Adopteer een kat.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 07:42 schreef -Deluzion- het volgende:
Ja, dat was toen, hè. Het is wel duidelijk dat ik in de periode van 2015 tot 2023 emotioneel nog veel verder naar de klote was. Persoonlijk merk ik nu juist een mentale verbetering, en dat zal ook wel met de leeftijd te maken hebben.
Ik denk tegenwoordig anders. Het is gebeurd, ik ben alleen gebleven dus die angst is dus weg, want het is inmiddels realiteit.
Daarnaast ben ik me bewust geworden dat ik niet onsterfelijk ben. Ik heb niet oneindig veel tijd meer, dus ik maak me veel minder druk om dingen dan vroeger.
Op mijn leeftijd kijk je meer naar wat je wel hebt, in plaats van te blijven hangen in wat je niet hebt. Er is duidelijk meer rust in mijn hoofd.
Waar ik nu nog wel mee worstel, is de eenzaamheid. Het is gewoon saai om altijd alleen te zijn. Wat ik vooral jammer vind, is dat ik nooit een kind heb mogen krijgen. Ik had het gevoel dat ik er mentaal wél klaar voor was maar zonder partner is dat natuurlijk lastig. En op mijn leeftijd kan ik dat inmiddels wel vergeten. Zoals ik al zei: ik ben voorbereid op een leeg, saai en eenzaam leven.
Dat is nogal logisch. Alles wat ik zeg wordt alleen maar ongeloofwaardiger. Als ik slim was, had ik waarschijnlijk gezwegen. Dat zou ik alleen doen als ik ergens van werd verdacht, bijvoorbeeld van een ernstig misdrijf. Maar dat is hier niet aan de orde daarom speel ik gewoon open kaart. Ik heb tenslotte geen moord gepleegd of zo, hè.quote:
Je kan gewoon niets meer serieus nemenquote:
Wat een vreemde reactiequote:Op woensdag 15 oktober 2025 07:57 schreef sigme het volgende:
Het is toch wonderlijk. De halve mensheid hangt tegenwoordig bij AI aan de tiet om de wereld te snappen, maar vindt een persoon volstrekt ongeloofwaardig wanneer deze soms wel eens iets zegt wat niet helemaal waar is.
Dat snap ik zeker. Maar het zijn vooral jeugdzondes die nu worden opgegraven en ik vind dat ik sinds mijn terugkeer behoorlijk ben veranderd. Ik heb mezelf toen geëvalueerd en probeer sindsdien zo eerlijk mogelijk te zijn. Maar zoals ik al zei: ik snap jou wel.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 07:54 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Je kan gewoon niets meer serieus nemen
Alles wat er geschreven wordt nu nog van TS uit zie ik als bullshit.
Ja jeugdzondenquote:Op woensdag 15 oktober 2025 08:04 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat snap ik zeker. Maar het zijn vooral jeugdzondes die nu worden opgegraven en ik vind dat ik sinds mijn terugkeer behoorlijk ben veranderd. Ik heb mezelf toen geëvalueerd en probeer sindsdien zo eerlijk mogelijk te zijn. Maar zoals ik al zei: ik snap jou wel.
Dat wil ik ook. User @Cat-astrophe had trouwens heel waardevolle informatie gedeeld in het hondentopic van Roos, dus ik ben nu aan het bekijken hoe ik dat het beste kan aanpakken. Daarnaast ben ik nou eenmaal een eeuwige twijfelaar.quote:
Ja, het was in ieder geval in een tijd dat ik veel emotioneler was en dingen vaak aandikte. Ik krijg nu professionele hulp, en dat helpt gelukkig wel.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 08:05 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ja jeugdzondentuurlijk.
Als er iets van waar is zoek gewoon lekker professionele hulp. Indien het niet waar is
Vind je?quote:
Mij boeien die foutjes/leugens/vergissingen in jaartallen niet zo.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 08:04 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat snap ik zeker. Maar het zijn vooral jeugdzondes die nu worden opgegraven en ik vind dat ik sinds mijn terugkeer behoorlijk ben veranderd. Ik heb mezelf toen geëvalueerd en probeer sindsdien zo eerlijk mogelijk te zijn. Maar zoals ik al zei: ik snap jou wel.
Ook op jouw leeftijd kan het nog. Echter, een kind nemen om een leegte op te vullen is wel bijzonder egoïstisch. Dat kind zou jouw problematiek niet oplossen. Een huisdier lijkt me een mooi alternatief.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 07:42 schreef -Deluzion- het volgende:
Wat ik vooral jammer vind, is dat ik nooit een kind heb mogen krijgen. Ik had het gevoel dat ik er mentaal wél klaar voor was maar zonder partner is dat natuurlijk lastig. En op mijn leeftijd kan ik dat inmiddels wel vergeten. Zoals ik al zei: ik ben voorbereid op een leeg, saai en eenzaam leven.
Helemaal eensquote:Op woensdag 15 oktober 2025 08:40 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie er voor TS wel een belang in om onder ogen te zien hoe hij zich in het verleden opstelde, d.w.z. dat hij bepaalde zaken in het verleden aandikte op het forum.
Wat een valse reactie zeg. Ik ben er klaar mee . ik ben weg uit dit topic en kijk hier verder niet meer.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 11:46 schreef Mommychilgrad het volgende:
[..]
Ook op jouw leeftijd kan het nog. Echter, een kind nemen om een leegte op te vullen is wel bijzonder egoïstisch. Dat kind zou jouw problematiek niet oplossen. Een huisdier lijkt me een mooi alternatief.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat hier vals aan is, het is realistisch. Een kind neem je niet om een leegte op te vullen, het moet niet op de wereld komen om iets waar je mee kampt op te moeten lossen. Ik zeg niet voor niks dat het op jouw leeftijd nog gewoon kan, maar heb wel twijfels over je beweegredenen en daar reageer ik op. Als het lukt om dusdanig aan je problematiek te werken en je een kind kan zien als een verrijking in plaats van de oplossing voor je eenzaamheid/leegte, dan hoop ik dat het je alsnog gegeven is.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:28 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Wat een valse reactie zeg. Ik ben er klaar mee . ik ben weg uit dit topic en kijk hier verder niet meer.
Jammer dat je het zo ziet.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:28 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Wat een valse reactie zeg. Ik ben er klaar mee . ik ben weg uit dit topic en kijk hier verder niet meer.
Dit dus.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:33 schreef Mommychilgrad het volgende:
[..]
Ik weet eerlijk gezegd niet wat hier vals aan is, het is realistisch. Een kind neem je niet om een leegte op te vullen, het moet niet op de wereld komen om iets waar je mee kampt op te moeten lossen. Ik zeg niet voor niks dat het op jouw leeftijd nog gewoon kan, maar heb wel twijfels over je beweegredenen en daar reageer ik op. Als het lukt om dusdanig aan je problematiek te werken en je een kind kan zien als een verrijking in plaats van de oplossing voor je eenzaamheid/leegte, dan hoop ik dat het je alsnog gegeven is.
Mocht je hier toch nog eens kijken: wat vind je hier vals aan?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:28 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |