mama reclames dan weer wel, waar ze altijd vergeet bij te zetten dat het betaald partnerschap is.
pi_218267522
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 10:43 schreef Missinglink24 het volgende:

[..]
In dit artikel hebben ze het over betaalde samenwerkingen en hoe daar een rem op te zetten/ kinderen tegen te beschermen.
Alleen vele van de momfluencers die hier besproken worden brengen hun kinderen ook constant in beeld buiten de reclames om, zoals AM. Zoals ik het begrijp komt daar geen regelgeving tegen?
AM maakt wel geldelijk reclame met haar kinderen zoals vrijwel alle zooi van de drukke mama's, ze is er alleen niet transperant over.

Ik vind dat 'sniper' hier wel echt verstandig mee om probeert te gaan, wel weer typisch dat dat pas na de scheiding is, maar goed.

Het is denk ik lastig regelgeving over te maken, omdat het allemaal een behoorlijk grijs gebied is. Er komt nu wel steeds meer onderzoek naar het effect op die kinderen, dus hopelijk kunnen ze er dan wel wat mee.
  Spellchecker zondag 20 juli 2025 @ 11:03:22 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218267572
Ik vind het exposen van die kinderen veel erger dan die "kinderarbeid".
pi_218267593
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 10:52 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
AM maakt wel geldelijk reclame met haar kinderen zoals vrijwel alle zooi van de drukke mama's, ze is er alleen niet transperant over.

Ik vind dat 'sniper' hier wel echt verstandig mee om probeert te gaan, wel weer typisch dat dat pas na de scheiding is, maar goed.

Het is denk ik lastig regelgeving over te maken, omdat het allemaal een behoorlijk grijs gebied is. Er komt nu wel steeds meer onderzoek naar het effect op die kinderen, dus hopelijk kunnen ze er dan wel wat mee.
En bijzonder dat de rechter beslist dat het genoeg is als één van de ouders het prima vind om het kind zo te exposen.

Ik denk dat momfluencers m/v oostindisch blind en doof zijn voor de artikelen die zijn verschenen over de schadelijke invloeden van hun handelen. En de mogelijke effecten op latere termijn komen pas aan het licht als het leed al geschied is.
  Moderator zondag 20 juli 2025 @ 11:11:42 #20
382129 crew  Donna
pi_218267654
Het is forumbreed niet toegestaan om (delen van) betaalmuur artikelen te plaatsen.
De link naar een artikel mag uiteraard wel.
pi_218267687
Ik zit me net even te bedenken hoeveel van die momfluencers eigenlijk bekend geworden zijn/begonnen zijn met het verlies van hun kind(eren) en er vervolgens zo in zijn opgezogen. LiekeVM, Lisa Damen, Sanne van onsgezin, Elisesjoanne om er maar een paar te noemen. Vreselijk wat ze is overkomen maar aan de andere kant ook ziekelijk hoe sommige het "uitmelken" voor geldelijk gewin en likes.
pi_218267712
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 10:33 schreef Snaky het volgende:
Ik
[..]
Dat zal een ander soort viezerikken zijn.
Snaky die een spelfout maakt :D
pi_218267720
En Sanneke die het om 10 uur "vroeg" vindt dat het entertainment team begint. Lijkt mij een heel schappelijke tijd
pi_218267761
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 11:18 schreef Lalaland79 het volgende:
En Sanneke die het om 10 uur "vroeg" vindt dat het entertainment team begint. Lijkt mij een heel schappelijke tijd
En ook weer een storie erover dat je denk: moet dit?
pi_218267791
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 11:14 schreef Jenn1806 het volgende:
Ik zit me net even te bedenken hoeveel van die momfluencers eigenlijk bekend geworden zijn/begonnen zijn met het verlies van hun kind(eren) en er vervolgens zo in zijn opgezogen. LiekeVM, Lisa Damen, Sanne van onsgezin, Elisesjoanne om er maar een paar te noemen. Vreselijk wat ze is overkomen maar aan de andere kant ook ziekelijk hoe sommige het "uitmelken" voor geldelijk gewin en likes.
Dit!
Vooropgesteld dat ik mij de pijn van het verliezen van een kind niet kan voorstellen maar ik in mijn omgeving wel heb gezien hoe ontzettend heftig dat is. Dat gun je je ergste vijand niet.
Het uitmelken daarvan vind ik echt onvoorstelbaar. Vooral de laatste die jij noemt is daar goed in. En echt, ik snap de pijn maar ik snap niet dat je jankfilmpjes maakt en post.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')