SPOILER: Top 50Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Monitor post op vaste tijden de totaIe scoreIijst in het lopende topic. Dit rond 02:30 - 07:30 - 14:30 en 21:30 uur.
DTS statistieken voor aIIe maanden van DTS kunnen hier teruggevonden worden: STATS
Een seizoen bestaat uit 1 maand en begint vanaf de 1ste post op de 1ste dag van de maand. Nadat een seizoen voltooid is worden de scores weer op nuI gezet.SPOILER: In Memoriam:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaars van afgelopen seizoenen:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DTS GEBODENOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaar JuniOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Zolang je maar wel havermoutmelk gebruikt, uiteraard.quote:Op donderdag 17 juli 2025 17:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Deze neem ik het meest (als ik buiten de deur ben):
- Latte Macchiato
- Cafe au lait
- Koffie verkeerd![]()
quote:Op donderdag 17 juli 2025 17:59 schreef devzero het volgende:
[..]
Als je het water langer laat lopen bij een espressoshot, dan heb te toch ook gewoon aangelengde espresso. Aka Americano aka Lungo aka Long Black?![]()
Het belangrijkste verschil tussen een lungo en een americano zit in de bereiding. Een lungo is een espresso die langer doorloopt, waardoor er meer water door de koffiebonen loopt en de koffie een sterkere, bittere smaak krijgt. Een americano wordt gemaakt door heet water toe te voegen aan een reeds gezette espresso. Hierdoor is de americano milder van smaak dan een lungo.Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten![]()
Een havercappu is heerlie de peerlie volgens moderne geitenwollen sokken meiden van 20 in Amsterdamquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:01 schreef devzero het volgende:
[..]
Zolang je maar wel havermoutmelk gebruikt, uiteraard.
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.![]()
Deze connoisseur weetquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:01 schreef hemarookworst het volgende:
[..]![]()
Het belangrijkste verschil tussen een lungo en een americano zit in de bereiding. Een lungo is een espresso die langer doorloopt, waardoor er meer water door de koffiebonen loopt en de koffie een sterkere, bittere smaak krijgt. Een americano wordt gemaakt door heet water toe te voegen aan een reeds gezette espresso. Hierdoor is de americano milder van smaak dan een lungo.![]()
Mijn gevoel zegt me dat het bijna hetzelfde is want dat extra water bij een espresso shot voegt weinig meer toe en zal het niet sterker maken. Maar ik geloof je.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:01 schreef hemarookworst het volgende:
[..]![]()
Het belangrijkste verschil tussen een lungo en een americano zit in de bereiding. Een lungo is een espresso die langer doorloopt, waardoor er meer water door de koffiebonen loopt en de koffie een sterkere, bittere smaak krijgt. Een americano wordt gemaakt door heet water toe te voegen aan een reeds gezette espresso. Hierdoor is de americano milder van smaak dan een lungo.![]()
Doppio: Een dubbele espresso, perfect voor wie een extra cafeïnekick nodig heeft. Dubbel zo sterk en rijk.How can I make this topic about me?![]()
er is een term voor deze mensen: de havermelkelitequote:Op donderdag 17 juli 2025 18:02 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Een havercappu is heerlie de peerlie volgens moderne geitenwollen sokken meiden van 20 in AmsterdamUw ADH vitamine Worst
Of een Ristretto: Een kortere en sterkere versie van een espresso, gezet met minder water. Hierdoor krijgt het een intense en geconcentreerde smaak.How can I make this topic about me?![]()
aka wannabe elitaire studenten sletjesquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:03 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
er is een term voor deze mensen: de havermelkelite
Jawel, want langere doorlooptijdquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:03 schreef devzero het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt me dat het bijna hetzelfde is want dat extra water bij een espresso shot voegt weinig meer toe en zal het niet sterker maken. Maar ik geloof je.Uw ADH vitamine Worst
Dat plaatje is een barraquitoquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:05 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Jij drinkt dus eigenlijk Doppio.Ik hou van eten, maar eten ook van mij.![]()
Maar je koffie extractie is een stuk lager. Als je een espresso maakt, en daarna een 2de espresso maakt in een leeg kopje met dezelfde koffie, dan krijg je een superslap bakje. Dus langere doorlooptijd maakt het niet sterker.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:06 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Jawel, want langere doorlooptijd![]()
Ik had deze TTIk laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Trap niet in de verzinsels van mijn haters <3![]()
Beetje lang voor een TT, maar wel een goedequote:Op donderdag 17 juli 2025 18:10 schreef gebrokenglas het volgende:
Een barraquito is een verrukkelijke koffiecocktail uit TenerifeIk ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!![]()
Het is de eerste regel van mijn AI search naar barraquitoquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:12 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Beetje lang voor een TT, maar wel een goede
How can I make this topic about me?![]()
heb je nog steeds meer cafeine binnen dan 1, dus in dat geval sterker en het gaat erom dat door de langere extractie ook de meer bittere smaakcomponenten worden opgelostquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:08 schreef devzero het volgende:
[..]
Maar je koffie extractie is een stuk lager. Als je een espresso maakt, en daarna een 2de espresso maakt in een leeg kopje met dezelfde koffie, dan krijg je een superslap bakje. Dus langere doorlooptijd maakt het niet sterker.Uw ADH vitamine Worst
AIquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:12 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het is de eerste regel van mijn AI search naar barraquito
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: