Het betrekken van de woning en de kwestie omtrent onjuiste gegevens is mij duidelijk. Maar wat zijn de consequenties van het 2e punt: De vergunning is slechts geldig indien u de woning met het door uquote:Besluit
Op grond van de door u aangeleverde documenten heeft het college van
burgemeester en wethouders besloten voor bovenstaand adres aan u een
huisvestingsvergunning toe te kennen. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:
• U betrekt de woning binnen een periode van zes weken na de datum van
ontvangst van de sleutels.
• De vergunning is slechts geldig indien u de woning met het door u
opgegeven aantal van 1 persoon betrekt.
• De vergunning kan worden ingetrokken wanneer de door u verstrekte
gegevens onjuist of onvolledig waren en u dit wist of redelijkerwijs kon
vermoeden.
chatgpt heeft het in dit geval correct.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:48 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik heb een koopwoning gekocht, omdat het een zogenoemde "betaalbare koopwoning" treft is hier in deze gemeente een huisvestingsvergunning voor nodig. Deze heb ik aangevraagd, en gekregen omdat ik voldoe aan de lokale binding en de inkomenseis.
Nu staat er in de vergunning het volgende:
[..]
Het betrekken van de woning en de kwestie omtrent onjuiste gegevens is mij duidelijk. Maar wat zijn de consequenties van het 2e punt: De vergunning is slechts geldig indien u de woning met het door u
opgegeven aantal van 1 persoon betrekt.
Wat zou er gebeuren als ik in de komende jaren toch samen wil gaan wonen?
ChatGPT meld dat ik mij geen zorgen hoef te maken en dat het een kwestie is van het melden bij de gemeente dat ik samen wil gaan wonen en meer niet, maar goed dat blijft een LLM.
Oke gelukkig, verhuren of 10 man in laten trekken was ik niet van plan.quote:Op donderdag 17 juli 2025 11:24 schreef freak1 het volgende:
[..]
chatgpt heeft het in dit geval correct.
de huisvestingsvergunning is bedoeld om huismelken tegen te gaan. of dat er iemand een huis koopt voor 1 persoon en ver vervolgens 10 familieleden induwt. ik noem maar wat.
dus je moet gewoon aan de eisen voldoen, intrekken binnen 6 weken nadat je de sleutels hebt en in je eentje daar gaan wonen. zogauw je in de toekomst gaat samenwonen, even melden en klaar. niets om je zorgen over te maken. tenzij je bij het samenwonen meteen 9 man erbij laat wonen..
ik gok even dat het huis wat je gekocht hebt een ex sociale huur woning was die nog wat werk en liefde kan gebruiken, of een lager segment koopwoning. de huisvestingsvergunning wordt dan gebruikt als barriere tegen o.a. opkopen en duurder verhuren, polenhuizen er van te maken (om het maar even oneerbiedig te zeggen) of het aan een groep verkopen voor wie het niet bedoeld is (hogere inkomens) of om speculatie te voorkomen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 11:28 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oke gelukkig, verhuren of 10 man in laten trekken was ik niet van plan.
Het treft een nieuwbouwwoning met loting, maar ik val 100% in doelklasse en ga er zelf wonen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 12:03 schreef freak1 het volgende:
[..]
ik gok even dat het huis wat je gekocht hebt een ex sociale huur woning was die nog wat werk en liefde kan gebruiken, of een lager segment koopwoning. de huisvestingsvergunning wordt dan gebruikt als barriere tegen o.a. opkopen en duurder verhuren, polenhuizen er van te maken (om het maar even oneerbiedig te zeggen) of het aan een groep verkopen voor wie het niet bedoeld is (hogere inkomens) of om speculatie te voorkomen.
een legio redenen dus.
als jij in de doelklasse valt is er geen enkel probleem. dat jij op een later punt wilt samenwonen is ook niets om je zorgen over te maken. qua vergunning dan
Gefeliciteerd met je woning. Ik hoop dat je er vele jaren met plezier gaat wonen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 12:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het treft een nieuwbouwwoning met loting, maar ik val 100% in doelklasse en ga er zelf wonen.
Mocht je hem in de toekomst ooit willen verhuren dan zal de huurder ook een huisvestingsvergunning aan moeten vragen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 11:28 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Verhuren was ik niet van plan.
Dankjewel, en ja ik heb 5 jaar een woonplicht en anders moet ik het terugverkopen aan de projectontwikkelaar. De projectontwikkelaar moet het dan weer onder dezelfde voorwaarden op de markt brengen voor starters.quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:14 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je woning. Ik hoop dat je er vele jaren met plezier gaat wonen.
Vraag: zit er ook nog een speculatie/verkoop beding op? (Dat je bij verkoop binnen x jaar een deel van de winst moet afdragen aan de gemeente? Of dat je uitsluitend mag verkopen aan personen die aangaf dezelfde voorwaarden voldoen als jij?
Ik vermoed dat die vergunning niet gegeven gaat worden dan, wel zou ik het na die 5 jaar mogen verhuren(eigenlijk ook niet, want de hypotheekverstrekker vind dat niet oke) maar dat ben ik ook niet van plan.quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mocht je hem in de toekomst ooit willen verhuren dan zal de huurder ook een huisvestingsvergunning aan moeten vragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |