Ja ik weet het , het is ook niet makkelijk maar ik had wel graag gewild.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 06:53 schreef roos94 het volgende:
Kinderen zijn ook niet alles hoor. Je levert een gigantische hoeveelheid vrijheid in en het is een 24/7 verantwoordelijkheid.
Denemarken is een mooi land, maar als je niet in een grote stad woont kan het er echt enorm saai zijn. Dat je door het dorp loopt en echt helemaal niemand tegenkomt. Dus de kans op eenzaamheid is daar ook zeker aanwezig. MAAR. Je gaat naar een nieuwe omgeving, frisse omgeving, hopelijk geeft dat frisse nieuwe moed. Leg daar de lat niet al te hoog voor jezelf dat je ineens allerlei vrienden zou moeten hebben, maar geef jezelf de tijd, word lid van een vereniging, of een groepje mensen dat wekelijks een spel speelt, of wellicht blijk je heel leuke collega's te hebben. Ik gun het je!quote:Op donderdag 2 oktober 2025 06:30 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd verveel ik me enorm. Ik weet niet hoe ik de leegte moet opvullen. Alles voelt zo saai. Mijn hobby’s interesseren me niet meer. Schaken doe ik al dertig jaar, maar het is niet leuk meer. Gamen vond ik vroeger geweldig, maar nu boeit het me niet meer. Hetzelfde geldt voor films en series: ze raken me niet meer. Vissen was vroeger ook leuk, nu niet meer. Tekenen geeft me niet hetzelfde plezier als vroeger. Zelfs voetbal laat me grotendeels koud.
Een 100% sololeven is gewoon saai. Ik baal ervan dat ik alleen ben geëindigd. Het is zo leeg, zo saai in je eentje. En het besef dat dit het is… bijna vijftig jaar oud en nog dertig jaar te gaan , werken, eten, slapen, en vervelen.
Mijn gezicht is minder symetrisch dan het jouwe, en dat werd erger narmate ik ouder werd, en ik het is voor mij geen zwaar mentaal lijden en daarom denk ik dat het bij jou wel meer mentaal is.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 08:45 schreef -Deluzion- het volgende:
Wat ik vooral merk bij de hulpverlening is dat ze mij niet echt kunnen helpen. Ze gaan er vaak vanuit dat je een sociaal netwerk hebt en richten zich op dingen die je ervaart. Mijn situatie is anders: ik ervaar niks, zoals geen eerste zoen of eerste date. Tot op zekere hoogte heb ik dat kunnen accepteren door mezelf copingtechnieken aan te leren zoals denken dat veel mensen dit ook nooit meemaken vaak omdat hun leven vroegtijdig eindigt.
Maar er zijn altijd momenten waarop ik er nog steeds mee worstel. Het voelt zwaar om te merken dat ik bepaalde ervaringen mis en nooit de andere kant kan beleven.
Wat me nu vooral pijn doet, is het besef dat ik nooit kinderen zal krijgen. Niet alleen omdat ik geen partner heb maar ook omdat de tijd nu heeft beslist, ik nader de 50. Zoals gezegd, kan de hulpverlening hier weinig in betekenen.
Om hier beter mee om te gaan, probeer ik soms te denken aan anderen in vergelijkbare situaties:
Keanu Reeves heeft ook geen kinderen. Hij verloor zijn vriendin jong en hun kind stierf kort na de geboorte. Hij geeft aan dat hij er moeite mee heeft. Ik voel me daar soms verbonden mee.
Oprah Winfrey heeft geen kinderen.
Freddie Mercury had geen kinderen.
Als ik kinderen zou hebben, is er een kans dat ze dezelfde genetische afwijking zouden hebben.
Er lijkt dus geen keuze te zijn; ik moet me hierbij neerleggen. Voeg vooral meer toe aan het lijstje als je iets weet zodat ik er beter mee kan dealen.
Daarnaast wil ik benadrukken dat mijn uiterlijk een bron van zwaar mentaal lijden voor me is. In mijn familie (waar ik inmiddels 30 jaar geen contact mee heb) is iedereen mentaal stabiel en mentale aandoeningen lijken niet voor te komen. Dus dat versterkt voor mij het idee dat mijn problemen vooral niet “mentaal” zijn.
Mijn opa is hier een mooi voorbeeld van. De beste man wordt over 2 weken 103, zit mentaal zeer stabiel in elkaar, datzelfde geldt voor alle nakomelingen behalve ik. Ik ben ook de enige met deze genetische afwijking. Daarom denk ik dat ik het op een of andere manier zelf veroorzaakt heb.
Wel is inmiddels vastgesteld dat ik een ernstige genetische afwijking heb, dus dat geeft wel iets van rust, maar alsnog is het een enorme mindfuck omdat ik er altijd normaal uitzag tot mijn 16e.
jij bent degene die hierover kan oordelen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 19:16 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik twijfel of ik een vierde operatie wil aangaan.
Mijn uitgangspunt was dat ik er acceptabel wilde uitzien. Ik kan wel een hele lap tekst typen hier maar daar heb ik even geen zin in.
Om het kort te houden, ik geloof dat ik mijn gezicht behoorlijk gecorrigeerd is ( aan de buitenkant want aan de binnenkant is het chaos qua anatomie)
Ik weet niet zeker of ik nog een operatie wil. De bedoeling is om mijn oren te laten corrigeren en in een natuurlijke positie te plaatsen.
Mijn oren zijn door de vergroeiingen van mijn kaken weggeschoven. Vooral rechts op de foto. Ik had als kind zelfs flaporen. Geloof mij, vrijwel alle mensen met een normaal gezicht hebben oren die uitsteken, behalve in zeldzame gevallen zoals Dick advocaat.
Mijn ogen , neus , bovenkaak zijn bijna perfect gecorrigeerd, maar mijn onderkaak en mond ( te klein ) helaas niet, maar daar valt niets aan te doen maar alsnog oogt het acceptabel vermoed ik.
Ik twijfel nu of ik niet te veel wil.
https://postimg.cc/9RWpctsj
Mja, naar de kapper gaan is een grote stap, maar ik kan niet zeggen dat je ongelijk hebt. Ik knip het al 15 jaar zelf of zo.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 19:25 schreef Aberkullie het volgende:
Ik zou van dat geld naar de kapper gaan en leuke kleding kopen, met de rest is niet zoveel mis.
Jaquote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:20 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Mja, naar de kapper gaan is een grote stap, maar ik kan niet zeggen dat je ongelijk hebt. Ik knip het al 15 jaar zelf of zo.
Wellicht ben ik onbewust redelijk tevreden door de operaties, of omdat ik nu betere psychische hulp krijg.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 19:47 schreef maily het volgende:
[..]
ik vind wel dat je er tevreden uitziet op deze foto
Kijk nou toch eens! Hoe tevreden je nu bent!quote:Op woensdag 8 oktober 2025 21:03 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Wellicht ben ik onbewust redelijk tevreden door de operaties, of omdat ik nu betere psychische hulp krijg.
Misschien komt het ook doordat ik ouder begin te worden en het me allemaal wat minder interesseert.
Of misschien heb ik geaccepteerd dat het leven gewoon is zoals het is.
Het kan ook zijn dat mijn innerlijke wereld me meer is gaan boeien en dat ik voel dat ik in de kern gewoon een goed mens ben.
Waarschijnlijk is het een combinatie van alles.
Ik werk nu 32 uur per week, en dat gaat goed. Ze zijn erg tevreden over mij. Ik rijd de hele dag door de regio Utrecht. Af en toe vervoer ik ook mensen met dementie, en dan loop ik nog een stuk met hen mee door de binnenstad naar het zorgcentrum, een leuke afwisseling. Ik heb het prima naar mijn zin, en de tijd gaat supersnel.
Over vierenhalf jaar. Maar de reden dat ik er ongeveer twintig jaar jonger uitzie, is goed te verklaren.quote:
Okay. Nu heb je rechtgezet wat in jouw perceptie uiterlijk niet okay was. Ik ben echt blij voor je. Serieus.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 21:17 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Over vierenhalf jaar. Maar de reden dat ik er ongeveer twintig jaar jonger uitzie, is goed te verklaren.
Ik heb letterlijk decennialang binnenshuis doorgebracht waardoor ik nauwelijks ben blootgesteld aan schadelijke stoffen.
Ten tweede heb ik nooit gerookt of alcohol gedronken.
Ten derde heb ik een huid die nooit verbrandt in de zon, maar ook niet verkleurt, mijn huid herstelt zichzelf opvallend goed.
Ten vierde word ik blijkbaar niet grijs.
Ten vijfde spelen genen ongetwijfeld een rol: mijn opa wordt volgend jaar 104 en zag er ook altijd veel jonger uit dan zijn leeftijd.
Ten zesde drink ik bijna alleen water en eet ik vaak gezond.
Ten zevende ben ik doordat ik zo lang “bevroren in de tijd”ben geweest, lichamelijk ook nauwelijks ouder geworden.
Misschien heeft mijn manier van denken daar ook invloed op wie zal het zeggen. Feit is dat mijn huid nog steeds opvallend jeugdig oogt.
Je kon toch niet grijs worden? Dit bovenstaande bericht is van paar maanden terug.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:35 schreef -Deluzion- het volgende:
Eindelijk is het zover, mijn baard was altijd rood/zwart, maar binnen 2 maanden tijd zijn alle rode haren vervangen door wit, dus heb ik een wit/zwarte baard en plotseling begin ik ook flink te grijzen bij mijn slapen en lijkt de rode gloed uit mijn haar te zijn verdwenen. Ik kan dus zeggen dat ik grijs begon te worden op mijn 45ste en heb nu geen ginger baardje meer. Dit bevalt mij een stuk beter. Ik kan er niet mee zitten dat ik grijs word, hoort erbij zeker na je 40ste.
Roos is een detective, stem niet op Roos.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 06:55 schreef roos94 het volgende:
Er kloppen wat dingen niet.
https://postimg.cc/2L8jBTVF
https://postimg.cc/XB7Nyxpg
Je bent nu 45 zeg je.
[ afbeelding ]
Op 24 oktober 2015 klaag je over grijs worden en je zegt net dat je niet grijs kan worden. Oke vaag maar soit.
Bijna precies 10 jaar geleden was jij 30.
Hoe je dan nu over 4.5 jaar vijftig ( dus 45) bent, is knap.
Je zou nu maximaal 40 moeten zijn.
[ afbeelding ]
Begin sept 2015 was je 31, dus als we deze tijdlijn aanhouden ben je nu 41.
[ afbeelding ]
Je zou hier 32 zijn beetje raar om dan te doen alsof de 40 voor de deur staat. Tenzij je fluide leeftijden hebt.
[ afbeelding ]
Volgens dit bericht was je op 7 nov 2020 veertig jaar. Je bent tussen 2015 en 2020 dus tien jaar in leeftijd omhoog gegaan. Dat is mooi klote inderdaad.
Als we gaan tellen zou je nu nog 44 moeten zijn. Hoe je dan over "4.5" jaar 50 bent weet ik niet.
[ afbeelding ]
Misschien zit het in de familie want je opa gaat qua leeftijden ook alle kanten op. De beste man was 101 op 23 oktober 2019. Dat is zes jaar terug.
[ afbeelding ]
Nu, okt 2025, is hij 103. Dus hij is in zes jaar tijd twee keer jarig geweest.
[ afbeelding ]
Wat fantastisch! Leer mij ook hoe ik vier jaar lang 102 kan zijn.
Nou, de groeten
quote:Op donderdag 9 oktober 2025 06:55 schreef roos94 het volgende:
Er kloppen wat dingen niet.
https://postimg.cc/2L8jBTVF
https://postimg.cc/XB7Nyxpg
Je bent nu 45 zeg je.
[ afbeelding ]
Op 24 oktober 2015 klaag je over grijs worden en je zegt vandaag dat je niet grijs kan worden. Oke vaag maar soit.
[..]
Je kon toch niet grijs worden? Dit bovenstaande bericht is van paar maanden terug.
[ afbeelding ]
Maar in 2015 was je 20% grijs? Oke genoeg over het grijs.
Bijna precies 10 jaar geleden was jij 30. Hoe je dan nu over 4.5 jaar vijftig ( dus 45) bent, is knap. Je zou nu maximaal 40 moeten zijn.
[ afbeelding ]
Begin sept 2015 was je 31, dus als we deze tijdlijn aanhouden ben je nu 41.
[ afbeelding ]
Je zou hier 32 zijn beetje raar om dan te doen alsof de 40 voor de deur staat. Tenzij je fluide leeftijden hebt.
[ afbeelding ]
Volgens dit bericht was je op 7 nov 2020 veertig jaar. Je bent tussen 2015 en 2020 dus tien jaar in leeftijd omhoog gegaan. Dat is mooi klote inderdaad.
Als we gaan tellen zou je nu nog 44 moeten zijn. Hoe je dan over "4.5" jaar 50 bent weet ik niet.
[ afbeelding ]
Misschien zit het in de familie want je opa gaat qua leeftijden ook alle kanten op. De beste man was 101 op 23 oktober 2019. Dat is zes jaar terug.
[ afbeelding ]
Nu, okt 2025, is hij 103. Dus hij is in zes jaar tijd twee keer jarig geweest.
[ afbeelding ]
Wat fantastisch! Leer mij ook hoe ik vier jaar lang 102 kan zijn.
Nu nog wat over het geisoleerd leven.
[ afbeelding ]
Op 3 april 2015 beweer je 12 jaar geisoleerd te leven. Dat is een lange tijd.
Maar dan gaan we een paar maanden vooruit...
[ afbeelding ]
En dan leef je ineens een "klein jaar" geisoleerd.
![]()
Nou, de groeten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |