Ik weet niet hoe het bij jou was, maar ik heb als kleuter gewoon mannelijke zwemleraren gehad en later ook mannelijke leerkrachten op de basisschool. Nooit aangerand.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:56 schreef roos94 het volgende:
Altijd die mannen weer die met kleine kids werken. Casus nummer 60493050. Maar we moeten vooral mannen willen in deze beroepen! Want de kids zijn er zo dol op en ze zijn niet allemaal pedo en ze hebben een manfiguur nodig en en en en........
En vaders dan?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:07 schreef Repentless het volgende:
kan ik wel enig begrip hebben voor je opmerking: daar moeten kinderen verschoond worden e.d. en zijn ze op hun allerkwetsbaarst
Op mijn basisschool zijn twee mannelijke leraren veroordeeld en de ander verdacht, van aanranding/pedofilie. Ook mijn broer heeft er mee te maken gehad.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij jou was, maar ik heb als kleuter gewoon mannelijke zwemleraren gehad en later ook mannelijke leerkrachten op de basisschool. Nooit aangerand.
Laten we dit nu ook weer niet aanwenden om alle mannen in dit soort beroepen verdacht te maken. Alleen wat betreft kinderdagverblijven kan ik wel enig begrip hebben voor je opmerking: daar moeten kinderen verschoond worden e.d. en zijn ze op hun allerkwetsbaarst.
Dus?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:10 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Op mijn basisschool zijn twee mannelijke leraren veroordeeld en de ander verdacht, van aanranding/pedofilie. Ook mijn broer heeft er mee te maken gehad.
Ik reageerde op Repentless.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Dus?
Moet ik dit lezen als de wens om een totaalverbod voor mannen voor de klas?
Oh sorry dat ik inbrak.quote:
Dat zijn hun eigen kinderen, totaal anders natuurlijk. Ik snap dat het uiterst seksistisch klinkt en misschien ook gewoon is hoor, maar gevoelsmatig (en dat is puur persoonlijk) voelt het wat natuurlijker aan als vrouwen beroepsmatig een verzorgende rol voor de allerkleinsten vervullen.quote:
Nou nee.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:16 schreef Repentless het volgende:
Dat zijn hun eigen kinderen, totaal anders natuurlijk.
Ik moet er persoonlijk niet aan denken neequote:Er zullen simpelweg weinig mannen te vinden zijn die ambiėren om andermans baby's en peuters te verzorgen.
Dat is erg naar om te horen. Zoals mijn post anekdotisch bewijs is, is die van jou dat ook. Hoeveel mannelijke leerkrachten waren er op jouw basisschool?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:10 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Op mijn basisschool zijn twee mannelijke leraren veroordeeld en de ander verdacht, van aanranding/pedofilie. Ook mijn broer heeft er mee te maken gehad.
Al goedquote:
Ja, en dat is uiterst droevig. Maar het ging hier om het toevertrouwen van kinderen aan anderen.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou nee.
Nogmaals: het meeste seksueel misbruik vindt plaats binnen het gezin (met de eigen kinderen dus!)
Vier mannen, twee vrouwen. We hadden zes klassen.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:19 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat is erg naar om te horen. Zoals mijn post anekdotisch bewijs is, is die van jou dat ook. Hoeveel mannelijke leerkrachten waren er op jouw basisschool?
Dat is dan een schrikbarend percentage.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Vier mannen, twee vrouwen. We hadden zes klassen.
Nou, volgens mij gaf roos een bepaalde wending aan het topic.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, en dat is uiterst droevig. Maar het ging hier om het toevertrouwen van kinderen aan anderen.
Zeker.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:22 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat is dan een schrikbarend percentage.
Voorkomen is inderdaad beter dan genezen.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:39 schreef Perrin het volgende:
Bahbah. Nooit gehoord van het vier-ogen-principe daar?
Dat hebben we te danken aan het taakstrafverbodquote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:43 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
En niet de bak in:
[..]
(wedden dat-ie precies 13 dagen in voorarrest heeft gezeten ?!)
Ja, en daar gaf ik ook weerwoord op dat we nu niet alle mannen in dit soort beroepen verdacht moeten gaan maken. Dus zeg ik al helemaal niet dat wanneer kinderen aan anderen worden toevertrouwd de facto verkracht of aangerand worden. Integendeel zelfs. En inderdaad, gelukkig maar.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou, volgens mij gaf roos een bepaalde wending aan het topic.
En het toevertrouwen van kinderen aan anderen betekent niet dat ze dan de factor verkracht of aangerand worden (en dįįr gaat het topic over). Vaker niet dan wel. Gelukkig.
Natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:29 schreef Boca_Raton het volgende:
Werken er nu nog mannen in een kinderdagverblijf?
quote:
Jij niet nee.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, en daar gaf ik ook weerwoord op dat we nu niet alle mannen in dit soort beroepen verdacht moeten gaan maken. Dus zeg ik al helemaal niet dat wanneer kinderen aan anderen worden toevertrouwd de facto verkracht of aangerand worden. Integendeel zelfs. En inderdaad, gelukkig maar.
Ja dat zei je al.quote:Ik kan uitsluitend wel enig begrip opbrengen voor die opmerking wanneer het kinderdagverblijven betreft. Ongetwijfeld uiterst seksistisch, maar dat is helaas dan maar zo.
Ik denk aan de kinderen.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:35 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vervelend he, dat je ze niet gewoon voor het gemak allemaal maar meteen als zedendelinquent kan bestempelen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |