Prima. Heeft geen seconde kunnen overtuigen.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 18:03 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ajax Life
@:ajaxlife
Kaplan ontbrak tegen KV Mechelen omdat hij de ruimte krijgt een transfer af te ronden, zo liet Heitinga net weten. #ajax #ajakvm
Nou ja we maken wel overal verlies op.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 19:06 schreef tong80 het volgende:
We hebben niks te klagen qua verkopen................. https://www.voetbalzone.n(...)/blta33f9fc6946b5404
Tot zo hato en taylor gaan. Misschien Brobbey ook nog wel.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 19:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nou ja we maken wel overal verlies op.
Ja joh laten we het hele elftal nog even verkopen, daar worden we echt beter vanquote:Op zaterdag 19 juli 2025 19:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Tot zo hato en taylor gaan. Misschien Brobbey ook nog wel.
Van mij hoeven ze niet, liever niet zelfs. Maar als ze gaan zie je wel ineens de winst komen op spelers.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 19:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja joh laten we het hele elftal nog even verkopen, daar worden we echt beter van
Hato en Taylor echt enkel voor de hoofdprijs.
Ja, maar dat is dan nog steeds niet echt goed zakendoen, je verliezen verbloemen met een paar grote winsten. Iedere speler die je binnen een paar jaar met verlies verkoopt is in principe een mislukte transfer geweest.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 19:14 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Van mij hoeven ze niet, liever niet zelfs. Maar als ze gaan zie je wel ineens de winst komen op spelers.
Zo is het altijd gegaan, ook onder Overmars. Die heeft ook zat matige spelers gehaald. Bv Kaplan.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 19:17 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dan nog steeds niet echt goed zakendoen, je verliezen verbloemen met een paar grote winsten. Iedere speler die je binnen een paar jaar met verlies verkoopt is in principe een mislukte transfer geweest.
Boekhoudkundig kun je overigens prima winst maken op een speler die je voor minder verkoopt dan je 'm aankooptquote:Op zaterdag 19 juli 2025 19:17 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dan nog steeds niet echt goed zakendoen, je verliezen verbloemen met een paar grote winsten. Iedere speler die je binnen een paar jaar met verlies verkoopt is in principe een mislukte transfer geweest.
Nee het leek er heel even op maar uiteindelijk nooit stabiel genoegquote:Op zaterdag 19 juli 2025 18:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Prima. Heeft geen seconde kunnen overtuigen.
Als je afschrijvingen van eerdere jaren buiten beschouwing laat wel ja. Maar waarom zou je dat doen? Echte bedrijven vergeten ook niet ineens de afschrijving van een activa bij een nacalculatie van een investering. In dit boekjaar kun je een boekwinst maken, niet relevant voor de cash.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 21:49 schreef Wotte het volgende:
[..]
Boekhoudkundig kun je overigens prima winst maken op een speler die je voor minder verkoopt dan je 'm aankoopt
Die vlieger gaat niet helemaal op.
In de context van transfers zijn de boekwaardes en afschrijvingen wel degelijk interessanter dan of jij die 20 miljoen op de bank hebt staan. Die afschrijvingen zijn juist een instrument waarmee voetbalclubs hun resultaat kunnen sturen. Wellicht dat ze intern alles meenemen maar voor je jaarrekening is het beter om het niet te doen en slechts te kijken naar (grofweg laten we niet verzanden in contante waarden en directe kosten) verkoopprijs- boekwaarde =boekwinst. Sterker nog dit staat feitelijk zo in de grondslagen van de jaarrekening van Ajax.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:48 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Als je afschrijvingen van eerdere jaren buiten beschouwing laat wel ja. Maar waarom zou je dat doen? Echte bedrijven vergeten ook niet ineens de afschrijving van een activa bij een nacalculatie van een investering. In dit boekjaar kun je een boekwinst maken, niet relevant voor de cash.
Daarbij zijn die afschrijvingen waar je al 3 pagina’s over volschrijft niet relevant. Cash = king. Boeiend dat er een jaar rode cijfers geschreven worden bij een voetbalclub. Als er genoeg cash is dan kan dat best.
Dat is ingekalkuleerd na Mislintat.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 19:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nou ja we maken wel overal verlies op.
Hou jij het maar bij F1quote:Op zaterdag 19 juli 2025 19:16 schreef Näsenbar het volgende:
Als Brobbey blijft, gaat Weghorst dan nog een jaartje op de bank zitten? Anders Weghorst eerste spitsgenot
Ik snap de regels wel, ouwe boekhouderquote:Op zondag 20 juli 2025 00:43 schreef Wotte het volgende:
[..]
In de context van transfers zijn de boekwaardes en afschrijvingen wel degelijk interessanter dan of jij die 20 miljoen op de bank hebt staan. Die afschrijvingen zijn juist een instrument waarmee voetbalclubs hun resultaat kunnen sturen. Wellicht dat ze intern alles meenemen maar voor je jaarrekening is het beter om het niet te doen en slechts te kijken naar (grofweg laten we niet verzanden in contante waarden en directe kosten) verkoopprijs- boekwaarde =boekwinst. Sterker nog dit staat feitelijk zo in de grondslagen van de jaarrekening van Ajax.
Stel je koopt een speler voor 20 miljoen euro met een contract van vijf jaar. Je betaald vijf miljoen direct. Dan zijn je kosten (los van de salarissen) in de resultatenrekening niet vijf miljoen maar die vier miljoen euro die je afschrijft op deze transfersom. Aangezien de financial fairplay enkel op resultaat kijkt is dat zeer relevant..
Verkoop je dezelfde speler in zijn tweede contractjaar (boekwaarde is op dat moment 12 miljoen euro) voor 16 miljoen euro maak je los van de kosten (volgens de grondslagen van Ajax) vier miljoen pegels boekwinst.
Tot PSV wel een boel potjes om er een beetje in te komen: Telstar, Heracles, Volendam, PEC. Alleen Eagles-uit op papier nog wel echt lastig.quote:Op zondag 20 juli 2025 08:10 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Ik snap de regels wel, ouwe boekhouder.
Het punt dat iedereen hier probeert te maken is dat een voetbalclub niet op de EBIT hoeft te sturen. (En normale bedrijven sturen vaak op EBITDA of cashflow, sturen op EBIT is ouderwets).
Maar goed, nogal off topic.
Sportief heb ik nog weinig vertrouwen in komend seizoen.
Ken jij deze speler een beetje? Wat ik erover lees online raak ik wel enthousiast.quote:Op zondag 20 juli 2025 10:33 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ook nadert Ajax een akkoord met Gloukh zelf over een contract tot 2030, waarin zijn salaris door Champions League- en andere bonussen stapsgewijs kan oplopen tot 1,8 miljoen euro bruto.
De verwachting is dat Gloukh dinsdag al niet meer met de Oostenrijkse ploeg mee zal reizen naar Noorwegen voor de uitwedstrijd in de tweede voorronde van de Champions League tegen SK Brann Bergen en dat de Israëlisch international zich spoedig in Amsterdam zal gaan melden voor de medische keuring en afronding van de transfer.
https://www.telegraaf.nl/(...)gloukh/78833563.html
Brobbey en Akpom verkopen en daar een vervanger voor halen.quote:Op zondag 20 juli 2025 10:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Nu nog een scorende spits en een linksback die in ieder geval op het niveau van de tweede divisie zit.
Niet zo heel specifiek. Moest mijn geheugen ook opfrissen met de momenten van TWE-RBS en FEY-RBS. Maar afgaande op Pieter Zwart, en een ander chatje dat ik met iemand had zou je dit in kunnen schalen als een directe top-5-speler in de Eredivisie. In elk geval aan de bal.quote:Op zondag 20 juli 2025 11:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ken jij deze speler een beetje? Wat ik erover lees online raak ik wel enthousiast.
Want die linksback is er niet?quote:Op zondag 20 juli 2025 10:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Nu nog een scorende spits en een linksback die in ieder geval op het niveau van de tweede divisie zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |