Denk wel dat Cras droomt van de uitslagen van Monfortquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:40 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Een keurige Maxime Monfort uitslag.
Zat ik met 35,12 best goedquote:
Kopgroep kreeg uiteindelijk wel maar heel weinig voorsprong (zodat Rodriguez niet te dichtbij zou komen… )quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:37 schreef H.Vviv het volgende:
Trentin heeft ook wel betere dagen gehad. Zat nog mee in de kopgroep en uiteindelijk op 43 minuten binnengekomen.
Dat zou de rest van de Tour wel eens anders kunnen zijn.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kopgroep kreeg uiteindelijk wel maar heel weinig voorsprong (zodat Rodriguez niet te dichtbij zou komen… )
Daar hebben de UCI en ASO helemaal geen zin in, als ze al iets van bewijzen hebben.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Een invalletje zou zomaar eens kunnen gebeuren.
Bij Bjarne?quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Een invalletje zou zomaar eens kunnen gebeuren.
Dat denk ik ook niet nee.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Daar hebben de UCI en ASO helemaal geen zin in, als ze al iets van bewijzen hebben.
quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:37 schreef Ericr het volgende:
Niet vergeten, in 1996 was Hautacam de enige klim van betekenis in de rit. Niet vergelijkbaar dus met vandaag. In de 36 was al bizar, bijna in de 34 is de beste prestatie ooit misschien. Riis op Hautacam is altijd de graadmeter geweest maar daar waren de omstandigheden anders en we weten welke waarden Riis had toen.
Dit is beyond mutant.
Maar ook 30 jaar gedateerd materiaal en begeleiding. Gun die man zijn record.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:37 schreef Ericr het volgende:
Niet vergeten, in 1996 was Hautacam de enige klim van betekenis in de rit. Niet vergelijkbaar dus met vandaag. In de 36 was al bizar, bijna in de 34 is de beste prestatie ooit misschien. Riis op Hautacam is altijd de graadmeter geweest maar daar waren de omstandigheden anders en we weten welke waarden Riis had toen.
Dit is beyond mutant.
Pogacar is ook een stuk populairder dan Armstrong.quote:Op donderdag 17 juli 2025 19:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet nee.
Toen bij team Amstrong was ook na zware externe druk, die nu ontbreekt
Zeker. Als ze eenmaal daar maar de oogkleppen afgooien. Ook stick to the plan heeft een houdbaarheidsdatum. En als die Trien van Vingegaard nog wat wil vertellen misschien rotte tomaten gooien als teambuilding organiseren. Want manlief zelf heeft net zoveel (leiderschap) laten zien als een stoeptegel.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik heb zomaar het vermoeden dat er nog maar 1 succesplan is en dat is binnenvallen in het hotel
En je hebt kans dat ze er allemaal aanzitten (iets nieuws?) en dan verneuk je de hele sportquote:Op donderdag 17 juli 2025 19:15 schreef Felagund het volgende:
[..]
Pogacar is ook een stuk populairder dan Armstrong.
Dat geldt voor elke sportquote:Op donderdag 17 juli 2025 19:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En je hebt kans dat ze er allemaal aanzitten (iets nieuws?) en dan verneuk je de hele sport
Er is ook veel 'legale doping' als ketonen, aan de uitlaat zitten (al is dat nu wel illegaal) en bakpoeder bijgekomen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 19:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En je hebt kans dat ze er allemaal aanzitten (iets nieuws?) en dan verneuk je de hele sport
35 graden ook niet onderschattenquote:Op donderdag 17 juli 2025 20:01 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De gevolgen van 1,5 week volop koers?
Dagploegenklassement gewonnen!quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:11 schreef The_Undertone het volgende:
Waarom buffelt Holle Bolle Garcia Pierna zich naar een 12e plaats ? Zou zich dan beter sparen voor de tijdrit van morgen.
Dat heeft hij al regelmatig geprobeerd, niet echt een groot succesquote:Op donderdag 17 juli 2025 20:21 schreef The_Undertone het volgende:
Enric Mas heeft 6 overwinningen in z'n carrière waarvan 2 in China. Zou hij zich niet beter richten op rittenkapen in plaats van klassementen najagen?
Wielrennen levert het echt grote verschillen.quote:
Maar niet zo goed als ik met mn 35:11quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fantastische strijd tussen Lipowitz en Onley gezien om de Tourwinst (over 10 jaar)quote:
Wel hetzelfde scenario als in de Dauphine. Heb het idee dat Vingegaard eerst net wat te lang probeert te volgen na de aanval van Pogi en zich daarna een beetje over de kop rijdt als hij ziet dat het verschil klein blijft. Dat werkte goed in 2022 en 2023, maar nu sloopt hij zichzelf omdat Pogi nog een extra versnelling heeft en hij zelf wat minder lijkt.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:05 schreef hhh38 het volgende:
Gezien het kleine verschil tussen Jonas en Lipowitz: mentaal iets geknapt toen de achterstand op bleef lopen?
Seintje uit de ploegwagen dat het te hard ging.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:52 schreef franklop het volgende:
[ x ]
Pogacar verloor dus vooral op het einde van Riis
Of naja de 2e helft van de klim
Het was blijkbaar niet eens de bedoeling zo vroeg te gaanquote:Pog says he was joking with Narvaez about doing a leadout like the Dauphine “but I guess Jhonny doesn’t take jokes and then he launched it super hard and my microphone wasn’t working”
'Hi ha ho kijk mij eens de spontane jongen zijn die gezellig met zijn vriendjes aan het buitenspelen is in Frankrijk en alles op gevoel doet.'quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:34 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Het was blijkbaar niet eens de bedoeling zo vroeg te gaan.
Jij denkt dat UAE en Visma ooit gaan hangen?quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Fantastische strijd tussen Lipowitz en Onley gezien om de Tourwinst (over 10 jaar)
Ik denk niet dat Onley bij Picnic Post NL blijft.quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:43 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Jij denkt dat UAE en Visma ooit gaan hangen?
Ik ook niet, maar dat heeft er weinig mee te maken. Althans, ik vatte Mex zijn post op als 'over 10 jaar worden de twee mutanten uit de boeken geschrapt en winnen de nummers 3 met terugwerkende kracht de afgelopen Tours'quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:45 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Onley bij Picnic Post NL blijft.
Natuurlijk wel, dit was vanaf het begin het plan. Ik word een beetje moe van dat haha en hihi gelul in de media - nog niet eens beperkt tot UAE. Iedere actie is tegenwoordig een grap en een grol. Geloof je het zelf?quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:34 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Het was blijkbaar niet eens de bedoeling zo vroeg te gaan.
Oh ja zou ook kunnen en dacht ik niet te cynisch.quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:47 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar dat heeft er weinig mee te maken. Althans, ik vatte Mex zijn post op als 'over 10 jaar worden de twee mutanten uit de boeken geschrapt en winnen de nummers 3 met terugwerkende kracht de afgelopen Tours'
Aangezien hij in de Vuelta altijd op punt staat na een kleurloze Tour misschien een keer proberen om de Tour te beginnen met de Giro in de benen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:21 schreef The_Undertone het volgende:
Enric Mas heeft 6 overwinningen in z'n carrière waarvan 2 in China. Zou hij zich niet beter richten op rittenkapen in plaats van klassementen najagen?
quote:Op donderdag 17 juli 2025 19:44 schreef Makamba_ het volgende:
Coquard heeft dus een vinger gebroken tijdens het aanpakken van een etenstasje.
Unieke blessure.
Dat is ook een mooi lijstje namen, kun je mee thuiskomen:quote:Op donderdag 17 juli 2025 23:23 schreef Marcoss het volgende:
Vooral het record van Riis kwam vaak voorbij vandaag, maar de nummer 12 van 1994 ging harder de Hautacam op dan Vingegaard vandaag.
Die geven echt allemaal nog licht waarschijnlijk
Riis dat jaar:quote:Op donderdag 17 juli 2025 23:23 schreef Marcoss het volgende:
Vooral het record van Riis kwam vaak voorbij vandaag, maar de nummer 12 van 1994 ging harder de Hautacam op dan Vingegaard vandaag.
Die geven echt allemaal nog licht waarschijnlijk
Bij dat 2e is ook niks leuks te bedenken, dus dat gebeurt al snelquote:Op donderdag 17 juli 2025 23:29 schreef Zorro het volgende:
Die meltdowns hier zijn nog leuker dan de overmacht van Pogacar
Die heeft flink wat pooltjes doen sneuvelen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 23:30 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Riis dat jaar:
Parijs-Nice 87e
Catalaanse Week: DNF
Criterium International: OTL
Baskenland: 73e
Tour de Suisse: OTL
Tour: 1e
Heel het jaar bloed afgetapt voor de Tour?
Dat was de 'grap' ja.quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:47 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar dat heeft er weinig mee te maken. Althans, ik vatte Mex zijn post op als 'over 10 jaar worden de twee mutanten uit de boeken geschrapt en winnen de nummers 3 met terugwerkende kracht de afgelopen Tours'
Voetbal is veel techniek en inzicht. Dat wordt met doping niet echt beter. Een veteranenelftal met spelers die hoog hebben gespeeld, tikken een A1 wel weg.quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wielrennen levert het echt grote verschillen.
Dat wat voetballers een beetje speed nemen boeit niemand wat. Denk ik .
Als je harder kan rennen over een langere tijd heeft dat ook in voetbal echt wel veel voordeel. Vandaar ook dat ze bij Fuentes de deur plat liepen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 23:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voetbal is veel techniek en inzicht. Dat wordt met doping niet echt beter. Een veteranenelftal met spelers die hoog hebben gespeeld, tikken een A1 wel weg.
Technische sport.quote:Op donderdag 17 juli 2025 23:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voetbal is veel techniek en inzicht. Dat wordt met doping niet echt beter. Een veteranenelftal met spelers die hoog hebben gespeeld, tikken een A1 wel weg.
Een matige renner wordt met doping ook niet opeens een Tourwinnaar.. natuurlijk doet het in duursporten meer, maar ook in voetbal ken het een enorm verschil makenquote:Op donderdag 17 juli 2025 23:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het heeft wel voordeel, maar met elf marathonlopers of Usain Bolt figuren win je ook niks. Doping zal minder effect hebben dan bij atletiek, wielrennen en zo.quote:Op donderdag 17 juli 2025 23:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als je harder kan rennen over een langere tijd heeft dat ook in voetbal echt wel veel voordeel. Vandaar ook dat ze bij Fuentes de deur plat liepen.
Dat niet. Het is de laatste paar procent extra. Weleens Jim v/d Berg gehoord over een experiment met wielrenners die epo pakten. Groot deel trainde amper en dan leidt het niet tot wonderen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 23:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Een matige renner wordt met doping ook niet opeens een Tourwinnaar.. natuurlijk doet het in duursporten meer, maar ook in voetbal ken het een enorm verschil maken
Daarom winnen ook vaak de meest fitte teams de kampioenschappen?quote:Op donderdag 17 juli 2025 23:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het heeft wel voordeel, maar met elf marathonlopers of Usain Bolt figuren win je ook niks. Doping zal minder effect hebben dan bij atletiek, wielrennen en zo.
Geen idee, je kunt dat lastig vergelijken op basis van objectieve data. Een team met betere voetballers zal zich relatief ook minder moe hoeven te maken dan een team met betere voetballers.quote:Op donderdag 17 juli 2025 23:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Daarom winnen ook vaak de meest fitte teams de kampioenschappen?
Armstrong als persoon was ook niet echt geliefd in Frankrijk.quote:Op donderdag 17 juli 2025 19:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet nee.
Toen bij team Amstrong was ook na zware externe druk, die nu ontbreekt
quote:Op donderdag 17 juli 2025 23:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is ook een mooi lijstje namen, kun je mee thuiskomen:
Rnk Rider
1 Riis Bjarne
2 Virenque Richard
3 Dufaux Laurent
4 Leblanc Luc
5 Piepoli Leonardo
6 Rominger Tony
7 Ullrich Jan
8 Ugrumov Piotr
9 Brochard Laurent
10 Escartín Fernando
11 Olano Abraham
12 Induráin Miguel
13 Berzin Evgeni
14 Luttenberger Peter
15 Jonker Patrick
Hij heeft het over 1994 hequote:Op donderdag 17 juli 2025 23:30 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Riis dat jaar:
Parijs-Nice 87e
Catalaanse Week: DNF
Criterium International: OTL
Baskenland: 73e
Tour de Suisse: OTL
Tour: 1e
Heel het jaar bloed afgetapt voor de Tour?
quote:Op donderdag 17 juli 2025 23:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Een matige renner wordt met doping ook niet opeens een Tourwinnaar.. natuurlijk doet het in duursporten meer, maar ook in voetbal ken het een enorm verschil maken
quote:Op vrijdag 18 juli 2025 00:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Doping doet in het voetbal verder natuurlijk enorm veel. Die gasten spelen tegenwoordig 70 wedstrijden per seizoen ofzo, soms drie wedstrijden per week. Het herstel tussen die wedstrijden in is enorm belangrijk en dat herstel kun je bevorderen met allerlei verboden middelen. Buiten het feit dat je in het voetbal ook gewoon allerlei spierbundels ziet rondlopen waarbij het maar de vraag is of dat allemaal naturel is. En een sprintje kunnen trekken in de 90e minuut om toch nog even de winnende goal te kunnen maken is een niet te onderschatten kwaliteit, een kwaliteit die je met gekende middelen mooi kunt bevorderen.
Even niet zo mal doen hoor.
Volgens mij was het vooral dat er in die studie niet bijgehouden werd hoeveel er getraind werd, dus je kon er echt niks over zeggen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 23:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat niet. Het is de laatste paar procent extra. Weleens Jim v/d Berg gehoord over een experiment met wielrenners die epo pakten. Groot deel trainde amper en dan leidt het niet tot wonderen.
Bij voetbal zal het veel minder impact hebben. En enkel op 'n aspect, zoals bv. uithoudingsvermogen of kracht.
Ah, verkeerd gelezen, bedankt. Veel dezelfde namen wel natuurlijk, met nog Pantani en Zulle ertussen dat ook geen onbesproken bladen zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 00:08 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
[..]
Hij heeft het over 1994 he
Dat was het jaar van Luc Leblanc, en er werd in de breedte ongeveer even hard gereden dan in 1996
Drie wedstrijden per week bestaat niet. Competitie plus beker/Europees is altijd max 2x in de week. Het kan gebeuren dat je feitelijk een keer zondag, woensdag, zaterdag speelt, dus 3x in 7 dagen. Maar dan speel je de week daarna in principe maar 1x.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 00:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Doping doet in het voetbal verder natuurlijk enorm veel. Die gasten spelen tegenwoordig 70 wedstrijden per seizoen ofzo, soms drie wedstrijden per week. Het herstel tussen die wedstrijden in is enorm belangrijk en dat herstel kun je bevorderen met allerlei verboden middelen. Buiten het feit dat je in het voetbal ook gewoon allerlei spierbundels ziet rondlopen waarbij het maar de vraag is of dat allemaal naturel is. En een sprintje kunnen trekken in de 90e minuut om toch nog even de winnende goal te kunnen maken is een niet te onderschatten kwaliteit, een kwaliteit die je met gekende middelen mooi kunt bevorderen.
Even niet zo mal doen hoor.
Ik noemde bewust 1994 omdat de “mindere” renners rond plek 12/13 toen nog sneller gingen dan in 1996 inderdaadquote:Op vrijdag 18 juli 2025 00:08 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
[..]
Hij heeft het over 1994 he
Dat was het jaar van Luc Leblanc, en er werd in de breedte ongeveer even hard gereden dan in 1996
Bijna vergeten om hierover op te scheppen!quote:Op donderdag 17 juli 2025 07:58 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik geloof nog steeds in Lipowitz als topfavoriet voor plek 3. Zowel in deze rit als in het eindklassement.
Ik zei dit voor de Tour al!quote:Op vrijdag 18 juli 2025 09:43 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Bijna vergeten om hierover op te scheppen!
Hij werd zelfs nog bijna 2e, dat had ik helemaal niet durven dromen. Al was dat ook door een iets mindere Vingegaard natuurlijk.
De nr 15 ging dan weer een heel stuk harderquote:Op vrijdag 18 juli 2025 09:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik noemde bewust 1994 omdat de “mindere” renners rond plek 12/13 toen nog sneller gingen dan in 1996 inderdaad
Ik ook, daarom 'nog steeds'quote:
PlOeGeNkLaSsEmEnTquote:Op donderdag 17 juli 2025 20:11 schreef The_Undertone het volgende:
Waarom buffelt Holle Bolle Garcia Pierna zich naar een 12e plaats ? Zou zich dan beter sparen voor de tijdrit van morgen.
Niemand zegt dat doping geen nut heeft, alleen a) we hebben een bloedpaspoort en b) ze zijn er bij de topsport achter dat je op legale manier 90% van de dopingvoordelen kan behalen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 10:48 schreef maxi-mus het volgende:
Het is 2025 en mensen denken nog steeds dat bij voetballers met hun prop-en propvolle agenda en waar het fysieke steeds belangrijker wordt doping geen nut heeft. (lol)
Lachwekkend inderdaad.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 10:48 schreef maxi-mus het volgende:
Het is 2025 en mensen denken nog steeds dat bij voetballers met hun prop-en propvolle agenda en waar het fysieke steeds belangrijker wordt doping geen nut heeft. (lol)
Er is een bloedpaspoort in het voetbal, waar topspelers soms jaren niet gecontroleerd worden? Cool.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 10:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Niemand zegt dat doping geen nut heeft, alleen a) we hebben een bloedpaspoort en b) ze zijn er bij de topsport achter dat je op legale manier 90% van de dopingvoordelen kan behalen.
Nou ja ze hebben het soms. In ieder geval op WK's zorgen ze ervoor dat mensen daadwerkelijk gecontroleerd worden in het jaar voorafgaand aan het WK en op het WK zelf. en kijken ze ook naar waardes van oudere controles. UEFA is minder daarin, zeker bij de CL.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 11:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Er is een bloedpaspoort in het voetbal, waar topspelers soms jaren niet gecontroleerd worden? Cool.
quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel hetzelfde scenario als in de Dauphine. Heb het idee dat Vingegaard eerst net wat te lang probeert te volgen na de aanval van Pogi en zich daarna een beetje over de kop rijdt als hij ziet dat het verschil klein blijft. Dat werkte goed in 2022 en 2023, maar nu sloopt hij zichzelf omdat Pogi nog een extra versnelling heeft en hij zelf wat minder lijkt.
Al zal het mentale ook wel meespelen op een bepaald moment ja
Niet helemaal, hij vloog ook in 95 op de rit naar La Plagne na. Tweede deel TDF was hij echter gelijk aan Indurainquote:Op vrijdag 18 juli 2025 09:52 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
De nr 15 ging dan weer een heel stuk harder
Blijft toch een wonderlijk verhaal; Riis reed in 1994 voor Gewiss-Ballan, waar ze toch ook stevig aan de epo zaten. Maar in 1996 gaat hij ineens vliegen.
Daar heeft epo natuurlijk een rol in, maar mij maak je niet wijs dat hij het in 1994 op water en brood deed, dus daar is nog wat gebeurt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |