Bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)blasserdam~a073d6b7/quote:Leerkracht neergestoken tijdens musical van groep 8 in Alblasserdam
Een leerkracht is woensdagavond zwaargewond geraakt bij een steekpartij tijdens een eindejaar musical van leerlingen van groep 8. Dit gebeurde in het Cultureel Centrum Landvast aan de Haven in Alblasserdam. De politie heeft een man aangehouden, zijn betrokkenheid wordt nog onderzocht.
Tijdens een musical als afsluiting van het schooljaar is een leerkracht tijdens een ruzie neergestoken. De verdachte sloeg op de vlucht. Met onder andere een helikopter werd naar de verdachte gezocht. Agenten hebben in de omgeving een man aangehouden, zijn betrokkenheid wordt nog onderzocht.
De leerkracht raakte ernstig gewond en is met spoed naar het ziekenhuis vervoerd. Een traumahelikopter landde in de buurt van het incident. De politie is een onderzoek gestart naar wat er precies heeft plaatsgevonden bij Landvast.
Veel kinderen en ouders waren getuige van het incident. Zij zijn opgevangen door de hulpdiensten.
Ja hoor. En de eerste reactie is al meteen een beschuldiging jegens een groep kinderen terwijl er nog helemaal niet bekend is gemaakt wie gestoken heeftquote:Op woensdag 16 juli 2025 22:12 schreef matspontius het volgende:
Prachtig altijd, groep 8 musical. Maar nee hoor - dat gajes heeft tegenwoordig op die leeftijd al messen bij zich. Dit land is in een rap tempo een ghetto aan het worden 🤮🤮🤮🤮
Dat snap ik. Je wil alleen maar zeggen, als je zoiets flikte in die tijd, dan had je de poppen aan het dansen. Dat bedoel je. Maar geen echte poppen natuurlijk. Nee! Poppen kunnen toch niet dansen man!quote:Op woensdag 16 juli 2025 22:12 schreef Evangelion het volgende:
Vroeger had ik een leerkracht die op een gegeven moment in slaap was gevallen en hadden we hem met kabels zo zn handen bij elkaar gebonden, en van die passers in zn nek gestoken tot hij helemaal dood was man. Ja en dat kon in die tijd helemáál nog niet hè. Nee een leraar doodsteken in die tijd, daar kwam je niet mee weg. Ik zal je zeggen, als je in die tijd een leraar doodstak waren de rapen gaar, dat wil zeggen, de spreekwoordelijke rapen, geen echte rapen natuurlijk, dat snap je hè.
Einde van de middag hebben wij hem wel gezien over papendrecht, wellicht die kant op gevlucht.quote:Op woensdag 16 juli 2025 22:18 schreef Knoc het volgende:
Hmmm, vaag. Helemaal niets hiervan gehoord, ook niet de helikopter. Terwijl ik hier letterlijk 100 meter vandaan woon. Even nieuwsgierig aagje uithangen
Ik vond de gehele basisschooltijd van mijn kinderen een doorlopende tragedie van meesterdagen, juffendagen, klassenmoederdagen, neem-je-favoriete-[vul maar in] -mee-naar-schooldag en dat nog los van de jaarlijks terugkerende hartverzakkende activiteiten rond de 'feestmaand' december en de moedermaffia die minachtend keek naar alle haastige in elkaar gedraaide surprisesquote:Op woensdag 16 juli 2025 22:15 schreef heywoodu het volgende:
Eindejaarsmusicals zijn ook wel echt de meest vreselijke geplande ellende die je op de basisschool kunt hebben
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 16 juli 2025 22:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat snap ik. Je wil alleen maar zeggen, als je zoiets flikte in die tijd, dan had je de poppen aan het dansen. Dat bedoel je. Maar geen echte poppen natuurlijk. Nee! Poppen kunnen toch niet dansen man!
Het is pas een uur of hooguit twee uur geleden gebeurt. Dus dat was waarschijnlijk een andere vlucht.quote:Op woensdag 16 juli 2025 22:21 schreef Teeno het volgende:
[..]
Einde van de middag hebben wij hem wel gezien over papendrecht, wellicht die kant op gevlucht.
Je weet niet wat groep 8 is? De indeling groep 1 tot en met 8 van de basisschool is er toch al een jaar of 35-40 minimaal?quote:Op woensdag 16 juli 2025 22:34 schreef Hiddendoe het volgende:
Moest even zoeken wat groep 8 inhoudt. Zijn dus kinderen in de zesde klas lagere school.
Kinderen van 12 of 13 jaar.
Ik vind de musical in de hoogste groep van de basisschool een mooie traditie. Toen ik zelf op de basisschool zat, hadden we ook een musical en heb k ook nog meegespeeld. Ik kijk daar toch met een zeker plezier op terug.quote:Op woensdag 16 juli 2025 22:15 schreef heywoodu het volgende:
Eindejaarsmusicals zijn ook wel echt de meest vreselijke geplande ellende die je op de basisschool kunt hebben
Maar om daar nou iemand voor neer te steken is ook wel een beetje overdreven.
Ik ben zelden zo blij geweest als de seconde dat we het podium af mochten en het klaar was.quote:Op woensdag 16 juli 2025 22:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik vind de musical in de hoogste groep van de basisschool een mooie traditie. Toen ik zelf op de basisschool zat, hadden we ook een musical en heb k ook nog meegespeeld. Ik kijk daar toch met een zeker plezier op terug.
Meer variatie in het repertoire zou wel gewenst zijn. Het is meestal de bedoeling dat de ouders van de kinderen worden uitgenodigd om te kijken en het is een beetje raar als je de schoolklas van je kind dezelfde musical ziet opvoeren waar je zelf als kind ook in gespeeld hebt.
Zal best. Ik hou dat allemaal niet zo bij.quote:Op woensdag 16 juli 2025 22:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Je weet niet wat groep 8 is? De indeling groep 1 tot en met 8 van de basisschool is er toch al een jaar of 35-40 minimaal?
Ik was directeur. Ik had een snor en alles en aardig wat zinnen om te zeggen. Was een leuk moment, ook al herinner ik me er weinig van. Maar zag laatst foto's die mijn moeder die is overleden had bewaard in een fotoboekquote:Op woensdag 16 juli 2025 22:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ben zelden zo blij geweest als de seconde dat we het podium af mochten en het klaar was.
Groetjes,
De Tovenaar van Heen en Weer.
Klopt. In 1985 werden de kleuterschool en de lagere school samengevoegd tot de basisschool.quote:Op woensdag 16 juli 2025 22:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Je weet niet wat groep 8 is? De indeling groep 1 tot en met 8 van de basisschool is er toch al een jaar of 35-40 minimaal?
De enige 'musicals' die ik in mijn lagere schooltijd meemaakte, waren met kerstmis. In de kerk en wij kregen dan brood mee. Was heel apart, brood eten in de kerk.quote:Op woensdag 16 juli 2025 22:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik vind de musical in de hoogste groep van de basisschool een mooie traditie. Toen ik zelf op de basisschool zat, hadden we ook een musical en heb k ook nog meegespeeld. Ik kijk daar toch met een zeker plezier op terug.
Meer variatie in het repertoire zou wel gewenst zijn. Het is meestal de bedoeling dat de ouders van de kinderen worden uitgenodigd om te kijken en het is een beetje raar als je de schoolklas van je kind dezelfde musical ziet opvoeren waar je zelf als kind ook in gespeeld hebt.
Toen was ik 40+. Niet echt een leeftijd om je bezig te houden met kinderen van de lagere school.quote:Op woensdag 16 juli 2025 22:47 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Klopt. In 1985 werden de kleuterschool en de lagere school samengevoegd tot de basisschool.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Basisonderwijs_in_Nederland
Het is op die leeftijd heel normaal om zelf kinderen te hebben die nog naar de basisschool gaan, of om neefjes en nichtjes te hebben die nog op de basisschool zitten.quote:Op woensdag 16 juli 2025 22:50 schreef Hiddendoe het volgende:
Toen was ik 40+. Niet echt een leeftijd om je bezig te houden met kinderen van de lagere school.
Tenzij je een of andere afwijking hebt.
Ik zie meteen de jaren 50 ofzo voor me.quote:Op woensdag 16 juli 2025 22:48 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
De enige 'musicals' die ik in mijn lagere schooltijd meemaakte, waren met kerstmis. In de kerk en wij kregen dan brood mee. Was heel apart, brood eten in de kerk.
De musicals gingen altijd over kindeke jezus. Ik zong nooit mee, playbackte maar een beetje.
En het was stervens koud. Echt altijd. Na afloop hingen de ijspegels aan je neus.
Ja, maar ik heb dus geen kinderen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 22:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het is op die leeftijd heel normaal om zelf kinderen te hebben die nog naar de basisschool gaan, of om neefjes en nichtjes te hebben die nog op de basisschool zitten.
Ik ook. Maar ik vrees dat hij nooit meer met hetzelfde gevoel voor de klas zal staan.quote:Op woensdag 16 juli 2025 22:55 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik zie meteen de jaren 50 ofzo voor me.Wat waarschijnlijk ook aardig zal kloppen gezien je leeftijd.
Ontopic: Ik hoop dat het slachtoffer het gaat redden!
Bij onze school hebben ze een soort ritueel voor kleuters waarin ze op een leuke manier afscheid nemen van de kleutertijd. Staan godverdomme gewoon ouders te janken omdat hun kind door een mooie versierde deur de kleuterschool 'verlaat'quote:Op woensdag 16 juli 2025 22:26 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik vond de gehele basisschooltijd van mijn kinderen een doorlopende tragedie van meesterdagen, juffendagen, klassenmoederdagen, neem-je-favoriete-[vul maar in] -mee-naar-schooldag en dat nog los van de jaarlijks terugkerende hartverzakkende activiteiten rond de 'feestmaand' december en de moedermaffia die minachtend keek naar alle haastige in elkaar gedraaide surprises
Nou gezel.quote:Op woensdag 16 juli 2025 23:04 schreef Knoc het volgende:
De dader is volgens plaatselijke geruchten overigens nog niet aangehouden en dus nog voortvluchtig. Zijn identiteit is echter wel bekend. Het betreft de vader van een van de leerlingen. De man die door de politie is aangehouden betreft de persoon waarmee de steker ruzie had. Volgens plaatselijke geruchten betreft het een man met een criminele achtergrond. De dader en deze man hadden kennelijk al langer een conflict met elkaar.
Heel begrijpelijk. Ik zou ze op zulke momenten recht in hun gezicht uitlachen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 23:03 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Bij onze school hebben ze een soort ritueel voor kleuters waarin ze op een leuke manier afscheid nemen van de kleutertijd. Staan godverdomme gewoon ouders te janken omdat hun kind door een mooie versierde deur de kleuterschool 'verlaat'
Nee, sterker nog, op de ouderapp waarschuwen ouders op voorhand dat ze gaan huilen zodat anderen daar rekening mee kunnen houden. Op dat soort momenten wil ik gewoon mijn telefoon in een draaiende blender gooien.
IQ van een uitgedroogd theezakje. Dan krijg je dit.quote:Op woensdag 16 juli 2025 23:05 schreef maily het volgende:
[..]
Nou gezel.
En dat ga je dan op een kinderfeestje uitvechten.
Er zijn inderdaad ook scholen waar ze in december het kerstspel spelen, al gebeurt het tegenwoordig minder dan vroeger. Dan had je als kind pech - of misschien wel geluk - als je de ezel moest spelen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 22:48 schreef Hiddendoe het volgende:
De enige 'musicals' die ik in mijn lagere schooltijd meemaakte, waren met kerstmis. In de kerk en wij kregen dan brood mee. Was heel apart, brood eten in de kerk.
De musicals gingen altijd over kindeke jezus. Ik zong nooit mee, playbackte maar een beetje.
En het was stervens koud. Echt altijd. Na afloop hingen de ijspegels aan je neus.
Slangen zijn rationele, kalme dieren die mensen slechts zullen aanvallen bij een dreiging. Stukken voorspelbaarder in de omgang dan een ongetemd menselijk straatratje...quote:Op woensdag 16 juli 2025 22:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ook. Maar ik vrees dat hij nooit meer met hetzelfde gevoel voor de klas zal staan.
Denk dat deze man op zoek gaat naar een baan met minder gevaar. Het temmen van ratelslangen of zo.
Waarom? Wat word jij er beter van? En hen worden er ook niet beter van. Dat jij dergelijke emoties niet op zo'n hevige manier ervaart betekent niet dat anderen ze niet zo ervaren. En betekent ook niet dat ze daarom zwak zijn. Uitlachen om zoiets lijkt op pestgedrag zoals ik ernaar kijkquote:Op woensdag 16 juli 2025 23:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Heel begrijpelijk. Ik zou ze op zulke momenten recht in hun gezicht uitlachen.
Jekkersgodquote:Op woensdag 16 juli 2025 23:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad ook scholen waar ze in december het kerstspel spelen, al gebeurt het tegenwoordig minder dan vroeger. Dan had je als kind pech - of misschien wel geluk - als je de ezel moest spelen.
Harrie Jekkers schreef er een liedje over voor Kinderen voor Kinderen.
Bekijk deze YouTube-video
Ik had mezelf bijna in de fik gezet omdat het gewaad wat ik aan moest dicht bij een kaars kwamquote:Op woensdag 16 juli 2025 22:43 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik was directeur. Ik had een snor en alles en aardig wat zinnen om te zeggen. Was een leuk moment, ook al herinner ik me er weinig van. Maar zag laatst foto's die mijn moeder die is overleden had bewaard in een fotoboek
Lekker een hele klas met jonge kinderen een enorm trauma geven door de leraar (die dan blijkbaar tussenbeide kwam denk ik?) neer te steken op een dag die juist feestelijk zou moeten zijnquote:Op woensdag 16 juli 2025 23:04 schreef Knoc het volgende:
De dader is volgens plaatselijke geruchten overigens nog niet aangehouden en dus nog voortvluchtig. Zijn identiteit is echter wel bekend. Het betreft de vader van een van de leerlingen. Kennelijk een man die al vaker voor problemen heeft gezorgd. De man die door de politie is aangehouden betreft de persoon waarmee de steker ruzie had. Volgens plaatselijke geruchten betreft dit een man met een criminele achtergrond. De dader en deze man hadden kennelijk al langer een conflict met elkaar.
Ik vind dat een belediging van theezakjesquote:Op woensdag 16 juli 2025 23:07 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
IQ van een uitgedroogd theezakje. Dan krijg je dit.
Donder op zeg. Met je voorgeschreven regeltjes welke emoties al dan niet gepast zijn bij een of andere gebeurtenis.quote:Op woensdag 16 juli 2025 23:10 schreef Masberum het volgende:
[..]
Waarom? Wat wordt jij er beter van? En hen worden er ook niet beter van. Dat jij dergelijke emoties niet op zo'n hevige manier ervaart betekent niet dat anderen ze niet zo ervaren. En betekent ook niet dat ze daarom zwak zijn. Uitlachen om zoiets lijkt op pestgedrag zoals ik ernaar kijk
Nee niet spontaan. Ze zeggen toch ook niet dat het spontaan is? Ze geven gewoon aan dat ze zichzelf kennen en weten dat ze dan gaan huilen.. Dit is wel zo'n punt waarop jij je niet weet in te leven/begrijpen wat sommige personen ervaren en daar een te sterke mening aan hangt die je wat te fanatiek verdedigtquote:Op woensdag 16 juli 2025 23:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Donder op zeg. Met je voorgeschreven regeltjes welke emoties al dan niet gepast zijn bij een of andere gebeurtenis.
Ouders die vantevoren gaan waarschuwen dat ze gaan janken.
Ja, echt spontaan hoor.
Was in die tijd niet zo. Daar waren de dieren van papier maché of zo iets.quote:Op woensdag 16 juli 2025 23:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad ook scholen waar ze in december het kerstspel spelen, al gebeurt het tegenwoordig minder dan vroeger. Dan had je als kind pech - of misschien wel geluk - als je de ezel moest spelen.
Harrie Jekkers schreef er een liedje over voor Kinderen voor Kinderen.
Bekijk deze YouTube-video
'Volwassen' mannen dus. Kort lontje, lange tenen en totaal geen zelfbeheersing.quote:Op woensdag 16 juli 2025 23:28 schreef Knoc het volgende:
Volgens de laatste berichten zijn er ondertussen meerdere arrestaties verricht. De ene bron spreekt over drie aanhoudingen, andere weer over vier. Of de dader is aangehouden is echter nog niet duidelijk. Mogelijk betreft het een grotere ruzie dus.
Ik hoor ook wat plaatselijke roddels. Zo zou het slachtoffer een docent zijn met een Turkse achtergrond. Alblasserdam heeft een relatief grote Turkse gemeenschap. Mogelijk dat de daders ook deze achtergrond hebben. Maar dat is enkel speculatie op dit moment.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |