Kun jij de politiek niet in? Frisse ideeen!quote:Op woensdag 16 juli 2025 11:43 schreef Gia het volgende:
Het is ook wel raar dat die school totaal geen schoolplein heeft. Het is een grote blokkendoos, studiefabriek, zonder buitenruimte. De leerlingen verbieden het schoolterrein te verlaten, of een poort sluiten, kan dus al niet. Want ze hebben het recht op frisse lucht en moeten dan wel de wijk in, met alle gevolgen van dien.
Verder ben ik er sowieso voorstander van om al het bijzonder onderwijs af te schaffen en het onderwijs voor alle (gezonde) kinderen tot een eenheidsworst te maken. Staatsonderwijs, openbaar onderwijs, hoe je het ook noemen wilt. Alle kinderen hetzelfde lespakket vanaf 4 jaar tot 18 jaar.
Ideologieën en geloven horen niet op scholen thuis. Dit geldt overigens w.m.b. net zo goed voor Montesori/Jenaplan als voor een RK school of islamitische school. Allemaal weg.
Dan kunnen kinderen gewoon naar de school die het dichtst bij huis is, zitten kinderen van verschillende geloven met elkaar op school, krijg je veel meer samenhang in de maatschappij, i.p.v. gescheiden scholen.
Enige wat mag blijven is het individuele onderwijs, zoals speciaal onderwijs voor kinderen met een leerachterstand of een handicap die speciaal of buitengewoon onderwijs nodig hebben. Maar ook dat zonder ideologie of geloof.
Je moet lezen wat ik schrijf, en niet zomaar interpreteren, lees mijn post nog eens terug.quote:Op woensdag 16 juli 2025 09:39 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, laten we het daar maar op houden dat iedereen die op de PVV stemt dom is. Dan zijn er wel heel veel domme mensen in Nederland. Als je denkt dat de politiek in Nederland uberhaupt problemen gaat oplossen .........
Jij moet ook lezen, over de oplossing? Nou ja laten we eerst eens kijken of we internationale verdragen kunnen naleven, bijvoorbeeld dat we gelijkmatig verspreiden, dat zou al een hoop schelen. Of dat een asielzoeker asiel moet aanvragen zodra hij binnen de EU stapt.quote:Op woensdag 16 juli 2025 09:43 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Wie lost wel de problemen op dan?
Stemmen op bijv VVD of PvdA is net zo dom dan...
Nee hoor, die stemmen gewoon weer doodleuk op GroenLinks–PvdA, waarschijnlijk gooit men het gewoon op dat dit allemaal de schuld van 'rechts' is. Onderschat nooit het dogmatische tribalisme in zulke kringen.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 23:59 schreef AchJa het volgende:
Het stemgedrag zal er aankomende verkiezingen wel iets anders uitzien gok ik.
[ afbeelding ]
Gelijkmatig verspreiden....quote:Op woensdag 16 juli 2025 12:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij moet ook lezen, over de oplossing? Nou ja laten we eerst eens kijken of we internationale verdragen kunnen naleven, bijvoorbeeld dat we gelijkmatig verspreiden, dat zou al een hoop schelen. Of dat een asielzoeker asiel moet aanvragen zodra hij binnen de EU stapt.
Dat is toch wat ik zeg? Jij vraagt om een oplossing, ik geef alleen aan dat als afspraken niet gehandhaafd worden dat daar consequenties op staan, en anders stel ik voor lekker uit de EU te stappen aangezien we er alleen de ellende van hebben.quote:Op woensdag 16 juli 2025 12:33 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Gelijkmatig verspreiden....
Als er nu al landen zijn die zich er niet aan houden.
Zelf grenscontroles houden..
Keep on dreaming..
Ja dat is onderhand wel duidelijk.quote:Op woensdag 16 juli 2025 09:39 schreef matspontius het volgende:
Dan zijn er wel heel veel domme mensen in Nederland.
Nou, wat heeft 14 jaar VVD ons opgeleverd in positieve zin?quote:Op woensdag 16 juli 2025 13:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja dat is onderhand wel duidelijk.
Geen ene fuck gedaan. Niets. Of wacht, een vuurwerkverbod, wat vooral de PVV stemmende tokkie zal benadelen.
Het is die hele cultuur die eromheen hangt waardoor het in die groepen nog steeds zo slecht blijft gaan. Weinig introspectie, weinig drang om te vernieuwen, blijven hangen in de eigen bubbel etc.quote:Op woensdag 16 juli 2025 12:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hebben jullie ook zo'n last van islammoeheid?
Omdat daar geen ongelovigen komen.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 21:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nogmaals dit heeft niets met islam te maken. Ze spugen niet en schelden niet in een moskee.
Lekker pretentieus toch. Past natuurlijk wel bij deze toekomstige wetenschappers, die in hun enthousiasme voor raket- en kerntechnologie worden beknot door onwetende buurtbewoners.quote:
Ja zin in man. Lekker verlagen tot dat barbaarse volk. Het is een grove schande dat we ons onderhand moeten gaan beschermen tegen mensen die hier zijn gekomen als hulpbehoevende.quote:Op woensdag 16 juli 2025 06:57 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Keiharde repressie is het enige dat deze figuren begrijpen idd. Onder de duim houden dat gespuis.
Daar gaat het toch langzamerhand wel naartoe. Blijkbaar is het erg moeilijk om ze op andere manieren te corrigeren.quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:36 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja zin in man. Lekker verlagen tot dat barbaarse volk. Het is een grove schande dat we ons onderhand moeten gaan beschermen tegen mensen die hier zijn gekomen als hulpbehoevende.
Tja, Wouter... ik kan het ook niet helpen dat dat de enige taal is die ze klaarblijkelijk verstaan. Het is niet voor niets dat in veel 'thuislanden' keihard wordt opgetreden. Ons lachen 'ze' gewoon uit. En geheel terecht.quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:36 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja zin in man. Lekker verlagen tot dat barbaarse volk. Het is een grove schande dat we ons onderhand moeten gaan beschermen tegen mensen die hier zijn gekomen als hulpbehoevende.
Dat heeft ons rechtse puinhopen opgeleverd. En het hilarische is dat PVV stemmers dat denken te kunnen repareren met rechts beleid.quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:10 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou, wat heeft 14 jaar VVD ons opgeleverd in positieve zin?
Nou vertel het eens oude neo-Nazi.quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat heeft ons rechtse puinhopen opgeleverd. En het hilarische is dat PVV stemmers dat denken te kunnen repareren met rechts beleid.
Sukkels. VVD en PVV zijn twee kanten van dezelfde munt.
Och ja Harvest heeft van nazi de transfer richting XR gemaakt.quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:47 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nou vertel het eens oude neo-Nazi.
Wat moet ik stemmen als ik dit soort shit niet in mijn land wil?
Geen. Misschien SP? Die zijn meestal wat kritischer op geloof.quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:47 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nou vertel het eens oude neo-Nazi.
Wat moet ik stemmen als ik dit soort shit niet in mijn land wil?
En als je de standpunten van andere partijen erbij neemt, dan weet je ook dat die de oplossing ook niet hebben...quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat heeft ons rechtse puinhopen opgeleverd. En het hilarische is dat PVV stemmers dat denken te kunnen repareren met rechts beleid.
Sukkels. VVD en PVV zijn twee kanten van dezelfde munt.
Ja en dan wegkijken van deze problematiek; de olifant in de kamer.quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Geen. Misschien SP? Die zijn meestal wat kritischer op geloof.
Je kunt beter op partijen stemmen die zaken willen aanpakken die aan te pakken zijn. Er zijn grotere problemen in het land dan wat jongeren op fatbikes.
Vrijheid van onderwijs staat verankerd in de grondwet.
Geen enkele partij zorgt voor een feest.quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:53 schreef Toine51 het volgende:
[..]
En als je de standpunten van andere partijen erbij neemt, dan weet je ook dat die de oplossing ook niet hebben...
Of denk je dat het onder PvdA/GL 1 feest wordt in NL?
Hoe zouden ze dit aanpakken dan?quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Geen enkele partij zorgt voor een feest.
Maar PvdA/GL zou echter veel grote problemen praktisch hebben proberen aan te pakken in plaats van de sabotageclown te spelen zoals VVD/PVV jarenlang heeft gedaan.
Wat denk je zelf? Niet.quote:
Dit specifieke probleem met overlast? Geen idee.quote:
Gewoon niks zeggen en blij zijn dat je niet in Amsterdam woont.quote:
Dat verwacht ik ook.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:01 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Niet.
Gewoon faciliteren en door laten etteren en zeggen dat de autochtone Nederlander beter moet integreren.
Idd...quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:01 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Niet.
Gewoon faciliteren en door laten etteren en zeggen dat de autochtone Nederlander beter moet integreren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |