abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218228150
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 13:12 schreef Questular het volgende:

[..]
Als zo iemand elke zaterdag voor je deur staat te schreeuwen ben je de 1e die gaat klagen.
Nee, niet als ik naast een marktstandplaats ga wonen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_218228151
quote:
9s.gif Op woensdag 16 juli 2025 13:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, niet als ik naast een marktstandplaats ga wonen.
Ah zoals in dit geval als er geen markt is op die dag? Ja duidelijk.
  woensdag 16 juli 2025 @ 13:19:18 #78
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218228170
Als ik die marktkoopman was, zou ik achterhalen wie die klagers zijn, en dan elk weekend uren lang schreeuwen voor hun achtertuin in mijn vrije tijd.

Al dan niet samen met Glennis Krijs :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218228181
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 13:16 schreef Questular het volgende:
Ah zoals in dit geval als er geen markt is op die dag? Ja duidelijk.
Waar haal je vandaan dat-ie er staat als er geen markt is?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 16 juli 2025 @ 13:53:55 #80
3542 Gia
User under construction
pi_218228541
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2025 13:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hij stond daar niet als enige. En het is 1 vd de parkeerplaatsen van een winkelcentrum, niet een willekeurige parkeerplaats ergens in een woonwijk.

Er staan uiteraard wel huizen in de buurt. En na zijn 'verhuizing' stond hij inderdaad aangrenzend aan tuinen.
Als ik het filmpje bekijk, zie ik geen andere kramen, als op een doorsnee markt. Maar, toegegeven, het is wel een hele grote kraam! Geen doorsnee marktkraam. Je kunt er door de kraam lopen, met paden en al. Lijkt meer op een mobiele winkel. Vermoed dus dat de grootte een groter probleem was, dan zijn stem.
pi_218228642
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2025 13:19 schreef StateOfMind het volgende:
Als ik die marktkoopman was, zou ik achterhalen wie die klagers zijn, en dan elk weekend uren lang schreeuwen voor hun achtertuin in mijn vrije tijd.

Al dan niet samen met Glennis Krijs :7
Om de klagers in elkaar te slaan?
  woensdag 16 juli 2025 @ 14:06:56 #82
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218228656
quote:
11s.gif Op woensdag 16 juli 2025 14:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Om de klagers in elkaar te slaan?
O-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 16 juli 2025 @ 14:17:30 #83
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218228744
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 13:53 schreef Gia het volgende:

[..]
Als ik het filmpje bekijk, zie ik geen andere kramen, als op een doorsnee markt. Maar, toegegeven, het is wel een hele grote kraam! Geen doorsnee marktkraam. Je kunt er door de kraam lopen, met paden en al. Lijkt meer op een mobiele winkel. Vermoed dus dat de grootte een groter probleem was, dan zijn stem.
Er zijn er meer. Ik ken die 'markt'.
Hij is dus verhuisd naar de overkant vd parkeerplaats. De andere kramen staan nog op hun originele plek.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218233657
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_218234410
quote:
10s.gif Op woensdag 16 juli 2025 10:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]
Het gaat over vaste klanten... die zijn toch niet achterlijk?

Ik weet dat er ieder jaar een oliebollenkraam bij de praxis staat. Die roept toch ook niet ieder jaar dat ie 5 oliebollen voor 10 euro te koop heeft? Die kan ik dan toch ook vinden zonder dat ie staat te schreeuwen als een marktkoopman?
Hier wel hoor.

Maar goed ik ben een ouwe zak.
En vind het niet erg .
Vroeger zeer normaal in een dorp namelijk.

Maar goed de nieuwe generatie die alleen om hun zelf geven .

Ik , ik en de rest stik mentaliteit.
Dat is deze verrotte maatschappij geworden in de afgelopen 25 jaar .
pi_218246473
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 22:56 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Hier wel hoor.

Maar goed ik ben een ouwe zak.
En vind het niet erg .
Vroeger zeer normaal in een dorp namelijk.

Maar goed de nieuwe generatie die alleen om hun zelf geven .

Ik , ik en de rest stik mentaliteit.
Dat is deze verrotte maatschappij geworden in de afgelopen 25 jaar .
Ok boomer
  vrijdag 18 juli 2025 @ 07:38:57 #87
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218246542
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 22:56 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Hier wel hoor.

Maar goed ik ben een ouwe zak.
En vind het niet erg .
Vroeger zeer normaal in een dorp namelijk.

Maar goed de nieuwe generatie die alleen om hun zelf geven .

Ik , ik en de rest stik mentaliteit.
Dat is deze verrotte maatschappij geworden in de afgelopen 25 jaar .
De maatschappij is niet verrot. Jij bent gewoon niet meer de norm. En dat knaagt he? Dat je niet meer automatisch gelijk krijgt als je wat roept. Dat schreeuwen niet meer wordt gezien als charisma maar gewoon als overlast. De wereld draait door maar jij staat nog steeds mokkend op de markt te wachten tot iemand zegt dat het vroeger betet was.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 07:42:12 #88
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218246576
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 22:56 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Hier wel hoor.

Maar goed ik ben een ouwe zak.
En vind het niet erg .
Vroeger zeer normaal in een dorp namelijk.

Maar goed de nieuwe generatie die alleen om hun zelf geven .

Ik , ik en de rest stik mentaliteit.
Dat is deze verrotte maatschappij geworden in de afgelopen 25 jaar .
Ironisch trouwens dat je klaagt over de ‘ik ik ik’mentaliteit terwijl je hele rant gaat over wat jij normaal vindt, wat jij niet erg vindt, en hoe jij het vroeger meemaakte.
pi_218247290
Ik heb jaren ergens gewoond waar elke zaterdag een markt stond (en nog steeds staat) inc brullende groentenboer.

Nooit bij mij opgekomen daarover te klagen. Je koopt toch een huisje op een plek waar je weet dat er elke week markt is…
pi_218247996
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 22:56 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Hier wel hoor.

Maar goed ik ben een ouwe zak.
En vind het niet erg .
Vroeger zeer normaal in een dorp namelijk.

Maar goed de nieuwe generatie die alleen om hun zelf geven .

Ik , ik en de rest stik mentaliteit.
Dat is deze verrotte maatschappij geworden in de afgelopen 25 jaar .
Grappig dat je dat zegt terwijl jouw ‘generatie’ is begonnen met het uithollen van de verzorgingsstaat en alle publieke voorzieningen om zelf hun zakken te kunnen vullen. En nu kan die nieuwe generatie die teringzooi gaan opruimen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2025 09:59:59 ]
pi_218250575
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2025 09:08 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Wat voegt het roepen eigenlijk toe?
Het is natuurlijk een stokoude traditie, een stukje cultuur. Ik had verwacht dat jij als geschiedkundige wel zou kunnen waarderen.
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_218250648
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 09:59 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Grappig dat je dat zegt terwijl jouw ‘generatie’ is begonnen met het uithollen van de verzorgingsstaat en alle publieke voorzieningen om zelf hun zakken te kunnen vullen. En nu kan die nieuwe generatie die teringzooi gaan opruimen.
Mijn generatie is net zo de lul als de rest
Trouwens ik ben in mijn 40 ste.
Dus mijn pensioen word op dit moment ook verkloot .

Integendeel de jongere generatie die totaal niet meer sociale zijn.
Is de grotere probleem.
Waarom werken als je toch alles zo goed als gratis krijgt toch ?
Waardoor de sociale en collectieve maatschappij verder naar de klote gaat .

Verder het zijn bepaalde elite en idioten in de tweede kamer die alles verzieken en verneuken.
Juist ja waar de hele maatschappij gezamelijk op stemmen.
pi_218250678
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 14:50 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Het is natuurlijk een stokoude traditie, een stukje cultuur. Ik had verwacht dat jij als geschiedkundige wel zou kunnen waarderen.
Ik kan veel waarderen, uit verschillende culturen. Maar een schreeuwlelijk valt daar niet onder.
pi_218250735
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 14:59 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Mijn generatie is net zo de lul als de rest
Trouwens ik ben in mijn 40 ste.
Dus mijn pensioen word op dit moment ook verkloot .

Integendeel de jongere generatie die totaal niet meer sociale zijn.
Is de grotere probleem.
Waarom werken als je toch alles zo goed als gratis krijgt toch ?
Waardoor de sociale en collectieve maatschappij verder naar de klote gaat .

Verder het zijn bepaalde elite en idioten in de tweede kamer die alles verzieken en verneuken.
Juist ja waar de hele maatschappij gezamelijk op stemmen.
Ok.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')