Afgelopen dagen voorbereid door extra veel te ventileren ‘s nachts (de hitte uit de muren laten verdwijnen) op het hoogte punt vandaag was het 22,3 binnen, inmiddels weer lager op 21,7 en ik verwacht morgen weer onder de 21 te zittenquote:Op maandag 11 augustus 2025 16:53 schreef gebrokenglas het volgende:
Buiten is het 25.1 °C
Zolder 26.8 °C
Woonkamer 23.6 °C
Schuur 34.5 °C
[..]
Inderdaad, het koelt 's nachts wel goed af dus 's nachts alle ramen open.
Kilometer of 10 onder Nijmegen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 22:17 schreef MissHobje het volgende:
[..]
O damm.. das niet lekker! Jij woont denk ik een stuk zuidelijker als ik die getallen zo zie
Nog niet tot een aankoop overgegaan zo te lezenquote:Op maandag 11 augustus 2025 20:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier vrees ik dat het einde van de week 28 of 29 is binnen
Hier morgen wordt het inmiddels 33 graden 😱
Woensdag 34 graden 😱😱
En donderdag en vrijdag 31-32
denk het ook niet , is gewoon koud buitenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:05 schreef core2duo het volgende:
Niet meer dan 25°C.
Waar blijft de zon? Ik denk niet dat het heel warm gaat worden als het zo bewolkt blijft.
Niet zo ontzettend lekker als gisterochtend, maar vanmorgen rond zonsopkomst was het ook uitstekend te doen jaquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:12 schreef Discombobulate het volgende:
Het is echt heerlijk buiten, lekker koel en bewolkt.
Op één na lijken de nachten ook wel degelijk, dat helpt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:56 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat deze week minder erg wordt dan begin juli met 36 graden buiten.
De zon is al veel eerder weg hier ook door de huizen achter ons, de late avond en nachten zijn prima inderdaadquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Op één na lijken de nachten ook wel degelijk, dat helpt.
Ja dat is me de afgelopen dagen pas ineens echt opgevallen, rond acht uur zakt de zon al achter de huizen achter ons, lekkerquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De zon is al veel eerder weg hier ook door de huizen achter ons, de late avond en nachten zijn prima inderdaad
Inderdaad ja, zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja dat is me de afgelopen dagen pas ineens echt opgevallen, rond acht uur zakt de zon al achter de huizen achter ons, lekker
Deze tijd is gemiddeld gezien veel beter dan juni en deel één van juli wat betreft een compromis tussen mensen die het overdag warm willen hebben en mensen die wel willen dat er daar omheen ook daadwerkelijk wat verkoeling is
Zoals het nu is is voor mij perfect.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja dat is me de afgelopen dagen pas ineens echt opgevallen, rond acht uur zakt de zon al achter de huizen achter ons, lekker
Deze tijd is gemiddeld gezien veel beter dan juni en deel één van juli wat betreft een compromis tussen mensen die het overdag warm willen hebben en mensen die wel willen dat er daar omheen ook daadwerkelijk wat verkoeling is
Ach, ik moest gisteren weg en dat ging nog net, verder moet ik deze dagen nergens naartoe (en als ik ga fietsen, zoals vanochtend, vertrek ik voor zonsopkomst en is het ook lekker), dus zo thuis/binnen trek ik het ook welquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zoals het nu is is voor mij perfect.
Ik vind nu fietsen niet eens te warm, lekker zelfs.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, ik moest gisteren weg en dat ging nog net, verder moet ik deze dagen nergens naartoe (en als ik ga fietsen, zoals vanochtend, vertrek ik voor zonsopkomst en is het ook lekker), dus zo thuis/binnen trek ik het ook wel
Ik werkte vroeger lange dagen in verzorgingstehuis waar het bloedheet werd en geen airco was. We kregen niet eens extra pauze of ietsquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, ik moest gisteren weg en dat ging nog net, verder moet ik deze dagen nergens naartoe (en als ik ga fietsen, zoals vanochtend, vertrek ik voor zonsopkomst en is het ook lekker), dus zo thuis/binnen trek ik het ook wel
Oh absoluut hoor. Ik werk in een zorgsector, maar wel in de ITquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:42 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik werkte vroeger lange dagen in verzorgingstehuis waar het bloedheet werd en geen airco was. We kregen niet eens extra pauze of ietsgewoon doorbuffelen tot je neervalt. Zal nu wel niet veranderd zijn. Ik heb medelijden met hen.
Volgens mij zijn de nachten in augustus gemiddeld wel warmer dan in juli.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:37 schreef StateOfMind het volgende:
Dus voortaan graag, als het dan moet, pas in (bij voorkeur later) augustus een hittegolf.
Het is nog tot diep in de nacht 20 graden. Wat zit iedereen hier in vredesnaam te lullen over koele nachten? Ja, het is eindelijk eens niet benauwd in de nacht, maar dat is eerder het weertype van juni dan van augustus.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Inderdaad ja, zo had ik het nog niet bekeken.
Dus voortaan graag, als het dan moet, pas in (bij voorkeur later) augustus een hittegolf.
Gemiddeld. Zeker weten dat de gemiddelde warme augustusdag aan het einde sneller afkoelt dan de gemiddelde warme junidag. Gisteren was daar een prima voorbeeld van, de komende twee avonden/nachten wellicht wat minder, maar ik moet nog maar zien of het om drie uur 's nachts nog ergens tegen de 25 graden is (zoals volgens mij begin juli).quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is nog tot diep in de nacht 20 graden. Wat zit iedereen hier in vredesnaam te lullen over koele nachten? Ja, het is eindelijk eens niet benauwd in de nacht, maar dat is eerder het weertype van juni dan van augustus.
Gisteravond was het fris, zat buiten. En vanochtend was het 17C om 7:45. Dat kan niet als het ‘s nachts warm is.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gemiddeld. Zeker weten dat de gemiddelde warme augustusdag aan het einde sneller afkoelt dan de gemiddelde warme junidag. Gisteren was daar een prima voorbeeld van, de komende twee avonden/nachten wellicht wat minder, maar ik moet nog maar zien of het om drie uur 's nachts nog ergens tegen de 25 graden is (zoals volgens mij begin juli).
Boven en onder de rivieren denk ik. Ik heb relatief koele nachten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is nog tot diep in de nacht 20 graden. Wat zit iedereen hier in vredesnaam te lullen over koele nachten? Ja, het is eindelijk eens niet benauwd in de nacht, maar dat is eerder het weertype van juni dan van augustus.
In juni kan het veel harder afkoelen, zelfs voor zonsondergang. Dat komt doordat bijna alle warmte in die maand van de zon komt, terwijl het in augustus al voor een groot deel van opgeslagen warmte komt. Het principe achter het feit dat de zomer niet van mei tot juli duurt. De warmste dagen (etmaalgemiddelde) van het jaar zijn begin augustusquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gemiddeld. Zeker weten dat de gemiddelde warme augustusdag aan het einde sneller afkoelt dan de gemiddelde warme junidag. Gisteren was daar een prima voorbeeld van, de komende twee avonden/nachten wellicht wat minder, maar ik moet nog maar zien of het om drie uur 's nachts nog ergens tegen de 25 graden is (zoals volgens mij begin juli).
Afgelopen nacht was het 15 graden?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe het ook zij, ik ben in elk geval blij dat het deze tijd van het jaar vaker al redelijk op tijd merkbaar af begint te koelen, dus dat neem ik als positiefs mee de dag inquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In juni kan het veel harder afkoelen, zelfs voor zonsondergang. Dat komt doordat bijna alle warmte in die maand van de zon komt, terwijl het in augustus al voor een groot deel van opgeslagen warmte komt. Het principe achter het feit dat de zomer niet van mei tot juli duurt. De warmste dagen (etmaalgemiddelde) van het jaar zijn begin augustus
Het ding wat we nu al twee jaar hebben is dat juni nu al twee jaar op rij achterlijk benauwd is geweest.
Positief ja, heerlijk weer zo.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoe het ook zij, ik ben in elk geval blij dat het deze tijd van het jaar vaker al redelijk op tijd merkbaar af begint te koelen, dus dat neem ik als positiefs mee de dag in
Zit je op de wadden ofzo?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:29 schreef Optimizer het volgende:
[..]
Afgelopen nacht was het 15 graden?
deze nacht minder, dan is het 17 of 18
De nachten er voor was het op zijn koudst iets van 12 ofzo
Heb jij de airco al aan staanquote:
waarom zit je op kantoorquote:
Woah gratis lunch zelfs. wat een luxe.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat de airco en lunch hier gratis zijn
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:02 schreef dud0r het volgende:
[..]
Woah gratis lunch zelfs. wat een luxe.
Beetje fatsoenlijke lunch ook?
tosti is wel weer VIESDIK poesquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Al ga ik vaak voor de simpele tosti.
Midden van het land, ik kijk even bij het meetpunt van het KNMIquote:
Ik heb het over afgelopen nacht. Dat het hiervoor rap afkoelde ga je mee niet horen ontkennen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:14 schreef Optimizer het volgende:
[..]
Midden van het land, ik kijk even bij het meetpunt van het KNMI
https://www.weerplaza.nl/nederland/de-bilt/8500/actueel/
vanmorgen om 6 uur was het daar 15,5
maandag ochtend zelfs 10,5
Alle wijzen komen uit het oosten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb het over afgelopen nacht. Dat het hiervoor rap afkoelde ga je mee niet horen ontkennen.
Hier is het pas om 0:25 voor het eerst onder de 20 gekomen, om 4:15 voor het eerst onder de 19 en 6:15 onder de 18. Minimum van 17, maar wat koop je ervoor als het om 2:45 nog 19,9 graad is?
De Bilt was iets koeler, maar ook daar was het tot middernacht 20+. Alleen verder richting het oosten was het nog echt koel zie ik nu, maar dat is toch onbewoond land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |